Σε δύο «ταχύτητες» θα «τρέξει» η Εκπαίδευση στη χώρα, λόγω των έκτακτων συνθηκών που προκύπτουν από το lockdown.
Η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση «αντέχει» συνεχίζοντας τη λειτουργία της εν μέσω αυστηρών μέτρων, όταν η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μπαίνει σε ρυθμούς τηλεκπαίδευσης.
Από τη Δευτέρα, οι μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου θα συνεχίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω τηλεκπαίδευσης, η οποία θα είναι υποχρεωτική για το σύνολο της σχολικής κοινότητας. Οι διευθυντές θα προσαρμόσουν το ωρολόγιο πρόγραμμα στις νέες ανάγκες και οι καθηγητές θα δημιουργούν τις ψηφιακές τάξεις, στις οποίες θα προσκληθούν οι μαθητές για να παρακολουθήσουν το μάθημα και να συμμετάσχουν ενεργά σε αυτό.
Πρόκειται για μια πρωτόγνωρη εμπειρία, που φέτος για πρώτη φορά λαμβάνει διαστάσεις υποχρεωτικότητας και παύει να αποτελεί ένα «πείραμα» όπως τον περασμένο Μάρτιο. Η ύλη θα προχωράει κανονικά μέσω της ψηφιακής τάξης και οι μαθητές θα πρέπει να συμπεριφέρονται όπως ακριβώς και στη φυσική τάξη, καθώς ο καθηγητής καταγράφει απουσίες, ενώ έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει και σε «ψηφιακή» αποβολή. Δεν είναι μόνο οι μαθητές που ελέγχονται, αλλά και οι ίδιοι οι καθηγητές, οι οποίοι θα ενημερώνουν την πλατφόρμα myschool για την πορεία της διδασκαλίας τους και την κάλυψη της ύλης.
Τα προβλήματα που αντιμετώπισαν την περασμένη άνοιξη όσοι πειραματικά συμμετείχαν στην τηλεκπαίδευση πολύ πιθανόν να τα δει το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας φέτος, με τις πάγιες ελλείψεις σε ψηφιακό εξοπλισμό και την αδυναμία γρήγορης σύνδεσης να αποτελούν τα μεγαλύτερα «αγκάθια» για τη λειτουργία της τηλεκπαίδευσης.
Ωρες αιχμής
Πλέον, το κάθε σπίτι θα χρειάζεται πληθώρα ηλεκτρονικών συσκευών, καθώς, εκτός από την τηλεκπαίδευση, θα υπάρχει και η τηλεργασία και είναι άγνωστο αν μπορούν να επιτευχθούν, ειδικά στις «ώρες αιχμής», υψηλές ταχύτητες.
Το υπουργείο Παιδείας έχει επιχειρήσει να δώσει αρκετές εναλλακτικές (σ.σ.: όπως για παράδειγμα σύνδεση στην ψηφιακή τάξη ακόμα και μέσω σταθερού τηλεφώνου), μένει να φανεί στην πορεία όμως πόσο αποδοτικές θα είναι αυτές.
Στον αντίποδα, τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία, όπως και οι Παιδικοί Σταθμοί, θα συνεχίσουν κανονικά τη λειτουργία τους. Οι μαθητές θα «κρατήσουν» την καθημερινότητά τους κατά τη διάρκεια του lockdown, ενώ, αντίθετα, οποιαδήποτε δραστηριότητα απογευματινή γι’ αυτούς αναστέλλεται, καθώς σε φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών και μελέτης αναστέλλεται η λειτουργία τους.
Τα επιδημιολογικά δεδομένα, η διαφορετική συμπεριφορά μεταξύ μικρών μαθητών και μεγαλύτερων αλλά και η ανταπόκρισή τους στην τηλεκπαίδευση φαίνεται ότι έκριναν το τελικό αποτέλεσμα της εισήγησης των ειδικών.
«Θέλουμε να περιορίσουμε όσο το δυνατόν τη διασπορά του ιού όχι γιατί τα παιδιά κινδυνεύουν, αλλά ως προς τη συμβολή τους στη μεταδοτικότητα του ιού στην κοινότητα. Φαίνεται ότι αυτή η συμβολή των παιδιών στη μεταδοτικότητα του ιού στην κοινότητα αρχίζει και αυξάνει κλιμακωτά μετά την ηλικία των 10-12, δηλαδή μετά την ηλικία του Δημοτικού», τόνισε ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας κατά τις δηλώσεις του την περασμένη Πέμπτη, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι η τηλεκπαίδευση έχει αποδειχθεί ότι είναι πιο αποδοτική στα μεγαλύτερα παιδιά.
Πάντως, η κυβέρνηση έχει κατά καιρούς τοποθετηθεί υπέρ της διατήρησης των ανοιχτών σχολείων, υπογραμμίζοντας ότι καμία μορφή τηλεκπαίδευσης δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διά ζώσης μάθηση, σημειώνοντας παράλληλα ότι λαμβάνει υπ’ όψιν και τους ψυχολογικούς παράγοντες που προκύπτουν από τη μακρά απουσία του μαθητή από το σχολικό περιβάλλον. Γι’ αυτόν τον λόγο, άλλωστε, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης διαβεβαίωσε ότι τα σχολεία θα είναι τα πρώτα που θα ξανανοίξουν μόλις περιοριστεί η πανδημία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου