Πρόγραμμα επιμόρφωσης με αντικείμενο την τηλεκπαίδευση εξήγγειλε από το βήμα της Βουλής η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη.
Η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη ενημέρωσε για το συγκεκριμένο πρόγραμμα από το βήμα της Βουλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ραλλία Χρηστίδου, για τις ελλείψεις και τον αποκλεισμό μαθητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Η ερώτηση της κ. Ραλλίας Χρηστίδου
Εκτός της Σύγχρονης Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης χιλιάδες μαθητές που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες
Τα μαθήματα δεν έχουν ξεκινήσει για μαθητές που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και κινδυνεύουν άμεσα από την εξάπλωση της επιδημίας του κορωνοϊού, τόνισε κατά την παρουσίαση της ερώτησης η βουλευτής Ραλλία Χρηστίδου της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Όπως παρέθεσε στην πρωτολογία της, ο αρχικός σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας προέβλεπε την χορήγηση εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη συγκεκριμένη κατηγορία μαθητών από αναπληρωτές, ενώ στη συνέχεια υπήρξε πρόβλεψη για την ανάθεση της διδασκαλίας σε εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές, που ανήκουν και οι ίδιοι στις ευπαθείς ομάδες.
Ωστόσο, εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας που εκδόθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου επανακαθόρισε τα κριτήρια ένταξης των εκπαιδευτικών στις ευπαθείς ομάδες, με αποτέλεσμα την απότομη αναπροσαρμογή των αναθέσεων. Παράλληλα, η Ρ. Χρηστίδου τόνισε ότι δεν έχει υπάρξει ενημέρωση για τις αναθέσεις στους εκπαιδευτικούς που προσελήφθησαν με συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας, καθώς και για την επάρκεια του τεχνολογικού εξοπλισμού.
Στη συνέχεια, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε πως οι συγκεκριμένοι μαθητές παραμένουν εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας ουσιαστικά από τον Μάρτιο του 2020, καθώς συμμετέχουν μόνο με τη μέθοδο της ασύγχρονης διαδικασίας.
Μάλιστα, εγκάλεσε για έλλειψη υπευθυνότητας και ευαισθησίας την ηγεσία του υπ. Παιδείας, καθώς δεν επέδειξε τα ίδια ανακλαστικά για τις ανάγκες των μαθητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, όπως έπραξε με την πρόβλεψη για την κάλυψη των χαμένων ωρών σε σχολεία που προχώρησαν σε καταλήψεις.
Καταλήγοντας, ζήτησε από την ηγεσία του υπ. Παιδείας να παραθέσει στοιχεία για τον αριθμό των μαθητών που ανήκουν στις ευπαθείας ομάδες, τη συμμετοχή σε τάξεις εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τις ελλείψεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό μαθητών και εκπαιδευτικών, καθώς και για τον προγραμματισμό για την κάλυψη της ύλης και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ενώ ζήτησε να αναφερθούν οι προδιαγραφές του προγράμματος της Cisco που χρησιμοποιείται για την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ως προς την προστασία προσωπικών δεδομένων.
Στη δευτερολογία της, σημείωσε ενδεικτικά πως στην Α΄ Διεύθυνση Αθήνας τα διαδικτυακά τμήματα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχουν συγκροτηθεί, αλλά δεν έχουν λειτουργήσει ούτε για ένα μάθημα, ενώ Στη Β ΄ Διεύθυνση Αθήνας 38 παιδιά δημοτικού έχουν μείνει εκτός τηλεκπαίδευσης, καθώς ανάλογη κατάσταση επικρατεί και στην υπόλοιπη χώρα.
Η ενημέρωση της κ. Σοφίας Ζαχαράκη
Στις ιδιαίτερες δυσκολίες που γεννά για το σύνολο των κοινωνικών και οικονομικών δραστηριοτήτων, με την εκπαίδευση να μην αποτελεί εξαίρεση, αναφέρθηκε εισαγωγικά κατά την πρωτολογία της η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη.
Από την αρχή της κρίσης, υπήρξε η συνειδητή επιλογή του υπ. Παιδείας να δοθούν επιλογές στους μαθητές, τονίζοντας την επιτυχημένη, κατά την κρίση της, εφαρμογή της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά το διάστημα Μαρτίου-Ιουνίου του 2020, με τη συμμετοχή 1,1 εκατομμυρίου μαθητών και 160.000 εκπαιδευτικών στις σχετικές πλατφόρμες.
Σχετικά με την εγκύκλιο για τον επανακαθορισμό των ατόμων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, παρέθεσε πως αποτελεί εναρμόνιση με σχετική εγκύκλιο του υπ. Εσωτερικών, κατόπιν σχετικών εισηγήσεων των ειδικών. Περί του 2.500 εκπαιδευτικούς, μόνιμοι και αναπληρωτές, ανήκουν στις συγκεκριμένες κατηγορίες, ενώ η διαδικασία του επανακαθορισμού επηρεάσει τη διαδικασία των αναθέσεων.
Ως προς την προστασία των προσωπικών δεδομένων, η Σ. Ζαχαράκη παρέπεμψε στη γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και τον σύννομο χαρακτήρα της τηλεκπαίδευσης, ενώ δήλωσε πως το υπ. Παιδείας προχωρά στις απαραίτητες βελτιωτικές ενέργειες.
Κατά τη δευτερολογία της, η υφυπουργός παρέθεσε στοιχεία για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, κάνοντας λόγο για συμμετοχή 491 μαθητών, ενώ δεσμεύθηκε να επανέλθει στο ζήτημα στο άμεσο μέλλον για πιο αναλυτικά στοιχεία.
Η υφυπουργός εξέφρασε την αισιοδοξία της, πως οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί θα καταφέρουν να πετύχουν τους μαθησιακούς στόχους που έχει θέσει το υπουργείο Παιδείας, δουλεύοντας εντατικά σε ολιγομελείς ομάδες, ωστόσο αναγνώρισε πως η διαμορφωμένη κατάσταση έχει οξύνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες.
Σχετικά με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, παρέθεσε τη συμμετοχή 10.000 εκπαιδευτικών σε προγράμματα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου, ενώ αποκάλυψε πως στους επόμενους μήνες θα τεθεί σε λειτουργία πρόγραμμα ΕΣΠΑ ύψους 2.000.000 ευρώ.
Στο εν λόγω πρόγραμμα προβλέπεται η συμμετοχή 180.000 εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα συμμετέχουν σε επιμορφωτικά προγράμματα διάρκειας 20 ωρών. Την εποπτεία των προγραμμάτων θα αναλάβουν ελληνικά πανεπιστήμια και θα δοθεί έμφαση στο παιδαγωγικό αντικείμενο και τις ιδιαιτερότητες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ενώ η πρώτη φάση του προγράμματος αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο.
Τέλος, ως προς τις ελλείψεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό, δήλωσε πως έχουν παραδοθεί ήδη 21.000 τάμπλετ και 3.00 λάπτοπ, ενώ με κονδύλιο ΕΣΠΑ έχουν εξασφαλισθεί ακόμα 48.000 συσκευές, με τις οποίες θα εξοπλιστούν οι σχολικές μονάδες της χώρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου