Μικροπροβλήματα αντιμετώπισαν και σήμερα μερικοί μαθητές γυμνασίων και λυκείων που προσπάθησαν να μπουν στην «ηλεκτρονική τους τάξη».
Οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν σήμερα στην τηλεκπαίδευση ενδεχομένως να οφείλονται, σε προσπάθεια «χακαρίσματος» του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές του ΑΠΕ-ΜΠΕ από το υπουργείο Παιδείας, περίπου 35.000 ελληνικές τάξεις «τρέχουν» από το πρωί στο Webex.
«Θωρακίζεται» το σύστημα
Σύμφωνα με άτυπη ενημέρωση από τη Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, έχουν ήδη υλοποιηθεί ενέργειες ενίσχυσης του συστήματος από τον πάροχο της πλατφόρμας, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι προγραμματισμένες ψηφιακές τάξεις.
Ωστόσο, μετά το πέρας της σημερινής σχολικής ημέρας, ο πάροχος θα προβεί σε περαιτέρω ενέργειες για τη θωράκιση του συστήματος.
Κατόπιν αυτών, ένα ποσοστό εκ των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα ενημερωθεί μετά το τέλος των σχετικών διαδικασιών για το νέο ατομικό τους σύνδεσμο ψηφιακής τάξης, ο οποίος θα πρέπει να αποσταλεί εν συνεχεία στους μαθητές τους. Οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί και μαθητές θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν το σύνδεσμο που είχαν μέχρι τώρα.
Να συνδέονται μόνο οι εκπαιδευτικοί που έχουν μάθημα
Επίσης, η Γενική Γραμματεία υπογράμμισε την ανάγκη να συνδέονται στο σύστημα μόνο οι εκπαιδευτικοί που έχουν μάθημα, εξαιτίας της διαπιστωμένης υπερχρήσης του συστήματος.
«Η πανδημία έχει επιφέρει διεθνώς μια σειρά από επιπτώσεις και μας έχει υποχρεώσει να αλλάξουμε τον τρόπο ζωής και λειτουργίας μας συνολικά σε μικρό χρόνο», ανέφερε η ΓΓ.
«Οι συνθήκες είναι σαφώς πρωτόγνωρες για όλους, παρόλα αυτά από την πρώτη μέρα της υγειονομικής κρίσης, από κοινού Πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα εργαζόμαστε για την όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Έτσι και σήμερα καλούμαστε να προσαρμοστούμε στις συνθήκες διαδικτυακής φόρτωσης που είναι πρωτοφανείς για όλον τον κόσμο», κατέληξε η ΓΓ.
Διευκρινίσεις από το υπουργείο Παιδείας
Από τη Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης επισημαίνονται τα ακόλουθα σχετικά με τη λειτουργία της πλατφόρμας Webex:
- Έχουν υλοποιηθεί ενέργειες ενίσχυσης του συστήματος από τον πάροχο της πλατφόρμας προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι προγραμματισμένες ψηφιακές τάξεις.
- Μετά το πέρας της σημερινής σχολικής ημέρας, ο πάροχος θα προβεί σε περαιτέρω ενέργειες
για τη θωράκιση του συστήματος. Κατόπιν αυτών, ένα ποσοστό εκ των
εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα ενημερωθεί μετά το τέλος των
σχετικών διαδικασιών για το νέο ατομικό τους σύνδεσμο ψηφιακής τάξης, ο
οποίος θα πρέπει να αποσταλεί εν συνεχεία στους μαθητές τους. Οι
υπόλοιποι εκπαιδευτικοί και μαθητές θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν
το σύνδεσμο που είχαν μέχρι τώρα.
- Εξαιτίας διαπιστωμένης υπερχρήσης του συστήματος, επισημαίνεται ότι μόνο εκπαιδευτικοί που έχουν μάθημα καλούνται να συνδέονται στο σύστημα.
Διγαλάκης: Έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση
Η βλάβη έχει αποκατασταθεί, δήλωσε ο Υφυπουργός Παιδείας Βασίλης Διγαλάκης στον ΣΚΑΪ αναφορικά με τα προβλήματα στο σύστημα τηλεκπαίδευσης, προσθέτοντας πως πάνω από 35.000 χιλιάδες αίθουσες λειτουργούν πλέον διαδικτυακά.
«Θα πρέπει να αναλογιστούμε πως αυτό είναι κάτι που συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη» τόνισε ο υφυπουργός επισημαίνοντας πως το εγχείρημα της τηλεκπαίδευσης δεν είχε εφαρμοστεί ποτέ ξανά τόσο στην Ελλάδα όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.
«Όλες οι πλατφόρμες δοκιμάζουν τα όριά τους μέσα σε αυτές τις συνθήκες» δήλωσε ο κ. Διγαλάκης και πρόσθεσε πως όσον αφορά τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην πλατφόρμα Webex, η υπεύθυνη εταιρεία Cisco ανέλαβε την ευθύνη κι έτσι έχουμε διορθωτικές κινήσεις άμεσα.
«Και από σήμερα έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση και γίνονται τα μαθήματα. Η Cisco και το Υπουργείο Παιδείας έχει ενημερώσει τους εκπαιδευτικούς ότι εντός της ημέρας ορισμένοι εξ αυτών, θα λάβουν νέους κωδικούς σε μια προσπάθεια αποσυμφόρησης του κεντρικού συστήματος», κατέληξε.
Πού αποδίδονται τα χθεσινά προβλήματα
Tα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης οφείλονται στην αδυναμία ανταπόκρισης από το Webex και είναι ευρωπαϊκό πρόβλημα και όχι μόνο ελληνικό, δήλωσε τη Δευτέρα στο CNN Greece, η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.
Η πολιτική «θύελλα»
Πολιτική θύελλα ξέσπασε μετά τα μεγάλα προβλήματα που εμφανίστηκαν στην πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης.
Η αντιπολίτευση εγκάλεσε το υπουργείο Παιδείας για έλλειμμα οργάνωσης και προγραμματισμού.
Μάλιστα, ο ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε την παραίτηση της Νίκης Κεραμέως.
Κάλυψη από Πέτσα
Στο briefing o Στέλιος Πέτσας απαντώντας σε σχετική ερώτηση της Αμαλίας Κάτζου από το CNN Greece, έδωσε πλήρη κάλυψη στην υπουργό Παιδείας.
Πιο συγκεκριμένα επισήμανε ότι:
«Είναι αστείο το αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ.Τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης οφείλονται σε πρόβλημα του Server της Cisco και γίνεται προσπάθεια να επαναλειτουργήσει η πλατφόρμα μέσα στην ημέρα».
Να παραιτηθεί η Κεραμέως
Νωρίτερα η ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ είχε ζητήσει την παραίτηση της κ. Κεραμέως. Ο ΣΥΡIΖΑ υποστηρίζει ότι για τα προβλήματα της πλατφόρμας της Cisco «είχαν προειδοποιήσει οι υπεύθυνοι δημόσιοι φορείς και ειδικά το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο».
Ο ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει:
«Το ΥΠΑΙΘ, όχι μόνο επί 8 μήνες δεν έκανε όσα έπρεπε, αλλά μετά το νέο κλείσιμο Γυμνασίων και Λυκείων, αντί να αφιερώσει μία-δύο ημέρες σε δοκιμή- προσομοίωση του συστήματος, το έθεσε σε πλήρη λειτουργία, με αποτέλεσμα αυτή την ώρα να κινδυνεύει με blackout συνολικά όλο το εθνικό δίκτυο μετάδοσης Δεδομένων».
Και υπογραμμίζει:
«Κυρία υπουργέ της Παιδείας, αρκετή ζημιά έχετε προκαλέσει στην εκπαίδευση μέχρι τώρα. Φτάνει ως εδώ! Παραίτηση, χθες, κυρία Κεραμέως.»
Πλήρως ανέτοιμο το υπουργείο
Η Χαρά Κεφαλίδου, υπεύθυνη ΚΤΕ Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, δήλωσε μεταξύ άλλων:
«Από τον περασμένο Μάρτιο το Υπουργείο όφειλε να γνωρίζει τις δυνατότητες και τις αντοχές του συστήματος. Όφειλε να έχει αξιοποιήσει υπάρχουσες μελέτες στα συρτάρια των αρμόδιων για την αναβάθμιση των υποδομών των σχολικών μονάδων.
Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο που κατέρρευσε σήμερα είναι η τρανταχτή απόδειξη της πλήρους ανετοιμότητας της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να αντιμετωπίσει τα φλέγοντα ζητήματα στην εκπαίδευση.»
Φιάσκο
Το γραφείο Τύπου του ΚΚΕ έκανε το εξής σχόλιο:
«Το σημερινό φιάσκο στη λειτουργία της τηλεκπαίδευσης στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας μας, αφήνει έκθετη την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας.
Η εξέλιξη αυτή "δεν είναι κεραυνός εν αιθρία". Ήδη από την περασμένη εβδομάδα το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο έστειλε μήνυμα στα σχολεία, για να ενημερώσει για τις περιορισμένες δυνατότητες λειτουργίας της πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
Άρα η κυβέρνηση ήξερε το πρόβλημα, αλλά δεν έκανε τίποτα! Κατά τ' άλλα έφταιγαν οι αγώνες των μαθητών...».
Καμία έκπληξη
Σε ανάλογο τόνο και το Μέρα25:
«Η κατάρρευση του συστήματος τηλεκπαίδευσης από τα πρώτα λεπτά της πρώτης σχολικής μέρας της καραντίνας, δεν προκάλεσε έκπληξη σε κανέναν. Ήταν στην κυριολεξία χρονικό προαναγγελθέντος θανάτου.»
Ο ίδιος ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης είχε προειδοποιήσει προ ημερών τους πολίτες που η κυβέρνηση μόλις είχε κλείσει σπίτι τους, να αποφεύγουν να χρησιμοποιούν το ίντερνετ κατά τις σχολικές ώρες!».
Απάντηση ΣΥΡΙΖΑ σε Πέτσα
Στον κ. Πέτσα απάντησε ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζοντας ότι:
«Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Πέτσας με απύθμενο θράσος χαρακτήρισε «αστείο» το αυτονόητο αίτημα για παραίτηση της κας Κεραμέως μετά το νέο φιάσκο με την τηλεκπαίδευση.»
Προσέθεσε δε ότι:
Με λίγα λόγια, το μόνο που είναι αστείο κ. Πέτσα, είναι οι γελοίες δικαιολογίες για να καλύψετε την Υπουργό που με τις παλινωδίες της περνά κάθε μέρα σαν οδοστρωτήρας πάνω από τη δημόσια Παιδεία.
Ανταπάντηση Πέτσα
Το μπαράζ των δηλώσεων συνεχίστηκε με ανταπάντηση του Στέλιου Πέτσα στον ΣΥΡΙΖΑ:
«Στον ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνον δεν βγαίνουν να αναγνωρίσουν ότι έκαναν λάθος χρεώνοντας στο Υπουργείο Παιδείας ένα πρόβλημα της πλατφόρμας σε πολλές χώρες της Ευρώπης, αλλά επιμένουν κιόλας! Είτε κλεισμένοι στον μικρόκοσμό τους δεν ξέρουν τι γίνεται γύρω τους, είτε, έστω με καθυστέρηση, έμαθαν τι έγινε, αλλά επιμένουν στην προσφιλή τους τακτική “πες πες κάτι μένει”.
Αντιπολίτευση για κλάματα. Θα λέγαμε για γέλια αν η κατάσταση δεν ήταν τόσο σοβαρή».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου