Άμεση ήταν η απάντηση του υπουργού Παιδείας, Ανδρέα Λοβέρδου,
στην κριτική που άσκησε ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Νίκος
Χριστοδουλάκης, από το βήμα της πρωινής ενημερωτικής εκπομπής "Κυριακή
με Δράση" για το θέμα των ελεύθερων μετεγγραφών.
Όπως ανέφερε
χαρακτηριστικά ο κύριος Λοβέρδος: "δόθηκε δικαίωμα μετεγγραφής χωρίς
κανένα εισοδηματικό κριτήριο. Η συμφωνία των βουλευτών στην επιτροπή
μορφωιτκών υποθέσεων ξεπερνάει τους 250 για το συγκεκριμένο θέμα.
Προσπαθοούμε με τους πρυτάνεις και τους προέδρους των ΤΕΙ να λύσουμε το
πρόβλημα που δεν λύνεται. Δεν με αφορά, το βρήκα, δεν το έκανα εγώ".
Ο
υπουργός πρόσθεσε ότι "δεν μπορεί η κυβέρνηση να κλέβει την ψήφο πριν
τις εκλογές, όποιος
πράττει κάτι τέτοιο συνιστά μία νέα συμμορία
κομπογιανιτών, εν είδη Μαυρογυαλούρου" και συνέχισε λέγοντας ότι το
συγκεκριμένο ζήτημα θα τεθεί σε διαβούλευση σε ανώτερο κυβερνητικό
επίπεδο.
"Η λύση που πρότεινε ο κύριος Χριστοδουλάκης να δοθεί το
χιλιάρικο στους φοιτητές, εξετάστηκε και αυτή. Να δώσουμε από 10.000.000
των κλεμμένων. Παρόλ' αυτά με αυτόν τον τρόπο, τη χορήγηση των 500 ή
των 1.000 ευρώ δεν θα φύγει κάποιος από τον Πειραιά για να πάει στη Χίο
με δεδομένη την οικονομική κρίση. Πρέπει να βορύμε λύσεις σε συμφωνία με
Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, σημείωσε ο κύριος Λοβέρδος. "Πρέπει να
συμβιμβαστούν δύο αλήθειες. Η πραγματικότητα της φτώχειας που ταλαιπωρεί
τις ελληνικές οικογένειες με την πραγματικότητα της ανάγκης
πανεπιστημίων και ΤΕΙ, που δέχονται ένα επιπλέον χτύπημα και τα
περιφερειακά και τα κεντρικά τμήματα".
Ο κύριος Χριστοδουλάκης από
την πλευρά του απάντησε λέγοντας: "Οι αποφάσεις που πήρατε για τα
θέματα των μετεγγραφών θα αποτελέσουν δυναμίτη. Εσείς εξαγγείλατε τη
διεύρυνση του εισοδηματικού ορίου. Ακόμα και αν τις βρήκατε αυτές τις
αλλαγές θα έπρεπε να κάνετε αγώνα για να τις περιορίσετε. Χτυπάνε
κατακέφαλα όσους πέρασαν με την αξία τους, καθώς και τα πανεπιστήμια,
Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Πάτρας, καθώς και τα περιφερειακά τμήματα, τα
οποία θα πρέπει να κλείσουν. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να
φυτεύεις έναν που δεν έχει πετύχει σε κάτι και να τον εξομειώνεις με
κάποιον που προσπάθησε και πέτυχε. Δεν μπορούν να χρησιμοποιούνται τα
εισοδηματικά κριτήρια για να κάνεις κάποιον πολιτικό μηχανικό ή γιατρό
στην Αθήνα", τόνισε ο κύριος Χριστοδουλάκης.
Η απάντησε του κυρίου
Λοβέρδου ήταν άμεση λέγοντας ότι: "δεν υπάρχουν εισοδηματικά κριτήρια.
Αν υπήρχαν θα υπήρχε μία λελογισμένη πορεία μεταγραφών. Οι πολύτεκνοι,
οι τρίτεκνοι, οι ανάπηροι έχουν δικαίωμα σε μετεγγραφές χωρίς
εισοδηματικά κριτήρια. Κάναμε προσπάθειες περιορισμού του φαινομένου.
Για την αναπηρία ζητήσαμε πιστοποιητικό από τα Κέντρα Πιστοποίησης
Αναπηρίας (ΚΕΠΑ).
Σημειώνουμε πάντως ότι οι φετινές βάσεις μπορεί
να χαρακτηρίστηκαν από σημαντική άνοδο για πολλά τμήματα ελέω των
καλύτερων επιδόσεων και των ελεύθερων μετεγγραφών για τις ειδικές
κατηγορίες, όμως υπήρξαν και τμήματα όπου για την εισαγωγή απαιτήθηκαν
βαθμοί λίγο πάνω από το 0.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το τμήμα Ισπανικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών όπου ο τελευταίος εισακτέος πέρασε γράφονται 0 ή λίγο πάνω από το 0 στα 6 μαθήματα τα οποία εξετάστηκε. Ο εν λόγω υποψήφιος είχε μέσο όρο στα 6 μαθήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, 0,53 ενώ σε Αρχαία και Ιστορία Κατεύθυνσης έγραψε 0. Η εισαγωγή του στο τμήμα Ισπανικής γλώσσας πραγματοποιήθηκε πιθανόν λόγω της άριστης επίδοσης τους στο μάθημα της Ισπανικής γλώσσας. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο τμήματα Ισπανικής Γλώσσας καλύφθηκαν οι 70 από τις 72 θέσεις.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το τμήμα Ισπανικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών όπου ο τελευταίος εισακτέος πέρασε γράφονται 0 ή λίγο πάνω από το 0 στα 6 μαθήματα τα οποία εξετάστηκε. Ο εν λόγω υποψήφιος είχε μέσο όρο στα 6 μαθήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, 0,53 ενώ σε Αρχαία και Ιστορία Κατεύθυνσης έγραψε 0. Η εισαγωγή του στο τμήμα Ισπανικής γλώσσας πραγματοποιήθηκε πιθανόν λόγω της άριστης επίδοσης τους στο μάθημα της Ισπανικής γλώσσας. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο τμήματα Ισπανικής Γλώσσας καλύφθηκαν οι 70 από τις 72 θέσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου