Πέμπτη 22 Αυγούστου 2013

Επιστολή 202 καθηγητών Πληροφορικής στους Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου

Αξιότιµες κυρίες και αξιότιµοι κύριοι βουλευτές,
Όπως θα σας έχει γίνει ήδη γνωστό, το νοµοσχέδιο για τις αλλαγές στην Παιδεία έχει τεθεί στο ∆ιαδίκτυο προς διαβούλευση και αφού περάσει από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, θα κατατεθεί στην Ολοµέλεια της Βουλής προς ψήφιση.
Θα θέλαµε να σταθούµε στην χαρακτηριστική υποβάθµιση του µαθήµατος της Πληροφορικής στο αναλυτικό πρόγραµµα του Λυκείου που προτείνεται από το συγκεκριµένο σχέδιο νόµου. Συγκεκριµένα, το µόνο µάθηµα που προβλέπεται αφορά ένα 2ωρο µάθηµα επιλογής στην Α΄ Λυκείου, το οποίο ονοµάζεται «Εφαρµογές Πληροφορικής». Απουσιάζουν πλήρως τα µαθήµατα κατεύθυνσης στην Β΄ και Γ΄ Λυκείου και φυσικά και αυτονόητα, δεν υπάρχει κανένα µάθηµα που να είναι πανελλαδικώς εξεταζόµενο για την εισαγωγή στην τριτοβάθµια εκπαίδευση. (Στο υπάρχον σύστηµα, προβλέπονται 2ωρα µαθήµατα Πληροφορικής στην Β΄ και την Γ΄ Λυκείου για την Τεχνολογική Κατεύθυνση)
Το γεγονός αυτό θα έχει ως αποτέλεσµα την σηµαντική υποβάθµιση της Πληροφορικής στην
∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση, µια επιστήµη που θεωρείται η αιχµή της οικονοµικής και ερευνητικής δραστηριότητας παγκοσµίως και µπορεί φυσικά να βοηθήσει τα µέγιστα στην προσπάθεια της χώρας µας για έξοδο από την κρίση. Η χώρα µας έχει µεγάλη παράδοση σε επιστήµονες, σε φωτεινά µυαλά και η Πληροφορική είναι ένας χώρος που µπορεί να αναδείξει τέτοιους ανθρώπους.
Θεωρούσαµε αυτονόητο ότι η Πληροφορική θα είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της εκπαίδευσης στον 21ο αιώνα και ότι δεν θα χρειάζονταν επιχειρήµατα για να το αποδείξουµε. Ωστόσο, µάλλον κάναµε λάθος. Συνεπώς, πέρα από τα αυτονόητα πλεονεκτήµατα που προσδίδει στα παιδιά µας η ενασχόληση µε την Πληροφορική, θα αναγκαστούµε να παραθέσουµε κάποια επιπρόσθετα επιχειρήµατα πάνω στο θέµα:
Στην προηγούµενη εκπαιδευτική µεταρρύθµιση το 1997, επιλέχθηκε να ονοµαστεί µια κατεύθυνση «Τεχνολογική» και να της αποδοθούν δυο µαθήµατα Πληροφορικής (το ένα καταργήθηκε σταδιακά). 16 χρόνια µετά, µια νέα
εκπαιδευτική µεταρρύθµιση έρχεται να διορθώσει το “λάθος” της προηγούµενης και να καταργήσει τα µαθήµατα Πληροφορικής. Έπαψε να υπάρχει η αναγκαιότητα;
Έχουν γίνει τουλάχιστον 12 ερωτήσεις στην Βουλή το 2010 και το 2011 (διατίθενται συνηµµένες) από δεκάδες βουλευτές όλων των κοµµάτων (ανάµεσα τους και πολλοί βουλευτές της Ν∆ και του ΠΑΣΟΚ που έχουν διατελέσει ή συνεχίζουν να είναι Υπουργοί (Άδωνης Γεωργιάδης, Ευρυπίδης Στυλιανίδης, Θεόδωρος Καράογλου, Μάξιµος Χαρακόπουλος), για την υποβάθµιση ή κατάργηση του µαθήµατος της Πληροφορικής στα Λύκεια, όταν επικρατούσε µια ανησυχία για τα σχέδια που έβλεπαν το φως της δηµοσιότητας. Όλα διαψεύδονταν τότε από την τότε υπουργό και τους αντίστοιχους υφυπουργούς, αλλά η σηµερινή ηγεσία του υπουργείου θέτει ως επιχείρηµα ότι το νοµοσχέδιο αποτελεί αποτέλεσµα διαβούλευσης τουλάχιστον 5 χρόνων!!! Αξίζει να σηµειωθεί ότι στα περισσότερα από τα σχέδια που είχαν δηµοσιευτεί εκείνη την εποχή και µετά από τις αντίστοιχες ερωτήσεις στην Βουλή, τα µαθήµατα Πληροφορικής είχαν ενταχθεί κανονικά σαν µαθήµατα κατεύθυνσης στην Β΄ και Γ΄ Λυκείου.
Σύµφωνα µε την έρευνα της GPO για το Υπουργείο Παιδείας το 2011 (διατίθεται συνηµµένη), η Πληροφορική θεωρείται το 4ο σε σειρά προτίµησης µάθηµα για τα παιδιά µας από την κοινή γνώµη, ως προς την αναγκαιότητα τους, µετά τα Μαθηµατικά, την Γλώσσα και την Ιστορία. (∆ιαφάνεια 20) Θα θέλαµε να τονίσουµε επίσης την διαφορά της ικανότητας χρήσης υπολογιστή (που θα διδάσκεται στα ∆ηµοτικά και Γυµνάσια) µε την Πληροφορική σαν επιστήµη. Η χρήση υπολογιστή είναι µια ικανότητα που µπορεί ο καθένας να αποκτήσει, όπως η εκµάθηση µιας ξένης γλώσσας. Η Πληροφορική, αντίθετα, θεωρείται εδώ και δεκαετίες µια ξεχωριστή επιστήµη, µε την δική της σηµαντική θέση ανάµεσα στις θετικές επιστήµες, που ασχολείται µε διάφορους τοµείς της σύγχρονης τεχνολογικής επανάστασης. Από την Θεωρία Πληροφοριών, την Τεχνητή Νοηµοσύνη, τις Βάσεις ∆εδοµένων, µέχρι και τα πιο ευρέως γνωστά αντικείµενα του Προγραµµατισµού και των ∆ικτύων Υπολογιστών. Ιδιαίτερα, το µάθηµα του Προγραµµατισµού βοηθά εξαιρετικά στην αναλυτική και συνθετική ικανότητα ενός ατόµου, ώστε να µπορεί να σκέφτεται σωστά και να επιλύει προβλήµατα. Το αντικείµενο της Πληροφορικής επηρεάζει πάρα πολλούς τοµείς της καθηµερινής οικονοµικής και κοινωνικής ζωής και δεν θα πρέπει να συγχέεται µε την απλή ικανότητα χρήσης υπολογιστή. 
Σύµφωνα µε έρευνα της Eurydice για την Κοµισιόν το 2004 (διατίθεται συνηµµένη), σχεδόν όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες έχουν εντάξει στα προγράµµατα σπουδών τους µαθήµατα Πληροφορικής και Προγραµµατισµού. Και όλα αυτά πριν 9 χρόνια!! (Σελίδα 26) Το σχέδιο προβλέπει ότι τα εξεταζόµενα µαθήµατα στην Θετική Κατεύθυνση θα είναι η Γλώσσα, τα Μαθηµατικά, η Φυσική και η Χηµεία. ∆εν προβλέπει, ωστόσο, ότι υπάρχει πολύ µεγάλος αριθµός σχολών Πληροφορικής (πάνω από 50) και άλλες τόσες πολυτεχνικές και θετικές σχολές (Μαθηµατικό, Πολιτικοί
Μηχανικοί, Μηχανολόγοι Μηχανικοί, Αυτοµατισµού, Ηλεκτρονικοί κτλ.) που εξετάζονται και θεωρούν ως βασικά τα µαθήµατα αλγοριθµικής και προγραµµατισµού, ενώ δεν ασχολούνται σχεδόν καθόλου µε το αντικείµενο της Χηµείας. Συνεπώς, θεωρούµε παράλογο να εισάγεται φοιτητής σε όλες αυτές τις σχολές χωρίς να έχει διδαχθεί και εξεταστεί εκ των προτέρων τουλάχιστον στα βασικά της αλγοριθµικής, δηλαδή της διαδικασίας επίλυσης προβληµάτων. Άρα, θα πρέπει να δίνεται επιλογή στον µαθητή ανάµεσα σε µάθηµα Χηµείας ή Πληροφορικής, ανάλογα µε την σχολή που θέλει να επιλέξει.

Το νοµοσχέδιο προβλέπει την δηµιουργία 5 πεδίων σχολών, τις ΑνθρωπιστικέςΝοµικές σχολές, τις Θετικές-Τεχνολογικές σχολές, τις σχολές Υγείας, τις Οικονοµικές, ∆ιοικητικές και Πολιτικές σχολές και τις Παιδαγωγικές σχολές. Σύµφωνα µε το µηχανογραφικό δελτίο του 2013, το πεδίο των ΘετικώνΤεχνολογικών σχολών περιλαµβάνει 195 διαφορετικές σχολές, την ώρα που τα υπόλοιπα 4 πεδία περιλαµβάνουν όλα µαζί 234 σχολές. Ουσιαστικά, το πεδίο αυτό είναι η ένωση 2 πεδίων του υπάρχοντος µηχανογραφικού δελτίου (2ου και 4ου). Το λογικότερο θα ήταν να διασπαστεί το πεδίο αυτό σε Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήµες, όπου στο δεύτερο πεδίο θα υπάρχει ως εξεταζόµενο µάθηµα η Πληροφορική και στο πρώτο η Χηµεία. (∆ιατίθεται συνηµµένο αρχείο µε την κατανοµή των σχολών)
Τα σχόλια που έχουν δηµοσιευτεί ήδη στην διαβούλευση αναφέρονται κυρίως στο θέµα της κατάργησης της Πληροφορικής στα Λύκεια. Η κοινωνία διαβλέπει το παράλογο του εγχειρήµατος αυτού και καταβάλλει προσπάθεια να το διορθώσει πριν είναι αργά.
Η Πληροφορική και κυρίως η ανάπτυξη λογισµικού είναι ένας κλάδος που µπορεί να φέρει ιδιαίτερη ανάπτυξη και απασχόληση σε έναν τόπο µε σχεδόν µηδενικούς πόρους. Τα παραδείγµατα από την παγκόσµια οικονοµία είναι πολλά (Ινδία,
χώρες Λατινικής Αµερικής κτλ.). Συνεπώς, µια χώρα που επιδιώκει απεγνωσµένα να φτάσει στην πολυπόθητη ανάπτυξη σύµφωνα µε τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και να καταπολεµήσει την ανεργία, δεν µπορεί να αφαιρεί από το αναλυτικό πρόγραµµα του Λυκείου της έναν βασικό τοµέα που µπορεί να προσφέρει αναπτυξιακή δραστηριότητα στις επόµενες γενιές. Η πρωτοβουλία «Ευρώπη 2020» προβλέπει την δηµιουργία 3,7 εκατοµµυρίων θέσεων εργασίας πάνω στην έρευνα και την ανάπτυξη.
Συνοψίζοντας, θεωρούµε επιβεβληµένη την ύπαρξη µαθήµατος Πληροφορικής:
  • Γενικής Παιδείας για την Α΄ Λυκείου.
  • Γενικής Παιδείας για την Β΄ Λυκείου.
  • Κατεύθυνσης για την Γ΄ Λυκείου, µε επιλογή του µαθητή ανάµεσα σε Χηµεία και Πληροφορική, για τις σχολές που αναφέρονται πιο πάνω.
Η ∆ευτεροβάθµια Παιδεία που θέλουµε δεν θα πρέπει να περιλαµβάνει την πιο
σύγχρονη επιστήµη στον κόσµο; Θέλουµε ψηφιακά αναλφάβητους νέους; Θέλουµε νέους που να µπορέσουν να δώσουν στην χώρα ένα ανταγωνιστικό
πλεονέκτηµα µε τις ικανότητες τους, στην προσπάθεια να βγούµε από την κρίση;
Παρακαλούµε να προχωρήσετε σε κινήσεις ώστε να επιτευχθούν οι κατάλληλες αλλαγές στο σχέδιο νόµου, η επιστήµη της Πληροφορικής να λάβει την θέση που της αξίζει στο νέο Λύκειο και να µην οδηγηθεί η ελληνική παιδεία δεκαετίες πίσω. Έχετε ιστορική ευθύνη απέναντι στην νέα γενιά.
Μετά τιµής, Οι καθηγητές Πληροφορικής
  1. Παπαδόπουλος Πέτρος 12. Αντωνιάδης Πολύκαρπος 23. Βασιλοπούλου Σπυριδούλα
  2. Αδαµόπουλος Νίκος 13. Αντώνογλου ∆ηµήτριος 24. Βενιέρης Γεώργιος
  3. Αδάµος ∆ηµήτριος 14. Αντωνόπουλος Κωνσταντίνος 25. Βογιατζής Σωτήριος
  4. Αλµπανίδου Ακριβή 15. Αντωνόπουλος Χαράλαµπος 26. Βούλτσου Παρασκευή
  5. Αµπαριώτης Απόστολος 16. Αποστολάτος Πέτρος 27. Γαβριηλίδης Γιάννης
  6. Αναγνωστάκης Γιάννης 17. Αποστόλου Μαγδαληνή 28. Γάκης Κωνσταντίνος
  7. Αναγνωστόπουλος ∆ιονύσιος 18. Αργυρού Σάββας 29. Γιακοβής ∆ηµήτρης
  8. Αναργυρίδου ∆έσποινα 19. Ατρείδης Γρηγόρης 30. Γιαννίτσιος Παντελής
  9. Ανδρίκος Κώστας 20. Βαγιάνης ∆ηµήτριος 31. Γιούφκας Χαράλαµπος
  10. Ανδριόπουλος Πολύκαρπος 21. Βασιλάκης Βασίλης 32. Γιώτας Βαγγέλης
  11. Αντωνιάδης Ιωακείµ 22. Βασιλικός Πέτρος 33. Γιώτης Παναγιώτης
34. Γκανής Σεραφείµ90. Κουρκούνης Γεράσιµος147.Πύρζα Θεοφανή
35. Γκουντούµα Ευαγγελία 91. Κουτρούλης Πέτρος 148. Ρούβαλης Σωτήρης
36. Γλέζου Κατερίνα 92. Κυριακοπούλου Ευγενία 149. Ρούφου Ελένη
37. Γουγάς Βασίλειος 93. Λεβέντης Σωκράτης 150. Σαββιδάκη Αρχοντούλα
38. Γούτας Θεόδωρος 94. Λεγάντη Ερµιόνη 151. Σαµαρά Θεοδώρα
39. Γροντάς Παναγιώτης 95. Λέων Προκόπης 152. Σαµαρίνα Αναστασία
40. ∆αλαµάγγας Νικόλαος 96. Λιλιµπάκη Γεωργία 153. Σαµαρίνα Αντωνία
41. ∆ελιανίδη Μαρίνα 97. Μαβίδης Απόστολος 154. Σαρέλλας Πέτρος
42. ∆ηµητριάδης Γεώργιος 98. Μαρτζούκου Στέλλα 155. Σαρηµπαλίδης Ιωάννης
43. ∆ηµητρίου Γεώργιος 99. Μεγαρχιώτη Χριστίνα 156. Σιαφάκας Γεώργιος
44. ∆ηµόπουλος Αθανάσιος 100. Μερεντίτης Νικόλαος 157. Σιάχος Ιωάννης
45. ∆ιάκος Κων/νος 101. Μήτση Αργυρώ 158. Σκαπέτης Γεώργιος
46. ∆ιάκος Νικόλαος 102. Μητσιώνης Βασίλειος 159. Σκιαδέλλη Μαρία
47. ∆ουκάκης Σπύρος 103. Μιχαήλ Σταυρούλα 160. Σκίκος Νικόλαος
48. ∆ουκέρης Ελευθέριος 104. Μιχαηλίδου ∆έσποινα 161. Σκυριανόγλου ∆ηµήτρης
49. ∆ουφέκα Ευτυχία 105. Μίχας Γεώργιος 162. Σοφίας Θωµάς
50. ∆ράκου Χάϊδω 106. Μόρµορης Εµµανούήλ 163. Σπάχος Βασίλειος
51. ∆ρίβας Αθανάσιος 107. Μοτσενίγος Χρήστος 164. Σπυροπούλου Κατερίνα
52. ∆ρίµτζιας Βασίλειος 108. Μπακολουκά Σοφία 165. Σταθόπουλος Φάνης
53. ∆ρίτσας ∆ηµήτριος 109. Μπαλατσούκα Ελένη 166. Σταµατοπούλου Ελευθερία
54. Ελευθερίου Κωνσταντίνος 110. Μπανταβή Ελένη 167. Σταµούλη Ελπίδα
55. Ευαγγελινός Αιµιλιανός 111. Μπάτος Κωνσταντίνος 168. Σταυριανός Αθανάσιος
56. Ζαδέλλης Εµµανουήλ 112. Μπελέρη Αθηνά 169. Σταυρίδης ∆ηµήτριος
57. Ζαραλίκου Ευδοξία 113. Μπέλτσος Νικόλαος 170. Στέργου Ευστάθιος
58. Ζαφειριάδου Ευστρατία 114. Μπιτσάκη Ευτυχία 171. Στρατίκης Κωνσταντίνος
59. Ζερβουδάκης Λάµπρος 115. Μπλάτζιου Ειρήνη 172. Στρίβα Ελευθερία
60. Ζέτη Σταυρούλα 116. Μπούζιος ∆ηµήτρης 173. Συρρής Γιάννης
61. Ζήκος Νικόλαος 117. Μπουκέας Γιώργος 174. Σώφρονας Χρήστος
62. Ζήσης Αθανάσιος 118. Μπουργάνη Αλεξία 175. Τάγκας Λάµπρος
63. Ζτούπας ∆ιογένης 119. Μπράιλας Αλέξης 176. Τέλη Βασιλική
64. Ζωγράφου Αντωνία 120. Νικολόπουλος Κώστας 177. Τερζοπούλου Ελένη
65. Θειακούλης Παναγιώτης 121. Νότιος Νεκτάριος 178. Τοµάζος Ευστάθιος
66. Θεοδωρίδου Ελένη 122. Ντάγκας Κωνσταντίνος 179. Τόσκας Ιωάννης
67. Θεοφιλάτου Ασηµίνα 123. Ντζιος Κώστας 180. Τουρτούνης Σωτήρης
68. Καραγεώργος Παναγιώτης 124. Ντόγκας Νικόλαος 181. Τριανταφύλλου Βησσαρίων
69. Καραγιώργου Ελευθερία 125. Οικονόµου Ελευθερία 182. Τσακανίκας Βασίλης
70. Καραθάνος Αχιλλέας 126. Παλλίλης Μάνος 183. Τσελιοπούλου Βέρα
71. Καραµπάσης Κωνσταντίνος 127. Παµπουχίδου Αναστασία 184. Τσιαβαλιά Φωτεινή
72. Καραµπίνης Τάσος 128. Παπαδηµητροπούλου Χριστίνα 185. Τσιπλίδης Κωνσταντίνος
73. Καρατώλος Γεώργιος 129. Παπαδόπουλος Σάββας 186. Τσιράκης Παντελής
74. Καρκάνης Ηλίας 130. Παπαδοπούλου Αναστασία 187. Τσίτσικα Νικολίτσα
75. Καρυοφύλης Ηλίας 131. Παπαζεύκου Ουρανία 188. Τσιωτάκης Παναγιώτης
76. Καρυπίδης Νίκος 132. Παπακωνσταντίνου Νίκος 189. Τσουκάρας Κωνσταντίνος
77. Κασβίκης ∆ηµήτρης 133. Παπαµιχαήλ ∆ηµήτρης 190. Τσουλφάς Ανέστης
78. Κατσαδούρος ∆ηµήτριος 134. Παπαπαναγιώτου Γιώργος 191. Τυρεκίδης Κωνσταντίνος
79. Κόκκαλης Βασίλης 135. Πατεράκη Μαρία 192. Φάκας Γιάννης
80. Κονέτας ∆ηµήτρης 136. Παυλίδου Μαρία 193. Φαρµακόρης Ανδρέας
81. Κοντός ∆ηµήτρης 137. Πέντσας Παναγιώτης 194. Φιλίππου Θεοδόσιος
82. Κόρακας Γεώργιος 138. Πέρδος Αθανάσιος 195. Χανιωτάκης Γιάννης
83. Κορωνίδη ∆έσποινα 139. Πετράκη Ευαγγελία 196. Χαντζάρας Χρήστος
84. Κοσµίδου Κυριακή 140. Πετροπούλου Ιωάννα 197. Χαρτοµατσίδης Ελευθέριος
85. Κοτανίδης ∆ηµήτρης 141. Πέτρου Ευαγγελία 198. Χατζηανδρέας Φίλιππος
86. Κουκουλάκης ∆ηµήτριος 142. Πέτσος Αθανάσιος 199. Χατζηγρίβας Άρης
87. Κουλουµπής ∆ηµοσθένης 143. Πολυχρονοπούλου Αικατερίνη 200. Χατζηνικολάκης Γιώργος
88. Κουνάδης Σταύρος 144. Πουρσαλίδης Κωνσταντίνος 201. Χρυσοµαλίδης Γρηγόριος
89. Κουνιάρης Άγγελος 145. Πράπας Λεωνίδας 202. Χωριανοπούλου Έλενα
 146. Προσπαθοπούλου  Νεφέλη
   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου