Το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών παρουσιάστηκε και επίσημα χθες στο Υπουργικό Συμβούλιο. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις που αποσκοπούν επίσης στην ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων, αλλά και στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με βελτιωτικό χαρακτήρα και συνεχείς επιμορφώσεις δασκάλων και καθηγητών. Ειδικότερα, η αξιολόγηση θα γίνεται ανά διετία από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων τους και ανά τετραετία από τους σχολικούς συμβούλους (θεσμός που επιστρέφει). Στο κείμενο περιλαμβάνονται ακόμα ο θεσμός του πολλαπλού βιβλίου, η αποκέντρωση των παιδαγωγικών αποφάσεων στα σχολεία και η αλλαγή στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών, με μεθόδους όπως η «ανεστραμμένη τάξη» (η δυνατότητα δηλαδή των καθηγητών να αναθέτουν για μία ημέρα σε μαθητές τους να κάνουν αυτοί το μάθημα στην τάξη τους).
Σημειώνεται ότι η Ελλάδα σήμερα είναι η χώρα με τον χαμηλότερο δείκτη σχολικής αυτονομίας ανάμεσα σε όλα τα κράτη-μέλη του ΟΟΣΑ και μία από τις ελάχιστες ευρωπαϊκές χώρες όπου η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης δεν έχει εφαρμοστεί ακόμη στην πράξη. Τέλος, με το νομοσχέδιο αλλάζουν οι δομές της εκπαίδευσης και εισάγονται οι νέοι θεσμοί του περιφερειακού επόπτη ποιότητας της εκπαίδευσης που θα διαχειρίζεται τα παιδαγωγικά ζητήματα σε επίπεδο Περιφέρειας και του επόπτη ποιότητας της εκπαίδευσης που θα τα διαχειρίζεται σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
ΤΗΣ ΜΑΡΝΥΣ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ
ΤΑ ΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου