Συνέντευξη της Υφυπουργού Παιδείας κας Σοφίας Ζαχαράκη στον Ελεύθερο τύπο και στην Ελπίδα Οικονομίδη
Με τη φετινή σχολική χρονιά να έχει κλείσει πριν από λίγες ημέρες τον κύκλο της, η επόμενη ξεκινάει με πολλές προκλήσεις. Η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, μιλάει στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που ξεκινούν πρώτη φορά στα σχολεία, τους χιλιάδες μόνιμους διορισμούς ξεκινώντας από την Ειδική Αγωγή, καθώς και τη στελέχωση των σχολείων με 3.200 ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς και σημειώνει: «Βήμα βήμα προχωράμε σε κάλυψη αναγκών για ένα δυναμικό δημόσιο σχολείο, χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα του παρεχόμενου έργου».
Ξεκινώντας από τις μικρότερες τάξεις, εισάγουμε, σε συνεργασία με το ΙΕΠ, σε Δημοτικό και Γυμνάσιο, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, εστιάζοντας, μεταξύ άλλων, σε πεδία όπως η οδική ασφάλεια, η οικολογική συνείδηση, ο εθελοντισμός, η ρομποτική και η επιχειρηματικότητα, με στόχο την καλλιέργεια των «ήπιων δεξιοτήτων» (soft skills) στους μαθητές μας, που, μαζί με τις αντίστοιχες ψηφιακές, συγκροτούν τις κομβικής σημασίας «δεξιότητες του 21ου αιώνα». Και, βεβαίως, η όλη προσπάθεια επεκτείνεται και στην αναβάθμιση και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού υλικού (έντυπου και ψηφιακού), αλλά και των διαδικασιών επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών μας. Κάνουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας, ώστε αυτά να κάνουν έναν καλύτερο κόσμο.
Το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας επέδειξε αντανακλαστικά και προσαρμόστηκε για να αντιμετωπίσουμε τις μεγάλες προκλήσεις.
Ως υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, κληθήκαμε να oργανώσουμε ένα σύστημα μαζικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, σύγχρονης και ασύγχρονης, με το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο στο οποίο ενεγράφησαν πάνω από 1.000.000 μαθητές και 180.000 εκπαιδευτικοί, και πραγματοποιήθηκαν χιλιάδες ώρες μαθημάτων σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες e-class, e-me και webex. Πρόκειται, αν το σκεφτεί κανείς, για μια πρωτοφανή, συλλογική επιτυχία του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτέλεσε ένα βήμα τεχνολογικής και ψηφιακής εξέλιξης της Παιδείας μας και εισόδου της στον 21ο αιώνα, μια πολύτιμη παρακαταθήκη πάνω στην οποία μπορούμε να χτίσουμε για το μέλλον. Παράλληλα, εν μέσω κρίσης, αξιοποιήσαμε τις δυνατότητες της τεχνολογίας και σε άλλα πεδία, προχωρώντας, για παράδειγμα, μαζί με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική έγγραφη των παιδιών μας στα Νηπιαγωγεία και στην ηλεκτρονική αποστολή βαθμολογίας στους μαθητές.
Τώρα, όσον αφορά σ’ ένα πιθανό δεύτερο κύμα, κάτι που όλοι απευχόμαστε, θα σας πω ότι θα έχουμε ως εφόδια την εμπειρία που έχουμε αποκτήσει από την αντιμετώπιση της πρώτης φάσης της κρίσης, το σχέδιό μας, αλλά και τη συνειδητοποίηση ότι ως Ελληνες, όταν ενωνόμαστε, μπορούμε να τα καταφέρουμε έναντι κάθε πρόκλησης, με υπέρτερη όλων προτεραιότητα, την υγεία των μαθητών μας.
Επίσης, το σωστό ή το λάθος κρίνεται από το αποτέλεσμα. Και μέχρι στιγμής το αποτέλεσμα δικαιώνει τις αποφάσεις μας. Τα σχολεία άνοιξαν με ασφάλεια για εκπαιδευτικούς και μαθητές, τα κρούσματα ήταν ελάχιστα και σε κάθε περίπτωση, με τη λήψη και την τήρηση όλων των αναγκαίων μέτρων, οι σχολικές μονάδες λειτούργησαν, οι πανελλαδικές εξετάσεις ολοκληρώνονται, οι εξετάσεις στα μουσικά και τα καλλιτεχνικά σχολεία, οι εξετάσεις για τα πρότυπα, καθώς και η κλήρωση για τα πειραματικά σχολεία έγιναν χωρίς να τεθεί η δημόσια Υγεία σε κίνδυνο. Ηταν απολύτως κατανοητή η αγωνία όλων και, ειδικά, των γονέων. Ομως, έχουμε ήδη αποδείξει ότι, με την αρωγή των ειδικών και την προσπάθεια όλων, τα σχολεία μας μπορούν να επιτελέσουν την αποστολή τους με απόλυτη ασφάλεια και έτσι θα πορευτούμε και από τον Σεπτέμβριο, έτοιμοι να λάβουμε και όσα πρόσθετα μέτρα απαιτηθούν.
Με τη φετινή σχολική χρονιά να έχει κλείσει πριν από λίγες ημέρες τον κύκλο της, η επόμενη ξεκινάει με πολλές προκλήσεις. Η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, μιλάει στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που ξεκινούν πρώτη φορά στα σχολεία, τους χιλιάδες μόνιμους διορισμούς ξεκινώντας από την Ειδική Αγωγή, καθώς και τη στελέχωση των σχολείων με 3.200 ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς και σημειώνει: «Βήμα βήμα προχωράμε σε κάλυψη αναγκών για ένα δυναμικό δημόσιο σχολείο, χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα του παρεχόμενου έργου».
- Ποιες είναι οι σημαντικότερες παρεμβάσεις στα νέα ωρολόγια προγράμματα που αφορούν όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης;
Ξεκινώντας από τις μικρότερες τάξεις, εισάγουμε, σε συνεργασία με το ΙΕΠ, σε Δημοτικό και Γυμνάσιο, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, εστιάζοντας, μεταξύ άλλων, σε πεδία όπως η οδική ασφάλεια, η οικολογική συνείδηση, ο εθελοντισμός, η ρομποτική και η επιχειρηματικότητα, με στόχο την καλλιέργεια των «ήπιων δεξιοτήτων» (soft skills) στους μαθητές μας, που, μαζί με τις αντίστοιχες ψηφιακές, συγκροτούν τις κομβικής σημασίας «δεξιότητες του 21ου αιώνα». Και, βεβαίως, η όλη προσπάθεια επεκτείνεται και στην αναβάθμιση και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού υλικού (έντυπου και ψηφιακού), αλλά και των διαδικασιών επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών μας. Κάνουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας, ώστε αυτά να κάνουν έναν καλύτερο κόσμο.
- Είστε προετοιμασμένοι για ένα νέο κύμα έξαρσης της πανδημίας και πώς θα το αντιμετωπίσετε;
Το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας επέδειξε αντανακλαστικά και προσαρμόστηκε για να αντιμετωπίσουμε τις μεγάλες προκλήσεις.
Ως υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, κληθήκαμε να oργανώσουμε ένα σύστημα μαζικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, σύγχρονης και ασύγχρονης, με το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο στο οποίο ενεγράφησαν πάνω από 1.000.000 μαθητές και 180.000 εκπαιδευτικοί, και πραγματοποιήθηκαν χιλιάδες ώρες μαθημάτων σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες e-class, e-me και webex. Πρόκειται, αν το σκεφτεί κανείς, για μια πρωτοφανή, συλλογική επιτυχία του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτέλεσε ένα βήμα τεχνολογικής και ψηφιακής εξέλιξης της Παιδείας μας και εισόδου της στον 21ο αιώνα, μια πολύτιμη παρακαταθήκη πάνω στην οποία μπορούμε να χτίσουμε για το μέλλον. Παράλληλα, εν μέσω κρίσης, αξιοποιήσαμε τις δυνατότητες της τεχνολογίας και σε άλλα πεδία, προχωρώντας, για παράδειγμα, μαζί με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική έγγραφη των παιδιών μας στα Νηπιαγωγεία και στην ηλεκτρονική αποστολή βαθμολογίας στους μαθητές.
Τώρα, όσον αφορά σ’ ένα πιθανό δεύτερο κύμα, κάτι που όλοι απευχόμαστε, θα σας πω ότι θα έχουμε ως εφόδια την εμπειρία που έχουμε αποκτήσει από την αντιμετώπιση της πρώτης φάσης της κρίσης, το σχέδιό μας, αλλά και τη συνειδητοποίηση ότι ως Ελληνες, όταν ενωνόμαστε, μπορούμε να τα καταφέρουμε έναντι κάθε πρόκλησης, με υπέρτερη όλων προτεραιότητα, την υγεία των μαθητών μας.
- Δεχτήκατε, ως πολιτική ηγεσία, σφοδρή κριτική για την επιλογή σας να ανοίξετε τα σχολεία. Θεωρείτε ότι πήρατε τη σωστή απόφαση;
Επίσης, το σωστό ή το λάθος κρίνεται από το αποτέλεσμα. Και μέχρι στιγμής το αποτέλεσμα δικαιώνει τις αποφάσεις μας. Τα σχολεία άνοιξαν με ασφάλεια για εκπαιδευτικούς και μαθητές, τα κρούσματα ήταν ελάχιστα και σε κάθε περίπτωση, με τη λήψη και την τήρηση όλων των αναγκαίων μέτρων, οι σχολικές μονάδες λειτούργησαν, οι πανελλαδικές εξετάσεις ολοκληρώνονται, οι εξετάσεις στα μουσικά και τα καλλιτεχνικά σχολεία, οι εξετάσεις για τα πρότυπα, καθώς και η κλήρωση για τα πειραματικά σχολεία έγιναν χωρίς να τεθεί η δημόσια Υγεία σε κίνδυνο. Ηταν απολύτως κατανοητή η αγωνία όλων και, ειδικά, των γονέων. Ομως, έχουμε ήδη αποδείξει ότι, με την αρωγή των ειδικών και την προσπάθεια όλων, τα σχολεία μας μπορούν να επιτελέσουν την αποστολή τους με απόλυτη ασφάλεια και έτσι θα πορευτούμε και από τον Σεπτέμβριο, έτοιμοι να λάβουμε και όσα πρόσθετα μέτρα απαιτηθούν.
- Με ποιους τρόπους έχετε σκοπό να αναχαιτίσετε φαινόμενα που ανθούν στις μέρες μας, όπως ο σχολικός εκφοβισμός;
- Σε τι στάδιο βρίσκεται η διαδικασία μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου