Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025

Δ.Δ.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ: ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ-ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Δ.Ε. ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ» 12, 13 & 14/02/2025

 

Επιμορφωτικό - Ενημερωτικό Σεμινάριο «Ενίσχυση σχολικών μονάδων αρμοδιότητας Διεύθυνσης Δ.Ε. στα Νησιά»
12, 13 και 14 Φεβρουαρίου 2025

Ο Διευθυντής της Δ.Ε. Πειραιά, κος Διονύσιος Αναστασόπουλος, σε συνεργασία με τους Δήμους Πόρου και Τροιζηνίας - Μεθάνων, διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία Επιμορφωτικό-Ενημερωτικό Σεμινάριο, στις 12, 13 και 14 & Φεβρουαρίου 2025, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Δ. Πόρου «Βασιλική Κογιώνη» και στο Αμφιθέατρο του Γυμνασίου Γαλατά, με τίτλο «Επικοινωνιακά εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, γονείς και κηδεμόνες», στο πλαίσιο του προγράμματος της Ενίσχυσης των σχολικών μονάδων αρμοδιότητας Διεύθυνσης Δ.Ε. στα Νησιά.

Την πρώτη ημέρα, Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2025, στη φιλόξενη αίθουσα εκδηλώσεων του Πόρου, την εκδήλωση χαιρέτισαν ο Δήμαρχος του Πόρου, κος Γεώργιος Κουτουζής, ο Διευθυντής της Δ.Ε. Πειραιά και η Διευθύντρια του Γυμνασίου Πόρου, κα Ζωή Μέτσκα. Ο Δήμαρχος, πρωτίστως, ευχαρίστησε και επαίνεσε τον ΔΔΕ ΠΕΙΡΑΙΑ γι΄ αυτή την πρωτοβουλία και τόνισε τη σπουδαιότητα και την αναγκαιότητα της ενημέρωσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, οι οποίοι υπηρετούν σε νησιωτικές περιοχές. Με τη σειρά του, ο Δ/ντής εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για την υποδειγματική φιλοξενία και δεσμεύτηκε για τη συνεχή υποστήριξη και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και των γονέων/ κηδεμόνων μαθητών του Πόρου. Η Διευθύντρια του Γυμνασίου Πόρου, καλωσόρισε τους/τις εκπαιδευτικούς και διαβεβαίωσε πως το σχολείο είναι πάντοτε ανοιχτό για τέτοιου είδους δράσεις.

Ακολούθησε η παρουσίαση των εισηγήσεων, οι οποίες απευθύνονταν στους εκπαιδευτικούς (πρωινή ζώνη), αλλά και τους γονείς/κηδεμόνες (απογευματινή ζώνη) των μαθητών/τριών των σχολείων των Δήμων Πόρου και Τροιζηνίας - Μεθάνων. Καταρχάς, ο Διευθυντής Δ.Ε. Πειραιά, ξεκίνησε με την εισήγηση: «Τeam Building: Έννοια – ανάπτυξη δεξιότητας της Ομαδικότητας». Στη συνέχεια, τον λόγο πήραν ο πρώην Διευθυντής Δ.Ε. Πειραιά και νυν Διευθυντής του 2ου ΓΕ.Λ. Νίκαιας, κος Νικόλαος Μουμούρης, για την εισήγησή του με τίτλο: «Πνεύμα ομάδας-Συλλογικότητα. Συνεργατική Μάθηση», η κα Θεοδώρα Αστέρη, Σ.Ε. Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, για την εισήγησή της με τίτλο: «Από τη Συνεκπαίδευση ως την Ένταξη & την Ειδική Αγωγή: Παιδαγωγική Μεθοδολογία & Υποστηρικτικές Υπηρεσίες», η κα Γιαννούλα Βουκελάτου, Σ.Ε. Ψυχολόγων ΠΕ23, για την εισήγησή της με τίτλο: «Η Προσωπικότητα: Χαρακτηριστικά, Ανάπτυξη και Επιρροές» και ο κος Χαράλαμπος Βλαχόπουλος, Σ.Ε. Φιλολόγων με την εισήγησή του, «Βλέποντας τον κόσμο διαφορετικά, Σκέψου διαφορετικά».

Το δεύτερο μέρος της επιμόρφωσης - ενημέρωσης ήταν αφιερωμένο κυρίως στους γονείς/κηδεμόνες. Την απογευματινή έναρξη των εργασιών έκανε ο κος Νικόλαος Μουμούρης, με τα «Συνεργατικά Μοντέλα και κοινές δράσεις Γονέων/Κηδεμόνων και Εκπαιδευτικών». Συνέχισε ο κος Χαράλαμπος Βλαχόπουλος, με τη «Γονεϊκή εμπλοκή στο σύγχρονο σχολείο: ένταση και αγωνία ή ευκαιρία συνεργασίας;» και η κα Γιαννούλα Βουκελάτου, η οποία, μέσω βιωματικού εργαστηρίου, αναφέρθηκε στην «Ψυχική Ανθεκτικότητα στην Εκπαίδευση και την Οικογένεια: Στρατηγικές Παρέμβασης και Ενδυνάμωσης». Η πρώτη ημέρα ολοκληρώθηκε με τις εισηγήσεις του κου Χρήστου Παύλου, Σ.Ε. Κοινωνικών Επιστημών (ΠΕ78-82), «Κίνδυνοι στο Διαδίκτυο για τους Εφήβους. Γονική παρέμβαση – επιτήρηση» και της κας Μαρουλίας Γλύπτη, Διευθύντριας του 3ου ΓΕ.Λ. Πειραιά, «Ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης προς ενίσχυση μαθητών χωρίς κίνητρο».

Η δεύτερη μέρα των εργασιών του Σεμιναρίου φιλοξενήθηκε στο Αμφιθέατρο του Γυμνασίου Γαλατά. Στην πρωινή ζώνη, παρευρέθηκαν και χαιρέτισαν την εκδήλωση ο Δήμαρχος Τροιζηνίας – Μεθάνων, κος Αναστάσιος Μούγιος, ο Διευθυντής Δ.Ε. Πειραιά και η Διευθύντρια του Γυμνασίου Γαλατά, κα Δήμητρα Ευσταθιάδου, επιβεβαιώνοντας την άψογη συνεργασία τους. Στη συνέχεια, ο κος Χρήστος Παύλος ξεκίνησε την Επιμόρφωση στους εκπαιδευτικούς με την εισήγηση: «Διαχείριση των συγκρούσεων στη σχολική μονάδα. Ο ρόλος του διευθυντή». Ακολούθησαν οι εισηγήσεις του κου Ευριπίδη Βραχνού, Σ.Ε. Πληροφορικής Πειραιά, σχετικά με τα «Ψηφιακά εργαλεία και Τεχνητή Νοημοσύνη στη Διδακτική Πράξη», της κας Αικατερίνης Μπρεντάνου, Διευθύντριας του Γυμνασίου με Λ.Τ. Μεθάνων, με τίτλο: «Ο δάσκαλος σκηνοθέτης σε ένα ασυνείδητο παιχνίδι ρόλων», της κας Μαρουλίας Γλύπτη, σχετικά με την «Παρέμβαση στη γλωσσική εκπαίδευση της ελληνικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας μέσω αφήγησης» και του κου Παναγιώτη Τζουβελέκη, Διευθυντή Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Πειραιά, για την «Ταυτότητα Ειδικών Σχολείων».

Οι απογευματινές συνεδρίες της 13ης Φεβρουαρίου 2025 ήταν αφιερωμένες στο μείζον θέμα της Ειδικής Αγωγής. Οι δύο δήμαρχοι Τροιζηνίας – Μεθάνων και Πόρου, κος Αναστάσιος Μούγιος και κος Γεώργιος Κουτουζής, μαζί με τον Διευθυντή της Δ.Ε. Πειραιά δεσμεύτηκαν για την υποστήριξη και ενίσχυση των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, συμφώνησαν για την επίσκεψη των μαθητών/τριών του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Γαλατά στο αντίστοιχο σχολείο του Πειραιά, για τη χρηματοδότηση από δωρητές των σχολείων, την ένταξή τους σε προγράμματα ERASMUS και την ίδρυση, μακροσκοπικά, Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών Με Ειδικές Ανάγκες στον Πόρο. Μετά τις δεσμεύσεις αυτές, οι γονείς των παιδιών με ειδικές δεξιότητες, εξέφρασαν την ικανοποίησή τους αλλά και την αγωνία τους για την κοινωνική τους ένταξη μετά την αποφοίτησή τους από το σχολείο.

Η θεματική ενότητα της Ειδικής Αγωγής, ολοκληρώθηκε με τις εισηγήσεις της κας Θεοδώρας Αστέρη, Συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, με τίτλο: «Η Ειδική Αγωγή & Ενταξιακή Εκπαίδευση για την υποστήριξη των μαθητών/μαθητριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», του κου Νικόλαου Φασιά, Διευθυντή Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Γαλατά, με τίτλο: «Η χρησιμότητα των Ειδικών Σχολείων και η αναγκαιότητα στήριξής τους από την τοπική κοινωνία» και του κου Παναγιώτη Τζουβελέκη, ο οποίος αναφέρθηκε στα «Προγράμματα Συμπερίληψης για την αποδοχή της Διαφορετικότητας στην Εκπαίδευση».

Η ανταπόκριση των εκπαιδευτικών αλλά και των γονέων/κηδεμόνων ήταν αξιοσημείωτη και οι εισηγήσεις απέσπασαν θετικότατες κριτικές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου