Τι ισχύει με τη νέα νομοθετική ρύθμιση
(Ν. 4452/2017) Παρ. 1α του άρθρου 11 του Ν. 4452/2017 (ΦΕΚ 17/Α/15-2-2017) 1α.
«Οι μαθητές με
διαγνωσμένες από αρμόδιο δημόσιο φορέα (ΚΕΔΔΥ, Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, Δημόσιο
Νοσοκομείο) αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι φοιτούν σε
σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης,
μπορεί να κατανέμονται σε τμήματα της ίδιας τάξης της οικείας σχολικής μονάδας,
ως εξής:
α) Ο αριθμός των
μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που προβλέπονται στην
παράγραφο 1 του άρθρου 3 και στην παράγραφο 2 του άρθρου 3 (ΣΣ βλέπε παρακάτω),
εκτός των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, όπως δυσλεξία, δυσγραφία,
δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, δεν μπορεί να είναι ανώτερος του
ενός (1) ανά τμήμα. Αν ύστερα από την κατανομή των μαθητών σε τμήματα της ίδιας
τάξης προκύπτει ότι ο αριθμός των μαθητών του προηγούμενου εδαφίου είναι
ανώτερος του ενός (1), ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να μειώνεται
και να υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από το μέγιστο
προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις αριθμό μαθητών ανά τμήμα.
β) Ο αριθμός των
μαθητών με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία,
δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, δεν μπορεί να είναι ανώτερος των
τεσσάρων (4) ανά τμήμα. Αν ύστερα από την κατανομή των μαθητών σε τμήματα
της ίδιας τάξης προκύπτει ότι ο αριθμός των μαθητών του προηγούμενου εδαφίου είναι
ανώτερος των τεσσάρων (4), ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να
μειώνεται και να υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από το μέγιστο
προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις αριθμό μαθητών ανά τμήμα, εφόσον στο
σχολείο δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης.
Η ΜΕΙΩΣΗ
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΜΟΝΟ με τις εξής προϋποθέσεις:
1) Αν το κάθε τμήμα
της γενικής παιδείας έχει το μέγιστο προβλεπόμενο αριθμό για τη
δευτεροβάθμια: 27, για την πρωτοβάθμια: 25
2) Έχει γίνει ίση κατανομή των μαθητών γενικά με
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε όλα τα τμήματα της γενικής (βλέπε παρακάτω: να μην υπάρχει σε κανένα
τμήμα πάνω από 4 μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και πάνω από 1 μαθητής
με αναπηρία ή ΄/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες)
Η ΝΟΜΟΘΕΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΧΩΡΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ
ΔΥΟ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΙΣΧΥΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ:
1Η
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ : ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα της γενικής
παιδείας μειώνεται κατά 3 μαθητές:
·
εφόσον
ισχύουν οι παραπάνω προϋποθέσεις 1
και 2,
·
δεν λειτουργεί Τμήμα ένταξης στο σχολείο
·
και στο τμήμα υπάρχουν πάνω από 4 μαθητές με
αυτή τη διάγνωση, δηλαδή τουλάχιστον 5
(μετά και την
ίση κατανομή που προηγήθηκε)
2Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ :
ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Ή
/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα της γενικής
παιδείας μειώνεται κατά 3 μαθητές:
·
εφόσον
ισχύουν οι παραπάνω προϋποθέσεις 1
και 2,
·
Ανεξάρτητα από τη λειτουργία Τμήματος Ένταξης
και στο τμήμα
υπάρχουν πάνω από 1 μαθητές με αυτή τη διάγνωση, δηλαδή τουλάχιστον 2 (μετά και την ίση κατανομή που
προηγήθηκε)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου