Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016

Πάτα το "Σπάσε" (space)



Διαβάσατε το υπόμνημα για την αναδιοργάνωση της Μέσης Εκπαίδευσης;
Εγώ κατάφερα να διαβάσω και τις 36 σελίδες.
Δεν θα σχολιάσω την προχειρότητα, τα δεκάδες ορθογραφικά και συντακτικά λάθη.
Δεν θα σχολιάσω το γεγονός ότι η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση δείχνει να μας χαιρετά…
Δεν θα σχολιάσω τον εξοβελισμό μαθημάτων και ειδικοτήτων από τη Μ.Ε.
Δεν θα σχολιάσω την εισαγωγή του μαθήματος τoυ parkour στην εκπαίδευση:
«οι μαθητές θα πηγαίνουν σε γειτονικά σχολεία για να παρακολουθούν συγκεκριμένα μαθήματα», ούτε του μαθητή τηλεθεατή μέσω της τηλε – εκπαίδευσης…
Δεν θα σχολιάσω ότι το σχέδιο αυτό είναι ανεφάρμοστο (το παραδέχεται η ίδια η επιτροπή στη
σελίδα 35)
Δεν θα σχολιάσω τη διαδικασία της συνέντευξης για είσοδο στα πανεπιστήμια.
Δεν θα σχολιάσω την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων - (κανένα γραπτό στα χέρια τραπεζίτη).
Θα σχολιάσω μόνο ότι το σχολείο αυτό είναι ελιτίστικο (Ορισμένα από τα μαθήματα αυτά θα παρέχονται σε δύο επίπεδα κανονικό και υψηλό).
Το νέο σχολείο είναι καθαρά ταξικό αφού διαχωρίζει τους μαθητές σε πλούσιους και φτωχούς: μόνο οι έχοντες τη δυνατότητα θα μπορούν να πληρώσουν για μια καλή διπλωματική εργασία, την οποία φυσικά θα εκπονεί ο νεαρός φοιτητής, ο άνεργος επιστήμονας ή για σχολές υψηλής ζήτησης ο καθηγητής πανεπιστημίου. Μάλιστα με δεδομένο ότι αυτή θα μετρά αποφασιστικά στο εθνικό απολυτήριο (10-15 %) θα καθορίζει ουσιαστικά την πρόσβαση στις σχολές. Οι πτωχοί και οι τίμιοι (ή και τα δύο) θα περιοριστούν σε σχολές με χαμηλότερη ζήτηση και θα ανταμειφθούν στην επόμενη ζωή τους με μια καλή θέση στον παράδεισο…
Το νέο σχολείο είναι ρατσιστικό και αποκλείει υπέρβαρους: Όσοι μαθητές δεν καταφέρουν να ολοκληρώνουν επιτυχώς το πρόγραμμα Φυσικής Αγωγής (δηλαδή κωλοτούμπα, τρέξιμο και άλμα) θα αποκλείονται αφού αυτό «θα είναι προαπαιτούμενο για το Εθνικό Απολυτήριο». Αυτός ο de facto αποκλεισμός ενός μελλοντικού πολίτη που δεν μπορεί να εκτελεί κωλοτούμπες από κάποιο επάγγελμα – αξίωμα δεν μου ακούγεται καθόλου άσχημο...


Θα σχολιάσω τέλος τη στρατιωτικού τύπου φρασεολογία σε 3 περιπτώσεις:
Η ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ της μέσης εκπαίδευσης. (στα περιεχόμενα σελ. 2)
«Τέλος απαγορεύοντας ΚΑΘΕΤΑ την απουσία του μαθητή από το σχολείο» (σελ 30)
Η θέσπιση κινήτρων θα έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα στην ΚΑΜΨΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ (σελ 33).

Αλλά μου είναι ΑΔΥΝΑΤΟ να μη σχολιάσω το γεγονός ότι ο συντάκτης του κειμένου αρνείται ΠΕΙΣΜΑΤΙΚΑ να πατήσει το (σπάσε) ξέρετε, το μεγάλο κουπί του πληκτρολογίου, το space…

Κ.Β.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου