Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των διδασκόντων είναι αντίθετοι στον μηχανισμό αξιολόγησης, επιβράβευσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών – «Ο μηχανισμός αξιολόγησης δεν έχει τιμωρητική πρόβλεψη» τόνισε η Νίκη Κεραμέως Την αντίθεσή τους με τον μηχανισμό αξιολόγησης, επιβράβευσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών εξέφρασαν οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των διδασκόντων κατά την ακρόασή τους από τα μέλη της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής που επεξεργάζονται τις διατάξεις του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας.
Οι πρόεδροι της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) Θανάσης Κικινής και Θεόδωρος Τσούχλος αντίστοιχα, υποστήριξαν ότι δεν προηγήθηκε θεσμικός διάλογος με το υπουργείο πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου, κατήγγειλαν τις διατάξεις για την ενίσχυση του ρόλου των διευθυντών ενώ ισχυρίστηκαν ότι οι ρυθμίσεις για την αξιολόγηση παραπέμπουν στην «έκθεση Πισσαρίδη» και την ευρωπαϊκή Τράπεζα!
«Να αποσυρθεί» ζήτησε από την αρχή της τοποθέτησή τους ο κ. Κικινής για να προσθέσει σε άλλο σημείο «Απαιτείται η αναβάθμιση του Συλλόγου των διδασκόντων. Με το νομοσχέδιο ο ρόλος των διδασκόντων υποχωρεί. Προτείνεται ένας υπερδιευθυντής, γενικός ηγέτης με όρους όχι δημοκρατίας μέσα στην σχολική μονάδα. Ο διευθυντής γίνεται ο κυρίαρχος που ανατρέπει με τον ρόλο του τον συνεργατικό ρόλο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Επιβάλλει ακόμα και πειθαρχικές ποινές. Αυταρχικά χαρακτηριστικά». Αναφορικά με την αξιολόγηση είπε πως η ομοσπονδία είναι θετική αρκεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών να γίνεται από τους ίδιους. «Διαβάζοντας κανείς αυτό που πάει να επιβάλλει το υπουργείο, διαπιστώνει ότι παραπέμπει σε κείμενα ευρωπαϊκής τράπεζας, ΟΟΣΑ , ΣΕΒ και φορέων που δεν έχουν σχέση με την εκπαίδευση».
Ο κ. Τσούχλος της ΟΛΜΕ υποστήριξε ότι η αξιολόγηση θα φέρει «προβλήματα στην μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών»
Από την άλλη πλευρά ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Ιωάννης Αντωνίου ανέφερε πως «το νομοσχέδιο αποτελεί τομή με στόχο την υπέρβαση των χρόνιων παθογενειών εκπαίδευσης».
Ειδικά για την αξιολόγηση είπε «στην πραγματικότητα η θέσπιση αξιολογικής διαδικασίας είχε νομοθετηθεί και στο παρελθόν αλλά ακυρώθηκε το 2015. Η αξιολόγηση συνιστά προσαρμογή του ελληνικού σχολείου στον κανόνα που ισχύει στο 90% της ευρωπαϊκής εκπαίδευσης . Είναι μηχανισμός συνειδητοποίησης των προβλημάτων και τα διορθώνει. Είναι εργαλείο που λείπει και αφήνει το εκπαιδευτικό σύστημα σε κατάσταση ακινησίας και ενός αρνητικού και ανεξέλεγκτου αυτοπροσδιορισμού που αναπαράγει τα προβλήματα».
Ο κ. Στράτος Γεωργουδής της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών είπε μεταξύ άλλων: «Η κατάρτιση δεν θα έπρεπε να θεωρείται τιμωρία . Επεκτείνονται οι θητείες των φιλοκυβερνητικών διευθυντών για να οδηγήσουν σε μονιμότητες. Οι ημέτεροι διευθυντές θα τιμωρούν ως ανεπαρκείς τους αντιφρονούντες. Πολιτικάντικο και αναχρονιστικό το νομοσχέδιο. Στόχος ο σωφρονισμός των κομματικά και κοινωνικά αντιφρονούντων».
Κεραμέως: Ο μηχανισμός αξιολόγησης δεν έχει τιμωρητική πρόβλεψη
Από την πλευρά της η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως εξήγησε πως «Ο διευθυντής σήμερα έχει τις λιγότερες αρμοδιότητες σε σχέση με τα άλλα κράτη της ΕΕ. Για την ύλη η αρμοδιότητα του διευθυντή στην χώρα μας είναι μόλις 1% αντί 22% που ισχύει στην ΕΕ. Για την αξιολόγηση των μαθητών 5% αντί 32%. Για πρόσθετους σχολικούς πόρους η αρμοδιότητα του διευθυντή είναι στο 5% ενώ σε άλλες χώρες 40%. Η εισήγηση των ομοσπονδιών είναι να παραμένουμε ουραγοί;» ενώ παράλληλα επισήμανε πως ο μηχανισμός αξιολόγησης δεν έχει καμία τιμωρητική πρόβλεψη για τους εκπαιδευτικούς.
Η ίδια υπενθύμισε πως η κυβέρνηση μετά τις 4.500 προσλήψεις ειδικής αγωγής προχωρά άμεσα σε μόνιμους διορισμούς 11.700 εκπαιδευτικών. Τέλος, απαντώντας στις καταγγελίες περί νομοθέτησης εν μέσω θέρους εξήγησε «Έχουμε φέρει 6 νομοσχέδια σε όλες τις εποχές. Πριν μας λέγατε ότι νομοθετούμε μέσα στην πανδημία τώρα μέσα στο καλοκαίρι. Πότε λοιπόν πρέπει να νομοθετήσει η κυβέρνηση;»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου