Αγαπητές φίλες και φίλοι,
Σας αποστέλλω μία συνοπτική παρουσίαση των βασικών πτυχών του πρόσφατου
έργου μας. Μαζί με τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τις οικογένειες,
τα στελέχη μας, η Παιδεία αλλάζει, στην πράξη!
Παρά την πρωτόγνωρη πανδημία, καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια ώστε να μην
μείνει κανείς πίσω, προχωράμε τις μεταρρυθμίσεις μας, επενδύουμε στην
εκπαίδευση της χώρας μας.
Πατώντας πάνω στους ενεργούς (μπλε) συνδέσμους, μπορείτε να διαβάσετε
περισσότερες πληροφορίες για κάθε θεματική. Όπως πάντα, ευπρόσδεκτα τα
σχόλιά σας.
Μισό
δις ευρώ για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης - Voucher για
τεχνολογικό εξοπλισμό σε πάνω από 160.000 εκπαιδευτικούς
160.000 εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας,
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής, μόνιμοι και αναπληρωτές, μπορούν να λάβουν voucher 200 ευρώ
για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού. Το Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα» ύψους
140 εκ. ευρώ, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, συνεχίζει
προηγούμενη χορήγηση voucher σε πάνω από 500.000 παιδιά και νέους 4 έως
24 ετών επίσης για την προμήθεια τεχνολογικού εξοπλισμού. Τα voucher θα
δοθούν στους εκπαιδευτικούς χωρίς κοινωνικά ή άλλα κριτήρια, για την
αγορά tablet, laptop ή desktop από τον προμηθευτή της επιλογής τους.
Επιδιώκουμε, μαζί με τις επιμορφώσεις εκπαιδευτικών στον τομέα των νέων
τεχνολογιών, να στηρίξουμε περαιτέρω στη νέα ψηφιακή εποχή το έργο του
ανθρώπινου δυναμικού μας, που αποτελεί και το πιο σπουδαίο κεφάλαιό μας.
Στο πλαίσιο αυτό, εξασφαλίσαμε έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και
Ανθεκτικότητας ύψους 453 εκ. ευρώ για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης,
τα οποία περιλαμβάνουν ανάμεσα σε άλλα την εγκατάσταση διαδραστικών
πινάκων στις τάξεις, εργαστήρια ρομποτικής, δημιουργία ψηφιακού
εκπαιδευτικού υλικού κ.ά. Επιμορφώνουμε, εξοπλίζουμε, εξελίσσουμε,
στηρίζουμε. Κάνουμε ένα ακόμη βήμα για το σχολείο που αξίζουν τα παιδιά
μας και οι εκπαιδευτικοί μας. |
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε συζήτηση στη Βουλή
Τις ειδικές πρόνοιες που έχουν ληφθεί για την τηλεκπαίδευση και την πορεία της επαναλειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών παρουσίασα απαντώντας στη Βουλή
σε επίκαιρη ερώτηση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Η εξ αποστάσεως
εκπαίδευση λειτουργεί κανονικά και αδιάλειπτα, τόσο στις περιπτώσεις
τμημάτων που κλείνουν λόγω κορωνοϊού αλλά και για άλλους έκτακτους
λόγους, πχ σεισμούς, ακραία καιρικά φαινόμενα. Στην πρόσφατη κακοκαιρία,
μαθητές και εκπαιδευτικοί πραγματοποίησαν τηλεκπαίδευση από την πρώτη
κιόλας μέρα σε πάνω από 46.000 ψηφιακές τάξεις στις περιοχές όπου τα σχολεία παρέμειναν κλειστά εξαιτίας της κακοκαιρίας. Τους ευχαριστούμε θερμά, όπως και τους γονείς και τα στελέχη εκπαίδευσης, για την ετοιμότητα και τη συνέπειά τους. |
Νέα συνεργασία ΕΚΠΑ-Harvard - η εξωστρέφεια των Πανεπιστημίων μας συνεχίζεται!
Θερμά συγχαρητήρια και στα δύο Πανεπιστήμια για τη συνεργασία σε θέματα
σύγχρονων μεταναστευτικών και προσφυγικών σπουδών, μια συνεργασία που
ξεκινάει ήδη από το φετινό καλοκαίρι με θερινά προγράμματα σπουδών. O
νέος Κόμβος Αριστείας για το Άσυλο και την Μετανάστευση
αποτελεί μια διεπιστημονική συνεργασία 4 Σχολών και Τμημάτων του ΕΚΠΑ:
Νομικής, Επιστημών Υγείας, Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης,
και Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Τα Πανεπιστήμιά μας
διεκδικούν τη θέση που τους αξίζει στον διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη! |
Νέα χρονιά με ασφάλεια
Έπειτα από τις διακοπές των Χριστουγέννων, μαθητές και εκπαιδευτικοί γύρισαν στα σχολεία τηρώντας με συνέπεια το νέο υγειονομικό πρωτόκολλο.
Χάρη στη λειτουργία των σχολείων, διενεργούνται μαζικά αυτοδιαγνωστικά
τεστ στο μεγαλύτερο τμήμα του πληθυσμού που έχει εξεταστεί ταυτόχρονα
για κορωνοϊό: 1,6 εκατομμύρια μαθητών και εκπαιδευτικών. Αποτέλεσμα:
η έγκαιρη ανίχνευση δεκάδων χιλιάδων εν δυνάμει κρουσμάτων, η απομόνωσή
τους και η αποφυγή περαιτέρω διασποράς του ιού, όχι μόνο στην
εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και σε ολόκληρη την κοινωνία. Στους
μαθητές, εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης και τοπικής αυτοδιοίκησης,
γονείς αξίζει ένα μεγάλο ευχαριστώ. Η ομαλή λειτουργία της εκπαιδευτικής
διαδικασίας αποτελεί σταθερή προτεραιότητα της Κυβέρνησης. Με σχεδιασμό, ετοιμότητα, συνέργειες
και αρωγό σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα, τα σχολεία μας συνεχίζουν
το πολύτιμο εκπαιδευτικό τους έργο και συμβάλλουν τα μέγιστα και στην
πρόληψη και την αντιμετώπιση της πανδημίας. |
Έρευνα
του Bertelsmann Stiftung σε χώρες ΟΟΣΑ δείχνει ότι όταν αναλάβαμε την
ηγεσία το 2019, η ετοιμότητα της χώρας μας για να αντιμετωπίσει την
πανδημία στην εκπαίδευση ήταν από τις χαμηλότερες σε χώρες του ΟΟΣΑ,
στην 22η θέση. Εν συνεχεία όμως η χώρα μας έκανε ένα μεγάλο άλμα και
ανέβηκε στην 6η θέση στην ανταπόκριση του εκπαιδευτικού συστήματος στην
πανδημία. | | Η
σκληρή δουλειά της νέας διοίκησης και του προσωπικού του ΔΟΑΤΑΠ
συνεχίζεται, καθώς γίνονται μεγάλα βήματα αναβάθμισης και εξορθολογισμού
του οργανισμού, όπως ο εκσυγχρονισμός των διαδικασιών και η μείωση του
χρόνου αναμονής. Βασικός στόχος: η καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των
πολιτών. Ειλικρινή συγχαρητήρια στη διοίκηση και τον οργανισμό! |
|
Κοντά στα σχολεία, στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές μας |
Με
μαθητές του 1ου ΓΕΛ Άργους, από τους οποίους έλαβα πρόσκληση για να
συζητήσουμε σκέψεις και προτάσεις τους για το εκπαιδευτικό σύστημα. | | Με
την ομάδα ρομποτικής Coconut Robotics του Γυμνασίου-Λυκείου Φλώρινας,
μιλώντας για την εικονική επιχείρηση που ετοιμάζουν από το 2019 και
υλοποιούν με την υποστήριξη του Ομίλου Ρομποτικής του Πειραματικού
Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας, στο οποίο έχω την τιμή να είμαι μέντορας
στο πλαίσιο του προγράμματος του Junior Achievement Greece. | | Με
μαθητές και μαθήτριες στο Ηράκλειο και το Αρκαλοχώρι Κρήτης.
Συζητήσαμε, πέρα από τον κορωνοϊό, για τον καταστροφικό σεισμό του
Σεπτεμβρίου, για τη μετάβαση στις προσωρινές δομές εκπαίδευσης, για τις
προτάσεις τους σχετικά με το εκπαιδευτικό σύστημα, για τις φιλοδοξίες
τους για το μέλλον. |
|
Σε μία εφ' όλης της ύλης συνέντευξη
Για το νέο νόμο για τα ΑΕΙ, την εμβολιαστική κάλυψη της εκπαιδευτικής
κοινότητας, την αξιολόγηση των σχολείων, συζητήσαμε μεταξύ άλλων με τον
Κώστα Παπαχλιμίντζο, στην εφημερίδα Παραπολιτικά. Διαβάστε εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου