Πέμπτη 31 Ιουλίου 2014

Το νομοσχέδιο της Ειδικής Αγωγής απειλεί τα Ανθρώπινα Δικαιώματα; - Θεσμικά κενά χαρακτηρίζουν τη νομοθεσία στο ζήτημα της Ειδικής Εκπαίδευσης

Το νομοσχέδιο της Ειδικής Αγωγής απειλεί τα Ανθρώπινα Δικαιώματα;Την έντονη ανησυχία της για την αδυναµία του νοµοθέτη να ανταποκριθεί κατά τρόπο εύστοχο και αποτελεσµατικό, συµβατό µε το διεθνώς κατοχυρωµένο δικαίωµα των ατόµων µε αναπηρία στην εκπαίδευση, στα θεσµικά κενά που χαρακτηρίζουν διαχρονικά την ελληνική νοµοθεσία στο ζήτηµα της Ειδικής Εκπαίδευσης εκφράζει μέσα από δελτίο τύπου της η Εθνική Επιτροπή για τα ∆ικαιώµατα του Ανθρώπου (ΕΕ∆Α), ανεξάρτητο συµβουλευτικό όργανο της Πολιτείας για την προστασία των ∆ικαιωµάτων του Ανθρώπου. 
Το δελτίο τύπου εκδόθηκε µε αφορµή την επικείµενη εισαγωγή προς ψήφιση στην αρµόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή της Βουλής του Σχεδίου Νόµου «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση»,. Θυμίζουμε ότι το news.gr έχει γράψει ότι θα  κατατεθεί  στο  τρίτο θερινό τμήμα  της βουλής.
Ειδικότερα, η ΕΕ∆Α, µετά από διαβούλευση που διοργάνωσε µε ενδιαφερόµενους φορείς, επισηµαίνει ότι πέραν του ουσιαστικού περιεχοµένου των διατάξεων του παρόντος Σχεδίου Νόµου, το οποίο δε
συνάδει µε τις αναγνωρισµένες τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο αρχές που διέπουν το δικαίωµα των ΑµεΑ στην εκπαίδευση, προβληµατισµό δηµιουργεί και η ποιότητα της ίδιας της διαδικασίας νοµοθέτησης.
Η πανσπερµία διατάξεων που χαρακτηρίζει στη Χώρα µας την Ειδική Εκπαίδευση, σε συνδυασµό µε την έλλειψη αξιολόγησης του προϋπάρχοντος νοµοθετικού πλαισίου και την απουσία ουσιαστικής διαβούλευσης ανάµεσα στο Υπουργείο Παιδείας και τους ενδιαφερόµενους συλλογικούς φορείς, πλήττουν εκτός από την ασφάλεια δικαίου και τα δικαιώµατα των ΑµεΑ. 
Αναγνωρίζοντας ότι η ποιότητα της εκπαίδευσης των ΑµεΑ καθορίζει και συµπαρασύρει την ποιότητα του συνόλου της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, η ΕΕ∆Α εκτιµά ότι η εκπαίδευση των παιδιών µε αναπηρία δεν έχει τόσο ανάγκη από ένα νέο νοµοθέτηµα, όσο από τον προσδιορισµό µετρήσιµων στόχων, την αναλογική αύξηση και ορθολογική απορρόφηση των απαιτούµενων για την αποτελεσµατική υλοποίηση της ειδικής αγωγής πόρων και την ισότιµη κατανοµή των πόρων στο πεδίο της εκπαίδευσης. Πολλώ δε µάλλον αν στα χρόνια προβλήµατα που παρατηρούνται στην εκπαίδευση των ΑµεΑ προστεθούν οι σοβαρότατες επιπτώσεις της παρούσας οικονοµικής και κοινωνικής κρίσης στην αντιµετώπιση της Ειδικής Εκπαίδευσης. 
Η ΕΕ∆Α, εκπληρώνοντας το θεσµικό της ρόλο ως συµβουλευτικό όργανο της Πολιτείας σε θέµατα δικαιωµάτων του ανθρώπου, είναι έτοιµη να συνδράµει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευµάτων και εκφράζει την αισιοδοξία ότι η Πολιτεία θα λάβει υπόψη της το σύνολο των Συστάσεών της, όπως αποτυπώνονται τόσο στις από 10 Ιουλίου 2014 Συστάσεις τις µε αφορµή το Σχέδιο Νόµου για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, όσο και στις από 9 Απριλίου 2009 Προτάσεις της σχετικά µε την εφαρµογή του Ν3699/2008 ''Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόµων µε αναπηρία ή µε ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες''.
Καλόγηρος Βασίλειος
news.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου