Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2018

ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ



 ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Μπορεί πτυχιούχος ΑΕΙ ή κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος ΑΕΙ ή καθηγητής εκτός γνωστικού αντικειμένου να κρίνει υποψηφίους καθηγητές ΑΕΙ; Ναι, μπορεί!
Το Ανώτατο Επιστημονικό Συμβούλιο (ΑΕΣ) των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (ΑΕΑ), που συμπεριλαμβάνονται στα ΑΕΙ, αποτελείται από επτά μέλη, με τριετή θητεία. Το ΑΕΣ για τα έτη 2016-2019 αποτελείται από 5 καθηγητές ΑΕΙ, 1 κάτοχο μεταπτυχιακού διπλώματος ΑΕΙ και 1 πτυχιούχο ΑΕΙ.
      Παραθέτουμε τη σύνθεση του ΑΕΣ, όπως καταγράφεται στο ΦΕΚ, τ. ΥΟΔΔ, αρ. 177, 1/4/2016):
        1)      Γεώργιος Φίλιας, Πρόεδρος. Καθηγητής, Γνωστικό αντικείμενο: «Λειτουργική», ΦΕΚ 208/29-3-2007, τχ. Γ΄, Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας  ΕΚΠΑ.

        2)      Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, Αντιπρόεδρος. Καθηγητής, Γνωστικό αντικείμενο: «Παλαιά Διαθήκη», ΦΕΚ 39/18-02-2000, τχ. ΝΠΔΔ, Τμήμα Θεολογίας ΑΠΘ.  
          3)      Μάριος Μπέγζος, Mέλος. Καθηγητής, Γνωστικό αντικείμενο: «Συγκριτική Φιλοσοφία της Θρησκείας», ΦΕΚ 159/2-7-2003, τχ. ΝΠΔΔ, Τμήμα Θεολογίας ΕΚΠΑ.
            4)      Αδαμάντιος Αυγουστίδης, Μέλος. Καθηγητής, Γνωστικό αντικείμενο: «Ποιμαντική Θεολογία και Ψυχολογία», ΦΕΚ 519/ 9-6-2016, τχ. Γ΄, Τμήμα Θεολογίας ΕΚΠΑ.
           5)      Ευαγγελία Αμοιρίδου, Μέλος. Γνωστικό αντικείμενο: «Γενική Εκκλησιαστική Ιστορία», ΦΕΚ 907/31-8-2012, τχ. Γ΄, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Θεολογίας ΑΠΘ.
         6)      Χρυσόστομος, Μητροπολίτης Χαλκίδος, Μέλος. Κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών θεολογίας. (Άνευ διδακτορικής διατριβής).
        7)      Ευγένιος, Μητροπολίτης Ρεθύμνης, Μέλος. Πτυχιούχος θεολογίας. (Άνευ διδακτορικής διατριβής και μεταπτυχιακού διπλωμάτος).
Σύμφωνα όμως με το Νόμο 3432/2006, αρ. 10, παρ. 1, το ΑΕΣ ίσταται υπεράνω της Τριμελούς Εισηγητικής Επιτροπής και του Εκλεκτορικού Σώματος των υποψηφίων μελών Διδακτικού Προσωπικού (ΔΠ) των ΑΕΑ αφού: «Για εκλογή σε θέση διδακτικού προσωπικού των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών αναγκαία προϋπόθεση είναι η κατοχή διδακτορικού διπλώματος σχετικού με το γνωστικό αντικείμενο της προκηρυσσόμενης θέσης. Για τη διαπίστωση της συνάφειας του αντικειμένου της διδακτορικής διατριβής ή του όλου ερευνητικού ή επιστημονικού εν γένει έργου των υποψηφίων με το γνωστικό αντικείμενο της υπό πλήρωση θέσης, αποφαίνεται το Ανώτατο Επιστημονικό Συμβούλιο μετά από γνώμη του οικείου Ακαδημαϊκού Συμβουλίου, η οποία διατυπώνεται μετά από εισήγηση Τριμελούς Επιτροπής που συγκρο­τείται με απόφαση του από μέλη του ίδιου ή συναφούς γνωστικού αντικειμένου της Ανώτατης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας ή, εφόσον δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν, από μέλη του διδακτικού προσωπικού των λοιπών Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, ή, εφόσον και στην περίπτωση αυτή δεν επαρκούν, από μέλη του διδακτικού προσωπικού των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης, κατά προτεραιότητα των βαθμίδων Καθηγητή ή Αναπληρωτή Καθηγητή. Με την απόφαση ορισμού της Τριμελούς Επιτροπής ορίζεται και ο Πρόεδρος της».
Αν λάβουμε υπόψη μας ότι στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες (ΑΕΑ) λειτουργούν 3 Προγράμματα Σπουδών (Τμήματα), Ιερατικών Σπουδών (ΙΣ), Διαχειρίσης Εκκλησιαστικών Κειμηλίων (ΔΕΚ) και Εκκλησιαστικής Μουσικής & Ψαλτικής (ΕΜΨ) τα μέλη του ΑΕΣ  αποφαίνονται, βάσει του ανωτέρω νόμου, για τη συνάφεια των έργων των υποψηφίων ή εν εξελίξει καθηγητών ΔΠ των ΑΕΑ για τις βαθμίδες του επίκουρου, αναπληρωτή και πρωτοβάθμιου καθηγητή για γνωστικά αντικείμενα όπως η «Χημεία Συντήρησης», η «Κατηχητική και Χριστιανική Παιδαγωγική», οι «Εφαρμογές στην Πληροφορική», η «Αρχαία Ελληνική και Βυζαντινή Φιλολογία», η «Ψυχολογία της Επικοινωνίας». Έτσι, τα μέλη του ΑΕΣ, ο πτυχιούχος του ΑΕΙ και ο κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος χωρίς καν την κατοχή διδακτορικής διατριβής και φυσικά χωρίς τη συνακόλουθή τους διαβάθμιση σε καθηγητικές βαθμίδες, αλλά και οι καθηγητές των ΑΕΙ που μετέχουν στο ΑΕΣ και τις περισσότερες φορές είναι εκτός γνωστικού αντικειμένου από το υπό εξέταση γνωστικό αντικείμενο και το εν γένει έργο του εκάστοτε κρινόμενου-υποψηφίου αποφαίνονται, σύμφωνα με το Νόμο, περί της συνάφειας των διδακτορικών διατριβών και των εν γένει επιστημονικών έργων των υποψηφίων επίκουρων, αναπληρωτών και πρωτοβάθμιων καθηγητών ΑΕΙ, όπως είναι η ΑΕΑ. Και θέλουμε να ρωτήσουμε, κατά πόσο αυτή η τακτική σύνθεσης του ΑΕΣ ακολουθεί την ακαδημαϊκή δεοντολογία;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου