Τετάρτη 21 Ιουνίου 2017

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΟΥ 2ΟΥ, 4ΟΥ ΕΠΑ.Λ ΚΑΒΑΛΑΣ ΚΑΙ 1ΟΥ ΕΠΑ.Λ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ: «ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ / ΤΡΙΩΝ ΕΠΑ.Λ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2017-2018».


 ΤΕΣΤ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΟΥ 2ΟΥ, 4ΟΥ ΕΠΑ.Λ ΚΑΒΑΛΑΣ ΚΑΙ 1ΟΥ ΕΠΑ.Λ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ

Θέμα: «Εγγραφές μαθητών / τριών ΕΠΑ.Λ για το σχολικό έτος 2017-2018».


     Μεγάλη αναστάτωση και ανασφάλεια  επικρατεί για άλλη μια φορά στο χώρο της ΤΕΕ εξαιτίας του νέου τρόπου εγγραφών στα ΕΠΑ.Λ. Χωρίς καμμιά ενημέρωση το Υπουργείο, αιφνιδίασε δυσάρεστα , την κοινότητα των ΕΠΑ.Λ.
       Η εγκύκλιος που στάλθηκε μόνο στα ΕΠΑ.Λ  απαιτεί από τους κηδεμόνες των μαθητών ηλεκτρονική δήλωση προτίμησης για την εγγραφή τους στα ΕΠΑ.Λ μέσα στην περιορισμένη
προθεσμία των 5 ημερών, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του ότι τα ΕΠΑ. Λ  δεν τελείωσαν τις Πανελλαδικές τους εξετάσεις όπως τα ΓΕΛ, κάτι που διέφυγε από το Υπουργείο, όπως επίσης ότι πολλά ΕΠΑ.Λ είναι εξεταστικά κέντρα με αποτέλεσμα οι 5 ημέρες να γίνονται στην πραγματικότητα 3 ημέρες.
         Οι περισσότεροι γονείς στα σχολεία μας προέρχονται από αδύνατα κοινωνικά στρώματα και δεν έχουν πρόσβαση και γνώσεις σε ηλεκτρονικές δηλώσεις ή ακόμα χειρότερα δεν έχουν κωδικούς TAXIS ή δεν έχουν τις προϋποθέσεις να βγάλουν τελευταία στιγμή. Μερικοί γονείς που δεν έχουν τακτοποιήσει την άδεια παραμονής τους ανησυχούν για την εγγραφή των παιδιών τους και το μέλλον τους στην εκπαίδευση, γεγονός που προσπαθεί τώρα, τελευταία στιγμή  το Υπουργείο να τακτοποιήσει με νέα εγκύκλιο.
        Οι μαθητές αντιμετωπίζουν την περίπτωση, μόνοι αυτοί στην εκπαιδευτική κοινότητα, να μην παρακολουθήσουν τον Τομέα ή την Ειδικότητα που επιθυμούν αφού η εικόνα που θα έχει το Υπουργείο για τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα στις 30 Ιουνίου θα είναι λανθασμένη και θα αποφασιστούν συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων – τομέων - ειδικοτήτων. Θα τους επιβληθεί, λοιπόν, από το Υπουργείο ή να ακολουθήσουν Τομείς και Ειδικότητες που δεν επιθυμούν ή να απομακρυνθούν από τον τόπο τους. Οι μετεξεταστέοι και οι απόφοιτοι που θα εγγραφούν Ιούλιο ή Σεπτέμβριο θα υποχρεωθούν και αυτοί να εγγραφούν στα ήδη υπάρχοντα τμήματα. Αυτή η πολιτική του Υπουργείου θα οδηγήσει έξω από την πόρτα του ΕΠΑ.Λ πολλούς μαθητές γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με την προβολή του ΕΠΑ.Λ στα Μ.Μ.Ε. Θα αποδυναμωθεί το μαθητικό δυναμικό και σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για τα ολιγομελή θα πάψουν να λειτουργούν δεκάδες τμήματα.
      Οι καθηγητές τους, πάλι, θα αντιμετωπίσουν με τη σειρά τους  σύμφωνα με το Ν. 4415/2016 μετακινήσεις και αυτοδίκαιες τοποθετήσεις σε άλλα σχολεία. Η νέα κινητικότητα μόνο ανασφάλεια και ανησυχία προκαλεί στους καθηγητές που βλέπουν το μέλλον της ΤΕΕ και το δικό τους  αβέβαιο.
      Όλες αυτές οι Υ.Α και οι εγκύκλιοι καταδεικνύουν με πόση προχειρότητα και βιασύνη το Υπουργείο πήρε σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον μαθητών και εκπαιδευτικών. Για ποιο λόγο η λειτουργία του σχολείου θα πρέπει να στηριχθεί σε «δηλώσεις» και όχι στις εγγραφές των μαθητών; Για ποιο λόγο να συρρικνωθούν  τα σχολεία πριν αρχίσουν οι ΕΓΓΡΑΦΕΣ;
    Είναι θλιβερό ότι η τελευταία προβολή των ΕΠΑ.Λ λειτούργησε τελικά σαν Δούρειος Ίππος και η εκπαιδευτική κοινότητα της ΤΕΕ  αιφνιδιάστηκε και θα υποστεί τις συνέπειες της πολιτικής του Υπουργείου, για άλλη μια φορά, χωρίς να υπάρχει βέβαια η ελπίδα ότι με τα νέα μέτρα θα λυθούν τα εκπαιδευτικά προβλήματα της χώρας!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ…………..

·     Να αποσύρει άμεσα τις αιφνιδιαστικές εγκυκλίους :
α)  89047/ΓΔ4/26-5-2017
      β)  Φ1α/91085/Δ4/31-5-2017
       και να κάνει πράξη τα λόγια για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
·       Να δώσει το δικαίωμα στους μαθητές παλαιών τύπων ΕΠΑ.Λ με ανεπαρκή φοίτηση  να εγγραφούν στη Γ΄ τάξη ημερησίων και Δ΄ Εσπερινών ΕΠΑ.Λ  ώστε να αποκτήσουν απολυτήριο και πτυχίο.
·       Η έγκριση λειτουργίας τμημάτων στα ΕΠΑ.Λ να γίνεται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση του διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
·       Να μην κλείσει κανένας τομέας και καμία ειδικότητα στα ΕΠΑ.Λ. που αποτελούν  βασικό μοχλό για την παραγωγική ανασυγκρότηση της Χώρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου