«Τίποτα δεν κερδίζεται εύκολα. Χρειάζεται
επιμέλεια και συνέπεια στην προσπάθεια από μικρή ηλικία», λέει στην «Κ» η
Αλεξία Κατσικογιάννη, στέλνοντας ένα μήνυμα όχι μόνο προς τους
συνομηλίκους της αλλά και προς όσους πιστεύουν ότι με ήσσονα προσπάθεια
μπορεί η επιτυχία τους (και η ευημερία) να έχει διάρκεια. Η Αλεξία,
συγκεντρώνοντας 19.854 μονάδες, είναι η πρώτη των πρώτων των φετινών
Πανελλαδικών Εξετάσεων. Εισάγεται στην Ιατρική Σχολή Αθηνών. «Απαιτείται
από τις πρώτες τάξεις του σχολείου να μάθει το παιδί να διαβάζει με
συνέπεια και επιμέλεια, να είναι
φιλοπερίεργο», προσθέτει η Αλεξία, η οποία στις εξετάσεις βαθμολογήθηκε με 20 σε Χημεία και Φυσική, 19,8 στη Βιολογία και 19,6 στη Νεοελληνική Γλώσσα. Ζει στο Χαϊδάρι, οι γονείς της είναι τραπεζικοί υπάλληλοι και θεωρεί ότι η αριστεία πρέπει να συνδυάζεται με τη σεμνότητα. Ωστόσο, πιστεύει ότι οι εκπαιδευτικές ανισότητες δεν αμβλύνονται με μέτρα, όπως η απόφαση του υπουργείου για ορισμό σημαιοφόρων με κλήρωση. «Είμαι υπερήφανη για τη δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα, αλλά υπάρχουν πολλά να γίνουν με στόχο όλοι οι μαθητές να έχουν ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση και την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Από την άλλη, δεν πιστεύω ότι η επιλογή σημαιοφόρου με βάση τις βαθμολογικές επιδόσεις έφερνε σε δύσκολη θέση τους μαθητές. Υπάρχουν ανισότητες στην ελληνική εκπαίδευση για τις οποίες δεν μιλάμε, εκεί να δοθεί βάρος».
Τον διαφορετικό προσανατολισμό που έχει το ελληνικό σχολείο σε σχέση με το εξωτερικό διαπίστωσε από πρώτο χέρι μέσα στο καλοκαίρι ο Αγγελος Νικομάνης, καθώς μετείχε στην Ολυμπιάδα Φυσικής στην Ινδονησία. Ο Αγγελος συγκέντρωσε 19.820 μόρια, με αποτέλεσμα η χθεσινή ανακοίνωση των βάσεων να είναι απλώς επιβεβαιωτική του εισιτηρίου για τα ΑΕΙ. Εισάγεται στη Σχολή Ναυπηγών του ΕΜΠ, ενώ μαζί με τον δίδυμο αδελφό του Αλκη πέτυχαν δύο στα δύο: ο Αλκης πέρασε στη Νομική Αθηνών, με 18.300 μόρια. Το ταξίδι στην Ινδονησία είχε προγραμματισθεί λίγο μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών τον Ιούνιο: «Ηταν πολύ ωραία εμπειρία η Ολυμπιάδα. Παρατήρησα ότι στο σχολείο δεν εξοικειωθήκαμε με τρόπο εκμάθησης, ώστε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της Ολυμπιάδας, όπως συμβαίνει με διαγωνιζόμενους από άλλες χώρες», παρατηρεί στην «Κ» ο Αγγελος.
«Με την ανακοίνωση των βάσεων, συνειδητοποιώ ότι τέλειωσα το σχολείο», λέει χαμογελώντας στην «Κ» ο Διονύσης Γαλάνης. Συγκεντρώνοντας 19.380 μόρια εισάγεται πρώτος στο Φυσικό Αθηνών. Επέλεξε τη Φυσική «περισσότερο για φιλοσοφικούς λόγους. Ηθελα να δω πώς λειτουργεί το σύμπαν, τους περίπλοκους μηχανισμούς του», όπως αναφέρει. Θεωρεί μάλλον σίγουρό ότι θα συνεχίσει στο εξωτερικό, αφού ενδιαφέρεται «περισσότερο για την έρευνα. Δεν είναι άσχημα στην Ελλάδα, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει η δυνατότητα έρευνας. Στο εξωτερικό είναι η αιχμή των επιστημονικών εξελίξεων».
«Η πολιτεία πρέπει να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ώστε οι απόφοιτοι να μη μεταναστεύουν», λέει στην «Κ» η Μάγδα Κωσταντινίδου από τη Θεσσαλονίκη, η οποία με 19.141 μόρια εισήχθη στην Ιατρική ΑΠΘ. Επέλεξε μια σχολή δύσκολη –επηρεάστηκε και από τους δύο γιατρούς γονείς της και τον γιατρό μεγάλο της αδελφό– αλλά με μεγάλη μετανάστευση στο εξωτερικό. Βέβαια, όλοι ελπίζουμε πως, όταν θα αποφοιτήσει η Μάγδα, η Ελλάδα να έχει αφήσει πίσω τις επιπτώσεις της πολυεπίπεδης κρίσης των τελευταίων χρόνων.
φιλοπερίεργο», προσθέτει η Αλεξία, η οποία στις εξετάσεις βαθμολογήθηκε με 20 σε Χημεία και Φυσική, 19,8 στη Βιολογία και 19,6 στη Νεοελληνική Γλώσσα. Ζει στο Χαϊδάρι, οι γονείς της είναι τραπεζικοί υπάλληλοι και θεωρεί ότι η αριστεία πρέπει να συνδυάζεται με τη σεμνότητα. Ωστόσο, πιστεύει ότι οι εκπαιδευτικές ανισότητες δεν αμβλύνονται με μέτρα, όπως η απόφαση του υπουργείου για ορισμό σημαιοφόρων με κλήρωση. «Είμαι υπερήφανη για τη δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα, αλλά υπάρχουν πολλά να γίνουν με στόχο όλοι οι μαθητές να έχουν ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση και την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Από την άλλη, δεν πιστεύω ότι η επιλογή σημαιοφόρου με βάση τις βαθμολογικές επιδόσεις έφερνε σε δύσκολη θέση τους μαθητές. Υπάρχουν ανισότητες στην ελληνική εκπαίδευση για τις οποίες δεν μιλάμε, εκεί να δοθεί βάρος».
Τον διαφορετικό προσανατολισμό που έχει το ελληνικό σχολείο σε σχέση με το εξωτερικό διαπίστωσε από πρώτο χέρι μέσα στο καλοκαίρι ο Αγγελος Νικομάνης, καθώς μετείχε στην Ολυμπιάδα Φυσικής στην Ινδονησία. Ο Αγγελος συγκέντρωσε 19.820 μόρια, με αποτέλεσμα η χθεσινή ανακοίνωση των βάσεων να είναι απλώς επιβεβαιωτική του εισιτηρίου για τα ΑΕΙ. Εισάγεται στη Σχολή Ναυπηγών του ΕΜΠ, ενώ μαζί με τον δίδυμο αδελφό του Αλκη πέτυχαν δύο στα δύο: ο Αλκης πέρασε στη Νομική Αθηνών, με 18.300 μόρια. Το ταξίδι στην Ινδονησία είχε προγραμματισθεί λίγο μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών τον Ιούνιο: «Ηταν πολύ ωραία εμπειρία η Ολυμπιάδα. Παρατήρησα ότι στο σχολείο δεν εξοικειωθήκαμε με τρόπο εκμάθησης, ώστε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της Ολυμπιάδας, όπως συμβαίνει με διαγωνιζόμενους από άλλες χώρες», παρατηρεί στην «Κ» ο Αγγελος.
«Με την ανακοίνωση των βάσεων, συνειδητοποιώ ότι τέλειωσα το σχολείο», λέει χαμογελώντας στην «Κ» ο Διονύσης Γαλάνης. Συγκεντρώνοντας 19.380 μόρια εισάγεται πρώτος στο Φυσικό Αθηνών. Επέλεξε τη Φυσική «περισσότερο για φιλοσοφικούς λόγους. Ηθελα να δω πώς λειτουργεί το σύμπαν, τους περίπλοκους μηχανισμούς του», όπως αναφέρει. Θεωρεί μάλλον σίγουρό ότι θα συνεχίσει στο εξωτερικό, αφού ενδιαφέρεται «περισσότερο για την έρευνα. Δεν είναι άσχημα στην Ελλάδα, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει η δυνατότητα έρευνας. Στο εξωτερικό είναι η αιχμή των επιστημονικών εξελίξεων».
«Η πολιτεία πρέπει να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ώστε οι απόφοιτοι να μη μεταναστεύουν», λέει στην «Κ» η Μάγδα Κωσταντινίδου από τη Θεσσαλονίκη, η οποία με 19.141 μόρια εισήχθη στην Ιατρική ΑΠΘ. Επέλεξε μια σχολή δύσκολη –επηρεάστηκε και από τους δύο γιατρούς γονείς της και τον γιατρό μεγάλο της αδελφό– αλλά με μεγάλη μετανάστευση στο εξωτερικό. Βέβαια, όλοι ελπίζουμε πως, όταν θα αποφοιτήσει η Μάγδα, η Ελλάδα να έχει αφήσει πίσω τις επιπτώσεις της πολυεπίπεδης κρίσης των τελευταίων χρόνων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου