Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας στο ετήσιο Τακτικό Συνέδριο που διεξήχθη πρόσφατα στη Ρόδο (7-9 Νοεμβρίου 2024) υιοθέτησε κείμενο πολιτικών θέσεων και προτάσεων για τα σχολεία και για θέματα Παιδείας.
Ακολουθεί το σχετικό ψήφισμα του Συνεδρίου
Αποτελεί θετική εξέλιξη η υλοποίηση του προγράμματος Μαριέττα Γιαννάκου και η διάθεση 250 εκ. Ευρώ για την συντήρηση υφιστάμενων σχολικών μονάδων. Είναι επιτακτική ανάγκη η ταχύτατη υλοποίηση του προγράμματος με την άμεση συμμετοχή των Δήμων.
Σχολικές καθαρίστριες: Είναι απαραίτητη η μονιμοποίησή τους και η κάλυψη του μισθολογικού κόστους να γίνεται εξ ολοκλήρου από τον κρατικό προϋπολογισμό ή με σχετική αύξηση των ΚΑΠ.
Λειτουργικές ανάγκες των σχολείων: Οι υπάρχουσες χρηματοδοτήσεις, δεδομένης και της εκτόξευσης του ενεργειακού κόστους δεν επαρκούν, ενώ η υποχρεωτική κάλυψή τους από τους δήμους θέτει σε κίνδυνο άλλες σημαντικές λειτουργίες τους. Ως εκ τούτου πρέπει να προβλεφθεί πρόσθετη χρηματοδότηση για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων.
Συντήρηση και επισκευές σχολικών κτιρίων: Πολλά σχολικά κτήρια είναι πλέον παλαιά και παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα συντήρησης. Χρειάζεται συστηματική αναβάθμιση των κτηριακών υποδομών. Για το Πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» προϋπολογισμού 250 εκ. ευρώ κινείται σε θετική κατεύθυνση και μας βρίσκει σύμφωνους. Φυσικά θεωρούμε αυτονόητο ότι θα εφαρμοσθεί μέσω των δήμων για επισκευές και συντηρήσεις σχολικών αυλών και διδακτηρίων.
Ανάπλαση αύλειων χώρων: Προτείνεται η επαναφορά των σχετικών προγραμμάτων χρηματοδότησης.
Σχολικοί τροχονόμοι: Προτείνεται η κάλυψη των σχετικών δαπανών από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Προώθηση της Ψηφιακής Εκπαίδευσης και Τηλεκπαίδευσης και αναβάθμιση ηλεκτρονικού εξοπλισμού: Ο υφιστάμενος εξοπλισμός στα σχολεία είναι ανεπαρκής και σε μεγάλο βαθμό παρέχεται με χρηματοδοτήσεις από τα ταμεία των δήμων. Είναι επιτακτική ανάγκη να υλοποιηθούν νέα προγράμματα χρηματοδότησης για την αναβάθμισή του.
Αποχαρακτηρισμός κλειστών σχολικών κτιρίων και αξιοποίησή τους για άλλους σκοπούς: Προτείνεται να νομοθετηθεί ο αποχαρακτηρισμός και η αλλαγή χρήση των ανενεργών σχολικών κτηρίων με μια εύκολη διαδικασία ώστε να αποδεσμευτεί το κτηριακό δυναμικό, εξοικονομώντας πόρους και προάγοντας τη βιώσιμη διαχείριση των δημόσιων χώρων.
Ενίσχυση των δεσμών της Αυτοδιοίκησης με τις φοιτητικές κοινότητες: Αξιοποίηση της δυναμικής και των γνώσεων των φοιτητών και εφαρμογή ελκυστικών πολιτικών με κοινωνικό αποτύπωμα αξιοποιώντας π.χ. το οικιστικό απόθεμα των δήμων δημιουργώντας σε γειτονιές αυτοδιαχειριζόμενα στέκια νεολαίας κ.α .
Καθιέρωση προγραμμάτων για τα σχολεία που αφορούν την ψυχοκοινωνική υποστήριξη μαθητών και εκπαιδευτικών, την κυκλοφοριακή αγωγή, περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, υγείας και διατροφής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου