Ομιλία του Πεππέ Δημήτρη μέλους Ε.Ε. της ΑΔΕΔΥ στο 39ο τακτικό συνέδριο.
Δ.Α.Κ.Ε. ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε. Ν. ΚΑΒΑΛΑΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025
Εισαγωγική Επιμόρφωση εκπαιδευτικών, μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ: Πανελλαδικό πρόγραμμα για την ενίσχυση της επαγγελματικής επάρκειας και της ομαλής ένταξης στη σχολική πραγματικότητα

Σε πανελλαδική κλίμακα υλοποιείται η Εισαγωγική Επιμόρφωση εκπαιδευτικών, μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), η οποία καλύπτει περισσότερους από 24.000 συμμετέχοντες σε όλη τη χώρα, παρέχοντας για πρώτη φορά τη δυνατότητα επιμόρφωσης και σε στελέχη της εκπαίδευσης που έως σήμερα δεν είχαν αντίστοιχη ευκαιρία.
Στόχος και φιλοσοφία της δράσης
Βασικός στόχος της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης είναι η συστηματική υποστήριξη των νέων στελεχών της εκπαίδευσης, ώστε να αποκτήσουν τα απαραίτητα επιστημονικά, παιδαγωγικά και επαγγελματικά εφόδια για:
Αξιολόγηση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών: Ελάχιστες περιπτώσεις μη ικανοποιητικής κρίσης – Στοιχεία και συμπεράσματα από την εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου

Σχεδόν καθολικά θετικά είναι τα αποτελέσματα της διαδικασίας ατομικής αξιολόγησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που παρουσιάστηκαν από την πολιτική ηγεσία της εκπαίδευσης και στελέχη της διοίκησης.
Ειδικότερα, από τους περίπου 20.000 νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς που έχουν αξιολογηθεί έως σήμερα, μόλις έξι (6) κρίθηκαν «μη ικανοποιητικοί», δηλαδή κατατάχθηκαν στη χαμηλότερη βαθμίδα της αξιολογικής κλίμακας και, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, θα οδηγηθούν σε επαναξιολόγηση.
Το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης
Ορισμός και τοποθέτηση Υποδιευθυντών στις δημόσιες Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Ορισμός και τοποθέτηση Υποδιευθυντών στις δημόσιες Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
Εγκύκλιος για το νέο πειθαρχικό δίκαιο των φοιτητών στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα

Διευκρινιστική εγκύκλιο αναφορικά με το πειθαρχικό δίκαιο των φοιτητών των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στο πλαίσιο εφαρμογής του νόμου 5224/2025.
Ειδικότερα, με τον νέο νόμο εισήχθη ένα ενιαίο, σύγχρονο και αποτελεσματικό πλαίσιο (άρθρα 195 έως 205Α του ν. 4957/2022 (Α΄141), όπως τροποποιήθηκαν με τον ν. 5224/2025 (Α΄142) με στόχο την ενίσχυση της λογοδοσίας, την εμπέδωση της ευνομίας και την προστασία της ακαδημαϊκής λειτουργίας στα πανεπιστήμια.
Διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για περιστατικό τραυματισμού μαθήτριας σε σχολική μονάδα της Αττικής

Το Υπουργείο Παιδείας προχωρεί στη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για την πλήρη διερεύνηση του περιστατικού τραυματισμού μαθήτριας από συμμαθήτριά της εντός σχολικής μονάδας της Αττικής, προκειμένου να αποσαφηνιστούν οι ακριβείς συνθήκες και να διαπιστωθούν τυχόν παραλείψεις ή ευθύνες όλων των εμπλεκομένων.
Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2025
Νίκος Παπαϊωάννου: Πλήρης απάντηση για το θεσμικό πλαίσιο μετεγγραφών φοιτητών και τις κενές θέσεις στα ΑΕΙ

Αναλυτική και τεκμηριωμένη απάντηση για το ζήτημα των μετεγγραφών και μετακινήσεων φοιτητών, καθώς και για το θέμα των κενών θέσεων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, έδωσε ο Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Νίκος Παπαϊωάννου, στο πλαίσιο κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Το συνταγματικό πλαίσιο και η αυτοδιοίκηση των ΑΕΙ
Στην απάντησή του, ο Υφυπουργός υπενθυμίζει ότι, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 5 του Συντάγματος, τα ΑΕΙ διαθέτουν πλήρη αυτοδιοίκηση ως προς την οργάνωση και λειτουργία τους, την οποία ασκούν μέσω των θεσμικών τους οργάνων. Η Πολιτεία, στο πλαίσιο αυτό, θεσπίζει το γενικό νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο, διασφαλίζοντας την ισονομία, τη διαφάνεια και την ακαδημαϊκή ισορροπία.
Νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο μετεγγραφών
Γιατί το δημοκρατικό σχολείο πρέπει να είναι και αυστηρό σχολείο

Το δημοκρατικό σχολείο παρεξηγείται συχνά ως «χαλαρό» σχολείο. Όμως η δημοκρατία δεν ταυτίζεται με την ασυδοσία· αντίθετα, προϋποθέτει κανόνες, όρια και ευθύνες. Ένα σχολείο που θέλει να διαπαιδαγωγεί δημοκρατικούς πολίτες οφείλει να είναι ταυτόχρονα και αυστηρό — όχι τιμωρητικό, αλλά σταθερό και δίκαιο.
Το 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Επιστημών μέσω Σύγχρονων Τεχνολογιών έρχεται τον Μάρτιο του 2026
Δελτίο Τύπου
Το 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Επιστημών μέσω Σύγχρονων Τεχνολογιών έρχεται τον Μάρτιο του 2026
Από τις 27 έως και τις 29 Μαρτίου 2026 θα πραγματοποιηθεί το 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Επιστημών μέσω Σύγχρονων Τεχνολογιών με συνεδρίες τόσο δια ζώσης στην Καβάλα όσο και διαδικτυακά. Η διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διδακτική των Επιστημών και Σύγχρονες Τεχνολογίες» του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και του Εργαστηρίου Διδακτικής, Υπολογιστικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Μικρομαγνητισμού του Τμήματος Φυσικής του ΔΠΘ, συνεχίζοντας τη θεματική πορεία του 6ου πανελλήνιου συνεδρίου.
Χαμηλή Ανταπόκριση στην Εξ Αποστάσεως Επιμόρφωση του ΙΕΠ – Μόλις το 11% των Προβλεπόμενων Θέσεων Έχει Καλυφθεί

Ιδιαίτερα περιορισμένη καταγράφεται, μέχρι στιγμής, η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση που υλοποιεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), στο πλαίσιο του έργου SUB.8. Σύμφωνα με τα έως τώρα διαθέσιμα στοιχεία, έχουν υποβληθεί 13.150 αιτήσεις, αριθμός που αντιστοιχεί μόλις στο 11% της συνολικής δυναμικότητας των 150.000 θέσεων που προβλέπονται για τα 37 επιμορφωτικά προγράμματα.
Υπενθυμίζεται ότι η επιμόρφωση ξεκίνησε τη Δευτέρα 24 Νοεμβρίου και θα πρέπει να ολοκληρωθεί, το αργότερο, έως τον Φεβρουάριο του 2026, καθώς το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, του οποίου η περίοδος υλοποίησης ολοκληρώνεται.
Δ.Α.Κ.Ε. καθηγητών ν. Λάρισας: ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ: Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΘΗΤΕΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ: Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΘΗΤΕΙΑΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ
ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι ,
Η ΔΑΚΕ καθηγητών ν.Λάρισας εδώ και δύο χρόνια καταβάλει μεγάλη προσπάθεια (σε συνεργασία και με άλλες ΔΑΚΕ της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας) για την ανάδειξη του μείζονος θέματος της αναγνώρισης της στρατιωτικής θητείας ως πραγματική συντάξιμη υπηρεσία και όχι ως πλασματική και εξαγοράσιμη. Δυστυχώς όμως κανενός το αυτί δεν ιδρώνει.
Π.Ο.Σ.Υ.Π.: Θετική η υφ. Εσωτερικών για άρση αποκλεισμού των εκπαιδευτικών από τις μετατάξεις εκπαιδευτικών
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Π.Ο.Σ.Υ.Π.
Ανδρέα Παπανδρέου 37, 151 80 ΜΑΡΟΥΣΙ Τηλ.- FAX: 210 - 344 3776, e-mail: posyp@minedu.gov.gr
Μαρούσι 15-12-2025
Αρ. Πρωτ.: 89
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΟΣΥΠ
To Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΣΥΠ είχε προγραμματισμένες συναντήσεις με την Υφυπουργό Εσωτερικών κα Χαραλαμπογιάννη Παρασκευή και τον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΑΙΘΑ κο Παπαδομαρκάκη Ιωάννη για θέματα του κλάδου μας, συγκεκριμένα,
- Ενημερώσαμε την κα Χαραλαμπογιάννη για τα τεκταινόμενα στο Υπουργείο Παιδείας σχετικά με την άρνηση σύστασης του 2ου Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων, η οποία παρακωλύει την απρόσκοπτη υλοποίηση της διαδικασίας επιλογής και τοποθέτησης νέων Διευθυντών,
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025
Αστυνομικές Σχολές: Η αλλαγή στο ηλικιακό όριο ανοίγει τον δρόμο σε περισσότερους
Με μια ματιά
- Αυξάνεται κατά ένα έτος το ανώτατο ηλικιακό όριο εισαγωγής
- Η αλλαγή αφορά ιδιώτες υποψηφίους για Αξιωματικούς και Αστυφύλακες
- Η ρύθμιση θα εφαρμοστεί με Προεδρικό Διάταγμα
- Ισχύει για τον διαγωνισμό του 2026
- Χιλιάδες υποψήφιοι αποκτούν δεύτερη ευκαιρία συμμετοχής
Για πολλούς νέους, και όχι μόνο, το όνειρο μιας καριέρας στην Ελληνική Αστυνομία σταματούσε μέχρι σήμερα σε ένα αυστηρό ηλικιακό όριο. Ένα όριο που, σε αρκετές περιπτώσεις, άφηνε εκτός ανθρώπους οι οποίοι είχαν την επιθυμία, τη φυσική κατάσταση και τα προσόντα, αλλά όχι τον «σωστό χρόνο».
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τις μετακινήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών την περίοδο των Χριστουγέννων

Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Με κοινή πρωτοβουλία των Υπουργείων Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έχουν εγκριθεί και ενεργοποιηθεί εκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, με στόχο τη διευκόλυνση των μετακινήσεών τους κατά την περίοδο των Χριστουγέννων. Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στη συνολική μέριμνα για τη στήριξη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές και προβλέπει εκπτώσεις που φτάνουν έως και 50%, ανάλογα με την ακτοπλοϊκή εταιρεία και τη γραμμή εξυπηρέτησης. Οι εκπτώσεις έχουν εγκριθεί από τις αρχές του διδακτικού έτους, διασφαλίζοντας έγκαιρα τον προγραμματισμό των μετακινήσεων των εκπαιδευτικών και αποφεύγοντας την ανάγκη αποσπασματικών ρυθμίσεων σε μεταγενέστερο χρόνο.
Τόδας Γεώργιος Εκπαιδευτικός: Ανοιχτή επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την Ειδική Αγωγή

Ανοιχτή επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
για την Ειδική Αγωγή
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
με την παρούσα επιστολή, επιθυμούμε καταρχάς να εκφράσουμε την ικανοποίησή μας για την πρόσφατη νομοθετική πρωτοβουλία που αφορά τη μισθολογική αναγνώριση του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (IntegratedMaster). Η πρόβλεψη για προώθηση κατά δύο (2) Μισθολογικά Κλιμάκια (Μ.Κ.) για τους εκπαιδευτικούς που κατέχουν πτυχία διάρκειας τουλάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκών εξαμήνων, αποτελεί μια κίνηση προς την επιβράβευση της αυξημένης ακαδημαϊκής επάρκειας και της προσπάθειας για συνεχή εξέλιξη των εκπαιδευτικών μας.
Σοφία Ζαχαράκη: «Η χώρα χρειάζεται μια Εθνική Συμφωνία για το σχολείο του 2040»
«Υπάρχουν στιγμές στη Βουλή που δεν κρίνονται από την ένταση της αντιπαράθεσης, αλλά από το βάθος της ευθύνης», τόνισε η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, μιλώντας στη συζήτηση για τον Κρατικό Προϋπολογισμό, επισημαίνοντας ότι η Παιδεία αποτελεί τη μακροπρόθεσμη επένδυση εθνικής συνοχής, κοινωνικής δικαιοσύνης και αναπτυξιακής προοπτικής.
Δ΄ ΔΑΚΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΚΑΙ ΑΦΙΣΑ ΔΑΚΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΗΣ Δ΄ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Δ.Α.Κ.Ε.
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ΄ ΕΛΜΕ–Θ
Υ Π Ο Ψ Η Φ Ι Ο Ι Γ Ι Α Τ Ο Δ. Σ. ΕΛΜΕ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΤΟΥ ΑΙΡΕΤΟΥ ΤΟΥ ΚΥΣΔΙΠ, ΙΑΚΩΒΙΔΗ ΓΙΑΝΝΗ
Το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Διοικητικού Προσωπικού του Υπουργείου Παιδείας, θα συνεδριάσει στις 15 Δεκεμβρίου 2025, ημέρα Δευτέρα, στο κτίριο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέματα του Αυτοτελούς τμήματος Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
Ο ”θρίαμβος” του Eurogroup του Αντώνη Αντωνάκου
Ο ”θρίαμβος” του Eurogroup.
Για να μην υπάρχουν παρανοήσεις η εκλογή του Υπουργού Οικονομικών στην ηγεσία του Eurogroup συνιστά επιτυχία για τον ίδιο, για την Ν.Δ. και για την χώρα. Όμως, σε κάθε περίπτωση το μέγεθος της επιτυχίας έχει διαφορετική διάσταση και σηματοδοτεί άλλου μεγέθους εξελίξεις ανοίγοντας διαφορετικού μεγέθους προοπτικές για τον κύριο Πιερρακάκη, για την Νέα Δημοκρατία και τέλος για την χώρα και τους πολίτες. Ας δούμε τα πράγματα πέραν από θριαμβολογίες και μηδενισμούς.
Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025
Σοφία Ζαχαράκη: 13 νέα Πειραματικά Σχολεία θα λειτουργήσουν τα σχολικά έτη 2026-2027 και 2027-2028»
13 νέα Πειραματικά Σχολεία θα λειτουργήσουν τα σχολικά έτη 2026-2027 και 2027-2028» – Σοφία Ζαχαράκη: Τα Πειραματικά σχολεία είναι χώροι όπου, οι μαθητές/τριες καλλιεργούν ταλέντα και δεξιότητες και οι εκπαιδευτικοί αναπτύσσουν νέες διδακτικές μεθόδους
Με απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφίας Ζαχαράκη, 13 σχολεία χαρακτηρίζονται ως Πειραματικά εκ των οποίων τα 9 θα λειτουργήσουν από το σχολικό έτος 2026-2027 και τα 4 από το σχολικό έτος 2027-2028, ενισχύοντας τον θεσμό των Πειραματικών Σχολείων με στόχο τη δημιουργία σύγχρονων εκπαιδευτικών δομών, ικανών να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις της εποχής και στις ανάγκες της νέας γενιάς.
Νέες Περίοδοι Επιμόρφωσης Β1 και Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε.

Συνεχίζονται οι επιμορφωτικές δράσεις για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη, με νέες επιμορφωτικές περιόδους που αφορούν στις Επιμορφώσεις Β1 και Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε., οι οποίες θα διεξαχθούν παράλληλα το χρονικό διάστημα από τα τέλη Μαρτίου έως τα μέσα Νοεμβρίου 2026.
Στις επόμενες ημέρες του Δεκεμβρίου 2025, θα δημοσιευθεί η σχετική Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος προς τα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.), για την υλοποίηση των επιμορφωτικών προγραμμάτων, ενώ οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να υποβάλουν αιτήσεις συμμετοχής στις αρχές Φεβρουαρίου 2026.
Νέο Πλαίσιο Αναβολών Στρατιωτικής Θητείας – Σημαντικές Αλλαγές με το Νομοσχέδιο «Χάρτης Μετάβασης των Ενόπλων Δυνάμεων στη Νέα Εποχή»

Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας παρουσιάζει μια ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση στο σύστημα χορήγησης αναβολών θητείας, μέσω του νομοσχεδίου «Χάρτης Μετάβασης των Ενόπλων Δυνάμεων στη Νέα Εποχή». Οι νέες ρυθμίσεις αποσκοπούν στην αντιμετώπιση των αυξημένων αναγκών στελέχωσης των Ενόπλων Δυνάμεων, στη μείωση των καταχρηστικών αναβολών και στον εξορθολογισμό της διαδικασίας κατάταξης, εν μέσω σημαντικής ανόδου των περιπτώσεων ανυποταξίας και απαλλαγών για λόγους υγείας.
Αυστηροποίηση του Πλαισίου Αναβολών Σπουδών
Nέο πλαίσιο εκλογής και εξέλιξης των μελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι.

«Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων του κεφαλαίου ΙΖ΄ του μέρους Α΄ του ν. 4957/2022 (Α΄141) περί του νέου πλαισίου εκλογής και εξέλιξης των μελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι.»
Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025
Συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, καθώς και Συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) ειδικών μαθημάτων, μουσικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών πανελλαδικών εξετάσεων 2026

Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται ότι υπεγράφη και αποστέλλεται προς δημοσίευση στο Εθνικό Τυπογραφείο η Φ.253/160742/A5/10-12-2025 Υπουργική Απόφαση, στην οποία έχουν συγκεντρωθεί οι Συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, καθώς και οι Συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) ειδικών μαθημάτων, μουσικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών, τόσο αυτών που ορίστηκαν αρχικά όσο και αυτών που έχουν τροποποιηθεί κατόπιν πρότασης των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων και των Συναρμόδιων Υπουργείων, για την συμμετοχή των υποψηφίων στις Πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2026 και εφεξής, για εισαγωγή στα Α.Ε.Ι., στις Α.Ε.Α., στις σχολές των Α.Σ.Ε.Ι. και Α.Σ.Σ.Υ., στη Σ.Σ.Α.Σ., στις σχολές της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στις Α.Ε.Ν., στις σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος και Λιμενοφυλάκων και στις Α.Σ.Τ.Ε.
Για να δείτε την απόφαση πατήστε εδώ:
Σχολεία: Τι αλλάζει στον αριθμό μαθητών ανά τμήμα (νηπιαγωγεία - δημοτικά)

Η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, έδωσε επίσημες διευκρινίσεις σχετικά με τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, απαντώντας σε αναφορά που κατέθεσε στη Βουλή η βουλευτής Ελένη Βατσινά. Η αναφορά βασίστηκε στην πρόταση της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/Διευθυντριών Σχολικών Μονάδων.
Νέα Διαδικασία Επαναξιολόγησης για Μη Κρατικά ΑΕΙ – Δεύτερη Ευκαιρία για τα Ιδρύματα που Δεν Έλαβαν Άδεια Λειτουργίας

Το Υπουργείο Παιδείας εισάγει νέα ρύθμιση που παρέχει τη δυνατότητα επαναξιολόγησης στις αιτήσεις μη κρατικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, των οποίων οι φάκελοι δεν εγκρίθηκαν κατά τον αρχικό έλεγχο για χορήγηση άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας. Η ρύθμιση περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και αποσκοπεί στη θεραπεία των λόγων απόρριψης, δίνοντας στα ιδρύματα μια δεύτερη, θεσμικά κατοχυρωμένη δυνατότητα να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ).
«Παράταση περιόδου υποβολής του Σχεδιασμού των Δράσεων (πεδίο 2.α.) στο πλαίσιο της εφαρμογής του Συλλογικού προγραμματισμού, εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο για το σχ. έτος 2025-2026»

«Παράταση περιόδου υποβολής του Σχεδιασμού των Δράσεων (πεδίο 2.α.) στο πλαίσιο της εφαρμογής του Συλλογικού προγραμματισμού, εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο για το σχ. έτος 2025-2026»
Σχετ.: Η υπό στοιχεία 125938/ΓΔ4/08-10-2025 εγκύκλιος Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.
Προσλήψεις 4 εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ως προσωρινών αναπληρωτών με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, για το διδακτικό έτος 2025-2026

Προσλήψεις 4 εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ως προσωρινών αναπληρωτών με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, για το διδακτικό έτος 2025-2026
Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται ότι για το διδακτικό έτος 2025-2026, προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, 4 εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της υπό στοιχεία 25/ΔEΔΗΜΩΣ/22.08.2025 (ΑΔΑ: 63ΧΡ46ΝΚΠΔ-Ι79) Πρόσκλησης στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία.
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025
Διαγραφές «Αιωνίων» Φοιτητών έως 31 Δεκεμβρίου – Οι Εξαιρέσεις και οι Δικλείδες Προστασίας που Προβλέπει το Υπουργείο Παιδείας

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαγραφής φοιτητών που έχουν υπερβεί το προβλεπόμενο ανώτατο όριο φοίτησης, θέτοντας σε πλήρη εφαρμογή το πλαίσιο Ν+2 (ή Ν+3 για ειδικές σχολές). Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί οριστικά στις 31 Δεκεμβρίου, με τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα να προχωρούν στην επικαιροποίηση των μητρώων τους.
Η εφαρμογή του μέτρου δεν είναι καθολική, καθώς προβλέπονται συγκεκριμένες εξαιρέσεις και ειδικές κατηγορίες φοιτητών που δικαιούνται παράταση φοίτησης ή ειδική μεταχείριση.
Νέο Χαρτοφυλάκιο για ΑΕΙ και Έρευνα: Σε Τροχιά Διαμόρφωσης το Κυβερνητικό Σχέδιο

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται ο κυβερνητικός σχεδιασμός για τη δημιουργία νέου, αυτοτελούς χαρτοφυλακίου που θα συνενώνει την Έρευνα, την Καινοτομία και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με στόχο τον εκσυγχρονισμό του οικοσυστήματος γνώσης και την ενίσχυση της διασύνδεσής του με την οικονομία και την ανάπτυξη. Το ισχύον Υπουργείο θα αναδιαρθρωθεί, διατηρώντας την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, την Κατάρτιση, τα Θρησκεύματα και τον Αθλητισμό, ενώ η Ανώτατη Εκπαίδευση θα ενσωματωθεί στο νέο χαρτοφυλάκιο Έρευνας και Καινοτομίας.
Ενίσχυση της Σχολικής Ασφάλειας με Νέους Απινιδωτές – Ένταξη Χρηματοδότησης και Έναρξη Διανομής σε 6.479 Σχολικές Μονάδες

Το Υπουργείο Παιδείας προχωρά σε μια σημαντική πρωτοβουλία για την ενίσχυση της ασφάλειας στη σχολική κοινότητα, μέσω της προμήθειας και διανομής απινιδωτών σε σχολεία όλης της χώρας. Η σχετική απόφαση χρηματοδότησης υπογράφηκε από την Υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, και εντάσσεται στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ).
Αναλυτική Παρουσίαση των Νέων Μισθολογικών Αλλαγών από το 2026 – Ο Χάρτης των Αυξήσεων σε Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα

Σημαντικές μεταβολές στις αποδοχές εργαζομένων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα προβλέπονται για την περίοδο 2026–2027, σύμφωνα με τα στοιχεία του Πολυετούς Δημοσιονομικού Προγράμματος. Οι παρεμβάσεις αυτές συνδυάζουν αυξήσεις στους μισθούς, αναμόρφωση εισοδηματικών κλιμάκων και μειώσεις φόρων, διαμορφώνοντας ένα νέο, αναθεωρημένο μισθολογικό τοπίο.
Αύξηση του μέσου και του κατώτατου μισθού ως το 2027
Το πρόγραμμα προβλέπει ότι:
Εγκύκλιος έναρξης της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2025-2026
Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2025
Γενικές οδηγίες για την εξέταση των υποψηφίων στο Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2026
Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνονται οι παρακάτω οδηγίες όσον αφορά στην εξέταση των ειδικών μαθημάτων «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο» για τις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2026.
Κατά την εξέταση στο «Ελεύθερο Σχέδιο», δίνεται στους υποψηφίους κατάλληλο χαρτί σχεδίασης, του οποίου οι εξωτερικές διαστάσεις είναι 50 Χ 70 εκ. και οι εσωτερικές διαστάσεις, στις οποίες γίνεται η σχεδίαση, 50 Χ 50 εκ.. Ο κάθε υποψήφιος πρέπει να έχει μαζί του στις εξετάσεις πινακίδα σχεδίασης, σε διαστάσεις ανάλογες με το χαρτί σχεδίασης. Η σχεδίαση γίνεται με μολύβια. Ο υποψήφιος πρέπει να έχει μαζί του, εκτός από την πινακίδα, μολύβια μαλακά και σκληρά, γομολάστιχα, ξύστρα. Επίσης, επιτρέπεται η χρήση βελόνας μετρήματος και νήματος στάθμης, ενώ δεν επιτρέπεται η χρήση οργάνων γεωμετρικής σχεδίασης και η χρήση σπρέι.
Πρόσληψη αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου και ωρομισθίων εκπαιδευτικών για την πλήρωση κενών θέσεων σε τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων για το σχ. έτος 2025-2026

Πρόσληψη αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου και ωρομισθίων εκπαιδευτικών για την πλήρωση κενών θέσεων σε τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων για το σχ. έτος 2025-2026 και έναρξη του προγράμματος, στο Πλαίσιο της Πράξης «Ενισχυτική Διδασκαλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σχολικό έτος 2025-2026», με κωδικό ΟΠΣ 6022747 του Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021-2027»
Το έγγραφο ΕΔΩ
Ο Πίνακας ΕΔΩ
Η δήλωση ΕΔΩ
Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια: Ανακοινώθηκε η νέα εγκύκλιος

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την επίσημη έναρξη της Ενισχυτικής Διδασκαλίας για τα Γυμνάσια, στο πλαίσιο της Πράξης «Ενισχυτική Διδασκαλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» για το σχολικό έτος 2025-2026.
Πανελλήνιες 2026: Συνεχίζεται η υποβολή Αιτήσεων-Δηλώσεων για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Στην ηλεκτρονική υποβολή Αιτήσεων-Δηλώσεων για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2026 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), μπορούν να προχωρήσουν έως και τη Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2025 οι ενδιαφερόμενοι για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Όπως ανακοινώθηκε σχετικά από το υπουργείο Παιδείας, η παραπάνω προθεσμία είναι αποκλειστική και δεν θα δοθεί παράταση.
Οι ενδιαφερόμενοι μαθητές ή απόφοιτοι μπορούν να προμηθεύονται τη σχετική Αίτηση - Δήλωση είτε από το διαδίκτυο, είτε από το Λύκειό τους. Στη συνέχεια, θα πρέπει να συμπληρώσουν την Αίτηση - Δήλωση σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στο έντυπο και θα προσέρχονται στο Λύκειό τους, για την οριστική ηλεκτρονική υποβολή της.
Ειδικές κατηγορίες υποψηφίων
Σχολεία: Πότε κλείνουν για Χριστούγεννα - Πότε χτυπά το πρώτο κουδούνι για το 2026

Καθορίστηκαν οι ημερομηνίες κατά τις οποίες τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά για τις εορτές των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανείων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
Όπως προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα 79/2017 (ΦΕΚ Α’ 109/01.08.2017), που ρυθμίζει την οργάνωση και λειτουργία των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων, τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν από την Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2025 έως και την Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2026.
«Κέντρο Εθελοντισμού για μία Ημέρα» το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού – Σοφία Ζαχαράκη: Ο εθελοντισμός δεν είναι απλώς μια καλή πράξη. Είναι αξία, είναι στάση ζωής
Με πρωτοβουλία της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφίας Ζαχαράκη, το Υπουργείο μεταμορφώθηκε, σήμερα 8 Δεκεμβρίου, σε «Κέντρο Εθελοντισμού για μία Ημέρα», με αφορμή τον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Εθελοντισμού στις 5 Δεκεμβρίου.
Το Υπουργείο Παιδείας φιλοξένησε στους χώρους του σχολεία, μαθητές, εκπαιδευτικούς, εργαζόμενους του ΥΠΑΙΘΑ και φορείς της Κοινωνίας των Πολιτών, σε μια μεγάλη γιορτή κοινωνικής προσφοράς και ενεργού συμμετοχής. Στόχος της δράσης είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα εθελοντισμού, η ανάδειξη καλών πρακτικών και η καλλιέργεια αξιών, όπως η αλληλεγγύη, η ενσυναίσθηση και η κοινωνική υπευθυνότητα.
Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025
Προσλήψεις 97 μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) για το διδακτικό έτος 2025-2026
Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται ότι προσλαμβάνονται 97 μέλη ΕΕΠ, κλάδων ΠΕ23-Ψυχολόγων και ΠΕ30-Κοινωνικών Λειτουργών ως προσωρινοί αναπληρωτές με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου πλήρους ωραρίου για το διδακτικό έτος 2025-2026 για την κάλυψη λειτουργικών κενών που προέκυψαν από μη αναλήψεις ή παραιτήσεις ήδη προσληφθέντων αναπληρωτών για τη στελέχωση σχολικών μονάδων γενικής εκπαίδευσης.












