Σε ερώτηση για τις επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες και το ενδεχόμενο
να ενσωματωθεί διάταξη για την απαγόρευση καταλήψεων των πανεπιστημίων, η
υπουργός Παιδείας απάντησε αρνητικά.
«Ό,τι είχαμε να κάνουμε, το κάναμε. Πλέον μένει η εφαρμογή της διάταξης
(σ.σ για την κατάργηση του ασύλου). Εστιάζουμε σε άλλα ζητήματα, με αλλαγές σε
όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης».
Ενδεικτικά με τις επικείμενες αλλαγές ανέφερε:
Βασική εκπαίδευση
– Αύξηση του ρόλου του διευθυντή
– Έμφαση σε ήπιες δεξιότητες, εκμάθηση του ψηφιακού περιβάλλοντος – Έμφαση
στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
– Εισαγωγή νέων θεματικών όπως: Εθελοντισμός, διατροφή, περιβαλλοντική
εκπαίδευση, νέες τεχνολογίες κ.α Τριτοβάθμια εκπαίδευση
-Ενίσχυση του αυτοδιοίκητου
-Ενίσχυση της ανεξάρτητης αρχής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση
-Ενίσχυση της εξωστρέφειας των ΑΕΙ
-Αύξηση των ξενόγλωσσων τμημάτων
-Διεύρυνση των οικονομικών πόρων
Σε ερώτηση σχετικά με το ενδεχόμενο θέσπισης ελέγχου εισόδου στα ΑΕΙ, η
υπουργός Παιδείας αρκέστηκε να απαντήσει πως βρίσκεται «σε συνεχείς συζητήσεις
με τα πανεπιστήμια, η πολιτεία συζητά με τις πρυτανικές αρχές και αξιολογούμε
τις προτάσεις τους».
Με παράδειγμα την έγκριση της απελευθέρωσης των μεταπτυχιακών κατόπιν
αιτήματος των πρυτανικών αρχών, η υπουργός τόνισε ότι η κυβέρνηση «επιστρέφει
τις αρμοδιότητες στα ΑΕΙ.
Ερωτώμενη για τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας στην τοποθέτηση
του Ιωάννη Αντωνίου στη θέση του προέδρου του ΙΕΠ, η υπουργός ανέφερε ότι
πρόκειται για «έγκριτο επιστήμονα και πρόσωπο συνολικής αποδοχής». «Έχει 35
χρόνια εμπειρίας, κυρίως στη δημόσια εκπαίδευση, έχει διατελέσει πρόεδρος του
ΙΕΠ, έχει δώσει αγώνα για τα πρότυπα-πειραματικά σχολεία», δήλωσε
χαρακτηριστικά.
Σχετικά με τις επόμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες και το σχετικό
χρονοδιάγραμμα, η υπουργός επιβεβαίωσε πως την επόμενη εβδομάδα θα επέλθει
ρύθμιση για τους πόρους των πανεπιστημίων (ΕΛΚΕ) καθώς και η ενίσχυση της
ανεξάρτητης αρχής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τέλος, σχετικά με την αναστολή λειτουργίας των 37 νέων ακαδημαϊκών
τμημάτων, η υπουργός τόνισε ότι τα τμήματα δεν είχαν συσταθεί και θα
λειτουργούσαν από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021.
Ανέφερε πως η ίδρυση των τμημάτων έγινε «χωρίς τη γνώμη ανεξάρτητης αρχής,
χωρίς μέριμνα για προσωπικό και υποδομές, με τροπολογίες της τελευταίας στιγμής
χωρίς τεκμηρίωση». Κατέληξε πως σε σχέση με το συγκεκριμένο ζήτημα η κυβέρνηση
θα ακολουθήσει τη νόμικη διαδικασία, παραπέμποντας την έγκριση των τμημάτων
στην κρίση ανεξάρτητης αρχής, η οποία θα διενεργήσει μελέτες σκοπιμότητας και
βιωσιμότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου