Τετάρτη 8 Ιουλίου 2020

ΔΑΚΕ ΔΕ ΑΧΑΙΑΣ: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ Α ΕΛΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΙΣ 4-7-2020


ΔΑΚΕ ΔΕ Α΄ ΑΧΑΪΑΣ         ,
                                                                                               
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ Α ΕΛΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΙΣ 4-7-2020
Στο περιθώριο της επίσκεψης της  Υπουργού Παιδείας στην Πάτρα στα πλαίσια του 8ου περιφερειακού συνεδρίου ανάπτυξης πραγματοποιήθηκε μη προγραμματισμένη συνάντηση με τα μέλη της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας και μέλος της Β’ ΕΛΜΕ Αχαΐας. Στο αίτημα για συνάντηση με τα  Δ.Σ. των δύο ΕΛΜΕ Αχαΐας και εκπροσώπων ειδικοτήτων, η υπουργός, σε αντίθεση με την τακτική των προκατόχων της Υπουργών Παιδείας και εκτός του προγράμματος της, ανταποκρίθηκε θετικά και δέχτηκε σε συνάντηση  τα μέλη των δύο Δ.Σ.
Στη συνάντηση η υπουργός άκουσε με ενδιαφέρον και σημείωνε τις θέσεις του κλάδου για τα παρακάτω ζητήματα:

1)      Για την κατάθεση προς ψήφιση του νέου νομοσχεδίου για την Παιδεία τονίστηκε ότι ήταν άστοχη η χρονική στιγμή ( εν μέσω Κορωνοΐού) και ότι θα έπρεπε να έχει προηγηθεί διάλογος με την ΟΛΜΕ.
2)      Για την ασύγχρονη και σύγχρονη τηλεεκπαίδευση τονίστηκαν οι μεγάλες προσπάθειες που κατέβαλαν οι εκπαιδευτικοί, παρόλο τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν και την ελλιπή επιμόρφωση που είχαν,  αποσκοπώντας στην παιδαγωγική, ψυχολογική και κοινωνική στήριξη των μαθητών.
3)     Εκφράσαμε την αντίθεση του κλάδου στις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, καθώς αφαιρούνται ή εξοβελίζονται μαθήματα όπως η Κοινωνιολογία, η Οικονομία, η Οικιακή Οικονομία, οι Νομικές Επιστήμες, το Σχέδιο, η Γεωλογία και οι Ορυκτοί Πόροι.
4)      Επισημάνθηκε (με αφορμή την απώλεια δύο συναδέλφων που επέστρεφαν από το σχολείο) την αναγκαιότητα να επισπευτούν οι ενέργειες για να φτιαχτούν ασφαλείς δρόμοι.
5)      Ζητήσαμε από την υπουργό να μας πληροφορήσει  για το αναμενόμενο νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση.


Στα παραπάνω ζητήματα η υπουργός απάντησε:
1)        Για τα  ωρολόγια προγράμματα τόνισε ότι οι αλλαγές στηρίχτηκαν στις επιστημονικά τεκμηριωμένες εισηγήσεις του ΙΕΠ. Η επαναφορά του μαθήματος των Λατινικών ήταν στις προεκλογικές εξαγγελίες του προγράμματος της κυβέρνησης για την παιδεία. Επιπλέον, στην  πρόταση της ΟΛΜΕ για επιλογή στην Θεωρητική Κατεύθυνση μεταξύ Λατινικών και Κοινωνιολογίας επισήμανε ότι δεν είναι εφικτό κάτι τέτοιο καθώς θα μειωνόταν ο αριθμός των εισακτέων. Η απόφασή της αυτή στηρίχτηκε στις εισηγήσεις του ΙΕΠ και σε προσομοιώσεις σε μαθηματικά μοντέλα.
2)        Σχετικά με τα μαθήματα που διδάσκουν οι συνάδελφοι ΠΕ78, ΠΕ 80 ΠΕ 08 και πρώην ΠΕ 15 ανέφερε τα εξής:
·         Για τους συναδέλφους ΠΕ78 δε θα υπάρξει πρόβλημα καθώς προχωρά σε προσλήψεις. Επιπλέον, τους δίνεται η δυνατότητα να διδάξουν το μάθημα της Ιστορίας ως 2η ανάθεση.
·         Για τους συναδέλφους ΠΕ80 τους δόθηκε 1η ανάθεση στις νέες πιλοτικές θεματικές δεξιότητες στο Γυμνάσιο, και από του χρόνου αυτές θα γενικευτούν σε όλα τα γυμνάσια.
·         Για τους συναδέλφους ΠΕ15 τους δόθηκε 2η ανάθεση το μάθημα της Γεωγραφίας.
·         Για τους συναδέλφους ΠΕ08  ανέφερε ότι δεν υπήρξε αλλαγή στο μάθημα των Καλλιτεχνικών στο Γυμνάσιο. Επεσήμανε ότι ο τρόπος που διδάσκονταν μέχρι τώρα (στο Λύκειο) δεν τιμά το Μάθημα. Επί λέξει είπε: «Δεν περιποιεί τιμή η μέχρι τώρα διδασκαλία του Μαθήματος.  Ανέφερε ότι εκτός από το Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο  διερευνά νέους τρόπους διδασκαλίας και άλλων ειδικών μαθημάτων που εξετάζονται πανελλαδικά και δε διδάσκονταν όπως η μουσική, τα ιταλικά, τα ισπανικά.
3)        Για το πολυνομοσχέδιο υποστήριξε ότι ουσιαστικά προάγει ένα σύγχρονο σχολείο που δε δίνει μόνο γνώσεις, αλλά και δεξιότητες, οι οποίες καλλιεργούν την κριτική σκέψη των μαθητών.
4)        Για το επικείμενο νομοσχέδιο για τα ΕΠΑΛ μας ανέφερε ότι δεν ισχύει τίποτα από όσα γράφονται στα διάφορα site  και ότι θα προηγηθεί συζήτηση με την ΟΛΜΕ πριν βγει σε δημόσια διαβούλευση. Παράλληλα, μας διαβεβαίωσε ότι δεν πρέπει να υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας του κλάδου για διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών.
5)        Για το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβριο και τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα θεωρεί ότι η οποιαδήποτε απόφαση θα ληφθεί κατόπιν εισηγήσεων των ειδικών και παράλληλα
διατύπωσε τον προβληματισμό της για το τι θα γίνει με τους μαθητές που δεν θα μπορούν να παρακολουθήσουν.  Περιμένει να ακούσει προτάσεις από την ΟΛΜΕ για το συγκεκριμένο ζήτημα. Αναφέρθηκε στην  μεγάλη αναβάθμιση που έγινε στο ΠΣΔ για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις ανάγκες των εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών και εκπαιδευτικών. Ευχαρίστησε για άλλη μια φορά το μεγάλο ποσοστό των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην  ασύγχρονη και σύγχρονη τηλεεκπαίδευση. Επιπλέον μας ενημέρωσε ότι έχει εξασφαλίσει μέσω ΕΣΠΑ τους πόρους για την προμήθεια ηλεκτρονικών συσκευών για τα σχολεία και τους μαθητές.
6)        Για τους διορισμούς εκπαιδευτικών μας είπε ότι:
·         Σε αντίθεση με την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που απλά υποσχόταν διορισμούς αλλά ποτέ δεν του έκανε, προχώρησε ήδη σε διορισμούς ΕΕΠ και ΕΒΠ.
·         Ολοκληρώνονται άμεσα οι διορισμοί  στην Ειδική Αγωγή.
·         Προχωρούν και οι διορισμοί για τη Γενική Αγωγή.
7)        Για το κτιριακό του 10ου ΓΕΛ είπε ότι δεν το γνωρίζει και θα το διερευνήσει.
8)        Θα εξετάσει και το κτιριακό των τριών σχολείων Ειδικής Αγωγής του νομού μας.
Η ΔΑΚΕ καθηγητών θεωρεί ότι η συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας ήταν εποικοδομητική και ότι τέτοιες συζητήσεις προάγουν τα συμφέροντα του Δημόσιου Σχολείου.
      
   Από την ΤΕ της ΔΑΚΕ ΔΕ Α΄ ΑΧΑΪΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου