Τέσσερις είναι οι βασικοί άξονες πάνω στους
οποίους θα συζητήσει η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, σε μια
προσπάθεια να καταλήξει σε λύση για το εξεταστικό σύστημα.
Αυτοί θα είναι: εξετάσεις για τα ΑΕΙ μετά το Απολυτήριο Λυκείου, δυνατότητα στους αποφοίτους να δοκιμάσουν την «τύχη» τους περισσότερες φορές σε σχέση με σήμερα, ο βαθμός του Λυκείου δεν θα είναι καθοριστικός για την επιτυχία, οι 18χρονοι θα εισάγονται σε σχολή και όχι σε τμήμα. Οι τελικές αποφάσεις αναμένονται να ανακοινωθούν από το νέο έτος και οι αλλαγές στα σχολεία της
χώρας θα ισχύουν στην Α΄ Λυκείου την επόμενη σχολική χρονιά (2017-2018).
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Ημερησίας, τα τέσσερα βασικά ζητήματα επί των οποίων θα γίνει η συζήτηση στη Βουλή είναι τα εξής:
1. Πότε θα γίνονται οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ποιος θα έχει την ευθύνη διεξαγωγής τους;
Υπάρχει συμφωνία οι εξετάσεις να διεξάγονται μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης και της απόκτησης του Απολυτηρίου Λυκείου τον Ιούνιο, υπό την ευθύνη ενός ανεξάρτητου εξεταστικού φορέα προκειμένου να διασφαλιστεί το αδιάβλητο της διαδικασίας. Οι υποψήφιοι θα μπορούν να δίνουν εξετάσεις περισσότερες της μιας φοράς προκειμένου να βελτιώνουν την επίδοσή τους, χωρίς ωστόσο να έχει διευκρινιστεί αν αυτές θα γίνονται μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα ή ετησίως.
2. Ποιος θα είναι ο ρόλος των ΑΕΙ στη διαδικασία επιλογής των φοιτητών τους;
Οι διαφορετικές απόψεις που υπάρχουν για το θέμα καθιστούν δύσκολη την συναίνεση. Για παράδειγμα, το πόρισμα το οποίο συνέταξε το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υπό την προεδρία του Γ. Μπαμπινιώτη, το 2009, προβλέπει ότι στον προσδιορισμό της ύλης θα συμμετέχουν τα αντίστοιχα τμήματα των ΑΕΙ τα οποία θα καθορίζουν και το ύψος της βαθμολογίας εισαγωγής των υποψηφίων.
3. Με ποια κριτήρια θα γίνεται η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Πρέπει να είναι καθοριστικός ο βαθμός στο Λύκειο;
Το πόρισμα της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, υπό την προεδρία του Αντ. Λιάκου, προβλέπει ότι «διαβατήριο» για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ αποτελεί η επίδοση στο διετές, πλέον, Λύκειο. Ο τελικός βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τις γραπτές εξετάσεις στην Α΄ και τη Β΄ Λυκείου σε συνδυασμό με τους προφορικούς βαθμούς των τετραμήνων, καθώς και της βαθμολογίας των γραπτών εργασιών.
4. Οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολή ή σε τμήμα;
Η πρόταση του υπουργείου Παιδείας προβλέπει ότι οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολή. Τα τμήματα, ωστόσο, θα διατηρηθούν στα ΑΕΙ. Κατά το πρώτο έτος σπουδών, οι φοιτητές θα παρακολουθούν κοινά μαθήματα σε ποσοστό έως και 80% και στη συνέχεια θα αποφασίζουν σε ποιο τμήμα θα συνεχίσουν τις σπουδές τους.
Αυτοί θα είναι: εξετάσεις για τα ΑΕΙ μετά το Απολυτήριο Λυκείου, δυνατότητα στους αποφοίτους να δοκιμάσουν την «τύχη» τους περισσότερες φορές σε σχέση με σήμερα, ο βαθμός του Λυκείου δεν θα είναι καθοριστικός για την επιτυχία, οι 18χρονοι θα εισάγονται σε σχολή και όχι σε τμήμα. Οι τελικές αποφάσεις αναμένονται να ανακοινωθούν από το νέο έτος και οι αλλαγές στα σχολεία της
χώρας θα ισχύουν στην Α΄ Λυκείου την επόμενη σχολική χρονιά (2017-2018).
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Ημερησίας, τα τέσσερα βασικά ζητήματα επί των οποίων θα γίνει η συζήτηση στη Βουλή είναι τα εξής:
1. Πότε θα γίνονται οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ποιος θα έχει την ευθύνη διεξαγωγής τους;
Υπάρχει συμφωνία οι εξετάσεις να διεξάγονται μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης και της απόκτησης του Απολυτηρίου Λυκείου τον Ιούνιο, υπό την ευθύνη ενός ανεξάρτητου εξεταστικού φορέα προκειμένου να διασφαλιστεί το αδιάβλητο της διαδικασίας. Οι υποψήφιοι θα μπορούν να δίνουν εξετάσεις περισσότερες της μιας φοράς προκειμένου να βελτιώνουν την επίδοσή τους, χωρίς ωστόσο να έχει διευκρινιστεί αν αυτές θα γίνονται μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα ή ετησίως.
2. Ποιος θα είναι ο ρόλος των ΑΕΙ στη διαδικασία επιλογής των φοιτητών τους;
Οι διαφορετικές απόψεις που υπάρχουν για το θέμα καθιστούν δύσκολη την συναίνεση. Για παράδειγμα, το πόρισμα το οποίο συνέταξε το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υπό την προεδρία του Γ. Μπαμπινιώτη, το 2009, προβλέπει ότι στον προσδιορισμό της ύλης θα συμμετέχουν τα αντίστοιχα τμήματα των ΑΕΙ τα οποία θα καθορίζουν και το ύψος της βαθμολογίας εισαγωγής των υποψηφίων.
3. Με ποια κριτήρια θα γίνεται η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Πρέπει να είναι καθοριστικός ο βαθμός στο Λύκειο;
Το πόρισμα της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, υπό την προεδρία του Αντ. Λιάκου, προβλέπει ότι «διαβατήριο» για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ αποτελεί η επίδοση στο διετές, πλέον, Λύκειο. Ο τελικός βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τις γραπτές εξετάσεις στην Α΄ και τη Β΄ Λυκείου σε συνδυασμό με τους προφορικούς βαθμούς των τετραμήνων, καθώς και της βαθμολογίας των γραπτών εργασιών.
4. Οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολή ή σε τμήμα;
Η πρόταση του υπουργείου Παιδείας προβλέπει ότι οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολή. Τα τμήματα, ωστόσο, θα διατηρηθούν στα ΑΕΙ. Κατά το πρώτο έτος σπουδών, οι φοιτητές θα παρακολουθούν κοινά μαθήματα σε ποσοστό έως και 80% και στη συνέχεια θα αποφασίζουν σε ποιο τμήμα θα συνεχίσουν τις σπουδές τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου