Τετάρτη 20 Μαρτίου 2019

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ: ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΟΙ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

Α΄  Ε.Λ.Μ.Ε. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ





ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ  ΟΙ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΝΕΕΣ ΓΕΝ. ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΕΝ.ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ


Το Υπουργείο Παιδείας επανέρχεται στο σχέδιο που είχε εξαγγείλει τον Σεπτέμβριο του 2018 για το Λύκειο και την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η κύρια στόχευση της Κυβέρνησης και  του Υπουργείου είναι η επικοινωνιακή και μόνον διαχείριση του θέματος, μέσα από την οποία ελπίζει σε πολιτικά οφέλη στην τρέχουσα προεκλογική περίοδο.


Στην πρόταση για το Λύκειο - σύστημα εισαγωγής, οι αλλαγές σχετικά με τις προηγούμενες εξαγγελίες του υπουργείου  αφορούν σε τρία σημεία. Ο συνυπολογισμός του βαθμού απολυτηρίου στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης των πανελλαδικών εξετάσεων δεν θα ισχύσει για το 2020 και μετατίθεται στα επόμενα σχολικά έτη. Το πρώτο μηχανογραφικό, όπου οι μαθητές θα δηλώσουν 10 συγκεκριμένα Τμήματα Σχολών θα συμπληρωθεί από τους μαθητές που θα πάνε στην Γ Λυκείου, τέλη Σεπτέμβρη - αρχές Οκτώβρη κι όχι τον Ιούλιο, δηλαδή μετά το πέρας της προθεσμίας για αλλαγή Ομάδας Προσανατολισμού. Πρόκειται για τα μηχανογραφικά που με βάση αυτά και τον αριθμό εισακτέων ανά Τμήμα, θα οριστούν τα «πράσινα» και «κόκκινα» Τμήματα. Και τέλος τα Λατινικά ορίζονται ως μάθημα επιλογής.

Η ουσία των κυβερνητικών εξαγγελιών παραμένει. Αφαιρείται μια τάξη από την αναγκαία εκπαίδευση όλων των παιδιών, η  Γ τάξη του Γενικού Λυκείου που μετατρέπεται σε «προπαρασκευαστική» για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αντί για τη γενική, σύγχρονη και ολοκληρωμένη εκπαίδευση όλων των παιδιών στα πλαίσια ενός ενιαίου, δημόσιου και δωρεάν, δωδεκάχρονου σχολείου, βαθαίνει ακόμη περισσότερο ο διαχωρισμός του διπλού δικτύου γενικής – τεχνικής εκπαίδευσης,  ενώ διαμορφώνεται νέος διχασμός εντός των μαθητών της γενικής εκπαίδευσης.

Ως μοναδικά μαθήματα γενικής παιδείας που διδάσκονται όλοι οι μαθητές της Γ Λυκείου, παραμένουν μόνο η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τα Θρησκευτικά και η Φυσική αγωγή, ενώ  αυξάνει η ύλη των μαθημάτων προσανατολισμού, πράγμα που στερεί τα παιδιά από την παροχή των απαραίτητων επιστημονικών γνώσεων  και καθιστά δύσκολη την παρακολούθησή τους από όλα. Ταυτόχρονα, η πρόταση αυτή θα επιφέρει αλλαγές στην Α και Β Λυκείου, στα μαθήματα και τη διδασκαλία τους, που θα ισχύσουν από το σχολικό έτος 2020-21, αλλά το υπουργείο δεν μας ανακοινώνει ακόμη (!).

Πιο λίγοι μαθητές θα μπορούν να αποκτήσουν το απολυτήριο, αφού προστίθενται νέοι εξεταστικοί φραγμοί. Το 40% του βαθμού του απολυτηρίου του Γενικού Λυκείου θα προκύπτει από εξετάσεις στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα των πανελλαδικών, με θέματα εξωτερικά του σχολείου, σε ομάδες σχολείων (ανά Διεύθυνση), που θα επιτηρούνται και θα βαθμολογούνται από καθηγητές άλλων σχολείων. Το μέτρο αυτό πλήττει το αδιάβλητο των εξετάσεων. Η ρύθμιση της κλήρωσης των θεμάτων δεν αποτελεί εχέγγυο αξιοπιστίας, διότι είναι δεδομένο ότι οι καθηγητές θα προτείνουν βατά θέματα, για να βοηθήσουν τους μαθητές τους στην είσοδο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε ότι ο βαθμός του Απολυτηρίου θα συνυπολογίζεται στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης των Πανελλαδικών Εξετάσεων, από το δεύτερο έτος εφαρμογής του νέου συστήματος πρόσβασης και εφεξής. Αντικαθίσταται, λοιπόν, ένα πλήρως αδιάβλητο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ με ένα σύστημα που παρουσιάζει στοιχεία διαβλητότητας.

Διαμορφώνεται η βάση για την υποβάθμιση του απολυτηρίου των ΕΠΑΛ, αφού αναφέρεται ότι ο παραπάνω τρόπος εξετάσεων για την απόκτηση του απολυτηρίου στα Γενικά Λύκεια, του δίνει «τη σοβαρότητα που του αξίζει» ώστε με αυτό «να αναζητήσουν μια θέση στο Δημόσιο ή και στον ιδιωτικό τομέα». Και επιπλέον, γιατί το απολυτήριο των ΕΠΑΛ δεν θα μπορεί να οδηγήσει στην εισαγωγή σε κάποιο τμήμα (ΤΕΠ), χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις. Οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ θα πηγαίνουν στα διετή προγράμματα που δημιουργούνται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επιπέδου 5 και όσοι θέλουν να εισαχθούν σε κάποιο Τμήμα μιας Σχολής θα μπορούν μόνο μέσω πανελλαδικών εξετάσεων.

Ο χωρισμός των πανεπιστημιακών τμημάτων ουσιαστικά «σε χαμηλής και υψηλής ζήτησης», ασχέτως του ονόματος που θα τους δοθεί, όχι μόνο αντίκειται σε όποια μορφωτική διάσταση, αλλά γίνεται με αγοραίους όρους προσφοράς και ζήτησης. Τμήματα και επιστημονικά αντικείμενα που «δεν παίζουν στην αγορά» και δεν «προσελκύουν» εισακτέους θα έχουν ορατό το ενδεχόμενο της κατάργησής τους.

Ο ρόλος των εκπαιδευτικών μέσα σε αυτό το τοπίο θα επιδεινωθεί και στο διδακτικό και στο εργασιακό επίπεδο. Στην υπάρχουσα εργασιακή υποβάθμιση θα προστεθεί και η εργασιακή ομηρία με τη μείωση ωρών και αντικειμένων. Επιπλέον, η απόσπαση της Γ τάξης από το Λύκειο και τη γενική παιδεία και η πλήρης διαφοροποίηση του Γενικού Λυκείου από τα ΕΠΑΛ, διαμορφώνει τη βάση  και για την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.

Οι νέοι εξεταστικοί φραγμοί και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός θα οδηγήσουν στη νέα γιγάντωση των φροντιστηρίων και της παραπαιδείας.

Η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για τη Γ Λυκείου, αντιστοιχίζεται στις κατευθύνσεις των συνολικότερων αντιδραστικών αλλαγών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που ξεκίνησαν με το νόμο Γαβρόγλου και θα ολοκληρωθούν το Σεπτέμβριο του 2019, με την αλλαγή του χάρτη των σχολών και τη δημιουργία σχολών, τμημάτων, προγραμμάτων και πτυχίων πολλών ταχυτήτων. 

Καλούμε την ΟΛΜΕ να αποφασίσει  Γενικές Συνελεύσεις και Γενική Συνέλευση Προέδρων μέσα στην επόμενη εβδομάδα, με την πρόταση απεργιακής απάντησης μέχρι το τέλος Μαρτίου.
                        
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ
Η Πρόεδρος              Ο Γεν. Γραμματέας

Σοφία Κανέλλου          Ηλίας Λέκκας   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου