Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2020

Τηλεκπαίδευση με... τηλε-διαλείμματα: "Έπεφταν" webex και Σχολικό Δίκτυο - 40.000 τάξεις έκαναν μάθημα, λέει το υπουργείο

Τηλεκπαίδευση: Ημέρα προβλημάτων Νο2 - Οι οδηγίες του υπουργείου προς τους καθηγητές

Δεύτερη ημέρα λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης στα σχολεία της χώρας και δεν έλειψαν τα προβλήματα τόσο στην πλατφόρμα Webex -μέσω της οποίας πραγματοποιούνται τα μαθήματα στα Γυμνάσια και τα Λύκεια- όσο και στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Σε λειτουργία 40.000 και πλέον ψηφιακές τάξεις

Η Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι βρίσκονται σε λειτουργία 40.000 και πλέον ψηφιακές τάξεις. Αναφέρει ότι τα όποια τεχνικά προβλήματα προκύπτουν, αντιμετωπίζονται και επιλύονται άμεσα. Σπεύδει, ταυτόχρονα, να ξεκαθαρίσει ότι στις περιπτώσεις που παρατηρούνται δυσλειτουργίες στη σύνδεση, δεν προσμετρώνται απουσίες.

Νωρίς το πρωί τα μαθήματα μέσω της τηλεκπαίδευσης διεξάγονταν κανονικά στα περισσότερα σχολεία της χώρας. Όμως, από τη δεύτερη διδακτική ώρα και μετά, άρχισαν τα πρώτα προβλήματα. Το webex, που χθες "έπεσε", σήμερα -αρχικά- λειτουργούσε κανονικά. Κατέρρευσε, όμως, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το εθνικό δίκτυο και πάροχος υπηρεσιών διαδικτύου (ISP) του Υπουργείου Παιδείας που συνδέει 1.203.424 άτομα, εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Τηλεκπαίδευση με... τηλε-διαλείμματα: "Έπεφταν" webex και Σχολικό Δίκτυο - 40.000 τάξεις έκαναν μάθημα, λέει το υπουργείο

Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο αντιμετώπιζε δυσκολία να ανταποκριθεί, καθώς, εκτός από τους εκπαιδευτικούς, σήμερα εισέρχονταν και μαθητές, με αποτέλεσμα να "πέφτει" συχνά από το πρωί.

Όσοι είχαν κατεβάσει την εφαρμογή και έμπαιναν απευθείας, κατάφερναν να ανοίξουν τις ψηφιακές τάξεις τους εύκολα. Όσοι πήγαιναν μέσω browser και ταυτοποιούνταν μέσω του Σχολικού Δικτύου αδυνατούσαν να ανοίξουν τις αίθουσες.

Πηγές του υπουργείου Παιδείας ανέφεραν ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες βρίσκονταν σε συνεχή επαγρύπνηση για την επίλυση των προβλημάτων που προέκυπταν. Μάλιστα, το υπουργείο, στην ανακοίνωσή του σημειώνει ότι μόνο οι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να επισκέπτονται την ιστοσελίδα webex.sch.gr ώστε να εισέλθουν στο Webex μέσω του ΠΣΔ. Οι μαθητές ακολουθούν απλώς το σύνδεσμο ψηφιακής τάξης που τους στέλνει ο εκπαιδευτικός.

Προβλήματα ξανά και στο webex

Όμως, εκτός από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, λίγο μετά τη δεύτερη ώρα διδασκαλίας άρχισαν να επαναλαμβάνονται τα χθεσινά προβλήματα στο webex. Η Ελλάδα, μαζί με άλλες χώρες της Ευρώπης είχαν δυσκολίες στη σύνδεση με την εκπαιδευτική πλατφόρμα που χρησιμοποιείται από πολλά ευρωπαϊκά σχολεία και πανεπιστήμια, κυρίως στη Γερμανία και στη Βόρεια Ιταλία.

webex τηλεκπαίδευση

Με νέους κωδικούς οι εκπαιδευτικοί

Το υπουργείο Παιδείας ενημέρωσε το πρωί ότι ένα ποσοστό των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα ενημερωθεί μετά το τέλος των σχετικών διαδικασιών για το νέο ατομικό τους σύνδεσμο ψηφιακής τάξης, ο οποίος θα πρέπει να αποσταλεί εν συνεχεία στους μαθητές τους. Οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί και μαθητές θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν το σύνδεσμο που είχαν μέχρι τώρα, αναφέρει το υπουργείο Παιδείας.

Ωστόσο, στην πράξη και με δεδομένα τα προβλήματα στο ΠΣΔ, η αποστολή του νέου συνδέσμου προς τους μαθητές σε πολλές περιπτώσεις δεν έγινε. Σε ορισμένα σχολεία, οι καθηγητές έμπαιναν στα ψηφιακά "δωμάτια" άλλων συναδέλφων τους που είχαν καταφέρει να παραμείνουν συνδεδεμένοι στην πλατφόρμα.

Τι θα γίνει με τις απουσίες

"Αντιλαμβάνομαι το άγχος των παιδιών για την απουσία. Επειδή επρόκειτο για σφάλμα του συστήματος, δεν θα προσμετρηθούν απουσίες" σημείωσε η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Σοφία Ζαχαράκη, μιλώντας στην εκπομπή "Κοινωνία Ώρα MEGA", υπογραμμίζοντας ότι εάν ξανά υπάρξουν προβλήματα σύνδεσης, οι μαθητές δεν θα παίρνουν απουσία.

Σε ότι αφορά στο "τις πταίει;" για την κατάρρευση του συστήματος τηλεκπαίδευσης, υποστήριξε, ότι γι’ αυτό ευθύνεται η εταιρεία που παρέχει την πλατφόρμα.

"Το ζήτημα των απουσιών θα λύνεται οπουδήποτε υπάρχει τεχνικό ζήτημα" επανέλαβε η κ. Ζαχαράκη, τονίζοντας ότι πρέπει να καλυφθούν τα κενά που δημιουργήθηκαν, λόγω των μαθημάτων που δεν έγιναν είτε κατά την πρώτη καραντίνα είτε τώρα.

"Εκεί πρέπει να δώσουμε έμφαση. Δεν θα χαθεί η ροή της ύλης", τόνισε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου