Μιλώντας στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής αναφέρθηκε στην τηλεκπαίδευση, στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αλλά και για την πορεία προς τις κάλπες. Στο ερώτημά μας εάν πιστεύει τελικά ότι δεν θα έχουμε μέσα στις Πανελλαδικές εκλογική αναμέτρηση, απαντά ότι: «Οι Πανελλαδικές φέτος θα ξεκινήσουν την 1η Ιουνίου και θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος του μήνα και είναι σαφές ότι δεν πρόκειται να επηρεαστούν από την εκλογική αναμέτρηση, καθώς ο χρόνος διεξαγωγής τους έχει συμπεριληφθεί στον συνολικό κυβερνητικό σχεδιασμό του πρωθυπουργού».
Κυρία υπουργέ, είδαμε, με αφορμή την κακοκαιρία, να επιστρέφουμε στο μοντέλο της τηλεκπαίδευσης. Αυτό θα ακολουθούμε τελικά σε κάθε περίπτωση έκτακτης ανάγκης;
Η τηλεκπαίδευση είναι ένα πολύτιμο εργαλείο, ένα κεκτημένο της εκπαιδευτικής κοινότητας από την περίοδο της πανδημίας, το οποίο επιτρέπει τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας όταν για αντικειμενικούς λόγους δεν είναι εφικτή η διά ζώσης λειτουργία των σχολείων, π.χ. για λόγους υγειονομικούς, όπως η πανδημία, για λόγους φυσικών φαινομένων/καταστροφών, όπως σεισμοί, χιόνια κ.λπ.
Προ ημερών βιώσαμε ένα ακραίο καιρικό φαινόμενο και, όπως έχουμε την απαίτηση το κράτος να έχει συνέχεια π.χ. στα νοσοκομεία και στην Αστυνομία, με τον ίδιο τρόπο πλέον το κράτος έχει συνέχεια και στην εκπαίδευση. Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα.
Υπάρχουν περιοχές της χώρας μας όπου τα ακραία καιρικά φαινόμενα διαρκούν για αρκετές μέρες ή και εβδομάδες τον χρόνο. Και σε αυτές τις περιπτώσεις η τηλεκπαίδευση έχει δώσει λύση. Κατά την πρόσφατη κακοκαιρία, το 98% των τάξεων λειτούργησαν διαδικτυακά σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στις περιοχές που αποφασίστηκε η αναστολή της διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων, χωρίς να σημειωθούν τεχνικά ζητήματα. Είναι εντυπωσιακό πώς μέσα σε λίγη ώρα μπορεί πλέον ολόκληρη η σχολική κοινότητα 1,6 εκατ. ανθρώπων να μεταφέρει την εκπαιδευτική διαδικασία από τη διά ζώσης σε εξ αποστάσεως, εφόσον παρίσταται ανάγκη. Αυτό πιστώνεται στην εκπαιδευτική κοινότητα, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις οικογένειές τους, που επιδεικνύουν ευελιξία και προσαρμοστικότητα.
Είδαμε τον κ. Φίλη να ζητά από τους μαθητές και προφανώς και τους εκπαιδευτικούς να κλείσουν τις οθόνες και να χαρούν το χιόνι. Πώς το ακούσατε;
Είναι μία θλιβερή δήλωση αυτή του κ. Φίλη, ο οποίος, αντί να αναγνωρίσει το μεγάλο επίτευγμα της χώρας μας και της εκπαιδευτικής κοινότητας, για όσο και όπου υπάρχει ανάγκη να συνεχίζεται η μαθησιακή διαδικασία, καταφεύγει και πάλι στον λαϊκισμό.
Παρότι η τηλεκπαίδευση πλέον εφαρμόζεται σε έκτακτες συνθήκες και σε
άλλες χώρες της Ε.Ε., δεν ξέρω αν υπάρχει άλλη που να μπορεί τόσο άμεσα
και με τόσο ήπιο τρόπο να μεταφέρει όλη τη διά ζώσης εκπαιδευτική
διαδικασία σε εξ αποστάσεως. Τι προτείνει δηλαδή ο κ. Φίλης, όταν τα
σχολεία μένουν κλειστά για τρεις ή τέσσερις ημέρες, μία εβδομάδα ίσως,
εξαιτίας των καιρικών φαινομένων; Σκοτάδι; Να μην κάνουν τίποτα τα
παιδιά; Ας το παραδεχτεί. Προφανώς και τα παιδιά πρέπει να παίζουν, το
παιχνίδι είναι πολύ σημαντικό και γι’ αυτό υπάρχει άπλετος χρόνος. Είναι
άλλωστε ένας από τους λόγους για τους οποίους επεκτείναμε το ολοήμερο
σχολείο, ώστε τα παιδιά να ολοκληρώνουν τη μελέτη τους στο σχολείο και
μετά να έχουν χρόνο για να παίζουν και να περνούν ποιοτικό χρόνο με την
οικογένεια και τους φίλους τους. Ο λαϊκισμός στην Παιδεία έχει ήδη
κοστίσει πολύ. Αν ήταν ο κ. Φίλης υπουργός Παιδείας, για τουλάχιστον
τέσσερις ημέρες τα παιδιά δεν θα είχαν απολύτως καμία επαφή με την
εκπαιδευτική διαδικασία, φανταστείτε τι θα γινόταν στην πανδημία.
Σκοτάδι για μήνες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου