Η πρόσφατη έκθεση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) φέρνει σημαντικές προτάσεις για αλλαγές στη διαδικασία παράλληλης στήριξης των μαθητών, επικεντρώνοντας ιδιαίτερα στις πρώτες τάξεις της εκπαίδευσης. Αυτές οι προτάσεις, εφόσον υιοθετηθούν, αναμένεται να φέρουν μια νέα προσέγγιση στη στήριξη των μαθητών, ξεκινώντας από το Νηπιαγωγείο.
Η κύρια πρόταση αφορά την εφαρμογή προληπτικών εκπαιδευτικών παρεμβάσεων ήδη από το Νηπιαγωγείο, με στόχο την υποστήριξη μαθητών που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν δυσκολίες στην Πρώτη τάξη του Δημοτικού. Οι Νηπιαγωγοί θα κληθούν να υποδείξουν τα παιδιά που φαίνεται να χρειάζονται αυτή τη στήριξη, με μια τριμελή επιτροπή να εξετάζει και να αξιολογεί τις προτάσεις.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η απόφαση της επιτροπής προτείνεται να είναι δεσμευτική, χωρίς τη συγκατάθεση των γονέων, καθώς η έκθεση επισημαίνει ότι συχνά οι γονείς δυσκολεύονται να αποδεχτούν τέτοιες αποφάσεις λόγω της έλλειψης επιστημονικών γνώσεων και της σύγκρισης με τους συνομηλίκους τους. Ωστόσο, όταν οι μαθησιακές δυσχέρειες γίνονται εμφανείς αργότερα, οι γονείς συχνά αιτούνται εξειδικευμένη υποστήριξη για τα παιδιά τους.
Η έκθεση ενισχύει την ανάγκη για πρόληψη και έγκαιρη διάγνωση, προκειμένου να μειωθεί η ανάγκη για παρέμβαση στη μετέπειτα πορεία των μαθητών. Παράλληλα, η πρόταση για προληπτική στήριξη θα μπορούσε να μειώσει τον αριθμό των γνωματεύσεων για Παράλληλη Στήριξη, καθώς η έγκαιρη παρέμβαση μπορεί να αναγνωρίσει και να υποστηρίξει τις ανάγκες των παιδιών πριν να προκύψουν μεγαλύτερα προβλήματα.
Η πρόταση αυτή ενσωματώνει τη δυνατότητα αξιοποίησης του ήδη υπάρχοντος δυναμικού της Παράλληλης Στήριξης, το οποίο θα ήταν αναγκαίο στην Πρώτη Δημοτικού αν δεν υπήρχε η εφαρμογή αυτών των προληπτικών παρεμβάσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου