Με αφορμή την σύσκεψη εργασίας, στην οποία προέδρευσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σχετικά με ζητήματα αντισεισμικής προστασίας και ανθεκτικότητας δημόσιων κτιρίων κατά προτεραιότητα σχολείων και νοσοκομείων, η υφυπουργός Παιδείας κα Ζέττα Μ. Μακρή ανέδειξε ξανά τις δράσεις και τις συνεργασίες του ΥΠΑΙΘ προς την κατεύθυνση αυτή αλλά και την ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας.
Η κ. Μακρή υπέγραψε, στις 16 Ιανουαρίου, πρωτόκολλο συνεργασίας με τον καθηγητή κ. Ευθύμιο Λέκκα, Πρόεδρο του Οργανισμού Αντισεισμικής Προστασίας, προκειμένου να εκπονηθεί και υλοποιηθεί πρόγραμμα επιμόρφωσης των στελεχών εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την πρόληψη και μείωση των επιπτώσεων από τους κινδύνους που προκαλούν οι φυσικές καταστροφές, μεταξύ των οποίων και οι σεισμοί.
Το πρωτόκολλο αυτό, μια πρωτοβουλία της υφυπουργού Παιδείας, αποτελεί την πιο πρόσφατη ενέργεια της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, που πραγματοποιεί τακτικές συναντήσεις με τους επικεφαλής φορέων, αρμόδιων για την παρακολούθηση και επιστημονική αντιμετώπιση των σεισμικών φαινομένων.
Η συχνή σεισμική δραστηριότητα στην Ελλάδα επιβάλλει την σωστή ενημέρωση για την ενδεδειγμένη αντιμετώπιση του φαινομένου του σεισμού και θέτει ως προτεραιότητα της πολιτείας την παράδοση ασφαλών σχολικών μονάδων, λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των κανονισμών αντισεισμικής τεχνολογίας.
Το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε διαρκή επαγρύπνηση και συνεργασία με φορείς, που με την τεχνογνωσία και την εξειδίκευσή τους, μπορούν να συνδράμουν στο σχεδιασμό προτάσεων και τη δρομολόγηση δράσεων και συνεργειών για την αναβάθμιση των σχολικών κτηρίων ως προς την αντισεισμική τους θωράκιση, με έμφαση στα πρακτικά προβλήματα των κατασκευών σε σεισμό, στην αξιολόγηση της συμπεριφοράς υφιστάμενων κατασκευών, στις επεμβάσεις για την ενίσχυση των κατασκευών.
Από την άλλη πλευρά, δυναμική προτεραιότητα αποτελεί και η διαρκής ευαισθητοποίηση και εξοικείωση εκπαιδευτικών και μαθητών με τους κανόνες διαχείρισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σεισμού, τόσο σε επίπεδο αυτοπροστασίας όσο και σε επίπεδο προστασίας ομάδας καθώς και0 η καλλιέργεια στα παιδιά της αναγκαιότητας σεβασμού στα μέτρα προστασίας.
Η σύνταξη σχολικού σχεδίου έκτακτης ανάγκης, η διοργάνωση ασκήσεων ετοιμότητας για την περίπτωση σεισμού, η ψύχραιμη εφαρμογή του σχολικού σχεδιασμού από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, κατά τη διάρκεια του σεισμού και αμέσως μετά, κατά την εκκένωση των σχολικών κτηρίων, μπορούν να οδηγήσουν σε αποτελεσματική διαχείριση της έκτακτης ανάγκης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου