Ταταρίδης Γιάννης Αλεξανδρούπολη, 3/11/2018
Καθηγητής Πληροφορικής Δ.Ε. (ΠΕ86)
Τακτικό Αιρετό μέλος Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Ν. Έβρου
e-mail: tataridis@tee.gr
κιν: 6939444034
http://pysdeevroy.blogspot.com
Καθηγητής Πληροφορικής Δ.Ε. (ΠΕ86)
Τακτικό Αιρετό μέλος Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Ν. Έβρου
e-mail: tataridis@tee.gr
κιν: 6939444034
http://pysdeevroy.blogspot.com
ΘΕΜΑ: Απάντηση στην καταγγελία του συναδέλφου Παπαπαντελή Νικήτα (ΠΕ11)
Δυο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους ολοκληρώθηκε (;) η
διαδικασία των τοποθετήσεων των συναδέλφων Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11). Το
ΠΥΣΔΕ Έβρου ομόφωνα αποφάσισε να καθυστερήσει τις τελικές τοποθετήσεις
των συναδέλφων ΠΕ11 για να εξασφαλίσει την ισότιμη αντιμετώπιση όλων,
γνωρίζοντας όλα τα λειτουργικά κενά. Άλλωστε πρόκειται για μια πρόταση
που κατέθεσα στις 10 Ιανουαρίου 2018 στα μέλη του ΠΥΣΔΕ, όπου με αφορμή
την άδικη αντιμετώπιση συναδέλφου από το ΠΥΣΠΕ είχα δηλώσει: «την
επόμενη σχολική χρονιά, θεωρώ ότι δεν πρέπει να προταθεί η εξ ολοκλήρου
διάθεση κανενός συναδέλφου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αν δεν έχουν
ολοκληρωθεί όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές (αποσπάσεις, αποσπάσεις σε
φορείς και υπηρεσίες, τοποθετήσεις στην Ομάδα Φυσικής Αγωγής και σε
κολυμβητήρια κτλ) ώστε να προσδιοριστούν με ακρίβεια τα λειτουργικά κενά».
Είναι πλέον κοινός τόπος ότι θα πρέπει επιτέλους όλες οι υπηρεσιακές
μεταβολές να ολοκληρώνονται πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Δεν είναι
καθόλου δύσκολο για ένα σοβαρό Υπουργείο που μέλημά του δεν είναι το
βόλεμα των ημετέρων να ολοκληρώσει έγκαιρα τις μεταθέσεις και να
προχωρήσει σε αποσπάσεις, ενώ φυσικά θα έχουν πληρωθεί όλες οι θέσεις
ευθύνης και στελεχών της εκπαίδευσης, ώστε να έχουν προσδιοριστεί με
ακρίβεια τα λειτουργικά κενά και να γίνουν σωστά οι τοποθετήσεις από τα
Περιφερειακά Συμβούλια. Αυτό προφανώς δεν είναι δυνατόν να γίνει όταν
ανακοινώνονται νέες αποσπάσεις συνεχώς, όταν υπάρχει αυτό το αλαλούμ με
τη μετάβαση από το θεσμό του Σχολικού Συμβούλου στο νέο θεσμό των
Συντονιστών Εκπαίδευσης και όταν αναμένονται να γίνουν και νέες κρίσεις
στελεχών της εκπαίδευσης στο μέσο της σχολικής χρονιάς. Ιδιαίτερα για
τους συναδέλφους ΠΕ11 η στελέχωση των ομάδων φυσικής αγωγής, η
λειτουργία των κολυμβητηρίων, ο ορισμός ομοσπονδιακών τεχνικών, οι
μετατάξεις, οι αποσπάσεις σε φορείς κλπ θα πρέπει να γίνονται έγκαιρα
και προγραμματισμένα και σε κάθε περίπτωση πριν από την έναρξη των
μαθημάτων. Δεν είναι λειτουργία σοβαρής υπηρεσίας (χωρίς πάντως να έχει
ευθύνη αυτή) να ζητάει στην κοινή συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ 1-2 καθηγητές
ΠΕ11 στην αρχή της χρονιάς και δυο μήνες μετά να χρειάζεται 10. Δεν
είναι σοβαρά πράγματα αυτά!
Επίσης, θεωρώ ότι η σπέκουλα και ο λαϊκισμός θα πρέπει να εκλείψουν
από το δημόσιο λόγο, ειδικά των εκπαιδευτικών. Καλώ όλους αυτούς που
υποστηρίζουν ότι κακώς έγιναν οι τοποθετήσεις των συναδέλφων στην Α/θμια
εκπαίδευση να εξηγήσουν τα πλεονάσματα ωρών που υπάρχουν (ακόμη και
σήμερα) στην ειδικότητα ΠΕ11. Στην εποχή του myschool είναι αδιανόητες
οι τακτικές ρουσφετιού του παρελθόντος όπου κάποιοι «εκλεκτοί» είχαν
μονίμως μειωμένα ωράρια. Φαίνεται όμως ότι συγκεκριμένοι κύκλοι
επιθυμούν διακαώς να συνεχίσουν να «βολεύουν» τους «δικούς τους». Δηλώνω
ξεκάθαρα ότι για μένα όλοι οι συνάδελφοι, ανεξαρτήτως ειδικότητας,
είναι ίσοι και θεωρώ ότι πρέπει να αντιμετωπίζονται και να τοποθετούνται
ισότιμα και με σταθερά και αδιάβλητα κριτήρια.
Αναφορικά με την απίστευτη εργασιακή ανασφάλεια και αβεβαιότητα που
βιώνουν οι συνάδελφοι που βρίσκονται στη «διάθεση του ΠΥΣΔΕ», είναι
αλήθεια ότι βρίσκονται σε ένα καθεστώς ομηρίας όπου στην έναρξη κάθε
σχολικού έτους δε γνωρίζουν όχι μόνο σε ποιο σχολείο θα εργάζονται, αλλά
ούτε σε ποια βαθμίδα εκπαίδευσης ή τύπο σχολείου για να προετοιμαστούν
κατάλληλα (Α/θμια ή Β/θμια, Γυμνάσιο, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ), και δυστυχώς ούτε καν
σε ποια πόλη ή χωριό του Έβρου. Τη λύση σε αυτό το έντονο πρόβλημα θα
δώσει η ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος της ΟΛΜΕ που απαιτεί «ανώτατο όριο μαθητών 20 στα τμήματα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού και 10 στα εργαστήρια».
Με αυτόν τον τρόπο θα σταματήσει το καθεστώς εκπαιδευτικών «στη διάθεση
του ΠΥΣΔΕ», αφού όλοι θα πάρουν οργανικές θέσεις και έτσι θα
απολαμβάνουν όλα τα προνόμια που έχουν οι συνάδελφοι με οργανική θέση
(π.χ. διεκδίκηση θέσης υποδιευθυντή σχολείου, συμμετοχή σε επιτροπές και
σχολικούς αγώνες κλπ).
Σχετικά με τις περιοχές μετάθεσης στον Έβρο, υπενθυμίζω ότι από τις
24 Ιανουαρίου 2011 είχα στείλει επιστολή με θέμα «Σχετικά με την
αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων» που απευθυνόταν στον τότε Περιφερειακό
Διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Κελεσίδη
Γεώργιο, στον τότε Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Έβρου κ.
Ζιαγάκη Παναγιώτη, στο Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. καθώς επίσης στα Δ.Σ. των Α΄
και Β΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Ν. Έβρου και ανέφερα τα εξής:
«Λόγω της εφαρμογής του σχεδίου «Καλλικράτης» και της συνένωσης
των Δήμων (αν και αγνοούνται ακόμη τα σχέδια του Υπουργείου σχετικά με
τις νέες δομές που πιθανότατα θα εφαρμοστούν στην Εκπαίδευση),
προτείνεται το Γυμνάσιο Λαβάρων να ανήκει στην Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Ν. Έβρου (στη
Διεύθυνση Εκπαίδευσης και όχι στο 1ο Γραφείο Εκπαίδευσης), αφού πλέον
τα Λάβαρα ανήκουν στον διευρυμένο δήμο Σουφλίου.
Οι περιοχές μετάθεσης στο Νομό Έβρου παρουσιάζουν μια ιδιαιτερότητα ότι δεν είναι συνεχείς. Προτείνεται η εξής αναδιάρθρωση:
Α΄ περιοχή μετάθεσης: Σχολεία του Διευρυμένου Δήμου Αλεξανδρούπολης (Αλεξανδρούπολη, Άνθεια, Φέρες, Πέπλος)
Β΄ περιοχή μετάθεσης: Σχολεία του Διευρυμένου Δήμου Σουφλίου και
του Διευρυμένου Δήμου Διδυμοτείχου (Τυχερό, Σουφλί, Λάβαρα, Διδυμότειχο,
Μεταξάδες)
Γ΄ περιοχή μετάθεσης: Σχολεία του Διευρυμένου Δήμου Ορεστιάδας (Ορεστιάδα, Νέα Βύσσα, Ρίζια, Κυπρίνος, Δίκαια)
Δ΄ περιοχή μετάθεσης: Σχολεία του Δήμου Σαμοθράκης
Σύμφωνα με το παραπάνω προτεινόμενο σχέδιο υπάρχει πάλι το
πρόβλημα της ανομοιομορφίας των κατηγοριών σε κάθε περιοχή μετάθεσης
(πχ. στη Β΄ περιοχή θα υπάρχουν σχολεία που κυμαίνονται μεταξύ της Ζ και
της ΙΑ κατηγορίας) όμως υπάρχει το πλεονέκτημα του σαφούς διαχωρισμού
των περιοχών μετάθεσης ανάλογα με το Δήμο στον οποίο ανήκουν».
Επίσης, μετά την ενοποίηση των τεσσάρων περιοχών μετάθεσης σε μία και
πάλι πρώτος είχα προτείνει στα Δ.Σ. των Α΄ και Β΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Έβρου να
διεκδικήσουν τα εξής:
«Λόγω της τεράστιας έκτασης της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου,
καθώς και της ιδιαιτερότητας του νησιού της Σαμοθράκης, θεωρείται
απαραίτητο ο Έβρος να μην αποτελεί μία ενιαία περιοχή μετάθεσης. Θα
πρέπει να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να χωριστεί σε τρεις
διαφορετικές περιοχές μετάθεσης ως εξής:
Α΄ Έβρου: Σχολεία Αλεξανδρούπολης, Άνθειας, Φερών, Πέπλου, Τυχερού, Σουφλίου και Λαβάρων.
Β΄ Έβρου: Σχολεία Διδυμοτείχου, Μεταξάδων, Ορεστιάδας, Νέας Βύσσας, Ριζίων, Κυπρίνου και Δικαίων.
Γ΄ Έβρου: Σχολεία Σαμοθράκης»».
Όπως καλά γνωρίζουμε παρά τις προφορικές διαβεβαιώσεις τοπικών
βουλευτών για το δίκαιο του αιτήματός μας και των πρόθυμων φιλικών τους
συνδικαλιστών που λειτουργούν ως φερέφωνα, τελικά όλος ο ηπειρωτικός
Έβρος αποτελεί μια ενιαία περιοχή μετάθεσης (Α΄ Έβρου) και μόνο το νησί
της Σαμοθράκης αποτελεί διαφορετική περιοχή μετάθεσης (Β΄ Έβρου).
Επομένως θα πρέπει σταθερά και αταλάντευτα να συνεχίσουμε να διεκδικούμε
το διαχωρισμό των περιοχών μετάθεσης.
Τέλος, η χρονική συγκυρία που γίνεται αυτή η συζήτηση, παραμονές των εκλογών της 7ης
Νοεμβρίου 2018 για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων στα Υπηρεσιακά
Συμβούλια, εξυπηρετεί τις φωνές που κραυγάζουν και αντιδρούν σε
οτιδήποτε χωρίς όμως να κάνουν καμιά ουσιαστική πρόταση για την
αναβάθμιση της δημόσιας Παιδείας και τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας
των εκπαιδευτικών. Είναι αλήθεια ότι και στο συνδικαλισμό υπάρχουν δυο
εντελώς διαφορετικές πορείες: Η πρώτη του εύκολου και ανέξοδου λαϊκισμού
και η δεύτερη η δύσκολη, πολλές φορές δυσάρεστη πορεία, που όμως
αντιμετωπίζει όλους τους συναδέλφους με απόλυτη δικαιοσύνη και ισότητα,
χωρίς διακρίσεις. Δηλώνω ότι θα συνεχίσω σταθερά και αταλάντευτα τον
αγώνα για αξιοκρατία, διαφάνεια και δικαιοσύνη, όπως όλα τα προηγούμενα
χρόνια που οι συνάδελφοι με τίμησαν με την ψήφο τους να τους εκπροσωπώ
στο ΠΥΣΔΕ, μαχόμενος με υπευθυνότητα, συνέπεια και ευαισθησία στο πλευρό
τους.
Με συναδελφική εκτίμηση
Ταταρίδης Γιάννης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου