
Σε εξέλιξη βρίσκεται η προετοιμασία τροποποιητικής νομοθετικής παρέμβασης για το πλαίσιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, με πρωτοβουλία της Υπουργού Παιδείας, κυρίας Σοφίας Ζαχαράκη. Η παρέμβαση έρχεται κατόπιν σχετικής εντολής του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος έχει ζητήσει την επιτάχυνση και την αυστηρότερη εφαρμογή της ήδη ψηφισμένης διαδικασίας, ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης ενεργοποίησή της στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Η κ. Ζαχαράκη αναμένεται να έχει εντός της ερχόμενης εβδομάδας συνάντηση με το προεδρείο της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), στο πλαίσιο διαλόγου που θα εστιάσει στις αλλαγές που σχεδιάζονται και στην ανάγκη αποκατάστασης της κανονικότητας στην εφαρμογή του θεσμού.
Η σχεδιαζόμενη ρύθμιση επιδιώκει την άρση της στασιμότητας που παρατηρείται στην εφαρμογή του υφιστάμενου νόμου περί αξιολόγησης, ο οποίος —παρά την επίσημη θεσμοθέτησή του— δεν έχει καταφέρει να επιτύχει τους στόχους του. Σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών εξακολουθεί να απέχει από τη διαδικασία, προκαλώντας ανισότητες και λειτουργικές στρεβλώσεις στην αξιολόγηση του προσωπικού της δημόσιας εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που κατατέθηκαν πρόσφατα στη Βουλή από την Υπουργό Παιδείας:
-
20.321 εκπαιδευτικοί έχουν μέχρι στιγμής συμμετάσχει στην αξιολόγηση.
-
Από αυτούς, το 61,3% έχει ολοκληρώσει επιτυχώς τη διαδικασία.
-
Ειδικά για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς της περιόδου 2020-2023, το 55% έχει ήδη μονιμοποιηθεί βάσει της αξιολόγησης.
-
Παράλληλα, περίπου 2.500 εκπαιδευτικοί αρνούνται να συμμετάσχουν, είτε απέχοντας από τα καθήκοντα αξιολογητή είτε μη αποδεχόμενοι την ίδια τους την αξιολόγηση.
Σε δήλωσή του, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτήρισε τη διαδικασία ως «νέα και κρίσιμη» για την αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας, σημειώνοντας ότι δεν έχει ακόμη φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Επισήμανε επίσης ότι «η αξιολόγηση αποτελεί δομικό στοιχείο κάθε σοβαρού εκπαιδευτικού συστήματος και δεν μπορεί να παραμένει γράμμα κενό λόγω συνδικαλιστικών πιέσεων».
Με έμφαση δήλωσε:
«Όσοι δεν συμμορφώνονται θα απομακρύνονται. Δεν είναι δυνατόν να επιτρέπουμε σε μειοψηφίες να εμποδίζουν την πρόοδο ολόκληρου του συστήματος. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να δίνουν πρώτοι το παράδειγμα αξιολόγησης και λογοδοσίας».
Η νέα νομοθετική πρωτοβουλία της Υπουργού Παιδείας αναμένεται να προβλέπει συγκεκριμένα μέτρα για τη διασύνδεση της αξιολόγησης με την επαγγελματική πορεία των εκπαιδευτικών, ενώ δεν αποκλείεται να προβλέπει διοικητικές συνέπειες για όσους αρνούνται αδικαιολόγητα τη συμμετοχή. Παράλληλα, εξετάζονται κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς που επιδεικνύουν συνέπεια, επιμόρφωση και βελτίωση του παιδαγωγικού τους έργου.
Η διαδικασία αξιολόγησης εφαρμόζεται σήμερα σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες, με ελάχιστες εξαιρέσεις όπως η Τουρκία, η Μάλτα και η Ισλανδία, καθιστώντας την ελληνική πραγματικότητα ασυνεπή με τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου