Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2019

ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ; Πως θα γίνει η κατανομή θέσεων για τους 2500 μόνιμους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής


Σ. Ζαχαράκη στο One Channel: Να εμπιστευτούμε περισσότερο τον Έλληνα δάσκαλο και το δημόσιο σχολείο | tovima.grΜε κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργείων Οικονομικών και Παιδείας θα ανακοινωθεί η κατανομή των θέσεων διορισμού στην Ειδική Αγωγή όπως δήλωσε σήμερα από το βήμα της Βουλής η Υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ κ. Δελή:
Επίσης, οφείλω να ανακοινώσω για να ενημερωθεί το Κοινοβούλιο ότι η αναγκαία κατανομή ανάμεσα στις βαθμίδες, που δεν είχε γίνει από την προηγούμενη κυβέρνηση, θα ανακοινωθεί με κοινή υπουργική απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών και του Παιδείας και αμέσως μετά, η κατανομή αυτή θα επιβεβαιωθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών. Όλα αυτά επίκεινται. Είναι σημαντικό για κάποιον ο οποίος παρακολουθεί τη διαδικασία.
Ως προς το χρόνο ολοκλήρωσης η κα Ζαχαράκη δήλωσε:

Αυτή τη στιγμή, λοιπόν, ήδη σε συνεννόηση με τον ΑΣΕΠ -γιατί εκεί είναι η αξιολόγηση των πινάκων- ζητούμε την επίσπευση στη διαδικασία. Έχει ήδη βγει το αποτέλεσμα της πρώτης προκήρυξης, προχωράει το αποτέλεσμα της δεύτερης προκήρυξης και ευελπιστούμε και ζητούμε μέχρι το τέλος του χρόνου να τελειώσει αυτό το ζήτημα διορισμών. Οι αναπληρωτές μας που υπηρετούν στα σχολεία και στις δομές ειδικής αγωγής θα ολοκληρώσουν όλη τη χρονιά την υπηρεσία τους και θα τοποθετηθούν και οι άνθρωποι οι οποίοι θα διοριστούν, αν δεν είναι ήδη οι ίδιοι.
 ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κύριε Δελή, ευχαριστώ για την ευκαιρία να απαντήσω σε αυτό το οποίο μπορεί να σας φανεί επαναλαμβανόμενο, αλλά χιλιάδες άνθρωποι αυτή τη στιγμή περιμένουν την απάντηση ως προς αυτό. Ναι, θα αναφερθώ και στους τεσσερισήμισι χιλιάδες διορισμούς. Μπορεί να μη σας αρέσει ως θέμα, όμως υποχρεούμαι και θέλω να το κάνω.
Επειδή ένιωσα ότι σας κουράζει η συνεχής αναφορά, θεωρώ ότι δεν είναι καθόλου κουραστική. Θα σας πω κάτι το οποίο είναι, επίσης, πολύ σημαντικό. Για την Κυβέρνηση αυτή και προεκλογικά, αλλά κυρίως μετεκλογικά το ζήτημα της ειδικής αγωγής με μια ολοκληρωμένη στρατηγική για άτομα με αναπηρία είναι πρώτιστης σημασίας και όχι μόνο, ξέρετε, από την ίδρυση της συγκεκριμένης ομάδος εργασίας που θα εργαστεί για τα ζητήματα ατόμων με αναπηρία -μάλιστα, είναι στο επίπεδο του Πρωθυπουργού, είναι δηλαδή στο επίπεδο λήψης πολύ κεντρικής απόφασης- αλλά και επιμέρους στρατηγικές ανά Υπουργείο οι οποίες ξετυλίγονται και σήμερα είμαι εδώ για να απαντήσω για τα ζητήματα του Υπουργείου Παιδείας.
Εμείς, λοιπόν, παραμένουμε συνεπείς στο πολιτικό μας πρόγραμμα προτεραιοποίησης στα θέματα αντιμετώπισης των ζητημάτων των παιδιών -από τη στιγμή που μιλούμε για το Παιδείας- με αναπηρία και με ειδικές ανάγκες.
Κατά προτεραιότητα, λοιπόν, προχωρήσαμε στην πρόσληψη αναπληρωτών. Αυτοί οι άνθρωποι οι οποίοι στηρίζουν το δημόσιο σύστημα τόσα χρόνια, οι άνθρωποι αυτοί οι οποίοι και φέτος ενημερώθηκαν έγκαιρα για το πού θα πάνε, σύμφωνα με το ήδη ανακοινωμένο χρονοδιάγραμμα που είχαμε πει στις 5 Σεπτεμβρίου, η πρώτη ημερομηνία με προτεραιοποίηση στους αναπληρωτές μας στην ειδική αγωγή, με δεύτερη φάση αναπληρωτών μέσα στον μήνα Σεπτέμβρη, με μόλις προχθεσινή φάση τοποθέτησης συγκεκριμένου αριθμού ατόμων που δεν είχαν αναλάβει υπηρεσία -αρνήθηκαν υπηρεσία- αναπληρωτών. Το κάναμε άμεσα.
Έχετε δίκιο. Πρέπει να γνωρίζουν πολύ νωρίς και θα προχωρήσουμε και σε τρίτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών για τα κενά τα οποία αυτή τη στιγμή έχουμε ζητήσει από τις αρμόδιες διευθύνσεις μας -και τις περιφερειακές διευθύνσεις- ανά την Ελλάδα, έτσι ώστε να μπορέσουμε έγκυρα και έγκαιρα να ανταποκριθούμε σε αυτές τις ανάγκες.
Αν με ρωτάτε αν είναι ικανοποιητικό το να προσλαμβάνονται οι αναπληρωτές ή να το μαθαίνουν στις 5 Σεπτεμβρίου, σας λέω ότι μακάρι να μπορέσουμε να πετύχουμε επίσπευση αυτού του χρόνου για αυτούς τους ανθρώπους οι οποίοι παίρνουν την οικογένεια και πηγαίνουν σε έναν τόπο κοντινό ή μακρινό να υπηρετήσουν τη δημόσια εκπαίδευση.
Θα επανέλθω, όμως, σε αυτό και θα τοποθετηθώ αυτή τη στιγμή στο ζήτημα ήδη διαγωνισμού για τα τεσσεράμισι χιλιάδες άτομα, που είναι πολύ σημαντικό, κύριε Δελή, το ότι θα προσληφθούν, θα διοριστούν. Είναι μια πρωτοβουλία η οποία δεν ήταν της Νέας Δημοκρατίας. Εμείς είχαμε τις αντιρρήσεις μας ως προς την προκήρυξη, όμως δεσμευτήκαμε ότι θα τελειώσει αυτός ο διαγωνισμός τον οποίο βρήκαμε να τρέχει με πάρα πολλές εκκρεμότητες.
Αυτή τη στιγμή, λοιπόν, ήδη σε συνεννόηση με τον ΑΣΕΠ -γιατί εκεί είναι η αξιολόγηση των πινάκων- ζητούμε την επίσπευση στη διαδικασία. Έχει ήδη βγει το αποτέλεσμα της πρώτης προκήρυξης, προχωράει το αποτέλεσμα της δεύτερης προκήρυξης και ευελπιστούμε και ζητούμε μέχρι το τέλος του χρόνου να τελειώσει αυτό το ζήτημα διορισμών. Οι αναπληρωτές μας που υπηρετούν στα σχολεία και στις δομές ειδικής αγωγής θα ολοκληρώσουν όλη τη χρονιά την υπηρεσία τους και θα τοποθετηθούν και οι άνθρωποι οι οποίοι θα διοριστούν, αν δεν είναι ήδη οι ίδιοι.
Είναι πολύ σημαντικά αυτά τα πράγματα, κύριε Δελή.
Επίσης, οφείλω να ανακοινώσω για να ενημερωθεί το Κοινοβούλιο ότι η αναγκαία κατανομή ανάμεσα στις βαθμίδες, που δεν είχε γίνει από την προηγούμενη κυβέρνηση, θα ανακοινωθεί με κοινή υπουργική απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών και του Παιδείας και αμέσως μετά, η κατανομή αυτή θα επιβεβαιωθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών. Όλα αυτά επίκεινται. Είναι σημαντικό για κάποιον ο οποίος παρακολουθεί τη διαδικασία.
Εγώ, λοιπόν, επαναλαμβάνω ότι είναι σημαντικό το ότι θα γίνουν έστω και αυτοί οι διορισμοί. Είναι πολύ σημαντικοί για αυτή τη μόνιμη σχέση που είπατε και εσείς ότι πρέπει να έχει το παιδί με τον εκπαιδευτικό του. Θα ήθελα, όμως, να σας δώσω και ένα άλλο στοιχείο, που νομίζω ότι είναι σημαντικό. Είναι συγκριτικό με το πόσα άτομα έχουν προσληφθεί αναπληρωτές ως ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό.
Σας δίνω, λοιπόν, ένα στοιχείο για τα ΚΕΣΥ. Στα ΚΕΣΥ, λοιπόν, πέρυσι προσελήφθησαν τριακόσια εξήντα ένα άτομα. Φέτος, οι πιστώσεις είναι για πεντακόσια δεκαπέντε άτομα. Συνολικά σε αυτά τα άτομα που σας είπα, στους αναπληρωτές, πέρυσι προσελήφθησαν δύο χιλιάδες τετρακόσια πενήντα οκτώ άτομα και φέτος θα πάνε στους στα δύο χιλιάδες οκτακόσια δεκαπέντε.
Στην πρώτη φάση αναπληρωτών, κύριε Δελή, προσελήφθησαν πάνω από δώδεκα χιλιάδες άτομα στην ειδική αγωγή. Ναι, λοιπόν, υπάρχει αλλαγή. Δεν υπάρχει μια κατάσταση την οποία θέλετε να παρουσιάσετε, η οποία βαίνει κατιούσα από χρονιά σε χρονιά.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Υφυπουργού)
Υπάρχουν, προφανώς, παραινέσεις και συμβουλές τις οποίες θα λάβουμε σοβαρά υπ’ όψιν ως προς την ολοκλήρωση διαδικασιών και το νομικό πλαίσιο για την ειδική αγωγή, αλλά συγγνώμη κύριε Δελή, εγώ δεν θα δεχθώ ότι αυτή η κατάσταση βαίνει προς μια κατάσταση που δεν είμαστε υπερήφανοι. Βάζουμε όλοι τα δυνατά μας έτσι ώστε να υπάρχει η αυτονόητη παρουσία του κράτους δίπλα στο παιδί, δίπλα στον εκπαιδευτικό, δίπλα στην οικογένεια, η οποία πράγματι θέλει την ειδική μέριμνα να είναι εκεί, το κράτος είναι εκεί. Μακάρι να μπορέσουμε να βρούμε τον τρόπο έτσι ώστε αυτό να ενισχυθεί.
Δεν ξέρω εάν ο χρόνος… Ήδη νομίζω ότι έχω υπερβεί…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Απόστολος Αβδελάς): Πέρασε ο χρόνος.
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Θέλω να απαντήσω και για τα θέματα μεταφοράς και δομών. Φαντάζομαι ότι θα το θέσετε εκ νέου.
Στη δευτερολογία της η κα Ζαχαράκη ανέφερε για αναπληρωτές και προσλήψεις:
 …Εγώ θεωρώ ότι η εικόνα που παρουσιάσατε είναι άδικη και προς τους ανθρώπους οι οποίοι δίνουν το «είναι» τους καθημερινά στην ειδική αγωγή. Επειδή αναφέρατε το ζήτημα του ειδικού εκπαιδευτικού, επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού, σας έδωσα με στοιχεία την αύξηση των πιστώσεων για τη φετινή χρονιά.
Θα σας δώσω και ένα άλλο στοιχείο, το οποίο αξίζει και το Κοινοβούλιο να το ακούσει και να το αναλογιστεί. Υπέγραψα φέτος πάνω από εξίμισι χιλιάδες εγκρίσεις στα αιτήματα παράλληλης στήριξης. Αυτή, λοιπόν, η στήριξη που δίνεται σε παιδί που βρίσκεται μέσα στην γενική αγωγή και έχει αυτή τη βοήθεια δίπλα του με τον εκπαιδευτικό, αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο με το χρόνο και το Υπουργείο είναι εκεί. Υπέγραψα θετικά στα αιτήματα τα οποία έχουν προκύψει σε όλη τη χώρα.
Με αυτές τις σκέψεις, εγώ επαναλαμβάνω –και κλείνω- ότι προτεραιότητα για μας είναι το πλαίσιο της ειδικής αγωγής, το πλαίσιο μιας εκπαίδευσης, η οποία θα τους συμπεριλαμβάνει όλους και θα δίνει επιλογές σε όλα τα παιδιά, μία ισότητα ευκαιριών, έτσι ώστε να ατονίζουν το μέλλον τους με ελπίδα. Σας ευχαριστώ πολύ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου