Σάββατο 1 Μαΐου 2021

ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ / ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: «Στόχος να µην κλείσουν ξανά τα σχολεία»

 

Η υπουργός Παιδείας αναφέρει ότι τα κρούσματα στα Λύκεια µε τα self tests κρατήθηκαν πολύ χαμηλά

 ■ Σίγουρα τα μαθήματα δεν θα ξεκινήσουν µέσα στον Αύγουστο

■ Για πρώτη φορά μηχανογραφικό για ΑΕΙ και ΙΕΚ βάσει απολυτηρίου.

Περιμένουμε τους επιστήμονες να µας πουν για τα εμβόλια στους μαθητές

 

Τα σχολεία μπαίνουν στην κανονικότητα αμέσα» µετά το Πάσχα µε self tests και εμβολιασμοί» σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Η σχολική τελειώνει στις 11 Ιουνίου για Γυμνάσια και Λύκεια και στις 25 Ιουνίου για Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, ενώ οι Πανελλαδικές θα γίνουν στις 14 Ιουνίου, µε το ενδεχόμενο να ξεκινήσουν νωρίτερα τον Σεπτέμβριο να µην αποκλείεται Στόχος είναι να ξανακλείσουν, ενώ ένα σενάριο που εξετάστηκε και απορρίφθηκε αμέσως ήταν αυτό της επανάληψης του σχολικού έτους. Να σημειωθεί ότι το υπουργείο Παιδείας αναμένει τις συστάσεις της Εθνικής Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών για το ενδεχόμενο να εμβολιαστούν μαθητές τη νέα σχολική χρονιά.

Μάλιστα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξή της στο «ΘΕΜΑ» σημειώνει ότι «τα κρούσματα τις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας των σχολείων κρατήθηκαν πολύ χαμηλά, µε µόλις 1,5% των τμημάτων και 2,6% των σχολείων να αναστέλλουν τη λειτουργία τους».

- Σχολεία, νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια ετοιµάζονται να ανοίξουν τη Δευτέρα 1 0 Μαΐου. Τι ι οδήγησε στην απόφαση αυτή; Πώς πήγε η εµπειρία για δύο εβδοp00es µε τους μαθητέ5 Λυκείου και τα self tests και σε τι ποσοστά κυμάνθηκαν οι απουσίες και τα κρούσματα;

Τρία είναι τα δεδομένα που συνέβαλαν στη σταδιακή επαναλειτουργία των σχολείων µας: Πρώτον, ότι έχει προχωρήσει σημανηκά ο εμβολιασμός», µε αποτέλεσα να έχει θωρακιστεί ένα σημαντικό τµήµα του πληθυσμού που συμπεριλαμβάνει και τους πιο ευάλωτους συμπολίτες µας. Δεύτερον, ότι έχουμε πλέον πολύ χρήσιµο εργαλείο των self tests. Και τρίτον, ότι ο δείκτης θετικότητας βαίνει μειούμενος. Η πρώτη εφαρμογή των self tests στα Λύκειά µας ήταν πολύ ενθαρρυντική.

Τα κρούσματα τις πρώτες δύο εβδομάδε8 λειτουργίας των σχολείων µας κρατήθηκαν πολύ χαμηλά, µε µόλις 1,5% των τμημάτων και 2,6% των σχολείων να αναστέλλουν τη λειτουργία τους κατ' εφαρμογή του πρωτοκόλλου του ΕΟΔΥ για λόγους προστασίας από κορωνοϊό. Η διά ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη και η επιστροφή των παιδιών µας και των εκπαιδευτικών µας στο σχολείο µε όρους ασφάλειας και προστασίας συνιστά απόλυτη προτεραιότητά µας και για μαθησιακούβ, αλλά και για ψυχοσυναισθηματικούς λόγους.

Τέθηκε ποτέ θέµα επανάληψης της σχολικής χρονιάς, όπως ακούστηκε, και πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό πρακτικά;

Για τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά το σχολικό έτος παρατείνεται έως και την Παρασκευή 25 Ιουνίου, ενώ για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια έως και την Παρασκευή 11 Ιουνίου. Η διαφορά µε την περσινή χρονιά είναι ότι φέτος η τηλεκπαίδευση εφαρμόστηκε οριζόντια σε όλη την Ελλάδα και έχει προχωρήσει κανονικά παρά τις αναμφίβολεβ δυσκολίες και προκλήσεις του εγχειρήματος. Σε χώρες του εξωτερικού όπου συζητήθηκε η επανάληψη της σχολικής χρονιάς υπήρξε ως επί το πλείστον αδυναμία κεντρικής καθολικής εφαρμογής σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.

- Εξετάζεται το ενδεχόμενο να ανοίξουν νωρίτερα τα σχολεία φέτος, γιατί πέρυσι δεν έγινε τελικά;

Είναι νωρίς ακόµη για να γίνει αυτή η συζήτηση. Προχωρούμε βήμα-βήμα, βάσει των εισηγήσεων των ειδικών και των επιδημιολογικών δεδομένων, και οι σχετικές αποφάσεις θα ληφθούν πιο κοντά στη νέα σχολική χρονιά και πάντως δεν προβλέπεται να επηρεάσουν τον µήνα Αύγουστο.

- Τι θα γίνει φέτος µε τον αριθμό των εισακτέων για Πανελλαδικές και καθιέρωση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής; Η αντιπολίτευση σας κατηγορεί ότι θα είναι μειωμέvos κατά 25.000 µε 30.000.

Θεσπίσαμε την ελάχιστη βάση εισαγωγής προκειμένου να εισάγονται στο Πανεπιστήμιο υποψήφιοι που πληρούν τις ελάχιστες ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, υποψήφιοι που θα μπορέσουν να φοιτήσουν να αποφοιτήσουν από το Πανεπιστήμιο και συνεπώς θα έχουν προοπτικές για το µέλλον τους. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής θωρακίζει το κύρος των πανεπιστημιακών σπουδών και ενισχύει τη δυνατότητα του κάθε πανεπιστημιακού τμήμα» να διαμορφώσει την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή του φυσιογνωμία, επιλέγοντας τον συντελεστή της βάσης εισαγωγής που επιθυμεί. Η πρακτική της εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο υποψηφίων µε βαθμό 1 και 2 στα 20 που εφαρμόζεται τόσα χρόνια είναι, κατά τη γνώμη µου, βαθιά προβληματική. Συνιστά παραπλάνηση για τους ίδιους τους φοιτητές που εισάγονται µε τόσο χαμηλούς βαθµούς, γιατί ωθούνται σε έναν δρόμο δίχως προοπτική επιτυχούς φοίτησης και άρα δίχως µέλλον, εμπαιγμό για τους συμφοιτητές τους που µετά από µεγάλο κόπο πέτυχαν επιδόσεις για την εισαγωγή τους, αλλά και για τους φορολογουμένους που πληρώνουν για φοιτητές οι οποίοι δεν πληρούν ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις. Για πρώτη φορά φέτος δίνεται η δυνατότητα στους υποψηφίους να υποβάλουν μηχανογραφικό για είσοδο σε ΑΕΙ βάσει της επίδοσής τους στις πανελλαδικές εξετάσεις και μηχανογραφικό για εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ βάσει του απολυτηρίου τους και επιπλέον κριτηρίων, σύµφωνα µε τον κανονισµό των ΙΕΚ.

- Ψηφίσατε έναν νέο νόµο για τα Πανεπιστήμια. Τι αλλάζει από φέτος για τους «αιώνιους φοιτητές» » και την προστασία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων;

Ηχώρα µας βρίσκεται στο ζενίθ ως προς τους φοιτητές που έχουν ξεπεράσει χρόνο φοίτησης και είναι πάνω από το 40% του συνόλου, ενώ είμαστε στο ναδίρ της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως προς το ποσοστό αυτών που καταφέρνουν να αποφοιτήσουν. Οι νέες ρυθμίσει που θεσπίσαμε προβλέπουν ότι για φοίτηση σε πρόγραμμα σπουδών ετών δύο επιπλέον ετών, ενώ για φοίτηση σε πρόγραμμα σπουδών άνω των τεσσάρων ετών δίνεται περιθώριο για τρία επιπλέον έτη.

Οι νέες ρυθμίσεις ισχύουν για τους νεοεισερχόμενους φοιτητές, ενώ για τους ήδη εγγεγραμμένοι.» ισχύουν μεταβατικά διατάξεις. Επίσης, προβλέπονται εξαιρέσεις σε περίπτωση εργασίας, αναπηρίας, σοβαρού λόγου υγείας ή διάκρισης αθλητών. Παράλληλα, έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία για την ενίσχυση της ασφάλειας στο ακαδημαϊκό περιβάλλον. Λαμβάνονται μέτρα για ελεγχόμενη είσοδο στους χώρους των πανεπιστημίων, ενώ καταρτίζονται σχέδια ασφάλειας που σε πολλές περιπτώσεις δεν υπήρχαν και αφορούν όλο το φάσµα των κινδύνων - από φυσικά φαινόμενα, όπως σεισμούς και πυρκαγιές, μέχρι έκνομες ενέργειες. Έχουν ξεκινήσει και οι διαδικασίες για σύσταση των Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων (ΟΠΠΙ). Τα µέλη τους θα λαμβάνουν ειδική εκπαίδευση, προσαρμοσμένη στις ιδιαιτερότητες του πανεπιστημιακού χώρου, ενώ θα αναλαμβάνουν καθήκοντα µόνο όπου και όσο εντοπίζονται εστίες παραβατικότητας. Στόχος είναι η συνολική αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, ενός χώρου ελεύθερης διακίνησης ιδεών, απρόσκοπτης διεξαγωγής έρευνας και δι διδασκαλίας. διδασκαλίας.

- Τα Πανεπιστήμια, απ' ό,τι φαίνεται, θα συνεχίσουν μέχρι το τέλος της χρονιάς µε αποστάσεως διδασκαλία. Σκέφτεστε από του χρόνου να επιτρέπεται η παρουσία στις αίθουσες µόνο για τους εμβολιασμένοι, µε δεδομένο ότι το καλοκαίρι θα ανοίξει το πρόγραμμα για τους άνω των 18 ετών;

Η επιστροφή στην κανονικότητα -πέρα από τα σχολεία- ξεκινάει και για τα πανεπιστήμιά µας.

■ Από τις 10 Μαΐου ξεκινούν διά ζώσης πρακτικές ασκήσεις φοιτητών του τελευταίου έτους και επί πτυχίω σε όλα τα τμήματα-σχολές σε προγράμματα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών.

■ Από τις 15 Μαΐου ξεκινά επίσης διά ζώσης onpavriKos αριθμόβ κλινικών και εργαστηριακών μεταιτηιχιακών σπουδών.

■ Από τις 19 Μαΐου ξεκινά η διεξαγωγή των κατατακτήριων εξετάσεων.

Ελπίζουμε πολύ σύντομα να δοθεί το πράσινο φως από τους ειδικούς για την επαναλειτουργία των λειτουργιών και δομών της εκπαίδευσης. Τα self tests αποτελούν πολύπμο εργαλείο στην αντιμετώπιση της πανδημίαβ και σε συνδυασµό µε τους εμβολιασμοί’.» που προχωρούν µε γοργούς ρυθμού8 χτίζουμε τείχος ανοσίας, το οποίο µας επιτρέπει να βλέπουμε φως στο τούνελ κάνοντας συνεχή βήματα προς την κανονικότητα.

- Κυβέρνηση και ειδικοί εξετάζουν το ενδεχόμενο από τη νέα σχολική χρονιά του εμβολιασμού των μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου για ασφαλή λειτουργία των σχολείων;

Διενεργούνται κλινικές μελέτες σχετικά µε την αποτελεσματικότητα των εμβολίων στα παιδιά και θα αναμένουμε τις σχετικές συστάσεις της Εθνικής  Επιτροπής Εμβολιασμών.

 

protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου