Τετάρτη 23 Ιουνίου 2021

Συνάντηση ΟΛΜΕ με την Υπουργό παιδείας, Υφυπουργό και Γενικό Γραμματέα

 


Το Νομοσχέδιο περιλαμβάνει 4 ενότητες. Ολόκληρο το πολυνομοσχέδιο δεν θα παρουσιαστεί αύριο στο υπουργικό Συμβούλιο, καθώς ακόμη δεν είναι ολοκληρωμένο, αλλά συνεχίζονται οι διορθώσεις με τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας. Αυτό σημαίνει ότι  το πολυνομοσχέδιο θα δοθεί στο τέλος του μήνα, σε δημόσια διαβούλευση.

1η Αυτονομία στη σχολική μονάδα.

Δείκτη αυτονομίας, Δείχνουμε Εμπιστοσύνη στο σχολείο. Αφαιρούμε αρμοδιότητες από το υπουργείο και τις ΔΔΕ, ΠΔΕ.

-Ελεύθερη επιλογή βιβλίου. Θα γίνει Σταδιακή. Θα εφαρμοστεί στο Δημοτικό και Γυμνάσιο.  Όχι λύκειο
θα δημιουργηθεί Μητρώο βιβλίων. Νέα προγράμματα σπουδών.  Δυνατότητα να γράφουν 2,3 βιβλία για κάθε μάθημα. Ο καθηγητής θα αποφασίζει μαζί με τους μαθητές την επόμενη χρονιά για το βιβλίο. Στα επόμενα 3 χρόνια θα εφαρμοστεί όλο αυτό. Θα είναι Ψηφιακά διαθέσιμα τα βιβλία αυτά. Δίνεται η δυνατότητα στον Σύλλογο Διδασκόντων να έχει ελεύθερη επιλογή βιβλίου από συγκεκριμένα βιβλία που θα προτείνονται αό το ΙΕΠ. Μόλις ολοκληρωθούν τα Αναλυτικά Προγράμματα από το ΙΕΠ θα γίνει προκήρυξη για τη συγγραφή των βιβλίων. Ο θεσμός του πολλαπλού βιβλίου
  θα εφαρμοστεί από το σχολικό έτος 2022-23.  

- Αποκέντρωση των σχολικών μονάδων. Θα μπορούν τα σχολεία να αποφασίζουν για Προγράμματα και ευρωπαϊκά, συνεργασίες.  Το σχολείο μόνο του να αποφασίζει
- Ενίσχυση του ρόλου του διευθυντή.  Αρμοδιότητες. Θα μπορεί να προχωρά σε Οργάνωση επιμορφώσεις ο διευθυντής. Ακόμα και 15 ανά έτος (Προαιρετικές)

- Επίσης στο πλαίσιο της αυτονομίας των σχολικών μονάδων δίνεται η δυνατότητα στους Διευθυντές των Σχολείων να αξιοποιούν τα σχολικά κτήριο, προς όφελος της κοινότητας του σχολείου , καθώς και να διοργανώνουν επιμορφωτικές δράσεις.

2η: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών      
Διαχωρισμός στους εκπαιδευτικούς και στα στελέχη. Θα αξιλογηθούν όλοι. Θα είναι Διαμορφωτική, Όχι τιμωρητική . θα υπάρχει Μοριοδότηση  για στελέχη. Όχι αριθμητική
αλλά με Κλίμακες.

Για την  ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών  προβλέπεται τετράβαθμη κλίμακα:

  • Μη ικανοποιητικός
  • Ικανοποιητικός
  • Πολύ καλός
  • Εξαιρετικός

Για τους  εκπαιδευτικούς που χαρακτηρίζονται "Μη ικανοποιητικοί"  και Ικανοποιητικοί"  προβλέπεται βελτιωτική επιμόρφωση.

Οι εκπαιδευτικοί που κρίνονται μη ικανοποιητικοί θα έχουν  την μοναδική ποινή του αποκλεισμού από την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης.

Στις παραπάνω κατηγορίες αξιολόγησης δεν προβλέπεται ποσόστωση.

Η αξιολόγηση θα είναι περιγραφική και όχι ποσοτική.

Η αξιολόγηση θα γίνεται κάθε δυο χρόνια από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης και από τον Διευθυντή του Σχολείου  για την  υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια  του εκπαιδευτικού  και κάθε τέσσερα χρόνια για το  για το παιδαγωγικό κλίμα , διατήρησης τάξης και όλα τα υπόλοιπα.

Η αξιολόγηση θα έχει τρεις άξονες:

1.Γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου την οποία θα κάνει ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης.

2.Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης , η οποία θα γίνεται από τον Διευθυντή του Σχολείου, και

3.Υπηρεσιακή συνέπεια από τον Διευθυντή του Σχολείου και τον Σύμβουλο Παιδαγωγικής  ετυθύνης.

Ο  Διευθυντής του Σχολείου για την ατομική αξιολόγηση θα μπορεί να  μπαίνει στην αίθουσα και να παρακολουθεί το μάθημα του εκπαιδευτικού .

3η: Δομές – στελέχη     
Σε κάθε Περιφέρεια θα υπάρχει Επόπτης εκπαίδευσης ποιότητας. Θα Υπάγεται στον περιφερειακό. Και στις ΔΔΕ θα υπάρχει επόπτης  παιδαγωγικών. Έρχονται στις ΔΔΕ κοντά στα σχολεία.

- Σε κάθε σχολεία θα υπάρχει ο μέντορας καθηγητής για την ένταξη των εκπαιδευτικών στο σχολείο. Ο ρόλος τους θα είναι η καθοδήγηση  των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών.

- Δημιουργούνται 800 θέσεις από 540 που είναι σήμερα οι Συντονιστές Εκπαίδευσης.

- οι νέοι σχολικοί σύμβουλοι θα λέγονται Σύμβουλοι Εκπαίδευσης.

- Δημιουργείται ο θεσμός του Ενδοσχολικού Συντονιστή ανά μία τάξη στην Πρωτοβάθμια  ή ανά  γνωστικό αντικείμενο στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης (σ.σ. το εφαρμόσουν πολλά Ιδιωτικά Σχολεία). Τον  Ενδοσχολικό Συντονιστή θα τον επιλέγει ο Διευθυντής του Σχολείου με συγκεκριμένα κριτήρια. Ο Ενδοσχολικός Συντονιστής, δεν θα έχει κάποιο οικονομικό κίνητρο αλλά θα αποκτά επιπλέον  μόρια τα οποία θα συνεκτιμώνται εάν θα είναι υποψήφιοι για στελέχη εκπαίδευσης.   Ο Ενδοσχολικός Συντονιστής θα απαλλάσσεται  από εξωδιδακτική απασχόληση.

- Σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης  θα υπάρχει ένας επόπτης.   Συνολικά δημιουργούνται 116 θέσεις εποπτών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και 13 στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

- Οι Κρίσεις θα ξεκινήσουν με τους Συμβούλους Εκπαίδευσης, μέσα στο καλοκαίρι. Από το Φθινόπωρο θα ξεκινήσουν οι κρίσεις των διευθυντών σχολείων.

- Αύξηση των θητειών των στελεχών εκπαίδευσης (Διευθυντών Σχολείων , Διευθυντών Εκπαίδευσης, κλπ) στα τέσσερα χρόνια. Δεν θα υπάρχει περιορισμός σε 2 θητείες στο ίδιο σχολείο η ΔΔΕ.

4η: Εκκλησιαστικη εκπαίδευση
Στο πολυνομοσχέδιο προβλέπεται η σύσταση 1.100 οργανικών θέσεων ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα ΚΕΔΑΣΥ προκειμένου να διορισθούν ισάριθμοι εκπαιδευτικοί. Θα ανήκουν στα ΚΕΔΑΣΥ αλλά θα έχουν στην ευθύνη τους σχολεία

·   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου