Σαφείς αιχμές άφησε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος, αναφορικά με πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού κατά την επίσκεψή του στο Υπουργείο Παιδείας, όπου σημειώθηκε ότι «δεν έχουν θέση στην εκπαίδευση λειτουργοί που δεν αποδέχονται την αξιολόγησή τους». Ο κ. Τσούχλος υπενθύμισε ότι η ΟΛΜΕ απέστειλε έγγραφο στην Υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, ζητώντας άμεση συνάντηση και θέτοντας σειρά αιτημάτων, μεταξύ των οποίων και το θέμα της αξιολόγησης.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας υπογράμμισε ότι η ΟΛΜΕ διαφωνεί διαχρονικά με τον τρόπο που επιχειρείται η εφαρμογή της αξιολόγησης και ανέδειξε την ανάγκη να δοθεί έμφαση στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Όπως επισήμανε, η τελευταία ουσιαστική επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε το 1993 και έκτοτε το αίτημα για θεσμοθέτηση εξαμηνιαίων προγραμμάτων επιμόρφωσης παραμένει ανικανοποίητο.
Σε ό,τι αφορά τους διορισμούς, ο κ. Τσούχλος αναγνώρισε τη θετική εξέλιξη που σημειώθηκε τα τελευταία χρόνια, με την αύξηση των μόνιμων προσλήψεων σε 10.000 ετησίως. Ωστόσο, επισήμανε την ανάγκη περαιτέρω αύξησης από το 2026 και έπειτα, ώστε να περιοριστεί δραστικά ο αριθμός των αναπληρωτών κατά 50%.
Στο επίκεντρο των αιτημάτων της ΟΛΜΕ βρίσκονται και τα οικονομικά ζητήματα. Ο κ. Τσούχλος τόνισε ότι απαιτούνται ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς, της τάξης του 10%, καθώς και η επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι νεοδιόριστοι και οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, οι οποίοι καλούνται να εργαστούν σε δυσπρόσιτες ή τουριστικές περιοχές, όπου το κόστος ενοικίασης απορροφά πάνω από το 50% του μισθού τους.
Παράλληλα, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ έθεσε ζήτημα αναβάθμισης της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολικών μονάδων, μέσω του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου». Τέλος, επανέλαβε τη σταθερή θέση της Ομοσπονδίας υπέρ του διαλόγου και της συνεννόησης με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των χρόνιων προβλημάτων της ελληνικής εκπαίδευσης.
«Θέλουμε λύσεις, όχι αντιπαραθέσεις», κατέληξε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου