«Να είστε σίγουροι, ότι όπως και στο
νομοσχέδιο της τριτοβάθμιας, στο επόμενο νομοσχέδιο της πρωτοβάθμιας –
δευτεροβάθμιας θα του δοθεί πάρα πολύς χρόνος, εξαντλητικός διάλογος για τα
αντικείμενα τα οποία θα περιέχει, τις δομές, τα στελέχη, όλες, δηλαδή, τις
σημαντικές διατάξεις που θα περιέχει για να μπορέσει η επόμενη σχολική χρονιά
να βρει τις καινοτομίες ή τις αλλαγές τις οποίες θα θέλαμε σε έγκαιρη, αν μη τι
άλλο, εγρήγορση και τοποθέτηση».
Αυτή ήταν η
αναφορά της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Σοφίας Ζαχαράκη για την
πρόθεση του Υπουργείου να καταθέσει νομοσχέδιο για τις Δομές Εκπαίδευσης
(λογικά εννοεί η κα Υφυπουργός τα ΠΕΚΕΣ-ΚΕΣΥ), κατά τη χθεσινή τοποθέτησή της
στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων (ΕΜΥ) της Βουλής.
Υπενθυμίζουμε
πως κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της ΕΜΥ υπήρξε ενημέρωση από την πολιτική
ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για τον προγραμματισμό του
νομοθετικού έργου του Υπουργείου και άλλα θέματα αρμοδιότητας των Υπουργών και
τοποθετήσεις εκπροσώπων των κομμάτων.
Επίσης η
Υφυπουργός Παιδείας αναφέρθηκε:
Στο ξεκίνημα
της σχολικής χρονιάς
Στο ζήτημα
της πρωτοβάθμιας με αυξημένες ανάγκες λόγω της αύξησης των παιδιών από τα 22
στα 25. Θεωρώ, όμως, ότι η πορεία στην πρωτοβάθμια ήταν αρκετά ικανοποιητική
της κάλυψη των αναγκών του.
Στη
δευτεροβάθμια αρκετά πιο απαιτητικό εγχείρημα, καθώς και λόγο των παραγόντων
που ανέφερε η κυρία Υπουργός, του 4ου προσανατολισμού, του επταώρου,
δημιουργήθηκαν πολλά ολιγομελή τμήματα ανά την Ελλάδα –τα οποία παρεμπιπτόντως
θα σας δώσω έναν αριθμό για να μην μιλήσομε θεωρητικά – φέτος εγκρίναμε 2.265
ολιγομελή τμήματα στη δευτεροβάθμια σε σύγκριση με τα 1.576, τα οποία είχαν επιβληθεί
πέρυσι.
Σας δίνω και
για την επαγγελματική εκπαίδευση τα νούμερα, 1.548 αυξημένα κατά 100 τμήματα
παραπάνω από πέρσι.
Αυτό για να
αντιληφθείτε ότι υπήρξε μια φροντίδα και στα αυτονόητα ζητήματα που έχουν να
κάνουν με απομακρυσμένα μέρη, με μοναδικές ειδικότητες, με τμήματα, τα οποία
έπρεπε να εγκριθούν και αυτό δηλώνει βέβαια και την αυξημένη ανάγκη που έχουμε
για εκπαιδευτικούς.
Τι κάναμε
και πότε το κάναμε για να είναι οι νέοι εκπαιδευτικοί στην τάξη;
Στις
προσλήψεις αναπληρωτών
Στις 5
Σεπτεμβρίου σύμφωνα με τη δεδηλωμένη, ούτως ή άλλως, πρόθεση του Υπουργείου,
κάναμε την πρώτη φάση αναπληρωτών.
Νομίζω ότι
κατά γενική ομολογία ήταν η μεγαλύτερη πρώτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών που
έχει γίνει, περί τις 20.000 αναπληρωτές στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια,
με αρκετές μη αναλήψεις και παραιτήσεις αναπληρωτών, για τον λόγο που ανέφερε η
κυρία Υπουργός πριν.
Στα
δυσπρόσιτα σχολεία
Ειδικά για
τα δυσπρόσιτα μέρη είχαμε πλειάδα μη αναλήψεων και παραιτήσεων, γιατί πλέον οι
άνθρωποι με την απαλοιφή της διπλής μοριοδότησης, την οποία φρόντισε για αυτό ο
κ. Γαβρόγλου και βέβαια με το γεγονός ότι ήξεραν, ότι μη πηγαίνοντας θα είχαν
μόνο μία ποινή ενός έτους.
Μαζικά, όπως
βλέπετε οι αριθμοί είναι μεγάλοι, ήταν πάνω από 520 άτομα, τα οποία δεν
δέχτηκαν εκείνη τη στιγμή την πρόσληψη τους.
Κάναμε
αμέσως, μαζεύοντας ξανά τα κενά, δεύτερη φάση αναπληρωτών στις 31/9/2019.
Παρακαλώ, προσέξτε τις ημερομηνίες, δεν είναι τυχαίες, είναι αρκετά κοντά η μία
με την άλλη, θα έλεγα, αρκετά εκτενή και αυτή, μεγαλύτερη έμφαση αυτή τη φορά
στη δευτεροβάθμια.
Προχωρήσαμε
σε συμπληρωματική φάση προσλήψεων σε αυτές τις περιπτώσεις που είχαμε
ανακλήσεις και παραιτήσεις.
Στη νέα Φάση
προσλήψεων
Επίσης, στο
άμεσο χρονικό διάστημα θα έχουμε και την επομένη ευρεία φάση πρόσληψη
αναπληρωτών, νομίζω το αργότερο σε 10 μέρες.
Κύριε Φίλη,
την προηγούμενη βδομάδα εγκρίνατε εδώ στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, ενέκριναν όσοι
το ψήφισαν 1.800 επιπλέον πιστώσεις.
Αυτές οι
πιστώσεις και μαζί με τις λοιπές που φροντίσαμε να βρούμε θα κάνουμε ένα
πακέτο, το οποίο, νομίζω ότι θα είναι αρκετά ικανοποιητικό για να καλύψουμε
αυτή τη στιγμή της ανάγκης.
Στη συλλογή
κενών και στο My school
Αυτή τη
στιγμή συλλέγουμε τα κενά από τις πρωτοβάθμιες και δευτεροβάθμιες μέσω των
περιφερειακών διευθύνσεων, τα κατηγοριοποιούμε και σύντομα θα είμαστε έτοιμοι
και με αριθμούς.
Γιατί τα λέω
όλα αυτά; Γιατί θέλω να σημειώσετε την προσπάθεια και εδώ θέλω να ευχαριστήσω
και τις περιφερειακές διευθύνσεις και τις διευθύνσεις.
Θέλω,
προφανώς να επιστήσω την προσοχή στην πολύ καλή λειτουργία, που πρέπει να
υπάρχει στα ηλεκτρονικά συστήματα και αναφέρομαι στο My school.
Γνωρίζω ότι
όσοι ξέρετε από την εκπαίδευση συμφωνείτε μαζί μου, ότι θα πρέπει συνεχής
έλεγχος και προσοχή σε αυτό και βέβαια θέλω να τους επιστήσω την προσοχή και
στην άμεση τοποθέτηση των αναπληρωτών, έτσι ώστε τα σχολεία μας να έχουν την
αυτονόητη υποχρέωση του κράτους, δηλαδή των εκπαιδευτικών απέναντι στο κάθε
παιδί.
Στη δίχρονη
προσχολική εκπαίδευση
Αναφέρθηκε η
Υπουργός για το ζήτημα της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης και θέλω να πάω στο
επόμενο βήμα, στο επόμενο στάδιο εφαρμογής.
Ήδη, κάναμε
την πρώτη ευρεία σύσκεψη με παρουσία των συναρμόδιων Υπουργείων, της
Διδασκαλικής Ομοσπονδίας εχθές , έτσι ώστε να βάλουμε ένα χρονοδιάγραμμα πολύ
σφιχτό για το πώς θα μπορέσουμε να πετύχουμε την εφαρμογή της δίχρονης
υποχρεωτικής εκπαίδευσης το 2020-2021 στους εναπομείναντες 40 Δήμους.
Αυτό είναι
ένα δύσκολο εγχείρημα, το αντιλαμβάνεστε όλοι, ένα δύσκολο εγχείρημα ανεύρεσης
και αιθουσών και ανεύρεσης και χώρου, έτσι ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί η
δίχρονη προσχολική εκπαίδευση.
Θα σας
κρατάμε ενήμερους και για την πορεία των εργασιών μας ως προς αυτό.
Στην
Παράλληλη Στήριξη και τους μόνιμους διορισμούς
Στην Ειδική
Αγωγή θα επαναλάβω τον αριθμό που ανέφερε πριν η Υπουργός, πάνω από 4.000
εγκρίσεις στην παράλληλη στήριξη πράγματι σε έναν ιδιαίτερα απαιτητικό χώρο ως
προς εμάς που πρέπει να έχουμε όλοι ως προτεραιότητα.
Το συνδέω με
τη διαδικασία που τρέχει αυτή τη στιγμή για το διορισμό των 4.500 εκπαιδευτικών
στην Ειδική Αγωγή, είναι συνεχής η επικοινωνία – θα έλεγα – και η παρότρυνση
στον ΑΣΕΠ, έτσι ώστε να ολοκληρωθούν εντός του προβλεπόμενου χρονικού
διαστήματος αυτοί οι διορισμοί των 4.500 εκπαιδευτικών και ειδικού βοηθητικού
προσωπικού.
Στα Πρότυπα
Πειραματικά Σχολεία
Η Υπουργός αναφέρθηκε
στα ζητήματα τα οποία έπρεπε να λύσουμε, έτσι ώστε να διευκολύνουμε τη
λειτουργία των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, για τις αρμοδιότητες της
Συντονιστικής Επιτροπής, αλλά και τα Επιστημονικά Συμβούλια τα οποία δεν
υπήρχαν, που δημιουργούσαν τεράστια ζητήματα για το πώς θα λειτουργήσουν οι
όμιλοι σε αυτά τα σχολεία.
Στο
Πρόγραμμα «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ»
Στην
επαγγελματική προχωράμε με μια πρωτοβουλία, η οποία είχε ξεκινήσει, ήδη, από
την προηγούμενη κυβέρνηση, το «Μια νέα αρχή», κρατάμε τα θετικά τα οποία
υπήρξαν από αυτή την πρωτοβουλία και προφανώς θα δούμε εν συνόλω και σε ένα νέο
νομικό πλαίσιο ο,τιδήποτε χρειάζεται εκεί πέρα να γίνει βελτιωτικό.
Όμως, όπως
βλέπετε η λογική μας δεν είναι της απαλοιφής ή της διάλυσης σε ο,τιδήποτε
υπήρχε από πριν, αλλά κρατάμε ο,τιδήποτε θεωρούμε ότι μπορούσε να λειτουργήσει
και πάνω σε αυτό προφανώς θα προσθέσουμε το δικό μας αποτύπωμα και τις δικές
μας προτεραιότητες με το νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο θα εξαντλήσουμε στο
επίπεδο του διαλόγου.
Στην
ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού
Για την
ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού, αν και υπήρχε μια τρομερή καθυστέρηση στις
αποσπάσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση λειτουργήσαμε άμεσα, έτσι ώστε να πάνε
οι εκπαιδευτικοί μας στο εξωτερικό, να λειτουργήσουν τα τμήματα και τα αμιγή,
αλλά και τα τμήματα ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικό και, βέβαια, αυτό το οποίο
ανέφερε η Υπουργός.
Στην
επίσπευση των Υπηρεσιακών μεταβολών για πιο γρήγορη διαδικασία πρόσληψης
αναπληρωτών
Και για μένα
είναι πάρα πολύ σημαντικό να σας αναφέρω τη δέσμευσή μας στην επίσπευση των
διαδικασιών για τις υπηρεσιακές μεταβολές των μόνιμων εκπαιδευτικών για την
επόμενη χρονιά, το οποίο θα επιφέρει και την πιο γρήγορη διαδικασία πρόσληψης
των αναπληρωτών μια, επίσης, θεωρώ αυτονόητη υποχρέωση για έναν άνθρωπο ο
οποίος θα πρέπει να αποφασίσει και να δει πού θα πάει με την οικογένειά του ή
μόνη του ή μόνος του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου