Σάββατο 2 Μαΐου 2020

Κατσαρός Κωνσταντίνος Εκπαιδευτικός ΠΕ 86: Άνοιγμα σχολείων - λίγες σκέψεις


Μεσολόγγι, 1/5/2020
Συνάδελφοι,
Η επιστροφή στην κανονικότητα πρέπει να γίνει αργά ή γρήγορα.
Το βασικότερο όμως θέμα είναι ότι πρέπει να γίνει ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
Αυτό ήταν εξάλλου το κριτήριο διαχείρισης της κρίσης που επέλεξε να εφαρμόσει μέχρι σήμερα η κυβέρνηση, θέτοντας άλλα ζητήματα σε δεύτερη μοίρα.
Η πολιτική αυτή κρίθηκε ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΩΣΤΗ εκ του αποτελέσματος στο στόχο που είχε τεθεί και μάλιστα πήρε τα εύσημα σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πάμε τώρα παρακάτω. Ερώτηση – απάντηση.
1. Πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία;
2. Εξαρτάται. Για ποιο λόγο έκλεισαν;
1. Έκλεισαν γιατί τα παιδιά θα μπορούσε να είναι αιτία μετάδοσης του ιού σε ευπαθείς ομάδες (παππούδες κ.λ.π).

2. Και τι άλλαξε με αυτό;
1. Φαίνεται τελικά ότι τα παιδιά δεν μεταδίδουν σε ενήλικες τον ιό και ότι και τα ίδια περνούν την ίωση πολύ ελαφρά, ίσως και ασυμπτωματικά.
2. Άρα, «τσάμπα» έκλεισαν τα σχολεία;
1. Όχι, γιατί τότε που έκλεισαν δεν γνωρίζαμε αν υπάρχουν τα χαρακτηριστικά αυτά. Τώρα ξέρουμε.
2. Και τότε γιατί δεν ανοίγουν τα Δημοτικά; Γιατί δεν ανοίγουν τα γυμνάσια; Έστω και με τμήματα εκ περιτροπής;
1. … μμμμ…. Γιατί θέλουν να δουν πως θα πάει το άνοιγμα και να μελετούν τα δεδομένα ανά βδομάδα…
2. Μα τι μπορεί να στραβώσει εφόσον υπάρχουν πλέον τα …επιστημονικά δεδομένα που δεν υπήρχαν; Και επίσης, τι άλλαξε σήμερα και οι αποφάσεις μπορεί να παίρνονται ανά εβδομάδα όταν η επιβολή τους διαρκούσε 2 βδομάδες σε κάθε περίπτωση; Άρα, είμαστε σε ένα ΠΕΙΡΑΜΑ… Και είναι η πρώτη φορά που επιλέγεται το ΠΕΙΡΑΜΑ έναντι της ασφάλειας. Μάλιστα, επιλέγεται πλέον να δημιουργηθούν χιλιάδες μικρές βόμβες που μπορεί να είναι και ασυμπτωματικές και που θα μεταφέρουν πιθανά τον ιό παντού. Είναι έτσι;
1. Έτσι είναι, αλλά και τι πρέπει να γίνει; Έτσι κι αλλιώς και στις πλατείες που θα μαζεύονται τα παιδιά επίσημα από την Δευτέρα, πάλι το ένα πολύ κοντά στο άλλο δεν θα είναι; Ό,τι κίνδυνος υπάρχει εκεί θα υπάρχει και στα σχολεία. Κοροϊδευόμαστε;
2. Ναι, αλλά η πλατεία είναι ανοιχτός χώρος ενώ η αίθουσα κλειστός. Επιπλέον, η επίσημη οδηγία είναι να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός. Τί αλλάζει στα σχολεία και πάλι;
1. ….
2. Η παράμετρος «εκπαιδευτικός» μπαίνει καθόλου στο παιχνίδι, ή απλά δεν μας ενδιαφέρει;
1. ….
2. Μάσκες και αντισηπτικά θα έχουμε στα σχολεία;
1. Μάσκες και αντισηπτικά θα αγοραστούν από τις σχολικές επιτροπές, είπαν…
2. Κι αν αυτό δε συμβεί, τα όποια έξοδα για ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ θα βαρύνουν και πάλι τους εκπαιδευτικούς, όπως αυτά για την αγορά εξοπλισμού για τηλεδιασκέψεις; ΑΝ δεν συμβεί όπως προβλέπεται, έχω δικαίωμα να συνεχίσω να δουλεύω με τον τρόπο που έχει υποδειχθεί εξ αποστάσεως, ή μήπως πρέπει να πάω και να γίνω υποχρεωτικά μέρος του πειράματος;
1. ...
2. Κάτι ακόμη. Πες ότι στην οικογένειά μου έχω άτομα ευπαθή. Μπορώ να χρησιμοποιήσω απλή βεβαίωση ώστε να μην εκτεθώ σε κίνδυνο (που ...επιστημονικά δεν υπάρχει πλέον, μην ξεχνιόμαστε...) ή γίνεται διάκριση μεταξύ των πολιτών που συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία σε αυτό το μέτρο;
1. ....δεν ανακοινώθηκε κάτι για εκπαιδευτικούς. Ανακοινώθηκε μόνο ότι ένας εκπαιδευτικός μπορεί να θεωρηθεί ο ίδιος ως "ευπαθής" με όρους...
2. Άλλοι όροι για τους εκπαιδευτικούς δηλαδή;
1. ...
Έχω την αίσθηση ότι όλα τα μέτρα που πάρθηκαν, δεν έχουν λάβει υπόψη την μικρή …«παράμετρο» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ και ελπίζω να μην το πληρώσουμε ακριβά ούτε ως κλάδος ούτε ως χώρα, τώρα που φτάνουμε σιγά σιγά στο τέλος.

Κατσαρός Κωνσταντίνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου