ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το Γενικό Λύκειο Θεσπρωτικού
συνεχίζει τη δράση του στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ERASMUS+ ως συντονιστικό σχολείο για δεύτερη
συνεχόμενη φορά.
Ο κεντρικός θεματικός άξονας του νέου
προγράμματος με τίτλο ARCH (Artistic & Religious Culture & Heritage) αφορά τη συνεργασία έξι σχολείων
από έξι διαφορετικές χώρες τα οποία αντιπροσωπεύουν και μια διαφορετική θρησκεία. Αντικειμενικός
στόχος κατά συνέπεια είναι η γνώση των διαφορετικών θρησκευτικών αντιλήψεων που
επικρατούν στην Ευρωπαϊκή Ήπειρο και η ενίσχυση του σεβασμού ως απόρροια της
γνώσης.
Στο πλαίσιο της παραπάνω ιδέας, πραγματοποιήθηκε η πρώτη μετακίνηση από
αντιπροσωπεία της παιδαγωγικής ομάδας του σχολείου, όπως και των πέντε
υπολοίπων συμμετεχόντων σχολείων, στην
Ουγγαρία και συγκεκριμένα στην πόλη της Βουδαπέστης, προκειμένου οι
εκπαιδευτικοί να γνωρίσουν τον Ιουδαϊσμό.
Οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με
τις παραδόσεις και την κουλτούρα της Εβραϊκής κοινότητας της Ουγγαρίας, να γνωρίσουν
την ιστορία του Ιουδαϊσμού, τα ήθη και έθιμά τους τα οποία παραμένουν
αναλλοίωτα στο πέρασμα του χρόνου, καθώς και τις εκπαιδευτικές διαδικασίες που
εφαρμόζονται στα αμιγώς εβραϊκά σχολεία.
Στους συμμετέχοντες δόθηκε η δυνατότητα να λάβουν μέρος σε workshops
που αφορούσαν την εβραϊκή κουζίνα και τους εβραϊκούς χορούς.
Παρακολούθησαν την παρουσίαση της εβραϊκής ιστορίας, καθώς και της ιστορίας του
ιουδαϊσμού από φιλόλογους και ιστορικούς του Ουγγρικού σχολείου, επισκέφτηκαν
σημαντικά ιστορικά και θρησκευτικά μνημεία της πόλης, όπως επίσης και ένα εβραϊκό
σχολικό συγκρότημα στο οποίο προάγεται η εβραϊκή κουλτούρα σε όλες τις
βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Όλα τα μέλη των παιδαγωγικών ομάδων των συνεργαζόμενων χωρών (Γαλλία,
Ελλάδα, Ιταλία, Τουρκία, Τσεχία, Ουγγαρία) είχαν τη δυνατότητα να
αλληλεπιδράσουν κάτω από την αψίδα (ARCH) των καλών πρακτικών και να
αποδείξουν ότι ο σύγχρονος άνθρωπος, με οδηγό τη γνώση, μπορεί να διαπεράσει τα
στεγανά που οι πολιτισμικές διαφορές ενδεχομένως δημιουργούν.
Η
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου