Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2022

Σχολεία: Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί μπαίνουν σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση - Πότε η υπουργική απόφαση και οι προσλήψεις

 Στην πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών προσανατολίζεται το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων. Ήδη έχει σταλεί στις διευθύνσεις εκπαίδευσης, εγκύκλιος προκειμένου οι αρμόδιοι διευθυντές να κάνουν προτάσεις προς το υπουργείο Παιδείας, για τη δημιουργία ομάδων σχολείων στα οποία θα τοποθετηθεί προσωπικό των κλάδων ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών

Μέχρι το τέλος του μήνα (Σεπτέμβριος 2022), οι Διευθύνσεις εκπαίδευσης θα στείλουν τις προτάσεις τους στο υπουργείο Παιδείας. Στη συνέχεια η πολιτική ηγεσία θα προβεί στην έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης, με σκοπό την πρόσληψη και τοποθέτηση Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών, ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι επιστήμονες θα «εξυπηρετούν» ομάδες σχολείων καθώς δεν είναι εφικτό να έχει κάθε σχολική μονάδα τον δικό της ψυχολόγο.

Η εγκύκλιος

Με την εγκύκλιο καλούνται οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αφού λάβουν υπόψη τα στοιχεία κατανομής αναπληρωτών ΕΕΠ ανά κατηγορία περιφέρειας, να υποβάλουν προτάσεις για τη δημιουργία ομάδων σχολικών μονάδων ανά βαθμίδα. Κάθε ομάδα συγκροτείται από πέντε σχολικές μονάδες, αφού ληφθούν υπόψη τα ακόλουθα:

α) η απόσταση μεταξύ των σχολείων της ομάδας σε συνάρτηση με τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της περιοχής ευθύνης των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,

β) η εξαίρεση σχολικών μονάδων που έχουν ενταχθεί σε ΕΔΥ,

γ) η εξαίρεση των σχολικών μονάδων ΣΜΕΑΕ (Α/θμιας και Β/θμιας) και των ΕΠΑΛ και

δ) η εξαίρεση των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που αναφέρονται στην με αριθ. πρωτ. 101194/Δ1/17-08-2022 (ΦΕΚ Β ? 4449) Υπουργική Απόφαση με θέμα «Καθορισμός Σχολικών μονάδων τοποθέτησης Κοινωνικών Λειτουργών κλάδου ΠΕ30».

Διαδικασία υποβολής προτάσεων:

 

Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας -Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποστέλλει ηλεκτρονικά έως την 26η Σεπτεμβρίου στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης πίνακα με τις προτεινόμενες ομάδες των πέντε σχολικών μονάδων της Διεύθυνσης. Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης διαβιβάζουν ηλεκτρονικά έως την 30η Σεπτεμβρίου τα στοιχεία που θα λάβουν από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (σε συγκεντρωτικό πίνακα) στις Διευθύνσεις Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Π.Ε. και Δ.Ε. του Υ.ΠΑΙ.Θ. Το υπουργείο μετά τη συγκέντρωση όλων των προτάσεων, θα προβεί στην έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης, με σκοπό την πρόσληψη και τοποθέτηση Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών, ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι ψυχολόγοι στα σχολεία

Και την προηγούμενη σχολική είχαν προσληφθεί περίπου 3.000 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί στα σχολεία της χώρας, για την αντιμετώπιση -εκτός των άλλων – και των συνεπειών της πανδημίας του Covid-19. Γνώμονας της στελέχωσης με το εν λόγω ειδικό επιστημονικό προσωπικό, ήταν η διαφύλαξη της ψυχικής υγείας, η προστασία μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους, αλλά και η ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας δια της απόκτησης δεξιοτήτων που απαιτούνται για την αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων, όπως η πανδημία του Covid-19. Η ενίσχυση των σχολείων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στοχεύει, μεταξύ άλλων, σε:

· ανάπτυξη, εφαρμογή και διάδοση Σχεδίων Δράσης αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών για την ύπαρξη ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος ανοιχτού στην κοινωνία και φιλικού προς τη διαφορετικότητα,

· συνεργασία των εμπλεκόμενων ατόμων και ομάδων της σχολικής κοινότητας, η συνεργασία με την οικογένεια και όταν αυτό απαιτείται η υποστήριξη, η διαμεσολάβηση και η διασύνδεση αυτής με τους κατάλληλους φορείς,

· συμπερίληψη των μαθητών, των εκπαιδευτικών, αλλά και των γονέων στις προτεινόμενες ενημερωτικές δράσεις και δράσεις προσομοίωσης,

· απόκτηση πολύτιμης γνώσης και εμπειρίας μέσα από την αλληλεπίδραση, τη συνεργασία, την ανταλλαγή και υιοθέτηση αποτελεσματικών πρακτικών που θα προάγουν την ποιότητα των παρεχόμενων υποστηρικτικών υπηρεσιών στο χώρο της εκπαίδευσης, και

· περισυλλογή και επαναπροσδιορισμό προσωπικών, οικογενειακών και κοινωνικών προτεραιοτήτων του ατόμου, της ομάδας και της σχολικής κοινότητας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου