Τροποποιηση για το Πρόγραμμα επιδότησης 4.000 Νέων Ελευθέρων Επαγγελματιών - Γυναικών, ηλικίας 22-64 ετών
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙKΩΝ - ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ -
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ -
ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ με κοινή υπουργική απόφαση
τους τροποποιούν το πρόγραμμα του ΟΑΕΔ Επιχειρηματικότητα Ανέργων Γυναικων από 22-64
Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται στο
πλαίσιο του Ν. 3614/ 2007 «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή
αναπτυξιακών
παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2007-2013», όπως ισχύει. Συγκεκριμενα η υπουργική απόφαση αναφέρει:
1. Οι δαπάνες για την εφαρμογή του
προγράμματος προβλέπεται να συγχρηματοδοτηθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση
(Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους (ΠΔΕ του
Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας), στο πλαίσιο
του ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΤΟΧΟΥ 3, Άξονες Προτεραιότητας 7, 8, 9: «Ενδυνάμωση των
πολιτικών ισότητας, σε όλο το εύρος της Δημόσιας Δράσης» του
Επιχειρησιακού Προγράμματος «Διοικητική Μεταρρύθμιση 2007 – 2013». Η
μέγιστη δαπάνη θα ανέλθει συνολικά στο ποσό των 87.408.000 ευρώ.
Οι πιστώσεις θα μεταβιβάζονται μέσω
της Συλλογικής απόφασης του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης
και Πρόνοιας (ΣΑΕ 134/8, κωδικός πράξης 2010ΣΕ13480006).
Η αναλογούσα Εθνική Συμμετοχή, καθώς
και η αντίστοιχη κοινοτική συνδρομή της πράξης, θα καλυφθεί από το
Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και θα βαρύνει τον ΚΑΕ 2493. Οι σχετικές
εισροές των πόρων του Ε.Κ.Τ. θα αποτελέσουν έσοδα του Προγράμματος
Δημοσίων Επενδύσεων και θα εκταμιεύονται σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό
πλαίσιο.
2. Σύμφωνα με το Εθνικό Στρατηγικό
Πλαίσιο Αναφοράς 2007-2013 ως επιλέξιμες γεωγραφικές περιοχές του Ε.Π.
«Διοικητική Μεταρρύθμιση 2007-2013» ορίστηκαν και οι 13 περιφέρειες της
χώρας. Οι Άξονες Προτεραιότητας εξειδικεύουν τις στρατηγικές παρεμβάσεις
του Ε.Π. στην ακόλουθη χωρική κλίμακα:
• Άξονας Προτεραιότητας 7 στις οκτώ
(8) Περιφέρειες Αμιγούς Στόχου Σύγκλισης: Kρήτη, Ιόνια Νησιά, Β. Αιγαίο,
Ανατολική Μακεδονία & Θράκη, Ήπειρος, Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα και
Πελοπόννησος,
• Άξονας Προτεραιότητας 8 στις τρεις (3) Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου: Αττική, Κεντρική και Δυτική Μακεδονία,
• Άξονας Προτεραιότητας 9 στις δύο (2) Περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου: Νότιο Αιγαίο και Στερεά Ελλάδα.
Θα προκληθεί δαπάνη ύψους 87.408.000 € (ΣΑΕ 134/8, κωδικός πράξης 2010ΣΕ13480006 και ΚΑΕ 2493), η οποία επιμερίζεται ως εξής:
Με βάση τους Άξονες Προτεραιότητας
7,8,9 του Γενικού στόχου 3 του Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση 2007-2013»
τα ποσά και οι θέσεις για τις προβλεπόμενες πράξεις του προγράμματος
εξειδικεύονται ως εξής:
• Άξονας Προτεραιότητας 7 για τις οκτώ ως άνω Περιφέρειες Αμιγούς Στόχου Σύγκλισης: ποσό 39.384.000 € και θέσεις 1.641.
• Άξονας Προτεραιότητας 8 για τις τρεις ως άνω Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου: ποσό 34.944.000 € και θέσεις 1.456.
• Άξονας Προτεραιότητας 9 στις δύο ως άνω Περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου: ποσό 13.080.000€ και θέσεις 545.
Το τμήμα του προϋπολογισμού που δεν θα
καλυφθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Διοικητική Μεταρρύθμιση 2007 –
2013» θα καλυφθεί από τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ
Οι δαπάνες ανά έτος επιμερίζονται ως εξής:
Για το έτος 2010: 15.846.000 €
Για το έτος 2011: 39.369.000 €
Για το έτος 2012: 22.452.800 €
Για το έτος 2013: 9.740.200 €
Τα ποσά ανά έτος, δύνανται να
ανακατανεμηθούν, ανάλογα με την υλοποίηση του προγράμματος, με απόφαση
του Διοικητή του Οργανισμού, χωρίς υπέρβαση του συνολικού
προϋπολογισμού.
Το πρόγραμμα εντάσσεται στον Γενικό
Στόχο 3: «Ενδυνάμωση των Πολιτικών Ισότητας των φύλων σε όλο το εύρος
της Δημόσιας Δράσης», Άξονες Προτεραιότητας 7, 8 και 9 με κωδικό
θεματικής προτεραιότητας 69 του Ε.Π. « Διοικητική Μεταρρύθμιση
2007-2013», το οποίο και εκχωρείται σύμφωνα με τις διατάξεις της με
αριθ. 4804/11.12.2012 (ΦΕΚ 3329/Β΄/12-12-2012) κοινής απόφασης του
Υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και
του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας με θέμα:
Εκχώρηση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για πράξεις κρατικών ενισχύσεων του
Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση 2007-2013» στον ΟΑΕΔ.
Οι ενισχύσεις που προβλέπονται στην
παρούσα ΚΥΑ χορηγούνται βάσει του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1998/2006 της
Επιτροπής για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis). Η ενίσχυση
που θα λάβει μια επιχείρηση βάσει της παρούσας ΚΥΑ, αθροιζόμενη με
οποιαδήποτε άλλη de minimis ενίσχυση έχει λάβει ή θα λάβει η επιχείρηση,
δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ σε οποιαδήποτε
περίοδο τριών οικονομικών ετών. Το συνολικό ποσό ενισχύσεων ήσσονος
σημασίας που χορηγείται σε μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον
τομέα των οδικών μεταφορών δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 100.000
ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών.
Άρθρο 7
Λεπτομέρειες υλοποίησης του προγράμματος
Η διαδικασία υπαγωγής των NEE στο πρόγραμμα, περιλαμβάνει τρία στάδια.
1ο στάδιο: Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης, στη σχετική περιοχή του δικτυακού τόπου του ΟΑΕΔ.
Πριν την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης, θα πρέπει να έχουν προηγηθεί κατά σειρά:
• η εξατομικευμένη προσέγγιση από εργασιακό σύμβουλο του ΟΑΕΔ,
• η παρακολούθηση προγράμματος συμβουλευτικής επιχειρηματικότητας σε ΚΠΑ του ΟΑΕΔ,
• η έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας στην αρμόδια ΔΟΥ.
2ο στάδιο: Αξιολόγηση σε επίπεδο κατηγορίας κριτηρίων-Επιλεξιμότητα
Επιλογή των προς χρηματοδότηση
επιχειρηματικών σχεδίων, από Τριμελή Επιτροπή Αξιολόγησης που θα
συσταθεί με απόφαση του Διοικητή του ΟΑΕΔ. Η αξιολόγηση θα γίνει βάσει
των παρακάτω κριτηρίων αξιολόγησης, πράξη κρατικών ενισχύσεων του
Επιχειρησιακού Προγράμματος «Διοικητική Μεταρρύθμιση 2007-2013», όπως
εγκρίθηκαν από την Επιτροπή Παρακολούθησης του συγκεκριμένου
Επιχειρησιακού Προγράμματος και συγκεκριμένα:
Α. Εξετάζεται η πληρότητα της υποβαλλόμενης αίτησης ως προς:
• τη χρήση της τυποποιημένης ηλεκτρονικής αίτησης, με συμπληρωμένα όλα τα υποχρεωτικά πεδία, και
• το ότι ο ενδιαφερόμενος έχει την
ιδιότητα του ανέργου (έχει ωφεληθεί από τη διαδικασία της
εξατομικευμένης παρέμβασης και έχει παρακολουθήσει το σεμινάριο
επιχειρηματικότητας πριν την έναρξη επιτηδεύματος).
Β. Εξετάζεται εάν το επιχειρηματικό σχέδιο πληροί τα παρακάτω κριτήρια:
1. Σαφής περιγραφή του φυσικού αντικειμένου της πράξης ως προς τα βασικά, τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά της προκήρυξης.
2. Συμβολή της προτεινόμενης πράξης
στους στόχους του αντίστοιχου Άξονα Προτεραιότητας / Θεματικής
Προτεραιότητας / Κατηγορίας Πράξεων του Επιχειρησιακού Προγράμματος.
3. Συνάφεια και επάρκεια του
ενδιαφερομένου με το αντικείμενο της επιχειρηματικής δραστηριότητας και
επαρκή τεκμηρίωση με ύπαρξη τυπικών προσόντων ή/ και επαγγελματικής
εμπειρίας.
4. Οικονομοτεχνική επάρκεια του
επιχειρηματικού σχεδίου (εξέταση πιθανής ύπαρξης επιπλέον
χρηματοδοτικών πόρων, π.χ. μέσω τραπεζικού δανεισμού).
5. Ύπαρξη καινοτομιών στα προϊόντα ή
τις υπηρεσίες που θα παρέχει η επιχείρηση ή/ και στη διαδικασία
παραγωγής και διάθεσης αυτών, με προτεραιότητα σε καινοτόμες
επιχειρηματικές προτάσεις που βασίζονται στις νέες τεχνολογίες ή
δραστηριότητα σε καινοτόμους κλάδους και ιδιαίτερα στην πράσινη
ανάπτυξη.
6. Ύπαρξη στοιχείων δικτύωσης, δηλαδή
παραγωγικές και άλλες διασυνδέσεις με υφιστάμενες επιχειρήσεις καθώς
και/ ή συμπράξεις μεταξύ δύο ή περισσότερων ανέργων για τη δημιουργία
κοινής επιχείρησης.
Σχετικά με τα κριτήρια της κατηγορίας
Α, που αφορούν την πληρότητα της υποβαλλόμενης αίτησης, η Επιτροπή
είναι υπεύθυνη να επιβεβαιώσει την ορθότητα των στοιχείων της
αιτουμένης και αποτελούν λόγο αποκλεισμού από το πρόγραμμα.
Όσον αφορά στα κριτήρια της κατηγορίας
Β, η Επιτροπή εξετάζει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του υποβεβλημένου
επιχειρηματικού σχεδίου και το αξιολογεί σύμφωνα με το κάθε κριτήριο με
χρήση κλίμακας (υψηλή, μέση, χαμηλή). Ο τρόπος αξιολόγησης θα
εξειδικεύεται περαιτέρω στη σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Η συνολική αξιολόγηση όπως προκύπτει
από την ανωτέρω διαδικασία αποτελεί τη βάση για τη τελική έγκριση ή
απόρριψη της αίτησης της ενδιαφερομένης για υπαγωγή στο πρόγραμμα.
3ο στάδιο: Ένταξη
Η ένταξη στο πρόγραμμα
πραγματοποιείται, ύστερα από την θετική έγκριση του επιτόπιου ελέγχου
(στο χώρο της επιχείρησης) από εκπρόσωπο του Οργανισμού.
Ο πρώτος επιτόπιος έλεγχος
πραγματοποιείται εντός 30 ημερών από την ημερομηνία αξιολόγησης των
επιχειρηματικών σχεδίων από την Τριμελή Επιτροπή και ορίζεται κατόπιν
συνεννοήσεως των ελεγκτών με την επαγγελματία. Οι ελεγκτές πρέπει να
ενημερώσουν την επαγγελματία για το σύνολο των απαιτούμενων
δικαιολογητικών που πρέπει να βρίσκονται στον χώρο της επιχείρησης,
προκειμένου να ελεγχθούν.
Συγκεκριμένα ελέγχονται τα κάτωθι:
3.1. Βεβαίωση έναρξης της δραστηριότητας της επιχείρησης από τη ΔΟΥ.
3.2. Εξοφλημένα τιμολόγια ή λογιστικά
έγγραφα ισοδύναμης αποδεικτικής αξίας περασμένα στα επίσημα θεωρημένα
από την αρμόδια ΔΟΥ βιβλία της επιχείρησης τους, αξίας ίσης με το ποσό
που αναλογεί στην 1η δόση, όπως ορίζεται στο πρόγραμμα (6.000 €), που
αφορούν σε δαπάνες (λειτουργικά έξοδα, δαπάνες παροχής υπηρεσιών,
αποσβέσεις παγίων κ.λπ.).
3.3. Καταστατικό σύστασης της Εταιρείας, εφόσον πρόκειται για Εταιρεία στην οποία συμμετέχει ο ενδιαφερόμενος.
3.4. Μισθωτήριο θεωρημένο από την
αρμόδια Δ.Ο.Υ. ή τίτλο ιδιοκτησίας του χώρου στον οποίο στεγάζεται η
επιχείρηση ή παραχωρητήριο θεωρημένο από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. όταν ο
ιδιοκτήτης είναι σύζυγος ή συγγενής α΄ βαθμού.
3.5. Άδεια για την άσκηση του
επαγγέλματός, όπου απαιτείται καθώς και εγγραφή στο αρμόδιο
Επαγγελματικό Επιμελητήριο. Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος δύναται να
διαθέτει είτε η ίδια είτε ένας τουλάχιστον από τους απασχολουμένους στην
επιχείρησή της και σε περίπτωση εταιρείας είτε ο ένας τουλάχιστον από
τους εταίρους που απασχολείται στην εταιρεία είτε ένας από τους
απασχολουμένους σ΄ αυτή.
3.6. Να απασχολούνται αποκλειστικά
στην επιχείρησή τους και να είναι ασφαλισμένες κατά κύριο λόγο στον
Ασφαλιστικό Φορέα που υπάγεται η επιχείρηση.
3.7. Η επιχείρηση να λειτουργεί
ανεξάρτητα και σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο (εκτός χώρου κατοικίας),
κατά τρόπο ώστε να εξυπηρετεί ικανοποιητικά το σκοπό της. Επιτρέπεται
κατ’ εξαίρεση η λειτουργία της επιχείρησης σε χώρο (κατάλληλα
διαμορφωμένο) εντός της οικίας της επαγγελματία στις περιπτώσεις: α)
μητέρας παιδιού σε προσχολική ηλικία, β) γυναίκας που φροντίζει στην
οικία της, συγγενείς α΄ βαθμού με αναπηρία, άνω του 70%. Για τις
περιπτώσεις αυτές οι ενδιαφερόμενες απαιτείται να προσκομίζουν
βεβαιώσεις, πιστοποιητικά κ.λπ. από δημόσιους φορείς.
Άρθρο 14
Διαδικασία παρακολούθησης και ελέγχου του προγράμματος
Ο ΟΑΕΔ ασκεί τους προβλεπόμενους από
το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου των ΕΠ του ΕΣΠΑ, ελέγχους στους
δικαιούχους της πράξης του προγράμματος οποιαδήποτε χρονική στιγμή,
προκειμένου να διαπιστωθεί η τήρηση των όρων του προγράμματος.
Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΠ
«Διοικητικής Μεταρρύθμισης 2007-2013» διατηρεί το δικαίωμα να
πραγματοποιεί ελέγχους στον ΟΑΕΔ, ως προς την τήρηση των καθηκόντων του,
ως Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης.
Έλεγχοι σύμφωνα με τα προβλεπόμενα
στους σχετικούς κανονισμούς και το Ν. 3614/07 διενεργούνται από την
Αρχή Πιστοποίησης, την Αρχή Ελέγχου (ΕΔΕΛ), καθώς και τα αρμόδια όργανα
της Ε.Ε.
Οι έλεγχοι του προγράμματος θα
διενεργούνται από υπαλλήλους του ΟΑΕΔ σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κοινή
υπουργική απόφαση υπ’ αριθ. 2/34255/0022/6-6-2001, όπως τροποποιήθηκε
και ισχύει, καθώς και της με αριθμό 2854/1-7-2008 απόφασης του Δ.Σ. του
ΟΑΕΔ.
Οι επιτόπιες επαληθεύσεις, καθώς και
οι έλεγχοι, συνίστανται στην επαλήθευση της παράδοσης των
συγχρηματοδοτούμενων υπηρεσιών και της πραγματοποίησης των δαπανών, που
δηλώνουν οι δικαιούχοι, σύμφωνα με τους όρους της απόφασης ένταξης των
πράξεων, του συμφώνου αποδοχής όρων της απόφασης ένταξης και της
υπογραφείσας σύμβασης, καθώς και τη συμμόρφωση των εμπλεκόμενων φορέων
με τους κοινοτικούς κανόνες καθ’ όλη την περίοδο υλοποίησης του
προγράμματος, οι οποίοι βασίζονται στο εγκεκριμένο Σύστημα Διαχείρισης
και Ελέγχου των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ καθώς και την
Υπουργική απόφαση του Συστήματος με αριθ. πρωτ. 14053/ΕΥΣ 1749/27.3.2008
(ΦΕΚ 540/Β΄).
Άρθρο 15
Τήρηση όρων πληροφόρησης και δημοσιότητας
Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς των
πράξεων θα πρέπει να τηρούν τους κανόνες πληροφόρησης και δημοσιότητας
των ενεργειών τους όπως αυτοί καθορίζονται από τον Κανονισμό (ΕΚ)
1828/2006 της Επιτροπής της 8ης Δεκεμβρίου 2006 και τις διατάξεις
εφαρμογής του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Διοικητική Μεταρρύθμιση
2007-2013».
Στα πλαίσια διαφάνειας και ελέγχου της
σώρευσης των κρατικών ενισχύσεων που λαμβάνουν οι δικαιούχοι του
προγράμματος, θα δημοσιοποιούνται τα ποσά που λαμβάνουν ως κρατική
ενίσχυση.
Σύμφωνα με το άρθ. 7 του ανωτέρω
Κανονισμού (ΕΚ) θα γίνεται ηλεκτρονική ή με άλλο τρόπο δημοσιοποίηση του
καταλόγου δικαιούχων, των ονομασιών των πράξεων και του ποσού της
δημόσιας χρηματοδότησης που χορηγείται στις πράξεις.
Σε κάθε περίπτωση
δημοσιοποίησης/δημοσίευσης των πράξεων, εκ μέρους του ΟΑΕΔ, των
Δικαιούχων, γίνεται μνεία για την συμμετοχή στη χρηματοδότηση της
Ευρωπαϊκής Ένωσης και ειδικότερα του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου και
του Ελληνικού Δημοσίου και ειδικότερα του Υπουργείου Διοικητικής
Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στο πλαίσιο του
Επιχειρησιακού Προγράμματος «Διοικητική Μεταρρύθμιση 2007-2013».
Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς είναι
υποχρεωμένοι να τηρούν και να καταθέτουν στοιχεία φυσικού αντικειμένου
βάσει του Παραρτήματος ΧΧΙΙΙ σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στον Κανονισμό
(ΕΚ) 1828/2006 της Επιτροπής της 8ης Δεκεμβρίου 2006, βάσει των οδηγιών
της Ειδικής Υπηρεσίας και τις απαιτήσεις των πράξεων. Τα εν λόγω
στοιχεία αφορούν:
• Σε ηλικιακά δεδομένα των ωφελουμένων
• Σε δεδομένα για ευάλωτες ομάδες ωφελουμένων
• Στο μορφωτικό επίπεδο ωφελουμένων Όλοι οι φορείς υποχρεούνται να τηρούν αρχείο των
δράσεων δημοσιότητας που υλοποιούν, ως προς το φυσικό και το οικονομικό τους αντικείμενο.
Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις της
αριθ. 6252/246/ 31-3-2010 ΚΥΑ (ΦΕΚ 364/Β΄/31-3-2010), ως ισχύει, στο
πλαίσιο του «Προγράμματος επιχορήγησης 4.000 νέων ελευθέρων
επαγγελματιών, γυναικών ηλικίας 22-64 ετών με διακριτικό τίτλο
«ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΝΕΡΓΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΗΛΙΚΙΑΣ 22-64».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου