ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Αρ.Απόφ: 6460/2004 Πρωτοδικείου Αθηνών
ΑΦΜ: 997565882. ΔΟΥ: Μοσχάτου
ΕΔΡΑ: Κανάρη 39 - Τ.Κ. 18344 – Μοσχάτο Τηλ. επικοιν: 6955.587.322 – 6947.821.970
FAX: 210.56.25.733
Internet: http://www.enelea.gr
email: enelea12@gmail.com
Η ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α. ανακοινώνει τη θέση της για τα κριτήρια διορισμών όπως διαμορφώθηκε από τη μελέτη τους στο τελευταίο Δ.Σ.
Επί της αρχής των κριτηρίων:
1. Η ανακοίνωση την παραμονή των Χριστουγέννων κινείται στα πλαίσια παρόμοιων επιλογών που έχουμε βιώσει όπου γίνονται παρόμοιες ανακοινώσεις παραμονές εορτών ή αργιών πράγματα που προφανώς έχουν τους λόγους τους και τη σημειολογία τους.
2. Η μονοπρόσωπη (ή έστω και διμελής) εκπαιδευτική πολιτική δεν είναι κάτι που αρμόζει σε κάτι τόσο σοβαρό όσο οι μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση. Είναι αυτονόητο ότι έπρεπε να έχει οριστεί επιτροπή μελέτης αποτελούμενη από εκπροσώπους συνδικαλιστικών, επιστημονικών, κοινωνικών και υπηρεσιακών τουλάχιστον φορέων, η οποία να είχε οριστεί επίσημα και να είχε δημοσιοποιηθεί.
3. Η προχειρότητα που φαίνεται σε μερικά σημεία όπου υπάρχουν αντιφάσεις ή ατυχείς αναφορές, δεν συνάδει με τη μεγάλη χρονική καθυστέρηση της ανακοίνωσης των κριτηρίων.
4. Η λογική της μοριοδότησης των ακαδημαϊκών προσόντων αθροιστικά είναι πρωτοφανής και οδηγεί σε νέα κούρσα δυσβάστακτης οικονομικά απόκτησης διαφόρων χαρτιών αφού ακόμα και ένας διδάκτορας θα πρέπει να φροντίσει να έχει και σεμινάριο. Τούτη είναι μία ταξική στόχευση και μάλιστα εντονότερη από όσο έχουμε δει μέχρι σήμερα στην ΕΑΕ, αφού θα επεκταθεί και στη γενική εκπαίδευση. Η πλήρης άθροιση έρχεται σε αντίθεση με τη μέχρι σήμερα φιλοσοφία – τουλάχιστον από το 2016 και μετά - της προσμέτρησης του ανώτερου τυπικού προσόντος, ή έστω της περιορισμένης άθροισής τους (βλ. μοριοδότηση στελεχών εκπαίδευσης). Θα ήταν χρήσιμο και ενδιαφέρον να δώσει το Υπουργείο ποσοτικά στοιχεία μέσα από τους τωρινούς πίνακες αναπληρωτών, δύο βασικών παραμέτρων: της προέλευσης των μεταπτυχιακών και των σεμιναρίων τουλάχιστον, όπως και της ημερομηνίας απόκτησής τους, για μελέτη και εξαγωγή επιστημονικών συμπερασμάτων.
5. Η πρόταξη στην ΕΑΕ των μεταπτυχιακών-διδακτορικών έναντι κάθε προϋπηρεσίας μας επιστρέφει αναπάντεχα μία δεκαετία πίσω όταν όμως το περιβάλλον των μεταπτυχιακών-διδακτορικών και σεμιναρίων ήταν εντελώς διαφορετικό.
6. Η επιλογή ώστε η δημόσια διαβούλευση να μην γίνει στο opengov.gr σε συνδυασμό με όσα γράφονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εγείρει αναπόφευκτα ερωτήματα και θέτει σε αμφισβήτηση την αξιοπιστία της, στην κοινή γνώμη.
Κεντρική θέση του Δ.Σ. της ΕΝΕΛΕΑ είναι ότι συντάσσεται με τις θέσεις των Ομοσπονδιών (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ-ΠΟΣΕΕΠΕΑ) σύμφωνα με τις οποίες τα κριτήρια διορισμών πρέπει να είναι το βασικό πτυχίο που δεν πρέπει να απαξιώνεται και η προϋπηρεσία η οποία πρέπει να προσμετράται ολόκληρη. Υπενθυμίζουμε ότι πάγια θέση της ΕΝΕΛΕΑ ήταν διαχρονικά, οι μόνιμοι διορισμοί να γίνονται όχι μέσα από γραπτό διαγωνισμό αλλά μέσα από σύστημα μοριοδότησης που να ελέγχεται από το ΑΣΕΠ με βάση τόσο το βασικό πτυχίο όσο και την προϋπηρεσία.
Ως επιστημονικός σύλλογος προβαίνουμε στην κριτική επί των προτεινόμενων διατάξεων:
Α) Το βασικό πτυχίο εξομοιώνεται με ένα μεταπτυχιακό ακόμα και μονοετές! Το μεταπτυχιακό μάλιστα ξεπερνά ακόμα και το 2ο πτυχίο!
Β) Το δεύτερο μεταπτυχιακό δεν εξασφαλίζεται ότι θα έχει συνάφεια είτε με το γνωστικό αντικείμενο του 1ου ή του 2ου πτυχίου, είτε με τις επιστήμες της αγωγής και εκπαίδευσης! (στους πίνακες Α και Β μάλιστα ούτε το 1ο μεταπτυχιακό εξασφαλίζεται στα παραπάνω!)
Γ) Αγνοείται παντελώς η πιστοποίηση ΤΠΕ Β’ επιπέδου!
Δ) Μοριοδοτείται μόνον η μία ξένη γλώσσα και όχι η κατοχή περισσοτέρων! Μάλιστα αναφέρεται ότι «σε περίπτωση κατοχής περισσότερων του ενός τίτλων ξένης γλώσσας μοριοδοτείται μόνο ο ανώτερος». Δεν ισχύει όμως το ίδιο όταν πρόκειται για μεταπτυχιακά, διδακτορικά, σεμινάρια!
Ε) Υπάρχει ανακολουθία για τα σεμινάρια αφού αλλού αναφέρεται πώς αφορούν τις 300 ενώ αλλού τις 400 και πλέον ώρες!
Στ) Ενώ στα ακαδημαϊκά κριτήρια δεν υπάρχει πλαφόν (μπορεί κάποιος να πάρει το μέγιστο – πλην των ΠΕ11), στην προϋπηρεσία υπάρχει πλαφόν (στους 120 μήνες).
Ζ) Μοριοδοτούνται ανεξήγητα 3 κλάσεις βαθμού πτυχίου, εξομοιώνοντας π.χ. το 6,50 με το 8,49 ενώ είναι άξιον απορίας γιατί γίνεται μοριοδότηση του «ΚΑΛΩΣ» αφού είναι το ελάχιστο που έχουν όλοι! Επίσης δεν μπορούμε να κατανοήσουμε γιατί το ΑΡΙΣΤΑ μετράει περισσότερο από ένα ολόκληρο βασικό πτυχίο όπως και από ένα ολόκληρο μεταπτυχιακό! Επιπρόσθετα αγνοείται παντελώς η παλαιότητα πτυχίου!
Η) Γίνεται μεταφορά προϋπηρεσίας ανεξαρτήτως σε ποιόν κλάδο ή ειδικότητα έχει προσφερθεί για πρώτη φορά στα χρονικά. Δηλαδή μπορεί ένας εκπαιδευτικός που έχει εργαστεί π.χ. ως ΤΕ01 να μεταφέρει την προϋπηρεσία του στον κλάδο ΠΕ04 και να προηγηθεί έναντι ενός ΠΕ04 που έχει όλη την προϋπηρεσία του στον κλάδο ΠΕ04!
Θ) Αγνοείται η πρόβλεψη της πιστοποιημένης γνώσης της γραφής Braille και της ΕΝΓ προκειμένου για την εκπαίδευση τυφλών-αμβλύωπων και κωφών-βαρήκοων, αντίστοιχα! Τονίζουμε ότι δεν αναφερόμαστε σε σχολεία χαρακτηρισμένα αλλά για μαθητές/τριες με τις συγκεκριμένες αισθητηριακές αναπηρίες πιστεύοντας ότι η διάταξη πρέπει να προσδιορίζει τον/την μαθητή/τρια και όχι το σχολείο καθώς υπάρχουν μαθητές/τριες κωφοί ή τυφλοί που φοιτούν σε μη χαρακτηρισμένα σχολεία (βλ. τμήματα ένταξης, κοινά σχολεία με ή χωρίς παράλληλη στήριξη κλπ).
Ι) Για πρώτη φορά δεν προηγείται ο έχων παιδαγωγική επάρκεια έναντι του μη έχοντος!
ΙΑ) Αγνοείται παντελώς η υπηρεσία στα δυσπρόσιτα. Θεωρούμε ότι στους πίνακες μόνιμων διορισμών πρέπει να προσμετράται η καθαρή προϋπηρεσία αλλά στους πίνακες αναπληρωτών πρέπει να γίνεται ο διπλασιασμός των δυσπροσίτων.
ΙΒ) Δεν γίνεται κατανοητό γιατί κλειδώνονται οι πίνακες για την αναπλήρωση. Οι πίνακες για τους μόνιμους διορισμούς πρέπει να είναι διαφορετικοί και μπορεί να είναι κλειδωμένοι για 2 χρόνια, αλλά οι πίνακες για την αναπλήρωση πρέπει να τροφοδοτούνται κάθε έτος καθώς σε διαφορετική περίπτωση δεν δίνεται η δυνατότητα σε νέους υποψήφιους αναπληρωτές να εγγραφούν και να αποκτήσουν προϋπηρεσία, ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν στους επόμενους πίνακες μόνιμων διορισμών με επιπλέον προσόντα.
ΙΓ) Δεν μοριοδοτούνται οι πτυχιούχοι πληροφορικής με τα 4 μόρια ΤΠΕ και εξομοιώνονται με κάποιον που δεν έχει γνώση ΤΠΕ! Το ίδιο και με τους ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07 που δεν μοριοδοτούνται για τις αντίστοιχες ξένες γλώσσες. Ο συντάκτης ενδεχόμενα δεν πρόβλεψε ότι μπορεί να έχουν και άλλο πτυχίο ΑΕΙ το οποίο να έχουν ως πρώτο στους πίνακες.
ΙΔ) Στο άρθρο 12 στις μετατάξεις δεν έχει προβλεφθεί το ΕΒΠ.
ΙΕ) Στο άρθρο 13 σαφέστατα θέτει τις βάσεις για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και μετά τον διορισμό αφού γίνεται αναφορά σε εξετάσεις και κριτήρια καταλληλότητάς τους.
Παρά τις αντίθετες εξαγγελίες, αυτό το άρθρο εγκαινιάζει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ξεκινώντας από τους νεοδιόριστους.
Ως Δ.Σ. θεωρούμε ότι είναι αναγκαίο και πρέπει να γίνουν μόνιμοι διορισμοί στην ΕΑΕ και η στελέχωση των ειδικών σχολείων και ΚΕΣΥ να γίνει με τρόπο ώστε να διασφαλιστεί ότι από τον επόμενο Σεπτέμβριο όλες οι οργανικές τους ανάγκες να είναι καλυμμένες με παράλληλη διασφάλισης της σταθερότητάς τους. Προς τούτο πρέπει να γίνουν οι αναγκαίες διορθώσεις στη μοριοδότηση τόσο των ακαδημαϊκών όσο και της προϋπηρεσίας και παράλληλα να προβλεφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να ξεκινήσουν ομαλά οι ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΣΥ, αυτή τη φορά με μόνιμο προσωπικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου