ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ
ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΠΙΝΑΚΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Είναι άδικη η τροποποίηση του νόμου που αφορά την
πρόσληψη αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και που έγινε με υπουργική απόφαση τον
Απρίλιο του 2017. Συγκεκριμένα, ενώ ως
τότε ίσχυε και για τους αναπληρωτές ειδικής αγωγής ό,τι και για αυτούς του
γενικού πίνακα, δηλαδή να προσμετράται πρώτα το έτος απόκτησης του πτυχίου και
ύστερα ο βαθμός πτυχίου, με υπουργική απόφαση αυτό άλλαξε, δημιουργώντας τρομερές
ανισότητες και ματαιώνοντας τις προσδοκίες ανθρώπων που είχαν ελπίσει να
δουλέψουν.
Η
υπουργική απόφαση61048/Ε2/σελ 10563/ 10-4-2017/τεύχος 2 στο άρθρο 4 ορίζει:
Άρθρο 4 Ειδικότερα Θέματα 1. Οι υποψήφιοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί
Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατατάσσονται στους Κύριους και
Επικουρικούς Πίνακες με βάση το σύνολο των μορίων σύμφωνα με τα οριζόμενα στο
άρθρο 3 της παρούσης. Σε περίπτωση
ισοβαθμίας η κατάταξη γίνεται με βάση το βαθμό του πτυχίου και σε περίπτωση εκ
νέου ισοβαθμίας η κατάταξη γίνεται με βάση το χρόνο κτήσης του πτυχίου. 2.
Οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ανά κλάδο πραγματοποιούνται από
τους Κύριους Πίνακες και σε περίπτωση εξάντλησης αυτών πραγματοποιούνται από
τους αντίστοιχους Επικουρικούς Πίνακες.
Στο νόμο 4395/2016 (Α΄110)
που ίσχυε παλιότερα και για τους αναπληρωτές ΕΑ ορίζεται:
Η παρ. 1 του άρθρου τρίτου
του ν. 4395/2016
(Α΄ 110) εφαρμόζεται και για τις προσλήψεις αναπληρωτών
εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αναπληρωτών
Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ)
για τα σχολικά έτη 2017-2018 και 2018- 2019. 2. α) Το άρθρο 22 του ν. 3699/2008
(Α΄ 199), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 11 παρ. 2 του ν. 4229/2014
(Α΄ 8), αντικαθίσταται ως εξής: «Άρθρο 22 Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ΕΑΕ 1.
Αν υπάρχουν εκπαιδευτικές ανάγκες που δεν καλύπτονται με μετάθεση, διορισμό,
απόσπαση ή συμπλήρωση ωραρίου, προσλαμβάνονται αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ, σύμφωνα με
τα ισχύοντα στη γενική εκπαίδευση κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου
16. 2. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, η
οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και
Εκπαίδευσης του Υπουργείου, μπορεί
να καθορίζονται διαφοροποιήσεις από τα κατά την προηγούμενη παράγραφο ισχύοντα
στη γενική εκπαίδευση για την πρόσληψη προσωρινών αναπληρω- τών, λόγω των
ιδιαίτερων συνθηκών στην ΕΑΕ. Στις
διαφοροποιήσεις περιλαμβάνονται, ιδίως, η κατάρτιση κύριου πίνακα κατάταξης
στον οποίο εντάσσονται εκπαιδευτικοί που πληρούν τα προσόντα της παραγράφου 1
του άρθρου 16, και, σε περίπτωση εξάντλησής του, η κατάρτιση επικουρικού πίνακα
στον οποίο εντάσσονται εκπαιδευτικοί που πληρούν τα προσόντα των υποπεριπτώσεων
αα΄, ββ΄ και γγ΄ της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 21
Σύμφωνα
με το νόμο αυτό επιτρέπεται η τροποποίηση για λόγους που να ανταποκρίνονται
στις ιδιαίτερες συνθήκες της Ειδικής Αγωγής. Γιατί όμως άραγε μια τέτοια
ρύθμιση, όπως αυτή του Απριλίου 2017, εξυπηρετεί καλύτερα την Ειδική Αγωγή;
Έτσι
κάποια άτομα που είχαν σειρά για παράδειγμα 1100 βρέθηκαν να έχουν 1400 και, αν
συνεχιστεί αυτή η αδικία, δεν θα δουλέψουν ποτέ, γιατί κάθε χρόνο θα βγαίνουν
καινούριοι που μπορεί να έχουν καλύτερο βαθμό πτυχίου. Στο μεταξύ, όσοι βρέθηκαν μπροστά και
δούλεψαν ήδη θα έχουν καλύτερη σειρά λόγω των μορίων προϋπηρεσίας. Είναι φοβερά
άδικη μεταχείριση, γιατί πρώτον υπάρχουν στον ίδιο κλάδο σχολές που έχουν
μεταξύ τους μεγάλες διαφοροποιήσεις (κάποιες είναι πολύ πιο υψηλόβαθμες, όσον
αφορά την εισαγωγή σε αυτές, αλλά και κατά τη διάρκεια των σπουδών είναι πολύ
πιο απαιτητικές, ώστε είναι πολύ δύσκολο να
πάρει κάποιος μεγάλο βαθμό πτυχίου (π.χ το Αρχαιολογικό ή το τμήμα
κλασικής Φιλολογίας ΑΠΘ σε σύγκριση με το τμήμα Εθνολογίας Κομοτηνής). Αλλά και ακριβώς της ίδιας δυσκολίας να ήταν,
εφόσον ως τώρα ποτέ δεν ίσχυε η προτεραιότητα του βαθμού, κάποιοι ίσως και για
οικονομικούς λόγους να βιάζονταν να πάρουν το πτυχίο, αδιαφορώντας για το
βαθμό, ενώ άλλοι να έκαναν περισσότερο χρόνο, αλλά να κατάφεραν να έχουν έναν
καλό βαθμό. Αυτήν τη στιγμή όμως, για λίγα μόνο δέκατα διαφοράς στο βαθμό
πτυχίου δουλεύουν άτομα που απέκτησαν πτυχίο μετά από 2 και 3 και ίσως και
παραπάνω χρόνια μετά από άλλους που έμειναν πίσω στη σειρά και δεν δουλεύουν.
Είναι
απαραίτητο να δοθεί κάποια λύση στο θέμα.
Άλλωστε είναι και θέση του Συλλόγου Αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής
(παρατίθεται πιο κάτω), που ψηφίστηκε από τη Γενική Συνέλευση.
Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής
«Σας
παραθέτουμε τις θέσεις του συλλόγου μας ενόψει του νέου νόμου για την ΕΑΕ.
Ζητάμε
την προσμέτρηση του βαθμού πτυχίου ΜΟΝΟ σε περίπτωση ισοβαθμίας των κριτηρίων
που σχετίζονται με την ΕΑΕ, βλ Διδακτορικό, Μεταπτυχιακό και προϋπηρεσία. Αντιλαμβανόμαστε την
ανάγκη προσμέτρησης του βαθμού του βασικού τίτλου σπουδών στη πρωτοβάθμια
εκπαίδευση αλλά στην
δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπάρχουν κλάδοι οι οποίοι αποτελούνται από συναδέλφους
που έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους σε διαφορετικές σχολές με πιο
χαρακτηριστικό παράδειγμα τον κλάδο ΠΕ02 όπου εντάσσονται απόφοιτοι τμημάτων
κλασικής Φιλολογίας, Ιστορίας Εθνολογίας κτλ όπου οι μέσοι όροι βαθμών πτυχίου
διαφέρουν αρκετά δημιουργώντας αδικίες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου