Π.Ο.Σ.Υ.Π.
Ανδρέα
Παπανδρέου 37, 151 80 ΜΑΡΟΥΣΙ Τηλ.- FAX: 210 - 344 3776 e-mail: posyp@minedu.gov.gr
Μαρούσι 21 Iουνίου 2018
Αρ. Πρωτ.: 35
Προς: Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Κοιν.: 1. Υπουργό Παιδείας
2. Μέλη μας
ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΕΠΙ
ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 4547/2018
«ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ
ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»,
ΓΙΑ ΤΗΝ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΣΤΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αξιότιμες/οι Κυρίες/οι,
Μετά την ψήφιση και τη δημοσίευση
από την Βουλή των Ελλήνων του Ν.4547/2018 (Φ.Ε.Κ. Τεύχος Α΄ 102/12-06-2018) «ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ», η ΠΟΣΥΠ
επικοινωνεί μαζί σας, για να καταγγείλει τον συνεχιζόμενο αποκλεισμό των
διοικητικών υπαλλήλων του Υπουργείου Παιδείας και ειδικότερα των διοικητικών
υπαλλήλων που υπηρετούν στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης του Υπουργείου, από την
επιλογή τους στις θέσεις των Διευθυντών Εκπαίδευσης και να σας γνωρίσει τα
κάτωθι:
-
Η Ομοσπονδία μας,
εκπροσωπεί τους διοικητικούς υπαλλήλους του Υπουργείου Παιδείας, στην Κεντρική
Υπηρεσία, στις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης, στις 116 Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και σε πολλούς εποπτευόμενους
φορείς του.
-
Με το Ν. 4547/2018
και συγκεκριμένα με το άρθρο 22 παρ. 2 αυτού αποκλείονται για ακόμη μία φορά οι
διοικητικοί υπάλληλοι, από τις θέσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης
και των Διευθυντών Εκπαίδευσης, συγκεκριμένα:
¨ Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης και Διευθυντές
Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγονται
εκπαιδευτικοί με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια
ή δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά
καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα (10) τουλάχιστον έτη. Διευθυντές Πρωτοβάθμιας
και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας¨.
-
Στην αιτιολογική
έκθεση του νομοσχεδίου και ειδικότερα στο κεφάλαιο Γ΄ σελ. 15 & 16, ο
νομοθέτης αναφέρει ότι για την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης:
¨τίθεται ένα σύστημα επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης, σύμφωνο με
τις αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας, και, ειδικότερα, της ελεύθερης
πρόσβασης και σταδιοδρομίας κάθε έλληνα πολίτη στις δημόσιες θέσεις κατά το
λόγο της προσωπικής του αξίας και ικανότητας, καθώς και της διαφάνειας¨.
Προφανώς
ως Έλληνες πολίτες αναγνωρίζει μόνον τους εκπαιδευτικούς, γι αυτό και εξαιρεί
από τις αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας, της ελεύθερης πρόσβασης και
σταδιοδρομίας, στις δημόσιες θέσεις τους διοικητικούς υπαλλήλους γεγονός που
είναι όχι μόνον μη σύννομο αλλά και παράλογο, όταν εξαιρείται υπάλληλος από τις
θέσεις ευθύνης της ίδιας της Υπηρεσίας του.
-
Επιπροσθέτως, η
συμπερίληψη μόνον των εκπαιδευτικών στο Νόμο και ο ταυτόχρονος αποκλεισμός των
Διοικητικών Υπαλλήλων έγινε με τυχαία ή αδιευκρίνιστα κριτήρια, αφού ούτε η
συμπερίληψη των εκπαιδευτικών αλλά ούτε και ο δικός μας αποκλεισμός
αιτιολογούνται, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να διεκδικήσουν τις
επίδικες θέσεις και εμείς να αποκλειστούμε κατά παράβαση των συνταγματικά
κατοχυρωμένων αρχών (όπως οι ίδιοι οι συντάκτες του σχεδίου τις επικαλούνται
στην αιτιολογική έκθεση) της ισότητας και της αξιοκρατίας και ειδικότερα της
ελεύθερης πρόσβασης και σταδιοδρομίας κάθε έλληνα πολίτη στις δημόσιες θέσεις
κατά το λόγο της προσωπικής του αξίας και ικανότητας (άρθρα 4 παρ. 1 και 4, 5
παρ. 1), της διαφάνειας (άρθρο 103 παρ. 7) που, κατά την έννοιά της,
καταλαμβάνει όχι μόνο τη διαδικασία εισόδου στο υπαλληλικό σώμα αλλά και
περαιτέρω τις εν γένει διαδικασίες εξέλιξης των δημοσίων υπαλλήλων και του
κοινωνικού κράτους δικαίου (άρθρο 25 παρ. 1).
-
Η κυβέρνηση
υποκύπτει, όπως βέβαια και οι προκάτοχοι τους, στη δύναμη και τη δυναμική των
αριθμών και στην λογική του πολιτικού – κομματικού κόστους ( οι εκπαιδευτικοί
αριθμούν 150.000 χιλιάδες, ενώ οι διοικητικοί υπάλληλοι μόλις 4.000 χιλιάδες)
και αδιαφορεί για την ισονομία, τη διαφάνεια, την αξιοκρατία και τη σύγχρονη
οργανωτική θεωρία των διαφόρων διοικητικών δομών.
-
Ο συνεχιζόμενος αποκλεισμός
μας, έχει στηλιτευτεί και από το ίδιο το Πόρισμα για την Αξιολόγηση των Δομών
του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο συντάχθηκε από την Ειδική Ομάδα Εργασίας που
συγκροτήθηκε σε υλοποίηση του από 5.8.2016 μνημονίου συνεργασίας του ΕΚΔΔΑ και του
Υπουργείου Παιδείας, ενόψει της σύνταξης του νέου Οργανισμού του ΥΠΠΕΘ
(Π.Δ.18/2018), σύμφωνα με το οποίο:
¨η κατάληψη των θέσεων ευθύνης από εκπαιδευτικούς αποτελεί στρέβλωση που
βασίζεται στην εσφαλμένη εκτίμηση ότι η διοίκηση της εκπαίδευσης (κάθε
οργανωτικής μονάδας) πρέπει να ασκείται αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς
ανεξαρτήτως γνώσεων τους σε ζητήματα άσκησης διοίκησης. Όλα όμως τα υφιστάμενα
δεδομένα, όπως οι ετήσιες ανακοινώσεις – εκθέσεις του Συνηγόρου του Πολίτη και
προπάντων η εξέταση του πραγματικού έργου που επιτελούν οι διάφορες μονάδες με
όρους Οργανωτικής Θεωρίας καταδεικνύουν ότι αυτό δεν είναι ορθό και η άσκηση
διοίκησης, όπως σε όλους σχεδόν τους άλλους χώρους, πρέπει να γίνεται από τους
κατάλληλα προετοιμασμένους – καταρτισμένους υπαλλήλους που είναι ενταγμένοι
στην αντίστοιχη λειτουργία, δηλαδή από τους επαγγελματίες της διοίκησης,
διοικητικούς υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ του κατάλληλου κλάδου. ….
Στον αντίποδα των παρακάτω συλλογισμών, βρίσκεται το
επιχείρημα ορισμένων εκπαιδευτικών, ότι οι ίδιοι είναι καταλληλότεροι γιατί
επιδεικνύουν ευρύτητα πνεύματος επί θεμάτων που απαιτούν τέτοιου τύπου σύλληψη
– προσέγγιση (όπως είναι κατεξοχήν τα εκπαιδευτικά), σε αντίθεση με τη στενά
γραφειοκρατική λογική των διοικητικών.
Ωστόσο, όλες οι μετρήσεις του παραγόμενου έργου των
περιφερειακών υπηρεσιών δείχνουν ότι σε συντριπτικό ποσοστό αυτό αφορά αμιγώς
διοικητικές λειτουργίες και μόνο ένα πολύ μικρό μέρος του εμπεριέχει μια
παιδαγωγική-εκπαιδευτική διάσταση, η οποία μπορεί να καλυφθεί αφενός από τους
προϊσταμένους εκπαιδευτικών θεμάτων και αφ’ ετέρου από τους Σχολικούς
Συμβούλους, των οποίων κύρια αρμοδιότητα είναι η επιστημονική και παιδαγωγική
υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου.¨
-
Οι διοικητικοί
υπάλληλοι των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης, είναι αποκλεισμένοι και
αποκλείονται ξανά, από τις θέσεις ευθύνης των Διευθυντών και των οιονεί Γενικών
Διευθυντών (Περιφερειακοί Διευθυντές) και οι μόνες θέσεις ευθύνης που μπορούν
να καταλάβουν είναι αυτές των 13 Προϊσταμένων των Αυτοτελών Διευθύνσεων που
υπάρχουν στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και των Προϊσταμένων
Τμημάτων.
Ανεξάρτητα από τα
τυπικά τους προσόντα και τις υπηρεσιακές – υπαλληλικές δυνατότητες τους,
ανεξάρτητα αν έχουν πτυχίο ΑΕΙ ή ΤΕΙ, ανεξάρτητα αν έχουν μεταπτυχιακό (ένα ή και
περισσότερα), ανεξάρτητα αν έχουν διδακτορικό, ανεξάρτητα αν είναι απόφοιτοι
της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, ανεξάρτητα αν γνωρίζουν 2-3 ξένες
γλώσσες, ανεξάρτητα αν είναι άριστοι υπάλληλοι (σύμφωνα με τις εκθέσεις
αξιολόγησης τους), ανεξάρτητα από όλα τα παραπάνω δεν είναι «ικανοί» διότι δεν
είναι εκπαιδευτικοί, δεν έχουν 12 έτη υπηρεσίας και 10 έτη άσκησης διδακτικών
καθηκόντων.
Αλλά και αυτά ακόμη τα
προαπαιτούμενα υπάρχουν αρκετοί συνάδελφοι που τα έχουν, διότι το 50% των
διοικητικών υπαλλήλων σήμερα, είναι μεταταγμένοι εκπαιδευτικοί, που έχουν
ασκήσει για έτη διδακτικά καθήκοντα.
Αντίθετα, μπορεί να
γίνει κάποιος εκπαιδευτικός Διευθυντής ή Γενικός Διευθυντής, χωρίς να έχει
ασκήσει διοίκηση ούτε για μία ώρα ή χωρίς να μην έχει υπηρετήσει σε θέση
ευθύνης οποιουδήποτε επιπέδου, ούτε για μία ώρα;
Χαρακτηριστικό
παράδειγμα στο νόμο, συντεχνιακής αντίληψης και φωτογραφικών διατάξεων υπέρ των
εκπαιδευτικών, είναι ότι για τι θέση Διευθυντή ή Περιφερειακού Διευθυντή δεν
απαιτείται η γνώση ξένης γλώσσας!
Την ίδια στιγμή οι
συνάδελφοι μας στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠΠΕΘ, όπως και σε όλες τις Υπηρεσίες
του Δημοσίου έχουν την δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης και σταδιοδρομίας μέχρι
τη θέση του Γενικού Διευθυντή, σύμφωνα με τα τυπικά και τα ουσιαστικά τους
προσόντα.
-
Η επιλογή των
εκπαιδευτικών και μόνον, ως υποψηφίων προς επιλογή δεν έγινε από το Υπουργείο
Παιδείας με γνώμονα την αξιοκρατία και την εξυπηρέτηση του δημοσίου
συμφέροντος. Όταν δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχουν σε έναν διαγωνισμό ή μία
κρίση περισσότεροι υποψήφιοι, αυξάνονται και οι δυνατότητες της Διοίκησης να
ανεύρει τους καταλληλότερους εξ αυτών για την πλήρωση των θέσεων που
προκηρύσσονται. Σε θέσεις, όπου κατ’
εξοχήν απαιτούνται διοικητικές γνώσεις και εμπειρία, το Υπουργείο προτίμησε να αποκλείσει
παντελώς τους διοικητικούς υπαλλήλους του. Δείχνει
δηλαδή, ο ίδιος φορέας απασχόλησης όλων μας να μην ενδιαφέρεται ουσιαστικά να
ανεύρει του πιο άξιους για να καλύψει τις προς πλήρωση θέσεις αλλά να επιλέγει
αναιτιολόγητα κατηγορίες υπαλλήλων του και να προκρίνει την επιλογή τους. Λέει
ναι στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, αποκλείοντας, όλως αναιτίως, τα
διοικητικά του στελέχη από θέσεις αμιγώς διοικητικές. Πραγματική εξυπηρέτηση των αρχών της ισότητας και της
αξιοκρατίας θα σήμαινε η δυνατότητα να λάβουν μέρος στις κρίσεις όλοι οι
υπάλληλοι του Υπουργείου, ανεξαρτήτως ειδικότητας και να επιλεγούν οι άριστοι
εξ αυτών.
-
Στο άρθρο 24 του
Νόμου (Αποτίμηση Κριτηρίων Επιλογής) συναντάται η κάτωθι «οξύμωρη» πρόβλεψη. Η
άσκηση καθηκόντων Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, Διευθυντή Εκπαίδευσης,
Προϊσταμένου Διεύθυνσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
αξιολογείται μόνο ως διοικητική εμπειρία και όχι ως διδακτική σε αντίθεση με τη
θητεία του Προϊστάμενου Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων, η οποία αξιολογείται
και ως διοικητική και ως διδακτική προϋπηρεσία. Το ίδιο, δηλαδή, το γράμμα του
Νόμου αντιμετωπίζει τις θέσεις του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και του
Διευθυντή Εκπαίδευσης ως αμιγώς διοικητικές θέσεις και παρά ταύτα αποκλείει από
αυτές τους διοικητικούς υπαλλήλους του Υπουργείου, κατά παράβαση όχι μόνον των
ως άνω αναφερόμενων συνταγματικών αρχών αλλά κατά παράβαση, κυρίως, κάθε
έννοιας λογικής, περιλαμβάνοντας αυτοαναιρούμενες και συγκρουόμενες μεταξύ τους
διατάξεις.
-
Ακόμη και στην
αναπλήρωση του άρθρου 33 του Νόμου, γίνεται φανερή η απαξίωση των διοικητικών
υπαλλήλων μέσα στις ίδιες τις Υπηρεσίες μας, διότι εκτός του αποκλεισμού μας
από τη θέση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, έχουμε και τον προκλητικό αποκλεισμό μας
από την αναπλήρωση του, με την επιδεικτική αγνόηση των 4 Διοικητικών
Προϊσταμένων για την αναπλήρωση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, η οποία ανατίθεται
περιοριστικά στον 1 και μοναδικό εκπαιδευτικό Προϊστάμενο Τμήματος σε κάθε Διεύθυνση
Εκπαίδευσης, τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων.
Το ίδιο γίνεται και
στην αναπλήρωση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο οποίος αναπληρώνεται
από Διευθυντή Εκπαίδευσης και όχι από τον διοικητικό Διευθυντή της Αυτοτελούς Διεύθυνσης
της Περιφέρειας.
-
Τέλος, θα πρέπει να
γνωρίζετε ότι η Διοίκηση της Εκπαίδευσης και ειδικότερα οι Περιφερειακές της
Υπηρεσίες, εδώ και χρόνια, αποτελούν το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα του
κομματικού – πελατειακού κράτους.
Η υποστελέχωση σε
διοικητικό προσωπικό, οι χιλιάδες ρουσφετολογικές αποσπάσεις εκπαιδευτικών στη
διοίκηση, η εναλλαγή των Περιφερειακών Διευθυντών με την εναλλαγή των
Κυβερνήσεων, η επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης με ειδικούς νόμους που
αλλάζουν κάθε 2-3 χρόνια για την εγκατάσταση ημετέρων, οι κομματικές συγκροτήσεις
των υπηρεσιακών συμβουλίων και των συμβουλίων επιλογής στελεχών, οι διαθέσεις
πλεοναζόντων εκπαιδευτικών στις διευθύνσεις εκπαίδευσης με ωράριο και άδειες
εκπαιδευτικών, κ.ά., αποτελούν ένα εκρηκτικό μείγμα συναλλαγής και κομματισμού.
Κυρίες, Κύριοι,
-
Ζητάμε την
αποκομματικοποίηση της Διοίκησης της Εκπαίδευσης.
-
Ζητάμε οι Διευθύνσεις
Εκπαίδευσης να αποτελούν κανονικές Υπηρεσίες του Δημοσίου και να σταματήσει
πλέον η κατά παρέκκλιση αντιμετώπισή τους σε όλα τα ζητήματα, από την στελέχωση
τους μέχρι και την επιλογή στελεχών.
-
Ζητάμε την ισότιμη συμμετοχή
των διοικητικών υπαλλήλων σε όλες τις διοικητικές θέσεις ευθύνης των Υπηρεσιών
της Εκπαίδευσης.
-
Ζητάμε η επιλογή και
τοποθέτηση των στελεχών της διοίκησης να γίνεται με τον εκάστοτε εφαρμοστέο νόμο
που ισχύει για όλο το Δημόσιο και όχι με ειδικές διατάξεις.
-
Ζητάμε η επιλογή των
στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης κάθε βαθμίδας να γίνεται από τα Συμβούλια του
εκάστοτε εφαρμοστέου νόμου που ισχύει για όλο το Δημόσιο και όχι από αυτά που
συγκροτούνται με ειδικές διατάξεις για να ελέγχονται από την εκάστοτε Πολιτική
Ηγεσία.
-
Ζητάμε η αναπλήρωση
των Διευθυντών Εκπαίδευσης να γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπαλληλικού
Κώδικα.
-
Ζητάμε τουλάχιστον, την
τροποποίηση του παρόντος Νόμου, ως προς το μέρος που αφορά στην επιλογή των Περιφερειακών
Διευθυντών και των Διευθυντών Εκπαίδευσης και την ισότιμη συμμετοχή των
διοικητικών υπαλλήλων τους στις διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης τους.
-
Ζητάμε την
τροποποίηση των κριτηρίων επιλογής των Περιφερειακών Διευθυντών και των
Διευθυντών Εκπαίδευσης, ώστε να μπορούν να συμπεριληφθούν ισότιμα και οι
διοικητικοί υπάλληλοι στην επιλογή.
-
Ζητάμε την συγκρότηση
ειδικής διακομματικής επιτροπής που θα μεριμνήσει για τα ανωτέρω. Έτσι και
αλλιώς, θα δοθεί αναγκαστική παράταση στη θητεία των παρόντων Διευθυντών
Εκπαίδευσης, διότι οι θητείες τους λήγουν 31 Ιουλίου 2018 και η διαδικασία
επιλογής και τοποθέτησης τους δεν μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι την 1η
Σεπτεμβρίου 2018.
Η ΠΟΣΥΠ σε κάθε περίπτωση, αν δεν τροποποιηθεί ο παρών
Νόμος ως προς το μέρος που μας αφορά θα προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας
ζητώντας την ακύρωση του, ως αντισυνταγματικού.
Για το Δ.Σ.
Ο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΣΑΒΒΑΣ ΦΩΤΙΑΔΗΣ ΕΛΕΝΗ ΜΑΡΙΝΙΔΗ
PANHELLENIC FEDERATION OF ASSOCIATIONS
under MINISTRY OF EDUCATION
(Π.Ο.Σ.Υ.Π./ POSYP)
37 Andrea Papandreou Str., GR-151 80 MAROUSI,
Tel. – FAX: +30 210 344 3776 e-mail: posyp@minedu.gov.gr
Ref. no.: 35
To: European Commission
Att.: 1. Minister of
Education
2. Member Associations
MEMORANDUM OF LAW 4547/2018
“REORGANIZATION
OF PRIMARY AND SECONDARY EDUCATION SUPPORT STRUCTURES AND OTHER PROVISIONS”
ON EDUCATION DIRECTORATES STAFF SELECTION
Dear Sirs/ Madams,
Following the approval and adoption of Law 4547/2018
by the Greek Parliament (Official Government Gazette, Issue A, 102/12-06-2018)
on “REORGANIZATION OF PRIMARY
AND SECONDARY EDUCATION SUPPORT STRUCTURES AND OTHER PROVISIONS”, POSYP communicates
with you to denounce the continuing exclusion of administrators staffing the
Ministry of Education – and specifically the Regional Education Directorates of
the Ministry – from being selected as Directors of Education, and inform you of
the following:
- Our Federation represents the Ministry of Education
administrators before the Head Office, the 13 Regional Directorates of Primary
and Secondary Education, the 116 Education Directorates as well as before the
numerous entities they supervise.
- Law 4547/2018 by virtue of Article 22(2) excludes once
again the above mentioned administrators from being selected as Regional
Directors of Education and Directors of Education:
“Regional Directors of Education as well as Directors of Primary and
Secondary Education are selected among teachers with minimum 12 years of
previous educational service with primary or secondary Education, who have been
teaching at schools for at least ten (10) years. Directors of Primary and
Secondary Education are selected among teachers of the relevant level.”
In the explanatory memorandum to
the bill and in particular in Chapter III, pp. 15 & 16, the legislator
establishes for educational staff as follows:
“An educational staff selection system is entered into force in
compliance with the principles of equality and meritocracy and, more
specifically, the free access and professional career of all Greek nationals to
public office, based on each one’s personal merit and ability as well as
transparency”.
Apparently, only teachers are acknowledged as Greek
nationals, thus excluding administrators from the principles of equality,
meritocracy, free access and professional career in public office – which is
not only unlawful but irrational as well: an employee to be excluded from posts
of responsibility with the Body he/ she is currently serving.
- In addition, inclusion of only teachers in the Law and
simultaneous exclusion of Administrators was based on random or unclear
criteria, since neither of the above is justified; thus, teachers can claim the
disputed office while we are excluded, contrary to the constitutionally
guaranteed principles (to quote the authors in the explanatory memorandum) of
equality and meritocracy, and in particular of free access and professional career of all Greek
nationals to public office, based on each one’s personal merit and ability
[Article 4(1) and Articles 4, 5(1)] as well as transparency [Article 103(7)]
which, as defined in the law, covers not only the procedure of entering the
ranks of civil servants, but also the general procedures for the career
development of civil servants and the social rule of law [Article 25(1)].
- The government – just like its predecessors – yields
to the power and pressure of figures as well as to the mindset of partisan-political
cost (teachers amount to 150,000 thousand in contrast with only 4,000 thousand administrators)
and thus remains indifferent to equality, transparency, meritocracy, not least
the modern organizational theory in several administrative structures.
- Our continuing exclusion has also been deplored by the
very Conclusion on the Ministry of Education Structures Assessment, which was
drafted by the Special Working Group set up to implement the dated 5.8.2016
Memorandum of Cooperation between the National
Centre for Public Administration & Local Government (EKDDA) and the Ministry of Education, in view of the drafting
of the new Agency under the Ministry of Education (P.D. 18/2018), according to
which:
“Teachers’ sole eligibility for posts of responsibility is a distortion
based on the erroneous assumption that the administration of education (as of
any other organizational unit) should be exercised exclusively by teachers
regardless of their administration skills. However all current data, such as
Ombudsman Annual Communications – Reports and above all the assessment of the
effective work performed by several schools in terms of Organizational Theory
show that this is not the case, and administration – as almost in any other
case – should be performed by applicably prepared and trained employees
integrated in the respective role, i.e. by administration professionals,
administrators of Tertiary or Technical Education in each industry. ….
Contrary to the following considerations, some teachers maintain that
they are more suitable due to their open-mindedness to anticipate educational
issues that require such an approach, as opposed to the administrators’ narrow
bureaucratic logic.
However, all output measurements of regional services establish that
this by far concerns purely administrative functions and only a minor part has
a pedagogical-educational dimension, which can be performed by the Heads of
Education Departments and School Counselors, who are
held responsible mainly for the scientific and pedagogical support of teaching”
- Administrators with the Regional Education Services are
excluded again and again from the posts of Directors and Quasi Directors
(Regional Education Directors) and the only posts of responsibility they can participate
are those of the 13 Heads of Independent Directorates under the Regional
Directorates of Education and Heads of Education Departments.
Regardless of their formal
qualifications and official/ professional skills – regardless of whether they
have a Bachelor degree or technical education diploma, a Master degree (one or
even more), a PhD, or whether they are graduates of the National School of
Public Administration and Local Government, they know 2-3 foreign languages, or
they are excellent employees (according to their assessment reports) –
regardless of all the above, they are not “qualified” because they are not
teachers, they lack a 12-year previous educational service and a 10-year teaching experience.
Yet, several colleagues fulfill
even such prerequisites since 50% of the current administrators are relocated
teachers with long teaching experience.
Thus, can anyone who lacks any
experience in a post of responsibility on any level – not even for a single
hour – become a Director or General Director of Education?
A perfect example of corporatism
and provisions cut out for teachers in this bill is that no foreign language
prerequisite is provided for the post of Director or Regional Director of
Education!
At the same time, our colleagues
at the Head Office of the Ministry of Education, as well as in all other Public
Services, have free access and professional career even up to the post of
General Director, depending on their merit and formal qualifications.
- Exclusive teacher candidacy was not decided by the Ministry of Education on
the basis of meritocracy and public interest. The more candidates are eligible to participate in a competition or
assessment, the higher the possibility the most suitable ones for the posts to
be found. In posts where administrative skills and experience are paramount, the
Ministry preferred to completely exclude its administrators. This means that
our very same employer does not really care to find the most suitable and
worthy ones for the posts, but rather unjustifiably chooses a staff category
and favours their selection. It accepts teachers of all levels, excluding, quite unnecessarily, administrators from purely administrative posts. Attachment to the
principles of equality and meritocracy would mean that all ministry staff,
irrespective of their specialty, should be able to participate in the
assessment for only the best ones are selected.
- Article 24 (Evaluation of Selection Criteria) comprises the following “contradictory”
provision: The roles of the Regional Director of Education, Director of
Education and Head of Education with the Ministry of Education, Research and
Religious Affairs are assessed only on the basis of the candidate’s
administrative rather than teaching experience, as opposed to the Head of Education Department
office, which is assessed on the basis of both administrative and teaching
experience. That is, the very rule of law
treats the posts of Regional Director of Education and Director of Education as
purely administrative posts, yet excluding administrators of the Ministry of
Education in violation not only of the above mentioned constitutional
principles but also of all sense of reason, by comprising self-defeated and
conflicting provisions.
- Even in Article 33 on substitution, disdain for the administrators within
our own Service is more than evident as, apart from being excluded from the
post of the Director of Education, we are provocatively excluded from the role
of substitutes as well, conspicuously disregarding all 4 Head Administrators
with respect to the post of Director of Education, which is assigned to the
single Head of Department with each Education Directorate, the Head of Education Department.
The same is the case with the substitution of
the Regional Education Director, who is substituted by the Director of
Education rather than the Administrative Director of the Independent Regional
Directorate.
- Eventually, it should be underlined that the Administration of Education,
and in particular its Regional Services, have long been the most prominent
example of a party-patronage state.
Understaffing on administrative level, cronyism with thousands of teachers being relocated to administration posts,
turnover of Regional Directors following the turnover of Governments, selection
of Education Directors by means special laws changing every 2-3 years only to
ensure “jobs for the boys”, partisan internal councils and executive selection
councils, surplus teachers put at the disposal of each Directorate, teachers
work hours, teacher training, etc, form an explosive mixture of transactions
and partisanship.
Dear Sirs/ Madams,
- We request the depoliticisation of the Education
Administration.
- We request Education Directorates be anticipated as
regular Public Services rather than being exempted on all levels: from staffing
to executive selection.
- We request the administrators’ equal access to participation
in all relevant posts of Education Services.
- We request the administration executives’ selection
and placement be based on the relevant law applicable to the whole Public
Sector rather than on special provisions.
- We request the education administrators’ selection on
all levels be performed by the Councils provided for by the relevant law
applicable to the whole Public Sector rather than on special provisions, so as
to be controlled by the State leadership.
- We request the Directors of Education be substituted
in compliance with the provisions of the Civil Service Code.
- We request, to say the least, the amendment of the
current Law with regard of the selection of Regional Directors and Directors of
Education, as well as the administrators’ equal participation in the selection
and placement procedures.
- We request the selection criteria for Regional
Directors and Directors of Education be amended so as to include the
administrators’ selection.
- We request a special intergovernmental committee to be
set up so as to ensure all the above. In any case, the current Education
Directors’ term of office will be prolonged, since the latter expire on July 31st
2018, and their selection and placement procedure cannot be completed by
September 1st 2018.
In any case, unless the current
law is modified as mentioned above, POSYP shall lodge an action with the
Council of the State for the annulment of the law as unconstitutional.
For the Board of Directors
THE CHAIR THE
SECRETARY GENERAL
Mr. SAVVAS FOTIADIS Ms. ELENI MARINIDI
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου