«Δεν θέλουμε να προδικάσουμε τις εξελίξεις», αναφέρει στη συνέντευξή
της στη «Βραδυνή της Κυριακής», η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων
Νίκη Κεραμέως, στο αγωνιώδες ερώτημα για το πότε θα ξανανοίξουν τα
σχολεία. Η βουλευτής του Βορείου Τομέα της Β’ Αθήνας της Ν.Δ. συνδέει
μία εκ νέου απόφαση για άνοιγμα των σχολείων, με τα επιδημιολογικά
δεδομένα και τις οδηγίες των ειδικών. Πάντως, όπως σημειώνει
χαρακτηριστικά, «δεν έχουμε δεχθεί κάποια εισήγηση που να ορίζει τα
σχολεία ως «τα τελευταία που πρέπει να ανοίξουν».
Όσον αφορά τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων και παρ’ όλο που
διακινούνται στον Τύπο διάφορα σενάρια με ημερομηνίες, η ίδια η υπουργός
είναι επιφυλακτική. «Στόχος μας είναι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις να
διενεργηθούν όσο πιο κοντά γίνεται στις καθιερωμένες ημερομηνίες τους
τον Ιούνιο. Καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια ώστε να περιορίσουμε όσο πιο
πολύ γίνεται την αναστάτωση των μαθητών που προκαλείται από
τον κορωνοϊό», επισημαίνει. Δεν είναι, όμως, κατηγορηματική για το αν θα
διεξαχθούν, τελικά, οι προαγωγικές εξετάσεις, αφήνοντας ανοιχτό το
ενδεχόμενο και να μη γίνουν. Όπως εξηγεί, η συνέχιση ή μη, της αναστολής
της λειτουργίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων «θα επηρεάσει και την
παράταση ή μη, του σχολικού έτους, και συνακόλουθα την ολοκλήρωση των
εκπαιδευτικών διαδικασιών, μεταξύ των οποίων και οι προαγωγικές και
απολυτήριες εξετάσεις». Πάντως, στο υπουργείο Παιδείας προετοιμάζονται
αν ξεσπάσει το φθινόπωρο νέο κύμα πανδημίας, να επαναλάβουν την
προσωρινή μετάβαση όλης της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε ψηφιακά μέσα
και εργαλεία.
Οι ειδικοί αναφέρουν σχετικά με την άρση των μέτρων, ότι τα τελευταία που πρέπει να ανοίξουν είναι τα σχολεία. Υπάρχει το σενάριο στο υπουργείο Παιδείας τα σχολεία να ανοίξουν για τους μαθητές, μόνο για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων;
«Δεν έχουμε δεχθεί κάποια εισήγηση που να ορίζει τα σχολεία ως “τα τελευταία που πρέπει να ανοίξουν”. Ακολουθώντας τις οδηγίες των ειδικών του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και του υπουργείου Υγείας, αποφασίσαμε να παρατείνουμε την αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών μέχρι και τις 10 Μαΐου. Οι περαιτέρω αποφάσεις θα ληφθούν εκ νέου βάσει των επιδημιολογικών δεδομένων, με γνώμονα πάντοτε τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας, και σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών. Δεν θέλουμε να προδικάσουμε τις εξελίξεις. Ο μήνας Απρίλιος και η αυστηρή συμμόρφωσή μας στα μέτρα, είναι εξαιρετικά κρίσιμοι για τη συνέχεια».
Ποιος είναι ο στόχος σας για την ημερομηνία διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων και υπό ποιες συνθήκες σχεδιάζετε να γίνουν αυτές, ώστε να διασφαλιστεί η υγεία των συμμετοχόντων;
« Στόχος μας είναι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις να διενεργηθούν όσο πιο κοντά γίνεται στις καθιερωμένες ημερομηνίες τους τον Ιούνιο. Καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια, ώστε να περιορίσουμε όσο πιο πολύ γίνεται την αναστάτωση των μαθητών που προκαλείται από τον κορωνοϊό, ιδιαιτέρως, δε, όσον αφορά στους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Η τελική έκβαση αυτού του εγχειρήματος και οι συνθήκες υλοποίησης θα εξαρτηθούν από την αντιμετώπιση του ιού, και ασφαλώς τις οδηγίες των ειδικών».
Εφόσον έχει καθοριστεί, πλέον, η ύλη της Γ’ Λυκείου για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και έχετε διαβεβαιώσει ότι θα πραγματοποιηθούν αυτές, εξετάζεται μήπως το σενάριο να μην υλοποιηθούν οι προαγωγικές/απολυτήριες για τους μαθητές των άλλων τάξεων του Γυμνασίου/Λυκείου;
«Προς το παρόν, η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών δομών ισχύει μέχρι και τις 10 Μαΐου. Η συνέχιση ή μη, της αναστολής αυτής, που θα επηρεάσει και την παράταση ή μη, του σχολικού έτους και συνακόλουθα την ολοκλήρωση των εκπαιδευτικών διαδικασιών, μεταξύ των οποίων και οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, δεν μπορεί να αποφασιστεί τώρα. Είμαστε προετοιμασμένοι για όλα τα σενάρια, η τελική απόφαση, όμως, θα ληφθεί βάσει οδηγιών των ειδικών την κατάλληλη χρονική στιγμή».
Οι πολιτικές ηγεσίες πρέπει να είναι προνοητικές. Όλοι οι ειδικοί προειδοποιούν ότι το φθινόπωρο θα έρθουμε αντιμέτωποι με ένα δεύτερο κύμα του κορωνοϊού. Για την επόμενη χρονιά, ποιο είναι το σχέδιό σας αν ξεσπάσει από τον Οκτώβριο ένα νέο κύμα πανδημίας και αναγκαστικά κλείσουν τα σχολεία;
«Απευχόμαστε, ασφαλώς, μία τέτοια εξέλιξη, ωστόσο αν πράγματι αυτό συμβεί, το κεκτημένο του τελευταίου μηνός και η προσωρινή μετάβαση όλης της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε ψηφιακά μέσα και εργαλεία που πραγματοποιήθηκε τις τελευταίες αυτές εβδομάδες, χάρη στη μεγάλη ανταπόκριση σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας, θα αποτελέσει πλούσια παρακαταθήκη για οποιαδήποτε μελλοντική δοκιμασία».
Εξετάζετε την πιθανότητα η εξ αποστάσεως Εκπαίδευση να εφαρμόζεται, όπου είναι αναγκαίο, και μετά την κρίση του κορωνοϊού;
«Η εξ αποστάσεως Εκπαίδευση συνιστά μία πολύτιμη λύση κατά την περίοδο αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών, με στόχο τη διατήρηση της στενής επαφής μαθητών, σπουδαστών και φοιτητών, με τη μαθησιακή διαδικασία. Δεν υποκαθιστά, ωστόσο, τη διδασκαλία εντός της φυσικής τάξης. Οφείλουμε να χτίσουμε πάνω σε αυτό το σημαντικό κεκτημένο και να αξιοποιήσουμε και τεχνολογικό εξοπλισμό, που επ’ αφορμή της κρίσης ενισχύεται στα σχολεία, για να βελτιώσουμε έτι περαιτέρω τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών, σπουδαστών και φοιτητών μας».
Όπως έχετε δηλώσει, προτίθεστε να δώσετε tablets στους μαθητές προκειμένου να διευκολυνθούν στην παρακολούθηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η πρωτοβουλία αυτή;
«Η ενίσχυση του εξοπλισμού των σχολικών μονάδων με tablets υλοποιείται σε δύο άξονες: α) ΕΣΠΑ, και β) δωρεές. Μέσω ΕΣΠΑ έχει ήδη δοθεί σημαντικός τεχνολογικός εξοπλισμός στην εκπαιδευτική κοινότητα. Επιπλέον, έχουμε καταθέσει, με κατεπείγουσα διαδικασία, αίτημα ΕΣΠΑ συνολικού ύψους άνω των 20 εκατ. € που αφορούν σε εξοπλισμό σχολικών μονάδων (tablets, laptops), δράσεις εξ αποστάσεως επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, εξοπλισμό ΑΕΙ, εξοπλισμό οικονομικά ασθενών φοιτητών, στέγαση οικονομικά ασθενών φοιτητών. Επιπλέον, ο ιδιωτικός τομέας έχει και αυτός συμπράξει στην ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού των σχολείων την κρίσιμη αυτή στιγμή. Ανακοινώθηκε την εβδομάδα αυτή, η πρώτη φάση δωρεών, που υπερβαίνει το 1 εκατομμύριο ευρώ και αντιστοιχεί σε 9.000 συσκευές tablet. Ο εν λόγω εξοπλισμός είναι ήδη καθ’ οδόν για περισσότερες από 2.500 σχολικές μονάδες (γυμνάσια και λύκεια) που καλύπτουν τη μεγάλη πλειοψηφία των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Ο εξοπλισμός αυτός, συνιστά περιουσία της σχολικής μονάδας και διατίθεται σε μαθητές ή/και εκπαιδευτικούς, για προσωρινή χρήση, προκειμένου να διευκολυνθεί η υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά και, πιο μακροπρόθεσμα, για να συμβάλει στην εμβάθυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών. Προτεραιότητα δίνεται στη στήριξη οικογενειών με κριτήρια το χαμηλό εισόδημα, την ανεργία γονέων/κηδεμόνων, τις μονογονεϊκές, τρίτεκνες, πολύτεκνες και ορφανικές οικογένειες, τις ειδικές δυσκολίες μάθησης και τις εξαιρετικές επιδόσεις μαθητών».
Πολλοί γονείς αναρωτιούνται τι πρόκειται να γίνει με τα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων; Ποιες είναι οι ενέργειες στις οποίες έχετε ήδη προβεί;
«Έχουμε λάβει εξειδικευμένα μέτρα στήριξης των εργαζομένων, των οικογενειών και των επιχειρήσεων-εργοδοτών όλων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών δομών. Όσον αφορά συγκεκριμένα στα δίδακτρα, οι υπηρεσίες που δεν παρέχονται (π.χ. μεταφορά μαθητών, σίτιση, απογευματινές δραστηριότητες) δεν χρεώνονται. Όσο για τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες, στο βαθμό που μία εκπαιδευτική δομή δεν πραγματοποιεί καθόλου τηλεκπαίδευση, τότε δεν πρέπει να καταβάλλονται δίδακτρα και όλοι οι εργαζόμενοι εντάσσονται στο επίδομα των 800 ευρώ».
Τι απαντάτε σε συνδικαλιστές που σας καλούν να μην φέρετε νομοσχέδιο εν μέσω κορωνοϊού;
«Πρόθεσή μας είναι να εισαγάγουμε, προσεχώς, σε δημόσια διαβούλευση, νομοσχέδιο που αφορά ρυθμίσεις για το σχολείο και το πανεπιστήμιο, ρυθμίσεις που είναι απαραίτητο να προχωρήσουν για να προλάβουμε τη νέα σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά. Το κράτος έχει συνέχεια, και πρέπει όταν με το καλό ξεπεραστεί ο μεγάλος σκόπελος του κορωνοϊού να είμαστε απολύτως έτοιμοι για την εύρυθμη λειτουργία της Εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες. Παρά τις δύσκολες στιγμές που διανύουμε, οφείλουμε, ταυτόχρονα, να προετοιμαζόμαστε για ένα καλύτερο αύριο που αξίζει στα παιδιά μας και στο οποίο δεν μπορεί να γίνει καμία έκπτωση».
Είναι σε εξέλιξη η διαδικασία από το ΑΣΕΠ για την κατάρτιση των Πινάκων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για μόνιμο διορισμό, αλλά για τους πίνακες των αναπληρωτών. Με δεδομένο την κατάσταση λόγω κορωνοϊού, ποια είναι η πληροφόρησή σας; Θα προλάβουν έγκαιρα να καταρτιστούν οι πίνακες; Αν όχι, πώς σχεδιάζετε να προσληφθούν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί για τη νέα σχολική χρονιά; Με τους παλαιούς πίνακες;
«Για πρώτη φορά στην ιστορία της Εκπαίδευσης, προχωρήσαμε σε μόνιμους διορισμούς, μέσω ΑΣΕΠ, στην Ειδική Αγωγή. Έχουμε ήδη ολοκληρώσει τις διαδικασίες διορισμού 1.040 μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού και έπονται και οι υπόλοιποι 3.460. Μόλις αυτήν την εβδομάδα αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες και άλλων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής. Παρά τις αντίξοες συνθήκες, και οι υπηρεσίες του ΑΣΕΠ και του υπουργείου Παιδείας προχωρούν δυναμικά για την ολοκλήρωση των διορισμών της Ειδικής Αγωγής. Ταυτόχρονα, προχωρά και η κατάρτιση των προσωρινών πινάκων της Γενικής Εκπαίδευσης από το ΑΣΕΠ. Προσπαθούμε να υπερκεράσουμε εμπόδια που οφείλονται στην υγειονομική κρίση, ωστόσο πρώτο μας μέλημα είναι η διασφάλιση της υγείας των εργαζομένων».
«Έχουμε διαμηνύσει σε όλους τους τόνους, ότι το σχολικό έτος όπως και το εαρινό ακαδημαϊκό εξάμηνο δεν πρόκειται να χαθούν. Ειδικά στα πανεπιστήμια η πορεία της εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης είναι εξαιρετική: το 96,35% των προπτυχιακών μαθημάτων παραδίδεται μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης, ενώ σε ορισμένα ΑΕΙ αγγίζει το 99,7%, και το υπόλοιπο 3,65% που δεν πραγματοποιείται εξ αποστάσεως αφορά σε μαθήματα αμιγώς εργαστηριακού ή κλινικού χαρακτήρα. Με αυτά τα δεδομένα, οι φοιτητές δεν χρειάζεται να ανησυχούν για την “τύχη” του εξαμήνου».
Αναφορικά με τα πανεπιστημιακά συγγράμματα τι πρόκειται να γίνει τελικά;
«Φροντίσαμε ούτως ώστε τα έντυπα διδακτικά συγγράμματα του εαρινού εξαμήνου να διανεμηθούν μέσω εταιριών ταχυμεταφορών στους φοιτητές, καθώς τα σημεία διανομής είναι κλειστά για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Η υποβολή δηλώσεων των επιλεγόμενων διδακτικών συγγραμμάτων από τους δικαιούχους φοιτητές έχει ήδη ξεκινήσει από την Παρασκευή 10 Απριλίου, και θα ολοκληρωθεί έως την Κυριακή 26 Απριλίου 2020. Σημειώνεται ότι δεν θα δοθεί καμία παράταση στην καταληκτική ημερομηνία υποβολής δηλώσεων, καθώς αυτές πρέπει να έχουν οριστικοποιηθεί μέχρι την ημερομηνία έναρξης της διανομής των συγγραμμάτων, Δευτέρα 27 Απριλίου».
vradini.gr
Οι ειδικοί αναφέρουν σχετικά με την άρση των μέτρων, ότι τα τελευταία που πρέπει να ανοίξουν είναι τα σχολεία. Υπάρχει το σενάριο στο υπουργείο Παιδείας τα σχολεία να ανοίξουν για τους μαθητές, μόνο για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων;
«Δεν έχουμε δεχθεί κάποια εισήγηση που να ορίζει τα σχολεία ως “τα τελευταία που πρέπει να ανοίξουν”. Ακολουθώντας τις οδηγίες των ειδικών του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και του υπουργείου Υγείας, αποφασίσαμε να παρατείνουμε την αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών μέχρι και τις 10 Μαΐου. Οι περαιτέρω αποφάσεις θα ληφθούν εκ νέου βάσει των επιδημιολογικών δεδομένων, με γνώμονα πάντοτε τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας, και σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών. Δεν θέλουμε να προδικάσουμε τις εξελίξεις. Ο μήνας Απρίλιος και η αυστηρή συμμόρφωσή μας στα μέτρα, είναι εξαιρετικά κρίσιμοι για τη συνέχεια».
Ποιος είναι ο στόχος σας για την ημερομηνία διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων και υπό ποιες συνθήκες σχεδιάζετε να γίνουν αυτές, ώστε να διασφαλιστεί η υγεία των συμμετοχόντων;
« Στόχος μας είναι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις να διενεργηθούν όσο πιο κοντά γίνεται στις καθιερωμένες ημερομηνίες τους τον Ιούνιο. Καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια, ώστε να περιορίσουμε όσο πιο πολύ γίνεται την αναστάτωση των μαθητών που προκαλείται από τον κορωνοϊό, ιδιαιτέρως, δε, όσον αφορά στους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Η τελική έκβαση αυτού του εγχειρήματος και οι συνθήκες υλοποίησης θα εξαρτηθούν από την αντιμετώπιση του ιού, και ασφαλώς τις οδηγίες των ειδικών».
Εφόσον έχει καθοριστεί, πλέον, η ύλη της Γ’ Λυκείου για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και έχετε διαβεβαιώσει ότι θα πραγματοποιηθούν αυτές, εξετάζεται μήπως το σενάριο να μην υλοποιηθούν οι προαγωγικές/απολυτήριες για τους μαθητές των άλλων τάξεων του Γυμνασίου/Λυκείου;
«Προς το παρόν, η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών δομών ισχύει μέχρι και τις 10 Μαΐου. Η συνέχιση ή μη, της αναστολής αυτής, που θα επηρεάσει και την παράταση ή μη, του σχολικού έτους και συνακόλουθα την ολοκλήρωση των εκπαιδευτικών διαδικασιών, μεταξύ των οποίων και οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, δεν μπορεί να αποφασιστεί τώρα. Είμαστε προετοιμασμένοι για όλα τα σενάρια, η τελική απόφαση, όμως, θα ληφθεί βάσει οδηγιών των ειδικών την κατάλληλη χρονική στιγμή».
Οι πολιτικές ηγεσίες πρέπει να είναι προνοητικές. Όλοι οι ειδικοί προειδοποιούν ότι το φθινόπωρο θα έρθουμε αντιμέτωποι με ένα δεύτερο κύμα του κορωνοϊού. Για την επόμενη χρονιά, ποιο είναι το σχέδιό σας αν ξεσπάσει από τον Οκτώβριο ένα νέο κύμα πανδημίας και αναγκαστικά κλείσουν τα σχολεία;
«Απευχόμαστε, ασφαλώς, μία τέτοια εξέλιξη, ωστόσο αν πράγματι αυτό συμβεί, το κεκτημένο του τελευταίου μηνός και η προσωρινή μετάβαση όλης της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε ψηφιακά μέσα και εργαλεία που πραγματοποιήθηκε τις τελευταίες αυτές εβδομάδες, χάρη στη μεγάλη ανταπόκριση σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας, θα αποτελέσει πλούσια παρακαταθήκη για οποιαδήποτε μελλοντική δοκιμασία».
Εξετάζετε την πιθανότητα η εξ αποστάσεως Εκπαίδευση να εφαρμόζεται, όπου είναι αναγκαίο, και μετά την κρίση του κορωνοϊού;
«Η εξ αποστάσεως Εκπαίδευση συνιστά μία πολύτιμη λύση κατά την περίοδο αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών, με στόχο τη διατήρηση της στενής επαφής μαθητών, σπουδαστών και φοιτητών, με τη μαθησιακή διαδικασία. Δεν υποκαθιστά, ωστόσο, τη διδασκαλία εντός της φυσικής τάξης. Οφείλουμε να χτίσουμε πάνω σε αυτό το σημαντικό κεκτημένο και να αξιοποιήσουμε και τεχνολογικό εξοπλισμό, που επ’ αφορμή της κρίσης ενισχύεται στα σχολεία, για να βελτιώσουμε έτι περαιτέρω τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών, σπουδαστών και φοιτητών μας».
Όπως έχετε δηλώσει, προτίθεστε να δώσετε tablets στους μαθητές προκειμένου να διευκολυνθούν στην παρακολούθηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η πρωτοβουλία αυτή;
«Η ενίσχυση του εξοπλισμού των σχολικών μονάδων με tablets υλοποιείται σε δύο άξονες: α) ΕΣΠΑ, και β) δωρεές. Μέσω ΕΣΠΑ έχει ήδη δοθεί σημαντικός τεχνολογικός εξοπλισμός στην εκπαιδευτική κοινότητα. Επιπλέον, έχουμε καταθέσει, με κατεπείγουσα διαδικασία, αίτημα ΕΣΠΑ συνολικού ύψους άνω των 20 εκατ. € που αφορούν σε εξοπλισμό σχολικών μονάδων (tablets, laptops), δράσεις εξ αποστάσεως επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, εξοπλισμό ΑΕΙ, εξοπλισμό οικονομικά ασθενών φοιτητών, στέγαση οικονομικά ασθενών φοιτητών. Επιπλέον, ο ιδιωτικός τομέας έχει και αυτός συμπράξει στην ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού των σχολείων την κρίσιμη αυτή στιγμή. Ανακοινώθηκε την εβδομάδα αυτή, η πρώτη φάση δωρεών, που υπερβαίνει το 1 εκατομμύριο ευρώ και αντιστοιχεί σε 9.000 συσκευές tablet. Ο εν λόγω εξοπλισμός είναι ήδη καθ’ οδόν για περισσότερες από 2.500 σχολικές μονάδες (γυμνάσια και λύκεια) που καλύπτουν τη μεγάλη πλειοψηφία των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Ο εξοπλισμός αυτός, συνιστά περιουσία της σχολικής μονάδας και διατίθεται σε μαθητές ή/και εκπαιδευτικούς, για προσωρινή χρήση, προκειμένου να διευκολυνθεί η υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά και, πιο μακροπρόθεσμα, για να συμβάλει στην εμβάθυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών. Προτεραιότητα δίνεται στη στήριξη οικογενειών με κριτήρια το χαμηλό εισόδημα, την ανεργία γονέων/κηδεμόνων, τις μονογονεϊκές, τρίτεκνες, πολύτεκνες και ορφανικές οικογένειες, τις ειδικές δυσκολίες μάθησης και τις εξαιρετικές επιδόσεις μαθητών».
Πολλοί γονείς αναρωτιούνται τι πρόκειται να γίνει με τα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων; Ποιες είναι οι ενέργειες στις οποίες έχετε ήδη προβεί;
«Έχουμε λάβει εξειδικευμένα μέτρα στήριξης των εργαζομένων, των οικογενειών και των επιχειρήσεων-εργοδοτών όλων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών δομών. Όσον αφορά συγκεκριμένα στα δίδακτρα, οι υπηρεσίες που δεν παρέχονται (π.χ. μεταφορά μαθητών, σίτιση, απογευματινές δραστηριότητες) δεν χρεώνονται. Όσο για τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες, στο βαθμό που μία εκπαιδευτική δομή δεν πραγματοποιεί καθόλου τηλεκπαίδευση, τότε δεν πρέπει να καταβάλλονται δίδακτρα και όλοι οι εργαζόμενοι εντάσσονται στο επίδομα των 800 ευρώ».
Τι απαντάτε σε συνδικαλιστές που σας καλούν να μην φέρετε νομοσχέδιο εν μέσω κορωνοϊού;
«Πρόθεσή μας είναι να εισαγάγουμε, προσεχώς, σε δημόσια διαβούλευση, νομοσχέδιο που αφορά ρυθμίσεις για το σχολείο και το πανεπιστήμιο, ρυθμίσεις που είναι απαραίτητο να προχωρήσουν για να προλάβουμε τη νέα σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά. Το κράτος έχει συνέχεια, και πρέπει όταν με το καλό ξεπεραστεί ο μεγάλος σκόπελος του κορωνοϊού να είμαστε απολύτως έτοιμοι για την εύρυθμη λειτουργία της Εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες. Παρά τις δύσκολες στιγμές που διανύουμε, οφείλουμε, ταυτόχρονα, να προετοιμαζόμαστε για ένα καλύτερο αύριο που αξίζει στα παιδιά μας και στο οποίο δεν μπορεί να γίνει καμία έκπτωση».
Είναι σε εξέλιξη η διαδικασία από το ΑΣΕΠ για την κατάρτιση των Πινάκων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για μόνιμο διορισμό, αλλά για τους πίνακες των αναπληρωτών. Με δεδομένο την κατάσταση λόγω κορωνοϊού, ποια είναι η πληροφόρησή σας; Θα προλάβουν έγκαιρα να καταρτιστούν οι πίνακες; Αν όχι, πώς σχεδιάζετε να προσληφθούν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί για τη νέα σχολική χρονιά; Με τους παλαιούς πίνακες;
«Για πρώτη φορά στην ιστορία της Εκπαίδευσης, προχωρήσαμε σε μόνιμους διορισμούς, μέσω ΑΣΕΠ, στην Ειδική Αγωγή. Έχουμε ήδη ολοκληρώσει τις διαδικασίες διορισμού 1.040 μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού και έπονται και οι υπόλοιποι 3.460. Μόλις αυτήν την εβδομάδα αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες και άλλων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής. Παρά τις αντίξοες συνθήκες, και οι υπηρεσίες του ΑΣΕΠ και του υπουργείου Παιδείας προχωρούν δυναμικά για την ολοκλήρωση των διορισμών της Ειδικής Αγωγής. Ταυτόχρονα, προχωρά και η κατάρτιση των προσωρινών πινάκων της Γενικής Εκπαίδευσης από το ΑΣΕΠ. Προσπαθούμε να υπερκεράσουμε εμπόδια που οφείλονται στην υγειονομική κρίση, ωστόσο πρώτο μας μέλημα είναι η διασφάλιση της υγείας των εργαζομένων».
«Έχουμε διαμηνύσει σε όλους τους τόνους, ότι το σχολικό έτος όπως και το εαρινό ακαδημαϊκό εξάμηνο δεν πρόκειται να χαθούν. Ειδικά στα πανεπιστήμια η πορεία της εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης είναι εξαιρετική: το 96,35% των προπτυχιακών μαθημάτων παραδίδεται μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης, ενώ σε ορισμένα ΑΕΙ αγγίζει το 99,7%, και το υπόλοιπο 3,65% που δεν πραγματοποιείται εξ αποστάσεως αφορά σε μαθήματα αμιγώς εργαστηριακού ή κλινικού χαρακτήρα. Με αυτά τα δεδομένα, οι φοιτητές δεν χρειάζεται να ανησυχούν για την “τύχη” του εξαμήνου».
Αναφορικά με τα πανεπιστημιακά συγγράμματα τι πρόκειται να γίνει τελικά;
«Φροντίσαμε ούτως ώστε τα έντυπα διδακτικά συγγράμματα του εαρινού εξαμήνου να διανεμηθούν μέσω εταιριών ταχυμεταφορών στους φοιτητές, καθώς τα σημεία διανομής είναι κλειστά για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Η υποβολή δηλώσεων των επιλεγόμενων διδακτικών συγγραμμάτων από τους δικαιούχους φοιτητές έχει ήδη ξεκινήσει από την Παρασκευή 10 Απριλίου, και θα ολοκληρωθεί έως την Κυριακή 26 Απριλίου 2020. Σημειώνεται ότι δεν θα δοθεί καμία παράταση στην καταληκτική ημερομηνία υποβολής δηλώσεων, καθώς αυτές πρέπει να έχουν οριστικοποιηθεί μέχρι την ημερομηνία έναρξης της διανομής των συγγραμμάτων, Δευτέρα 27 Απριλίου».
vradini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου