Τα διαζύγια γονέων που δεν έχουν
καλές σχέσεις μεταξύ τους φαίνεται πως είναι βασανιστικά όχι μόνο για τα
παιδιά, αλλά και για τα σχολεία και τους καθηγητές, αφού οι ατελείωτοι καβγάδες
φτάνουν μέχρι τα προαύλια των σχολικών συγκροτημάτων.
Οι άγριες καταστάσεις που μπορεί
να προκύψουν έπειτα από έναν χωρισμό δεν μένουν μέσα στα σπίτια ή στις
δικαστικές αίθουσες, αλλά φτάνουν και στα σχολεία, με αποτέλεσμα σι
εκπαιδευτικοί συχνά να εκτελούν χρέη... διαιτητή και να βρίσκουν τον μπελά
τους. Αυτές τις καταστάσεις έχει κληθεί να αντιμετωπίσει το υπουργείο Παιδείας
σε συνεργασία με τον Συνήγορο του Πολίτη, εκδίδοντας σχετική οδηγία με στόχο να
προστατέψει τόσο τα παιδιά όσο και τους εκπαιδευτικούς.
Απαιτήσεις
Όπως εξηγούν δάσκαλοι και
καθηγητές, συχνότατα σ γονέας που έχει την επιμέλεια του παιδιού απαιτεί από το
σχολείο να μη δίνει πληροφορίες στον... εχθρό σχετικά με την πρόοδο του μαθητή,
να μην του επιτρέπει να παρακολουθεί σχολικές εκδηλώσεις, να μην παίρνει το
παιδί από το σχολείο κ.ά. Αυτό φέρνει τους εκπαιδευτικούς πολλές φορές σε
απόγνωση, αφού βρίσκονται, χωρίς αυτή να είναι n δουλειά τους, ανάμεσα σε
διασταυρούμενα πυρά και σε γονείς που θεωρούν τα παιδιά ιδιοκτησία τους.
Το πρόβλημα αυτό δεν είναι νέο, αλλά
επειδή φαίνεται ότι έχει διογκωθεί, το υπουργείο Παιδείας αναγκάστηκε να
εκδώσει νέο σχετικό έγγραφο, στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρει τα εξής: Κατόπιν
ερωτημάτων που υποβλήθηκαν στην υπηρεσία μας διευκρινίζεται ότι o γονέας που μετά
το διαζύγιο ή τη διάσταση δεν ασκεί την επιμέλεια του ανήλικου τέκνου, αλλά
συνασκεί τη γονική μέριμνα αυτού, δικαιούται πρόσβαση σε κάθε στοιχείο της
σχολικής κατάστασης του ανήλικου μαθητή, καθώς δεν θεωρείται "άλλο
πρόσωπο" .
Επίσης ξεκαθαρίζεται ότι η οποιαδήποτε
προφορική ή γραπτή εντολή του ενός γονέα προς το σχολείο να απαγορεύσει την
είσοδο του αλλού ή την επικοινωνία με το τέκνο εξετάζεται με προσοχή, αλλά δεν
είναι υποχρεωτική αφ' εαυτής. Ακόμη επισημαίνεται ότι η συμμετοχή γονέα που δεν
διαμένει με το παιδί σε εκδηλώσεις, όπως σι σχολικές εορτές, δεν μπορεί να
απαγορευθεί, παρά μόνο για σπουδαίο λόγο (εάν ο γονέας προκαλεί αναστάτωση της
εκδήλωσης με τις ενέργειες του). Η αντίθετη επιθυμία του αλλού γονέα από μόνη
της δεν μπορεί να συνιστά σπουδαίο λόγο
ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ
ΕΘΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου