Στο Σχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού 2013 που
Κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων από τον Υπουργό Οικονομικών Γιάννη
Στουρνάρα αναφέρονται όλες οι φορολογικές μεταρρυθμίσεις για την φορολογία εισόδήματος ,την ακίνητη περιούσία ,και τους φορολογικούς ελέγχους για την πάταξη της φοροδιαφυγής στο νέο φορολογικό για το 2013.
Φορολογία Εισοδήματος
•
Απλοποίηση του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Θα προετοιμαστεί μια
φορολογική μεταρρύθμιση που αποσκοπεί στην απλούστευση του φορολογικού
συστήματος, τον περιορισμό των διακρίσεων των προτιμησιακών καθεστώτων,
συμπεριλαμβανομένου και της διεύρυνσης της φορολογικής βάσης,
επιτρέποντας έτσι στο μέλλον τη σταδιακή μείωση των φορολογικών
συντελεστών όσο η απόδοση εσόδων βελτιώνεται. Η μεταρρύθμιση αυτή αφορά
στο φόρο
εισοδήματος φυσικών προσώπων και νομικών προσώπων.
εισοδήματος φυσικών προσώπων και νομικών προσώπων.
•
Εξορθολογισμός του θεσμικού πλαισίου φοροαπαλλαγών με νέα βάση
εισοδηματικών, κοινωνικών και δημογραφικών κριτηρίων. Σκοπός είναι οι
όποιες ρυθμίσεις να ανακουφίσουν τους φορολογουμένους ανάλογα με το
εισόδημά τους και βάσει κοινωνικών κριτηρίων.
Φοροδιαφυγή
•
Αλλαγή θεσμικού πλαισίου συμβιβασμού προστίμων και προσαυξήσεων.
Απλοποίηση του συστήματος των χρηματικών προσαυξήσεων για μη
καταβληθέντες φόρους καθώς και θεσμοθέτηση συστήματος επιβολής προστίμων
και προσαυξήσεων τα οποία είναι δυνατό να εισπραχθούν.
•
Εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Περιουσιολογίου. Η δημιουργία του
Περιουσιολογίου θα επιτρέψει να γίνει πραγματικότητα η συνταγματική
πρόβλεψη περί συμμετοχής των πολιτών στα φορολογικά βάρη με βάση τις
οικονομικές τους δυνατότητες. Με το Ηλεκτρονικό Περιουσιολόγιο θα γίνει
πλήρης αποτύπωση της περιουσιακής κατάστασης των φορολογουμένων (ακίνητη
και κινητή περιουσία) και μέσω αυτού θα υπάρχει η δυνατότητα σύγκρισης
του επιπέδου διαβίωσης σε σχέση με τα δηλωθέντα εισοδήματά τους. Θα
αποτελέσει, επίσης, σημαντικό εργαλείο για τη διευκόλυνση των ελεγκτικών
μηχανισμών.
• Θέσπιση ειδικής
νομοθεσίας για τις εξωχώριες εταιρίες (Controlled Foreign Corporation
Legislation-CFC), που θα περιέχει τεκμήρια για την ανίχνευση ελεγχόμενων
εταιρειών που έχουν συσταθεί μόνο για φορολογικούς σκοπούς, όπως αυτό
της πραγματικής διοίκησης της επιχείρη-σης, με σκοπό να αποκαλυφθούν
αυτές και να φορολογηθούν στην Ελλάδα. Σε αυτό το πλαίσιο θα υπάρξει
μεγαλύτερη διαφάνεια στις συναλλαγές και στη ροή των κεφαλαίων και
περιορισμός της φοροδιαφυγής και της εκροής κεφαλαίων στο εξωτερικό.
•
Θέσπιση ειδικής νομοθεσίας για τη φοροδιαφυγή. Σύμφωνα με το σχέδιο
δράσης θα ενταθούν οι έλεγχοι σε φορολογούμενους με υψηλή φορολογητέα
βάση, των ατόμων με μεγάλο πλούτο καθώς και των αυτοαπασχολούμενων. Θα
υπάρξει ιδιαίτερη αντιμετώπιση της εκ προθέσεως μεγάλης έκτασης
φοροδιαφυγής, καθώς ο φορολογικός συμβιβασμός και η πληρωμή των φόρων
δεν θα καταργούν τον αξιόποινο χαρακτήρα της.
•
Ενοποίηση της νομοθεσίας περί ενδοομιλικών συναλλαγών με την τεκμηρίωση
της τιμολογιακής πολιτικής των συνδεδεμένων επιχειρήσεων στις
διασυνοριακές τους συναλλαγές, για τον καθορισμό της κατανομής του
κόστους τους, με σκοπό την αντιμετώπιση της ακρίβειας που πυροδοτείται
σε βάρος του τελικού καταναλωτή.
•
Αντιμετώπιση της τεχνητής μεταφοράς κερδών από τη χώρα μας σε κράτη με
χαμηλότερους συ-ντελεστές φορολόγησης (μέσω ενδοομιλικού δανεισμού,
υψηλών δικαιωμάτων χρήσης σημάτων-royalties κα).
•
Θέσπιση ενός νομοθετήματος και πρόβλεψη της αποκλειστικής αρμοδιότητας
ελέγχου από το Υπουργείο Οικονομικών με ειδική εκπαίδευση στελεχών άλλων
Υπουργείων.
• Αξιοποίηση
διακρατικών συμφωνιών με σκοπό τη διευκόλυνση των φορολογικών και
τελωνειακών ελέγχων. Χρησιμοποίηση των δυνατοτήτων αμοιβαίας συνδρομής
με βάση τις διεθνείς συμβάσεις που έχει υπογράψει η Ελλάδα με άλλες
χώρες και η λήψη στοιχείων για την πληρωμή τόκων σε Έλληνες κατοίκους.
• Επεξεργασία διαθεσίμων στοιχείων συναλλαγών για εντοπισμό μη δηλωθέντων εισοδημάτων.
• Ενεργοποίηση συστημάτων
εισροών–εκροών καυσίμων, ιχνηθέτησης και GPS για την καταπολέ-μηση της
λαθρεμπορίας καυσίμων. Εξέταση δυνατότητας εξίσωσης ποιότητας του
πετρελαίου θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης.
• Προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια συστήματος ανίχνευσης λαθραίων τσιγάρων.
• Προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια συστήματος ανίχνευσης λαθραίων τσιγάρων.
Ακίνητη Περιουσία
• Αντικατάσταση του Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ) και του Φόρου Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας (ΦΜΑΠ) από ενιαίο προοδευτικό φόρο ακινήτων, με σκοπό τη δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών μεταξύ των φορολογούμενων πολιτών και με στόχο την ουσιαστική συνεισφορά των κατόχων της ακίνητης περιούσιας στα δημόσια έσοδα.
• Επανεξέταση του συντελεστή φόρου μεταβίβασης με βάση τα ισχύοντα στις χώρες της ΕΕ.
• Επέκταση της εφαρμογής των αντικειμενικών αξιών και σε περιοχές που δεν υπάγονται στο σύστημα για δικαιότερη και πιο αποτελεσματική φορολόγηση.
Φορολογικές Αλλαγές
• Κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (ΚΒΣ) και αντικατάστασή του από ένα απλοποιη-μένο σύστημα τήρησης βιβλίων και απεικόνισης των συναλλαγών με σκοπό τη μείωση του γρα-φειοκρατικού κόστους για τις επιχειρήσεις και το κράτος και την προσαρμογή σε ένα πλαίσιο που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις του διεθνούς οικονομικού γίγνεσθαι.
• Επαναξιολόγηση των φόρων υπέρ τρίτων μέσω της κατάργησης αυτών που δεν έχουν κοινωνική ανταποδοτικότητα και της διατήρησης όσων έχουν ανταποδοτικά οφέλη στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.
• Αύξηση σε πρώτη φάση του αριθμού των επιτροπών διοικητικής επίλυσης της διαφοράς κατά τα πρότυπα της επιτροπής του άρθρου 70Α του ΚΦΕ και σε δεύτερη φάση αντικατάσταση των επιτροπών διοικητικής επίλυσης φορολογικών διαφορών από νέο θεσμό. Αυτό θα βοηθήσει στην επιτάχυνση της επίλυσης των φορολογικών διαφορών μέσω μιας εναλλακτικής διαδικασίας πιο αποτελεσματικής και προσβάσιμης σε σχέση με τις προσφυγές στα διοικητικά δικαστήρια.
• Εξέταση της δυνατότητας δημοσίευσης στο διαδίκτυο των αποφάσεων διοικητικής επίλυσης των διαφορών, για την επίτευξη μεγαλύτερης διαφάνειας.
• Εφαρμογή του νέου και αναβαθμισμένου ΤΑΧIS που θα παρέχει μια σειρά πλεονεκτημάτων στους φορολογούμενους, όπως τη δυνατότητα της ηλεκτρονικής υποβολής στοιχείων, μεταβολών και δικαιολογητικών από τους φορολογούμενους.
• Επανεξέταση του καθεστώτος λήψης μέτρων διασφάλισης υπέρ του Δημοσίου και εκλογίκευση του άρθρου 14 του N. 2523/1997 για τη λήψη μέτρων διασφάλισης υπέρ του Δημοσίου και κατά φορολογούμενων ώστε αυτά να μην οδηγούν τις επιχειρήσεις σε αδυναμία εκτέλεσης των εργασιών τους.
• Αντιμετώπιση ληξιπρόθεσμων οφειλών με αλλαγή νομοθεσίας του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων εσόδων (ΚΕΔΕ).
• Κατάρτιση Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών.
• Αλλαγή του τρόπου φορολόγησης καπνού με στόχο τον εξορθολογισμό και τη μεγαλύτερη δια-σφάλιση των δημόσιων εσόδων από ενδεχόμενες διακυμάνσεις τιμών.
• Μείωση φορολογικής γραφειοκρατίας κατά την διαδικασία ίδρυσης νέων επιχειρήσεων.
• Προσδιορισμός των «επιστροφών φόρων σε ληξιπρόθεσμες οφειλές», και θέσπιση αρχών για τη διεκπεραίωσή τους. Θα οριστούν «επιστροφές φόρου σε καθυστέρηση», θα θεσπιστούν πρότυπα για την επεξεργασία τους και θα δημοσιεύονται στο διαδίκτυο μηνιαία στοιχεία.
• Αντικατάσταση του Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ) και του Φόρου Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας (ΦΜΑΠ) από ενιαίο προοδευτικό φόρο ακινήτων, με σκοπό τη δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών μεταξύ των φορολογούμενων πολιτών και με στόχο την ουσιαστική συνεισφορά των κατόχων της ακίνητης περιούσιας στα δημόσια έσοδα.
• Επανεξέταση του συντελεστή φόρου μεταβίβασης με βάση τα ισχύοντα στις χώρες της ΕΕ.
• Επέκταση της εφαρμογής των αντικειμενικών αξιών και σε περιοχές που δεν υπάγονται στο σύστημα για δικαιότερη και πιο αποτελεσματική φορολόγηση.
Φορολογικές Αλλαγές
• Κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (ΚΒΣ) και αντικατάστασή του από ένα απλοποιη-μένο σύστημα τήρησης βιβλίων και απεικόνισης των συναλλαγών με σκοπό τη μείωση του γρα-φειοκρατικού κόστους για τις επιχειρήσεις και το κράτος και την προσαρμογή σε ένα πλαίσιο που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις του διεθνούς οικονομικού γίγνεσθαι.
• Επαναξιολόγηση των φόρων υπέρ τρίτων μέσω της κατάργησης αυτών που δεν έχουν κοινωνική ανταποδοτικότητα και της διατήρησης όσων έχουν ανταποδοτικά οφέλη στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.
• Αύξηση σε πρώτη φάση του αριθμού των επιτροπών διοικητικής επίλυσης της διαφοράς κατά τα πρότυπα της επιτροπής του άρθρου 70Α του ΚΦΕ και σε δεύτερη φάση αντικατάσταση των επιτροπών διοικητικής επίλυσης φορολογικών διαφορών από νέο θεσμό. Αυτό θα βοηθήσει στην επιτάχυνση της επίλυσης των φορολογικών διαφορών μέσω μιας εναλλακτικής διαδικασίας πιο αποτελεσματικής και προσβάσιμης σε σχέση με τις προσφυγές στα διοικητικά δικαστήρια.
• Εξέταση της δυνατότητας δημοσίευσης στο διαδίκτυο των αποφάσεων διοικητικής επίλυσης των διαφορών, για την επίτευξη μεγαλύτερης διαφάνειας.
• Εφαρμογή του νέου και αναβαθμισμένου ΤΑΧIS που θα παρέχει μια σειρά πλεονεκτημάτων στους φορολογούμενους, όπως τη δυνατότητα της ηλεκτρονικής υποβολής στοιχείων, μεταβολών και δικαιολογητικών από τους φορολογούμενους.
• Επανεξέταση του καθεστώτος λήψης μέτρων διασφάλισης υπέρ του Δημοσίου και εκλογίκευση του άρθρου 14 του N. 2523/1997 για τη λήψη μέτρων διασφάλισης υπέρ του Δημοσίου και κατά φορολογούμενων ώστε αυτά να μην οδηγούν τις επιχειρήσεις σε αδυναμία εκτέλεσης των εργασιών τους.
• Αντιμετώπιση ληξιπρόθεσμων οφειλών με αλλαγή νομοθεσίας του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων εσόδων (ΚΕΔΕ).
• Κατάρτιση Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών.
• Αλλαγή του τρόπου φορολόγησης καπνού με στόχο τον εξορθολογισμό και τη μεγαλύτερη δια-σφάλιση των δημόσιων εσόδων από ενδεχόμενες διακυμάνσεις τιμών.
• Μείωση φορολογικής γραφειοκρατίας κατά την διαδικασία ίδρυσης νέων επιχειρήσεων.
• Προσδιορισμός των «επιστροφών φόρων σε ληξιπρόθεσμες οφειλές», και θέσπιση αρχών για τη διεκπεραίωσή τους. Θα οριστούν «επιστροφές φόρου σε καθυστέρηση», θα θεσπιστούν πρότυπα για την επεξεργασία τους και θα δημοσιεύονται στο διαδίκτυο μηνιαία στοιχεία.
Ενοποίηση και Αναδιάρθρωση του Μηχανισμού Φορολογικών Ελέγχων
• Αναβάθμιση των Ελεγκτικών Κέντρων. Ολοκληρώνεται η σύσταση οργανωτικής μονάδας υπεύ-θυνης για φορολογούμενους που είναι φυσικά πρόσωπα με μεγάλη περιουσία, με πλήρη αρμοδιό-τητα βεβαίωσης φόρων στο ΔΕΚ Αθηνών και δεύτερη εγκατάσταση στο ΔΕΚ Θεσσαλονίκης
• Αναβάθμιση των Ελεγκτικών Κέντρων. Ολοκληρώνεται η σύσταση οργανωτικής μονάδας υπεύ-θυνης για φορολογούμενους που είναι φυσικά πρόσωπα με μεγάλη περιουσία, με πλήρη αρμοδιό-τητα βεβαίωσης φόρων στο ΔΕΚ Αθηνών και δεύτερη εγκατάσταση στο ΔΕΚ Θεσσαλονίκης
Στόχος είναι ένας ευέλικτος
σχηματισμός του φορολογικού μηχανισμού με σκοπό την πιο αποτε-λεσματική
λειτουργία, με περισσότερα αποτελέσματα στην αντιμετώπιση της
φοροδιαφυγής-φοροαποφυγής φυσικών προσώπων, που θα συμβάλλει στην αύξηση
των δημόσιων εσόδων.
• Αύξηση των ελεγκτών στο φοροελεγκτικό σύστημα μέχρι 31.12.2012.
• Εισαγωγή ελεγκτών στο φοροελεγκτικό σύστημα από την κατηγορία των παλαιών ελεγκτών που είχαν ασκήσει ελεγκτικό έργο και δυνατότητα σε νεότερους υπαλλήλους να αξιολογηθούν ώστε, όσοι από αυτούς επιτύχουν, να ενταχθούν στον ελεγκτικό μηχανισμό.
• Αναβάθμιση των νέων ΔΟΥ που θα σχηματιστούν μετά τις οριστικές συγχωνεύσεις με στόχο τη διενέργεια πρόσθετων ελέγχων.
• Αύξηση της ελεγκτικής ικανότητας της ΔΟΥ Μεγάλων Επιχειρήσεων.
Αναδιοργάνωση της Φορολογικής Διοίκησης
• Συνεχίζεται η συγκέντρωση και συγχώνευση ΔΟΥ στο πλαίσιο της χωροταξικής και λειτουργικής αναδιοργάνωσης των ΔΟΥ, με τελικό στόχο να παραμείνουν 120 ΔΟΥ μέχρι τον Ιούνιο του 2013. Αυτό θα βοηθήσει στην εξοικονόμηση πόρων τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό όσο και σε λειτουργι-κά έξοδα, στην προσαρμογή του οργανογράμματος στις σύγχρονες απαιτήσεις και στην αύξηση της αποτελεσματικότητας.
• Θέσπιση θέσης Γενικού Γραμματέα Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων (ΓΓΦΤΘ) 5ετούς θητείας. Ο ορισμός του νέου Γενικού Γραμματέα θα σηματοδοτήσει την άρση των υφιστάμενων καθυστερήσεων για την πορεία των εξαρτώμενων δράσεων με βάση το Πρόγραμμα και θα σημά-νει την αυτονομία της δράσης του στα θέματα φορολογικής διοίκησης και σε θέματα διαχείρισης ανθρώπινων πόρων. Η νομοθεσία ολοκληρώνεται το Νοέμβριο του 2012 με στόχο το διορισμό του Γενικού Γραμματέα το Δεκέμβριο του 2012. Ο Υπουργός Οικονομικών, μέσω ειδικής νομο-θεσίας, θα ορίζει τις εξουσίες που θα μεταβιβαστούν από το πολιτικό επίπεδο στο νέο Γενικό Γραμματέα για τη λήψη αποφάσεων, συμπεριλαμβανομένης της οργάνωσης και άσκησης της φο-ρολογικής διοίκησης, τη βελτίωση και εφαρμογή της φορολογικής και τελωνειακής νομοθεσίας που άπτεται της είσπραξης εσόδων. Επίσης θα του δώσει τη δυνατότητα να έχει τον απευθείας έ-λεγχο των τοπικών ΔΟΥ και τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, με την εξουσιοδότηση να αντικαθιστά με ευθύνη του τα ανώτερα διευθυντικά στελέχη που επιδεικνύουν χαμηλές επιδόσεις βάσει των στόχων.
• Αξιολόγηση προϊσταμένων των ΔΟΥ και των οργανικών μονάδων του Υπουργείου που υπόκει-νται σε στοχοθεσία, με βάση τους τεθέντες στόχους.
• Θέσπιση, δημιουργία και λειτουργία Κέντρων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) για την εξυπηρέτηση του φορολογούμενου πολίτη μέχρι την ολοκλήρωση των διαρθρωτικών αλλαγών στις ΔΟΥ.
• Ενίσχυση του ΣΔΟΕ, των ΔΟΥ και των Τελωνείων με προσωπικό.
• Ίδρυση Γραφείου Φορολογικών Μελετών και επιμόρφωσης για φορολογικά θέματα. Σκοπός του είναι η μελέτη του διαρκώς μεταβαλλόμενου οικονομικού και κοινωνικού περιβάλλοντος και η προσαρμογή τόσο της φορολογικής νομοθεσίας όσο και της φορολογικής διοίκησης στο περιβάλλον αυτό. Η ίδρυση του Γραφείου θα υποβοηθήσει στην προσαρμογή του φοροελεγκτικού μηχα-νισμού στις διαρκώς εξελισσόμενες μεθόδους φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής, στην παραγωγή φορολογικών διατάξεων προσαρμοσμένων στις σύγχρονες οικονομικές και κοινωνικές απαιτήσεις και θα συμβάλλει στη δια βίου εκπαίδευση των στελεχών και των υπαλλήλων της φορολογικής διοίκησης.
• Κατάργηση των πληρωμών στις ΔΟΥ.
• Αντικατάσταση των πληρωμών τοις μετρητοίς με επιταγές και τραπεζικά εμβάσματα, έτσι ώστε ο χρόνος του προσωπικού να επικεντρωθεί σε εργασία μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας.
• Συγκέντρωση της διαχείρισης των φορολογικών αρχείων που σχετίζονται με τους φορολογουμένους στον κατάλογο μεγαλοοφειλετών, στις 35 μεγαλύτερες ΔΟΥ υπό τον άμεσο έλεγχο και τη διαχείριση των κεντρικών υπηρεσιών της ΓΓΦΤΘ. Η δράση είναι σε εξέλιξη, ενώ έχουν τεθεί στόχοι είσπραξης παλαιών και νέων οφειλών στις ανωτέρω ΔΟΥ.
• Δημοσίευση στο διαδίκτυο μηνιαίων στοιχείων για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές με χρονική υστέρηση 20 ημερών από το τέλος εκάστου μήνα.
• Αύξηση των ελεγκτών στο φοροελεγκτικό σύστημα μέχρι 31.12.2012.
• Εισαγωγή ελεγκτών στο φοροελεγκτικό σύστημα από την κατηγορία των παλαιών ελεγκτών που είχαν ασκήσει ελεγκτικό έργο και δυνατότητα σε νεότερους υπαλλήλους να αξιολογηθούν ώστε, όσοι από αυτούς επιτύχουν, να ενταχθούν στον ελεγκτικό μηχανισμό.
• Αναβάθμιση των νέων ΔΟΥ που θα σχηματιστούν μετά τις οριστικές συγχωνεύσεις με στόχο τη διενέργεια πρόσθετων ελέγχων.
• Αύξηση της ελεγκτικής ικανότητας της ΔΟΥ Μεγάλων Επιχειρήσεων.
Αναδιοργάνωση της Φορολογικής Διοίκησης
• Συνεχίζεται η συγκέντρωση και συγχώνευση ΔΟΥ στο πλαίσιο της χωροταξικής και λειτουργικής αναδιοργάνωσης των ΔΟΥ, με τελικό στόχο να παραμείνουν 120 ΔΟΥ μέχρι τον Ιούνιο του 2013. Αυτό θα βοηθήσει στην εξοικονόμηση πόρων τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό όσο και σε λειτουργι-κά έξοδα, στην προσαρμογή του οργανογράμματος στις σύγχρονες απαιτήσεις και στην αύξηση της αποτελεσματικότητας.
• Θέσπιση θέσης Γενικού Γραμματέα Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων (ΓΓΦΤΘ) 5ετούς θητείας. Ο ορισμός του νέου Γενικού Γραμματέα θα σηματοδοτήσει την άρση των υφιστάμενων καθυστερήσεων για την πορεία των εξαρτώμενων δράσεων με βάση το Πρόγραμμα και θα σημά-νει την αυτονομία της δράσης του στα θέματα φορολογικής διοίκησης και σε θέματα διαχείρισης ανθρώπινων πόρων. Η νομοθεσία ολοκληρώνεται το Νοέμβριο του 2012 με στόχο το διορισμό του Γενικού Γραμματέα το Δεκέμβριο του 2012. Ο Υπουργός Οικονομικών, μέσω ειδικής νομο-θεσίας, θα ορίζει τις εξουσίες που θα μεταβιβαστούν από το πολιτικό επίπεδο στο νέο Γενικό Γραμματέα για τη λήψη αποφάσεων, συμπεριλαμβανομένης της οργάνωσης και άσκησης της φο-ρολογικής διοίκησης, τη βελτίωση και εφαρμογή της φορολογικής και τελωνειακής νομοθεσίας που άπτεται της είσπραξης εσόδων. Επίσης θα του δώσει τη δυνατότητα να έχει τον απευθείας έ-λεγχο των τοπικών ΔΟΥ και τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, με την εξουσιοδότηση να αντικαθιστά με ευθύνη του τα ανώτερα διευθυντικά στελέχη που επιδεικνύουν χαμηλές επιδόσεις βάσει των στόχων.
• Αξιολόγηση προϊσταμένων των ΔΟΥ και των οργανικών μονάδων του Υπουργείου που υπόκει-νται σε στοχοθεσία, με βάση τους τεθέντες στόχους.
• Θέσπιση, δημιουργία και λειτουργία Κέντρων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) για την εξυπηρέτηση του φορολογούμενου πολίτη μέχρι την ολοκλήρωση των διαρθρωτικών αλλαγών στις ΔΟΥ.
• Ενίσχυση του ΣΔΟΕ, των ΔΟΥ και των Τελωνείων με προσωπικό.
• Ίδρυση Γραφείου Φορολογικών Μελετών και επιμόρφωσης για φορολογικά θέματα. Σκοπός του είναι η μελέτη του διαρκώς μεταβαλλόμενου οικονομικού και κοινωνικού περιβάλλοντος και η προσαρμογή τόσο της φορολογικής νομοθεσίας όσο και της φορολογικής διοίκησης στο περιβάλλον αυτό. Η ίδρυση του Γραφείου θα υποβοηθήσει στην προσαρμογή του φοροελεγκτικού μηχα-νισμού στις διαρκώς εξελισσόμενες μεθόδους φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής, στην παραγωγή φορολογικών διατάξεων προσαρμοσμένων στις σύγχρονες οικονομικές και κοινωνικές απαιτήσεις και θα συμβάλλει στη δια βίου εκπαίδευση των στελεχών και των υπαλλήλων της φορολογικής διοίκησης.
• Κατάργηση των πληρωμών στις ΔΟΥ.
• Αντικατάσταση των πληρωμών τοις μετρητοίς με επιταγές και τραπεζικά εμβάσματα, έτσι ώστε ο χρόνος του προσωπικού να επικεντρωθεί σε εργασία μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας.
• Συγκέντρωση της διαχείρισης των φορολογικών αρχείων που σχετίζονται με τους φορολογουμένους στον κατάλογο μεγαλοοφειλετών, στις 35 μεγαλύτερες ΔΟΥ υπό τον άμεσο έλεγχο και τη διαχείριση των κεντρικών υπηρεσιών της ΓΓΦΤΘ. Η δράση είναι σε εξέλιξη, ενώ έχουν τεθεί στόχοι είσπραξης παλαιών και νέων οφειλών στις ανωτέρω ΔΟΥ.
• Δημοσίευση στο διαδίκτυο μηνιαίων στοιχείων για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές με χρονική υστέρηση 20 ημερών από το τέλος εκάστου μήνα.
Εκπόνηση ενός πλήρως ολοκληρωμένου σχεδίου κατά της διαφθοράς στα πρότυπα των βέλτιστων διεθνών πρακτικών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου