Η αλλαγή του συστήματος επιλογής, με δυο αλλεπάλληλες νομοθετικές πρωτοβουλίες, δεν αποσκοπούσε, όπως αποδείχτηκε, στην αξιοκρατία αλλά στην άλωση της διοίκησης της εκπαίδευσης και σε επίπεδο νομού (προηγήθηκε ο διορισμός 13 καθαρά κομματικών περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης, τα προσόντα των οποίων ουδέποτε
ανακοινώθηκαν).
Για την επίτευξη του στόχου τους αυτού, οι νέοι κυβερνώντες:
α) Υποβάθμισαν σημαντικά τη διοικητική - καθοδηγητική εμπειρία, καθώς και τα επιστημονικά προσόντα, ενώ υπερτίμησαν τη διδακτική υπηρεσία, όπου υπολόγισαν ότι υπερτερούσαν «τα δικά τους παιδιά».
β) Κατά παγκόσμια πρωτοτυπία, θέσπισαν τη μυστική ψηφοφορία του «εκλεκτορικού σώματος» των διευθυντών- υποδιευθυντών, η οποία τάχα θα προσέδιδε δημοκρατικότητα στο σύστημα επιλογής, στην ουσία όμως αποσκοπούσε στην τιμωρία όσων, στο πλαίσιο άσκησης του υπηρεσιακού τους καθήκοντος, συμμετείχαν στις προβλεπόμενες από νόμο του Κράτους διαδικασίες αξιολόγησης.
γ) Επανέφεραν τη συνέντευξη που ίδιοι είχαν καταργήσει πανηγυρικά πριν από λίγους μήνες, και μάλιστα ενώπιον υπηρεσιακών συμβουλίων απολύτως ελεγχόμενων από τον Υπουργό, χωρίς τα εχέγγυα αξιοπιστίας και διαφάνειας που προέβλεπε ο νόμος 3848/10.
Ας δούμε κάποιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις, από τις οποίες προκύπτει σαφέστατα ότι τα περί αξιοκρατίας και δημοκρατικών διαδικασιών ήταν λόγια του αέρα.
α) Παρά την ακύρωση, όπως προαναφέρθηκε, ουσιαστικών για τη συγκεκριμένη θέση προσόντων, οι «επιλεγέντες» έχουν λιγότερα αντικειμενικά μόρια από τους επόμενους στους πίνακες.
Παραδείγματα:
ΔΔΕ Πειραιά -5.25 μόρια,
ΔΔΕ Χανίων -4.78,
ΔΔΕ Ηρακλείου -3.82,
ΔΠΕ Πειραιά -3.50,
ΔΔΕ Μεσσηνίας -3.28,
ΔΔΕ Κιλκίς -3.20,
ΔΔΕ Άρτας -2.07,
ΔΠΕ Κορινθίας -2.00 κλπ.
β) Οι «επιλεγέντες» συγκέντρωσαν μικρότερο αριθμό μορίων από τη μυστική ψηφοφορία, άρα, κατά το σκεπτικό των εισηγητών και υποστηρικτών της, στερούνται δημοκρατικής νομιμοποίησης.
Παραδείγματα:
Στη ΔΔΕ Β΄ Αθήνας επελέγη υποψήφιος που είχε στη μυστική ψηφοφορία, -6.12 μόρια από τον επόμενο.
Στη ΔΔΕ Ηρακλείου -4.56,
ΔΔΕ Μεσσηνίας -4.25,
ΔΔΕ Πειραιά -2.57,
ΔΔΕ Σερρών -2.38,
ΔΠΕ Κορινθίας -2.20,
ΔΠΕ Λακωνίας -2.26,
ΔΔΕ Άρτας -2.09,
ΔΔΕ Εύβοιας -2.07,
ΔΔΕ Αχαΐας –1.97,
ΔΔΕ Α΄ Αθήνας -1,96,
ΔΠΕ Α΄ Αθήνας -1,68, κλπ.
γ) Οι επιλεγέντες πριμοδοτήθηκαν προκλητικά κατά τη διαδικασία της συνέντευξης ενώπιον των υπηρεσιακών Συμβουλίων, σε σχέση με τους αμέσως επόμενους στους τελικούς πίνακες.
Παραδείγματα:
ΔΠΕ Αχαΐας +4.50 μόρια σε σύνολο 12,
ΔΔΕ Ηρακλείου +4.40,
ΔΔΕ Β΄ Αθήνας +3.75,
ΔΔΕ Λακωνίας +3.05,
ΔΔΕ Α΄ Αθήνας +3.00,
ΔΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης +3.00,
ΔΔΕ Πειραιά +3.00,
ΔΔΕ Χανίων +2,60,
ΔΠΕ Κιλκίς +2.28,
ΔΠΕ Κορινθίας +2.15,
ΔΔΕ Μεσσηνίας +2.14,
ΔΔΕ Γ΄ Αθήνας +1.75,
ΔΔΕ Κιλκίς +1.70,
ΔΠΕ Α΄ Αθήνας +1,67 κλπ.
Άρα, η αξιοκρατία δεν ήρθε ούτε στην εκπαίδευση, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις, προεκλογικά και μετεκλογικά. Κρίμα, γιατί ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των εκπαιδευτικών πίστεψε τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα της «πρώτης αριστερής» κυβέρνησης και είχε εναποθέσει σε αυτήν όλες τις ελπίδες του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου