Παρασκευή 28 Μαρτίου 2025

Θεσμική Συνάντηση ΣΑΚΕΑ με το Υπουργείο Παιδείας: Δέσμευση για Ενίσχυση και Βελτίωση της Ειδικής Εκπαίδευσης

 

Θεσμική Συνάντηση ΣΑΚΕΑ με το Υπουργείο Παιδείας: Δέσμευση για Ενίσχυση και Βελτίωση της Ειδικής Εκπαίδευσης

Σε μια θεσμική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025, ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (ΣΑΚΕΑ) συναντήθηκε με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, παρουσία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου, Ιωάννη Κατσαρού, του Διευθυντή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Ιωάννη Μπουσδούνη, και άλλων στελεχών του Υπουργείου. Η συνάντηση αυτή, που ακολούθησε την πρόσφατη αλλαγή ηγεσίας στο Υπουργείο, αποτέλεσε την πρώτη θεσμική επαφή του ΣΑΚΕΑ με την ηγεσία, και στόχευε στην ενίσχυση και βελτίωση των πολιτικών ειδικής εκπαίδευσης, με έμφαση στη μείωση των αναπληρωτών καθηγητών και την ενίσχυση της ενταξιακής εκπαίδευσης.

Κεντρικά Ζητήματα της Συνάντησης

Η συζήτηση επικεντρώθηκε σε κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία της ειδικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, με ιδιαίτερη αναφορά στις ανάγκες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι εκπρόσωποι του ΣΑΚΕΑ έθεσαν τις ιδιαίτερες ανάγκες των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για περισσότερους πόρους και προσωπικό, καθώς και την ενίσχυση των δομών υποστήριξης για τους μαθητές με ειδικές ανάγκες.

Σημαντικά Θέματα που Θέτει ο ΣΑΚΕΑ

  1. Τμήματα Ένταξης: Ο ΣΑΚΕΑ ζήτησε την ενίσχυση των Τμημάτων Ένταξης μέσω της άρσης του ορίου των 15 μαθητών, προκειμένου να επιτραπεί η δημιουργία περισσότερων τμημάτων σε μεγαλύτερες σχολικές μονάδες. Παράλληλα, τέθηκε το ζήτημα της μείωσης της γραφειοκρατίας που εμπλέκεται στην ίδρυση των Τμημάτων Ένταξης, με πρόταση για τη χρήση της νομοθεσίας 4368/2016, η οποία επιτρέπει τη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης εντός της γενικής τάξης.

  2. Παράλληλη Στήριξη & Εκπαιδευτικός Ενταξιακής Εκπαίδευσης: Η συζήτηση επεκτάθηκε στο ζήτημα της παράλληλης στήριξης, με τον ΣΑΚΕΑ να προτείνει τη δημιουργία οργανικών θέσεων για εκπαιδευτικούς ενταξιακής εκπαίδευσης. Σκοπός είναι να μειωθεί η εξάρτηση από αναπληρωτές και να διασφαλιστεί η σταθερότητα στις υποστηρικτικές δομές.

  3. ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.: Επισημάνθηκε η ανάγκη για την ψηφιοποίηση των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και την ενίσχυση του προσωπικού με μόνιμες θέσεις. Το Υπουργείο παρουσίασε την πρόθεση να δημιουργήσει μια ψηφιακή πλατφόρμα, όπου κάθε μαθητής/μαθήτρια θα έχει ατομικό φάκελο, διευκολύνοντας τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την υποστήριξη της ειδικής αγωγής.

  4. Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. & ΕΠΑΛ: Για πρώτη φορά, τέθηκε το ζήτημα της αναβάθμισης των απολυτηρίων των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., με σκοπό την πλήρη αναγνώριση επαγγελματικών και εκπαιδευτικών δικαιωμάτων για τους μαθητές τους. Σχετικά με τα ΕΠΑΛ, τονίστηκε η ανάγκη για ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη για τους μαθητές με αναπηρία, ώστε να ενισχυθούν οι ευκαιρίες τους στην αγορά εργασίας.

  5. Διορισμοί Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής: Μία από τις πιο σημαντικές δεσμεύσεις του Υπουργείου ήταν η πρόθεση να πραγματοποιηθούν 10.000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, με έμφαση στην ειδική αγωγή. Στόχος είναι η μείωση των αναπληρωτών και η δημιουργία ενός πιο σταθερού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος για την αποτελεσματικότερη λειτουργία των δομών ειδικής εκπαίδευσης.

Δέσμευση του Υπουργείου για Μεταρρυθμίσεις

Το Υπουργείο εξέφρασε τη δέσμευση για την προώθηση μεταρρυθμίσεων στην ειδική εκπαίδευση, επισημαίνοντας την ανάγκη για συνεχείς παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν τη λειτουργία των δομών και την ποιότητα της εκπαίδευσης για τους μαθητές με αναπηρία. Ο ΣΑΚΕΑ εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη θετική διάθεση του Υπουργείου και τις προθέσεις για την υλοποίηση αυτών των προτάσεων.

Συμπεράσματα και Προοπτικές

Ο ΣΑΚΕΑ, αν και ικανοποιημένος από τη συνάντηση, δήλωσε ότι θα παραμείνει σε εγρήγορση για την υλοποίηση των δεσμεύσεων αυτών. Οι εκπρόσωποι του Συλλόγου υπενθύμισαν ότι οι συζητήσεις και οι προτάσεις τους βασίζονται σε τεκμηριωμένα δεδομένα από τη διεθνή έρευνα και την εμπειρία των μελών τους, τονίζοντας ότι η επιτυχία των προτάσεων εξαρτάται από την πραγματική εφαρμογή τους στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.

Η συνάντηση αυτή, ενώ είχε θετικό χαρακτήρα, έθεσε τις βάσεις για ουσιαστικές αλλαγές στην ειδική εκπαίδευση στην Ελλάδα, προκειμένου να διασφαλιστεί η ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών και μαθητριών, ανεξαρτήτως των εκπαιδευτικών αναγκών τους.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου