Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος
Αιρετός ΠΥΣΔΕ Σερρών
Η Βαβυλωνία του υπουργείου παιδείας και οι
γραφειοκρατικές αγκυλώσεις αυτού.
Η παρούσα πολιτική ηγεσία του
υπουργείου Παιδείας προσπαθεί εναγωνίως να παρουσιάσει στην Ελληνική Κοινωνία
μέσω στοχευμένων κινήσεών της, μεταξύ των άλλων τη χρήση των μέσων επικοινωνίας
και κοινωνικής δικτύωσης, ότι εργάζεται πυρετωδώς με συνεχή νομοθέτηση, δημοσίευση
Προεδρικών Διαταγμάτων, υπουργικών αποφάσεων και εγγράφων που αποσκοπούν στην
αλλαγή πορείας της εκπαίδευσης και της παιδείας, πάντα όπως αναφέρεται, προς
όφελος όλης της Ελληνικής κοινωνίας, αφού είναι γνώστες των στρεβλώσεων και των
παθογενειών που παρουσιάζει το Ελληνικό Εκπαιδευτικό σύστημα.
Βεβαίως σε όλες αυτές τις δράσεις -
ενέργειες το πρώτιστο μέλημά τους έπρεπε και πρέπει να είναι ο συντονισμός των
διαφόρων τμημάτων του υπουργείου που εμπλέκονται σε αυτές για να υπάρχει ένα
ορθό αποτέλεσμα, χωρίς η μία να αναιρεί την άλλη.
Η παρούσα αναφορά εδράζεται στις
ενέργειες που έπρεπε να γίνουν και έγιναν από το υπουργείο και εντέλλονταν να
τις υλοποιήσουν οι υφισταμένες αρχές μέσω των υπηρεσιακών συμβουλίων και όχι
μόνον.
Το
υπουργείο παιδείας με το υπ’ αρ.: 100933/Ε2/19-06-2018 έγγραφό του και θέμα:
«Προγραμματισμός ενεργειών με σκοπό την ομαλή
έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς»
Ανέφερε
μεταξύ άλλων:
«2. Τα υπηρεσιακά συμβούλια ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω
στοιχεία της παρ. 1, να συνεδριάσουν αμέσως μετά την έκδοση των αποφάσεων
απόσπασης των εκπαιδευτικών από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, προκειμένου να
ανακοινωθούν τα κενά, με παράλληλη δημοσιοποίηση στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης
Εκπαίδευσης, με βάση τον καθορισμό τμημάτων του Ιουνίου και η τοποθέτηση σε
αυτά των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση, έχουν αποσπαστεί, έχουν
κριθεί ως υπεράριθμοι, κ.λ.π. μέχρι τέλος
Ιουλίου.»
Το ίδιο έγγραφο αμέσως παρακάτω ανέφερε:
«3. Στη συνέχεια, στις 3/9, οι
σύλλογοι διδασκόντων των σχολείων να συνεδριάσουν για την κατανομή των
τμημάτων, την ανάθεση μαθημάτων καθώς και την διαπίστωση των κενών και των
λειτουργικών υπεραριθμιών – πλεονασμάτων,…»
Ποιος νους
συνέταξε αυτό το κείμενο που το ένα αναιρεί το άλλο;
Και υπήρξαν
διοικήσεις που υπερασπίστηκαν το παράλογο αυτό έγγραφο και προέβησαν σε
υλοποίησή του δηλαδή σε τοποθετήσεις.
Τελικά είχαν
δίκιο αυτοί που συνέταξαν το κείμενο και υποχρέωσαν διοικήσεις να το ασπαστούν
και να το υλοποιήσουν;
Η απάντηση επί
του θέματος αυτού:
Το ίδιο έγγραφο ανέφερε:
«Για το λόγο αυτό καλούνται οι Περιφερειακοί Διευθυντές Α/θμιας και
Β/θμιας Εκπαίδευσης να εγκρίνουν
ολιγομελή τμήματα που ανήκουν στη δική τους αρμοδιότητα και
να έχουν εκδώσει τις σχετικές αποφάσεις μέχρι την Τρίτη 10 Ιουλίου. Επίσης,
μέχρι αυτή την ημερομηνία θα πρέπει να έχουν αποστείλει την πρότασή τους για την
ενδεχόμενη επιπλέον και κατά παρέκκλιση έγκριση ολιγομελών τμημάτων στο
Υπουργείο Παιδείας, ώστε αφού εξετασθούν να εκδοθούν μέχρι τις 15 Ιουλίου νέες
κατ΄ εξαίρεση υπουργικές αποφάσεις περί ολιγομελών τμημάτων.»
Πότε όμως ανακοινώθηκε η έγκριση των ολιγομελών τμημάτων;
v
Tην 1η Αυγούστου ανακοινώθηκε από το
υπουργείο Παιδείας η απόφαση έγκρισης των
ολιγομελών τμημάτων των ΕΠΑΛ
v
Και την 6η Αυγούστου
ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας η απόφαση
v
Σε αναμονή της ανακοίνωσης από το
υπουργείο παιδείας της απόφασης έγκρισης των ολιγομελών τμημάτων των μαθημάτων
επιλογής.
Εντός των ημερομηνιών που αναφέρει το έγγραφο;
ΟΧΙ!!!
Για να
μπορέσει το Υπηρεσιακό Συμβούλιο να προβεί σε τοποθετήσεις είτε σε οργανικά
κενά είτε σε λειτουργικά κενά πρέπει να γνωρίζει το ωρολόγιο πρόγραμμα
αναλυτικά ανά τάξη ανά ομάδα προσανατολισμού ανά τομέα ανά ειδικότητα και
προφανώς ανά ειδικότητα.
Από την
6η Αυγούστου 2018 γνωρίζουμε το ωρολόγιο πρόγραμμα των Β και Γ λυκείου
Ημερησίου και Β, Γ και Δ Εσπερινού Λυκείου;
Η απάντηση
είναι ένα μεγαλοπρεπές ΟΧΙ!! Γιατί άραγε;
Ο λόγος
είναι πολύ απλός.
Ο Ν.
4559/2018 (ΦΕΚ 142 τ Α 3 Αυγούστου 2018) η παράγραφος 4 του άρθρου 24 αναφέρει:
«4. Με απόφαση του Υπουργού
Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Ι.Ε.Π.
και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται τα μαθήματα και
το ωρολόγιο πρόγραμμα ανά τάξη στα Ημερήσια και Εσπερινά Γενικά
Λύκεια, καθώς και κάθε αναγκαία
λεπτομέρεια»
Άρα
τούτη τη χρονική στιγμή δε γνωρίζουμε τίποτα. Περιμένουμε υπουργική απόφαση για
τα θέματα αυτά.
Το άρθρο 105 του Ν.
4547/2018/12 Ιουνίου 2018 ορίζει την τριετή φοίτηση στα Εσπερινά Γενικά Λύκεια
και ΕΠΑΛ.
Γνωρίζουμε των
ωρολόγιο πρόγραμμα αυτών των σχολείων; Μόλις στις 23 Αυγούστου 2018 ανακοινώθηκε το ωρολόγιο πρόγραμμα της Β Λυκείου
Εσπερινού Λυκείου.
Των άλλων τάξεων; ΟΧΙ Δε γνωρίζουμε τίποτα.
Παρ’ όλ’ αυτά το υπουργείο εντέλλονταν την
τοποθέτηση μέχρι τέλη Ιουλίου στα λειτουργικά κενά.
Και όσοι
προέβησαν, εντός του Ιουλίου, σε τοποθετήσεις σε Ημερήσια και Εσπερινά Γενικά
Λύκεια πρέπει να τις ξαναδούν λόγω της αργοπορημένης, χρονικά έγκρισης των
ολιγομελών τμημάτων και του νέου ωρολογίου προγράμματος της Β Εσπερινού Γενικού
Λυκείου.
Στις 22
Αυγούστου 2018 ανακοινώθηκε από το υπουργείο η νέα μοριοδότηση των σχολικών
μονάδων.
Πότε υπήρξε η
δημοσίευση της πρότασής του για τη νέα μοριοδότηση;
Στις 8
Δεκεμβρίου 2018.
Και θα
αναρωτηθεί κάποιος ποιο είναι το κακό;
Θα επισημάνω -
υπενθυμίσω ότι από καταβολής Ελληνικού Κράτους είναι η πρώτη φορά που ο αριθμός
μορίων δυσμενών συνθηκών σχολικών μονάδων συνδέεται με τον αριθμό μαθητών που
πρέπει να έχουν τα τμήματα των ομάδων προσανατολισμού των Γενικών Λυκείων και
των τμημάτων των τομέων και των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ.
Συνεπώς η
έγκριση των ολιγομελών τμημάτων έγιναν με τα μόρια δυσμενών συνθηκών των
σχολικών μονάδων που άλλαξαν.
Άρα μπορεί σε
κάποιες των περιπτώσεων να υπάρξουν νέες εγκρίσεις σε ολιγομελή τμήματα.
Εάν οι
ασκούντες διοίκηση στο υπουργείο γνώριζαν όλα τα παραπάνω, μολονότι οι ίδιοι
πρέπει να τα πρότειναν, δηλαδή τη σύνδεση των μορίων των δυσμενών συνθηκών και
την έγκριση των τμημάτων δεν θα προέβαιναν σε τέτοιου είδους αντιφατικές
ενέργειες.
Σύμφωνα με την
υπουργική απόφαση Αριθμ. Φ25γ/137912/Δ4/23 Αυγούστου 2018 (Τεύχος Β’
3622/24.08.2018) με θέμα:
«Οργάνωση, Λειτουργία και Υλοποίηση Εναλλακτικής
Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα μαθήματα «Νέα Ελληνικά» και «Μαθηματικά» των
Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. -
Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.» για το σχολικό έτος 2018-2019.»
Μεταξύ των άλλων αναφέρει:
«…
Η Εναλλακτική
Ενισχυτική Διδασκαλία (ΕΕΔ) εφαρμόζεται για το σχολικό έτος 2018-2019 σε όλα τα
Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) της χώρας, με προτεραιότητα στους/στις
μαθητές/τριες της Α΄ τάξης των ΕΠΑ.Λ. και προβλέπει τη διδασκαλία των μαθημάτων
«Νέα Ελληνικά» και «Μαθηματικά» με συνδιδασκαλία δύο εκπαιδευτικών της ίδιας
ειδικότητας μέσα στην τάξη.
…
3. Οι Διευθυντές
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: i. Εισηγούνται στο ΠΥΣΔΕ τη διάθεση εκπαιδευτικών
για τις ανάγκες του προγράμματος.
…»
Άρα όλα τα
δεδομένα εκ νέου αλλάζουν.
Όλο αυτό που
περιέγραψα δηλώνει ξεκάθαρα την αλλοπρόσαλλη τακτική, την ασυνεννοησία, την
προχειρότητα, την ασχετοσύνη των υπηρεσιών του υπουργείου παιδείας με σκοπό να
αποδείξουμε ποιος διοικεί αδιαφορώντας για το πώς διοικεί.
Το μόνον που
τους ενδιαφέρει είναι το φαίνεστε και το εντέλλεστε.
Συνεχίζω
Το άρθρο 105 του Ν. 4547/2018/12 Ιουνίου
2018 αναφέρει:
«Από το σχολικό έτος 2019-2020 δικαίωμα πρόσβασης στην
τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω ειδικών διατάξεων για τα εσπερινά λύκεια (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ)
έχουν όσοι φοίτησαν επί τρία (3) πλήρη σχολικά έτη στο τριετές εσπερινό λύκειο,
με εξαίρεση την περίπτωση αποφοίτων Λυκείου που εγγράφονται σε εσπερινό ΕΠΑΛ
για την απόκτηση πτυχίου.
…»
Σήμερα
25 Αυγούστου 2018 δεν υπάρχει ενημέρωση για το εάν μαθητής που μετεγγράφεται
στη Β λυκείου Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2018-2019 του
δίνεται η δυνατότητα μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων να εισέλθει στην γθμια
εκπαίδευση.
Πότε
θα ενημερωθούν οι μαθητές, γονείς και η κοινωνία για το θέμα αυτό;
Ασχολείται
κανείς με το θέμα αυτό;
Στις 15 Φεβρουαρίου 2018 το υπουργείο έστειλε την εγκύκλιο 27609/Ε2 με θέμα:
« Προσδιορισμός κενών θέσεων
και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το
σχολικό έτος 2018-2019.»
Η εγκύκλιος μεταξύ άλλων
αναφέρει:
«Όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται στο
εξωτερικό, διευκρινίζουμε ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις της §4 του άρθρου 16
του Ν. 4415/2016 (159τΑ’), εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 16 Κεφάλαιο Γ’
§9 του Ν.1566/1985 (Α’ 167).
Συνεπώς, οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται στο εξωτερικό από
το σχολικό έτος 2017-18 και στο εξής, δεν διατηρούν την οργανική τους θέση.»
Ο
πίνακας Γ προσδιορίζεται συνυπολογίζοντας και την ανωτέρω παράγραφο.
Και
οι μεταθέσεις από το ΚΥΣΔΕ πραγματοποιήθηκαν βασιζόμενοι στον πίνακα Γ.
Στο
Ν. 4547/2018 12 Ιουνίου 2018 το άρθρο 94 αναφέρει:
Άρθρο
94
Αποσπάσεις
εκπαιδευτικών στο εξωτερικό
1.
Η παρ. 4 του άρθρου 16 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159) αντικαθίσταται ως εξής:
≪4.
α) Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που
αποσπώνται στις ελληνόγλωσσες μονάδες του εξωτερικού, κατά το διάστημα της απόσπασής
τους, εφόσον κατέχουν οργανική θέση σε σχολείο στην Ελλάδα, διατηρούν τη θέση
αυτή κατά το διάστημα της απόσπασής τους και επιστρέφουν σε αυτή μετά τη λήξη
της απόσπασής τους. Σε περίπτωση που η απόσπασή τους παρατείνεται πέραν των
πέντε(5) ετών, τότε, με την έναρξη του έκτου συνεχόμενου σχολικού έτους
απόσπασης, η οργανική θέση που κατέχουν θεωρείται κενή, με τις συνέπειες που
ορίζονται στην παρ. 9 του Κεφαλαίου Γ΄ του άρθρου 16 του ν. 1566/1985(Α΄167)
και τίθενται στη διάθεση των οικείων διευθύνσεων εκπαίδευσης από τις οποίες
αποσπάστηκαν.
β)
Κατά τη διάρκεια του έτους λήξης της απόσπασής τους μπορούν να υποβάλουν αίτηση
μετάθεσης για οποιαδήποτε περιοχή μετάθεσης, εφόσον είχαν υπηρετήσει ένα (1)
έτος στο σχολείο της οργανικής τους θέσης.
γ)
Οι εκπαιδευτικοί που κατά το σχολικό έτος 2017-2018 αποσπάστηκαν και έχασαν την
οργανική τους θέση μπορούν να υποβάλουν αίτηση-δήλωση τοποθέτησής τους στο
σχολείο όπου είχαν την οργανική τους θέση, μέχρι τις 31.8.2018.
Σε
περίπτωση που η οργανική θέση έχει καλυφθεί με μετάθεση άλλου εκπαιδευτικού, ο
αποσπασμένος εκπαιδευτικός παραμένει στην οικεία διεύθυνση ως υπεράριθμος.≫.
Δηλαδή εντός τεσσάρων μηνών το ίδιο
υπουργείο αναιρεί τον εαυτό του. Το
Φεβρουάριο έχασαν την οργανική τους θέση τον Ιούνιο μπορούν να τη διεκδικήσουν
ή να χαρακτηριστούν ως υπεράριθμοι χωρίς βεβαίως να έχει κλείσει, συγχωνευθεί η
σχολική μονάδα που είχαν οργανική.
Το ίδιο το υπουργείο επίσης με το άρθρο του
Ν 4547/2018 ακυρώνει το πώς ορίζεται η υπεραριθμία με βάση το άρθρο 14 του ΠΔ
50/96.
Ένα άλλο θέμα που επίσης απασχολεί
την εκπαιδευτική κοινότητα αναφέρεται στον τρόπο που γίνονται οι αποσπάσεις στα
μουσικά σχολεία:
Γίνομαι πιο συγκεκριμένος με
αναφορά παραδειγμάτων.
1ο
παράδειγμα:
Το μουσικό σχολείο κάποιας πόλης
την περίοδο που δηλώνονται τα λειτουργικά κενά δεν δηλώνει κανένα λειτουργικό
κενό στην ειδικότητα επί παραδείγματι ΠΕ06, διότι δεν υπάρχει.
Όμως ο οργανικά ανήκων στο
συγκεκριμένο μουσικό σχολείο αποσπάται διότι αιτήθηκε απόσπαση. Το κενό αυτό
πλέον δεν μπορεί να καλυφθεί από το ΚΥΣΔΕ διότι δεν εμφανίστηκε ποτέ ως κενό
και άρα δεν υπάρχουν αιτήσεις για τη θέση αυτή και την ειδικότητα αυτή.
Τι ενοχλεί το υπουργείο να
προκηρύξει το κενό της ειδικότητας αυτής, ως συμπληρωματικά λειτουργικά κενά,
να ενημερωθεί η εκπαιδευτική κοινότητα, να υποβάλλουν αίτηση οι ενδιαφερόμενοι
και να καλυφθεί το λειτουργικό κενό κεντρικά από το ΚΥΣΔΕ; Πόσο χρονοβόρο είναι
το παρόν εγχείρημα εν έτει 2018;
2ο
παράδειγμα:
Το μουσικό σχολείο κάποιας πόλης
την περίοδο που δηλώνονται τα λειτουργικά κενά δηλώνει ένα λειτουργικό κενό
ειδικότητας επί παραδείγματι ΠΕ02.
Ανακοινώνεται το λειτουργικό κενό
και οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν αίτηση.
Συνάδελφος ειδικότητας ΠΕ02 με
οργανική στο συγκεκριμένο μουσικό σχολείο αποσπάται.
Το υπουργείο μέσω του ΚΥΣΔΕ αποσπά
έναν μόνον εκπαιδευτικό ειδικότητας ΠΕ02 στο συγκεκριμένο μουσικό σχολείο διότι
αρχικά από του μουσικό σχολείο δηλώθηκε μόνον ένα λειτουργικό κενό ειδικότητας
ΠΕ02 και δεν καλύπτει και το άλλο κενό
που δημιουργήθηκε όταν υπάρχουν αιτήσεις ενδιαφερομένων.
Ο παραλογισμός σε όλο το μεγαλείο του!!!
3ο
παράδειγμα:
Συνάδελφος ανακαλεί την απόσπασή
του σε μουσικό σχολείο κάποιας πόλης. Για να αποσπαστεί εκεί σημαίνει ότι είχε
δηλωθεί το λειτουργικό κενό και επομένως υπάρχουν αιτήσεις ενδιαφερομένων
συναδέλφων για τη θέση αυτή της αντίστοιχης ειδικότητας.
Αν ανακληθεί η απόσπασή του οι
διοικούντες το Υπουργείο δεν εισάγουν το θέμα της αναπλήρωσης του λειτουργικού
κενού στο ΚΥΣΔΕ από τις προϋπάρχουσες αιτήσεις που υπάρχουν.
Πόσο λογικό είναι αυτό!!!
Είναι δυνατόν να υπάρχει η
νοοτροπία ότι χρειαζόμαστε πολύ χρόνο για να προκηρύξουμε εκ νέου τα
προκύπτοντα λειτουργικά κενά των μουσικών σχολείων; Εσείς δεν έχετε δώσει
χρονικό περιθώριο για να δηλωθούν οι πίνακες Γ εντός της Μεγάλης Εβδομάδας;
Εσείς δεν έχετε δώσει χρονικό περιθώριο να υποβάλλουν αίτηση για απόσπαση εντός
της Μεγάλης Εβδομάδας; Εσείς δε δώσατε περιθώριο για να υποβάλλουν αίτηση, οι
υποψήφιοι για θέση αναπληρωτών, σε περιοχές μετάθεσης εντός Σαββατοκύριακου;
Ερωτώ κάτι πολύ απλό
Είναι δυνατόν να προβαίνει το υπουργείο παιδείας σε
αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ και στη συνέχεια να ανακοινώνονται ίδια ονόματα
σε αποσπάσεις σε φορείς;
Εν έτει 2018 δεν μπορεί να υπάρξει
ο διασταύρωση στοιχείων;
Πόσο χρόνο χρειάζεται το υπουργείο
να ανακοινώσει τα ονοματεπώνυμα των εκπαιδευτικών που αποσπώνται ως διευθυντές
στα ΣΔΕ/ ΙΕΚ ή ως εκπαιδευτικοί στα ΣΔΕ;
Οι προσωρινοί πίνακες έχουν
ανακοινωθεί εδώ και πολύ καιρό. Και το χρονικό διάστημα των ενστάσεων έχει
παρέλθει.
Ποιος ο λόγος της καθυστέρησης
ανακοίνωσης των τελικών πινάκων;
Εσάς δεν σας ελέγχει κανείς; Μόνον
όποιος καθυστερήσει να συμπληρώσει το Myschool είναι
υπόλογος; Μόνον όποιος δεν πραγματοποιήσει αυτά που εντέλεσθαι είναι υπόλογος;
Εσείς που διοικείτε είστε στο απυρόβλητο;
Και κάτι ακόμη.
Πόσο ακόμη χρόνο χρειάζεται το
υπουργείο για να ανακοινώσει το νέο λύκειο και άρα το ωρολόγιο πρόγραμμα των
τάξεών του;
Και αν ανακοινωθεί θα ισχύσει από
το νέο σχολικό έτος;
Αν ναι πιθανόν νέες διδακτικές
ανάγκες σε προσωπικό
Τότε τι πίεζε το υπουργείο για
τοποθετήσεις εντός του Ιουλίου;
Αυτό είναι το υπουργείο η προϊσταμένη αρχή μας.
Αυτό που θέλει χθες το εντέλλεται αύριο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου