Πέμπτη 22 Μαρτίου 2018

ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ


Προχειρότητες των ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ στην παιδεία τριετής θητεία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ στον κρίσιμο χώρο της εκπαίδευσης χαρακτηρίζεται από προχειρότητα και συνεχείς παλινωδίες. Η προετοιμασία του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων είναι επιεικώς ελλιπής, ενώ στην πλειονότητα των ζητημάτων υπάρχει επιδερμική προσέγγιση με κύριο γνώμονα τις ιδεολογικές σκοπιμότητες. Από τη θέση του υπουργού Παιδείας έχουν ήδη περάσει αυτά τα τρία χρόνια τρεις άνθρωποι. Αρχικά, ο κ. Φίλης, στη συνέχεια ο κ. Μπαλτάς και έπειτα ο κ. Γαβρόγλου, οποίος παραμένει έως σήμερα. Αυτό το γεγονός δείχνει όπου δεν υπάρχει ένα σταθερό και στοχευμένο πλάνο, αλλά ανάλογα με τις πολιτικές περιστάσεις επιλέγονται διαφορετικά πρόσωπα για τη θέση. Ακόμη το χαρακτηριστικό παράδειγμα, όμως, της ανευθυνότητας της κυβέρνησης αποτελεί η κατάργηση της Τράπεζας των Θεμάτων για το Λύκειο. Αυτή ήταν, εξάλλου, μία από τις προεκλογικές εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ. Τι κι αν η Τράπεζα Θεμάτων ήταν ένα σύστημα που προέτρεπε τους καθηγητές και τους μαθητές σε εξονυχιστική μελέτη Δεν σταμάτησε, όμως, εκεί η κυβέρνηση. Διέλυσε τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία, αμέσως μετά προχώρησε στην περιθωριοποίηση των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και τέλος αποφάσισε ότι είναι καλύτερα στα Δημοτικά να γίνεται κλήρωση για τη σημαία. Το υπουργείο Παιδείας, αντί να θέσει τον πήχη ψηλά και να δείξει στους μαθητές μας ότι μόνο με τη συνεχή προσπάθεια και τον κόπο μπορούν να προσβλέπουν σε ένα φωτεινότερο μέλλον, ισοπέδωνα την Παιδεία Η Ν.Δ. έχει δεσμευθεί πως θα επαναφέρει άμεσα τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία ως νησίδες αριστείας, αξιολόγησης και προόδου, όπως και θα επαναπροσδώσει στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών το κύρος που τους αρμόζει.

Στο θέμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, οι παλινωδίες της κυβέρνησης είναι JMS μοναδικές. Συσκέπτονται οι αρμόδιοι και οι ιθύνοντες εδώ και τρία χρόνια και ακόμη δεν έχουν αποφασίσει ποιο είναι το σύστημα που θέλουν να εφαρμόσουν. Την ίδια ώρα, όμως, τα παιδιά βρίσκονται σε διαρκή αγωνία για το μέλλον τους, καθώς αντιλαμβάνονται τις δυσκολίες που περνάει η χώρα μας. Όσο για τον χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τα πανεπιστήμιά μας έχουν μετατραπεί σε χώρους ανομίας, ενώ θα έπρεπε να αποτελούν εστία πνευματικής ακτινοβολίας. Οι εικόνες των Ιδρυμάτων μας μόνο ντροπή και θλίψη προκαλούν. Αναντίρρητα, το εκπαιδευτικό μας σύστημα αποτελεί τον φορέα της Παιδείας μας. Μιας Παιδείας φωτισμένης που δυστυχώς πλήττεται, καθώς δεν έχει χαραχθεί μέχρι σήμερα ενιαία εθνική γραμμή. Επιβάλλεται, λοιπόν, διάλογος γόνιμος και ουσιαστικός όλων των πολιτικών παρατάξεων με τους εκπαιδευτικούς φορείς και με τη συναίνεση της κοινωνίας, έτσι ώστε να διαμορφώσουμε τις προϋποθέσεις για μια εκπαίδευση ανθρωπιστική και συνάμα τεχνοκρατική, που θα μας βγάλει από την κρίση.
Ή Ελένη Σιάση είναι φιλόλογος, τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας στον Νομό Ιωαννίνων.
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου