Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας
ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών, ενώ την ίδια ώρα οι ιδιοκτήτες Ι.Χ.
καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, καθώς μέχρι το τέλος του
χρόνου πρέπει να καταβληθεί 1,1 δισ. ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας,
σύμφωνα με το νέο μνημόνιο πρέπει να συγκεντρωθούν 72 εκατ. ευρώ από
ΚΤΕΟ, ενώ υπολογίζεται είσπραξη περίπου 150 εκατ ευρώ από τον φόρο
πολυτελείας, που αυξήθηκε από φέτος για τα οχήματα από 2.500 κυβικά και
άνω.
Σε αλλαγές του «μετρητή» για τη
φορολογία, τα τέλη κυκλοφορίας και τα τεκμήρια των αυτοκινήτων προχωρά
το υπουργείο Οικονομικών, ανατρέποντας το ισχύον καθεστώς στην αγορά του
αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, βάση για τον
υπολογισμό της φορολογητέας αξίας του αυτοκινήτου θα
είναι πλέον η
λιανική τιμή πώλησης και όχι ο κυβισμός, και η οποία θα καθορίζει το
ύψος του τέλους ταξινόμησης και των τελών κυκλοφορίας καθώς και το
τεκμήριο διαβίωσης.
Όπως αναφέρουν παράγοντες του
υπουργείου Οικονομικών στο Έθνος, γίνεται προσπάθεια ο νέος τρόπος
υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας να γίνει από τη φετινή χρονιά,
τουλάχιστον για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από το 2010 και μετά, ενώ
οι αλλαγές στη φορολογία εισαγωγής των αυτοκιήτων θα εφαρμοστούν από το
2016.
Βασικό σενάριο είναι η εισαγωγή
κριτηρίου εμπορικής αξίας κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για
πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και σήμερα τα ύψος των
τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Δηλαδή ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών με αξία 15.000 ευρώ θα έχει λιγότερα
τέλη από ένα επίσης 1.600 κυβικών αλλά εμπορικής αξίας 25.000 ευρώ.
Τι ισχύει σήμερα
Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν
ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31/10/2010 ανεξαρτήτως
της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους αποκλειστικά με βάση τον
κυλινδρισμό του κινητήρα τους:
Κυβισμός | Τέλη κυκλοφορίας 2015 |
---|---|
από 51 κ.ε. μέχρι 300 κ.ε. | 22 € |
από 301 κ.ε. μέχρι 785 κ.ε. | 55 € |
από 786 κ.ε. μέχρι 1071 κ.ε. | 120 € |
από 1071 κ.ε. μέχρι 1357 κ.ε. | 135 € |
από 1358 κ.ε. μέχρι 1548 κ.ε. | 240 € |
από 1549 κ.ε. μέχρι 1738 κ.ε. | 265 € |
από 1739 κ.ε. μέχρι 1928 κ.ε. | 300 € |
από 1929 κ.ε. μέχρι 2357 κ.ε. | 660 € |
από 2358 κ.ε. μέχρι 3000 κ.ε. | 880 € |
από 3001 κ.ε. μέχρι 4000 κ.ε. | 1100 € |
από 4001 κ.ε. και άνω | 1320 € |
Επιβατικά αυτοκίνητα που
ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/11/2010 και μετά,
αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα:
Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ./χλμ.) | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμ. εκπομπών σε € |
---|---|
0 – 100 (γρ./χλμ.) | 0 € |
101 – 120 (γρ./χλμ.) | 0,90 € |
121 – 140 (γρ./χλμ.) | 1,10 € |
141 – 160 (γρ./χλμ.) | 1,70 € |
161 – 180 (γρ./χλμ.) | 2,25 € |
181 – 200 (γρ./χλμ.) | 2,55 € |
201 – 250 (γρ./χλμ.) | 2,80 € |
Άνω των 251 (γρ./χλμ.) | 3,40 € |
Ο υπολογισμός γίνεται
πολλαπλασιάζοντας τις εκπομπές CO2 με την αντίστοιχη τιμή των τελών
κυκλοφορίας του πίνακα. Δηλαδή, αν ένα όχημα έχει εκπομπές 172γρ/χλμ
τότε τα τέλη του είναι 172×2,25 ευρώ=387 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου