Πέμπτη 31 Ιουλίου 2025

Σοφία Ζαχαράκη στη Βουλή: Δεν υπάρχει κανένα δίλημμα μεταξύ ασφάλειας και ελευθερίας - Η πολιτική μας για το Δημόσιο Πανεπιστήμιο έχει στρατηγικό ορίζοντα, θεσμική συνέπεια και εθνικό προσανατολισμό

 

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,

Να σας ευχαριστήσω αρχικά όλους, για την ιδιαιτέρως γόνιμη συζήτηση που έγινε όλες αυτές τις ημέρες στην επιτροπή μας, και εύχομαι η επιφύλαξη που εκφράσατε ως προς την ψήφιση του νομοσχεδίου, στην Ολομέλεια να γίνει θετική ψήφος.

Τοποθέτηση εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπ/σης με τετραετή θητεία (από παράταση θητείας) σε Πειραματικά Σχολεία Α/θμιας Εκπ/σης για τα σχολικά έτη 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028, & 2028-2029

 

Τοποθέτηση εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπ/σης με τετραετή θητεία (από παράταση θητείας) σε Πειραματικά Σχολεία Α/θμιας Εκπ/σης για τα σχολικά έτη 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028, & 2028-2029

Το σχετικό έγγραφο ΕΔΩ 

Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για τις αιτήσεις απόσπασης μόνιμων εκπαιδευτικών σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία

 

Αρχίζει σήμερα, Πέμπτη 31-7-2025 η κατάθεση αιτήσεων για απόσπαση μόνιμων εκπαιδευτικών σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία διάρκειας ενός (1) διδακτικού έτους.

Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να υποβάλουν αίτηση για την κάλυψη λειτουργικών κενών σε ΠΕΙ.Σ. και Π.Σ. αποκλειστικά στην Π.Δ.Ε. στην οποία υπηρετούν.

Τροποποίηση της απόφασης για τη ρύθμιση θεμάτων του Εκπαιδευτικού Οδηγού των Προτύπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)

Ο Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κωνσταντίνος Βλάσης,  προέβη  στην τροποποίηση της υπό στοιχεία Κ3/58084/25.05.2021 απόφασης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β’ 2180), η οποία αφορά στη ρύθμιση θεμάτων του Εκπαιδευτικού Οδηγού των Προτύπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.).

Τον Σεπτέμβριο οι εγκρίσεις προγραμμάτων σπουδών για τα μη κρατικά ΑΕΙ

 

Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να ανακοινωθεί η πρώτη λίστα ξένων πανεπιστημίων που θα λάβουν άδεια ίδρυσης παραρτήματος και λειτουργίας στη χώρα μας. Ωστόσο, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η ανακοίνωση αυτή δεν θα περιλαμβάνει τα προγράμματα σπουδών που θα πιστοποιηθούν, καθώς η διαδικασία έγκρισής τους μετατίθεται για τις αρχές Σεπτεμβρίου.

Η επιλογή αυτή αποσκοπεί στο να έχουν γονείς και υποψήφιοι φοιτητές επαρκή χρόνο ώστε να συγκρίνουν τα μη κρατικά ΑΕΙ και να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις. Παράλληλα, η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), που είναι αρμόδια για την αξιολόγηση των αιτήσεων, έχει δεχθεί επικρίσεις για καθυστερήσεις, κυρίως ως προς την πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών.

Νέες αλλαγές στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης από το 2027 – Τι προβλέπεται και ποιοι εξαιρούνται

 

Από την 1η Ιανουαρίου 2027 αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το σενάριο που συνδέει τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης με το προσδόκιμο ζωής. Σύμφωνα με το επικρατέστερο μοντέλο, για κάθε 1 έτος αύξησης του προσδόκιμου ζωής, τα όρια ηλικίας θα αυξάνονται αντίστοιχα κατά 1 έτος.

Ωστόσο, υπάρχουν και τέσσερις βασικές κατηγορίες ασφαλισμένων που δεν επηρεάζονται από τις αλλαγές.

Πιθανές αυξήσεις στα όρια ηλικίας

Η σύνδεση με το προσδόκιμο ζωής εκτιμάται ότι θα επιφέρει:

Τετάρτη 30 Ιουλίου 2025

Ομιλία της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφίας Ζαχαράκη, στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

 

Ομιλία της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφίας Ζαχαράκη, στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κατά τη χθεσινή ακρόαση των φορέων και συζήτηση κατ΄άρθρων του νομοσχεδίου «Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα», ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, ενίσχυση της ασφάλειας στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, διατάξεις για τον αθλητισμό, απονομή ισόβιας σύνταξης σε λογοτέχνες και καλλιτέχνες έτους 2025 και λοιπές ρυθμίσεις».

«Είμαστε σήμερα, εδώ όλη η πολιτική ηγεσία, γιατί θέλαμε να ακούσουμε όλες τις απόψεις οι οποίες παρουσιάστηκαν. Αυτή είναι η πρόθεσή μας. Κάθε άποψη έχει αξία.

Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 2025: Οργανικά κενά και πλήρες χρονοδιάγραμμα

 

Αναλυτικά στοιχεία για τα οργανικά κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τα οποία θα αποτελέσουν τη βάση για τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών του 2025.

Οργανικά κενά ανά ειδικότητα – Γενική Εκπαίδευση

Ένταξη Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκ- παίδευσης στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραι- ότητας (ΖΕΠ), όπου δύνανται να λειτουργήσουν Τάξεις Υποδοχής (Τ.Υ.) Ι και ΙΙ ΖΕΠ.

 

 Ένταξη Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκ- παίδευσης στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραι- ότητας (ΖΕΠ), όπου δύνανται να λειτουργήσουν Τάξεις Υποδοχής (Τ.Υ.) Ι και ΙΙ ΖΕΠ.

ΤΟ ΦΕΚ ΕΔΩ 

Κανονισμός λειτουργίας ομίλων, συνόλων και ομίλων ενισχυτικής διδασκαλίας στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία

 Κανονισμός λειτουργίας ομίλων, συνόλων και ομίλων ενισχυτικής διδασκαλίας στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΔΩ 

Σοφία Ζαχαράκη: 800.000 ευρώ στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας για ασφάλεια και τεχνική υποστήριξη

 

Το ποσό των 800.000 ευρώ θα διατεθεί, με απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφίας Ζαχαράκη, στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, με στόχο τη συντήρηση και την αναβάθμιση των υποδομών τους, κατά την περίοδο 2025–2026.

Οι παρεμβάσεις, οι οποίες εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΥΠΑΙΘΑ (ΕΠΑ 2021–2025) θα ενισχύουν τη λειτουργικότητα, την ασφάλεια και την τεχνική υποστήριξη των ΑΕΙ σε κρίσιμους τομείς, καλύπτοντας τόσο τις φοιτητικές ανάγκες όσο και τις ακαδημαϊκές και διοικητικές λειτουργίες.

Τρίτη 29 Ιουλίου 2025

Την ερχόμενη εβδομάδα η εισήγηση για τα ξένα πανεπιστήμια λέει το υπουργείο Παιδείας - «Έως αρχές Οκτωβρίου θα λειτουργήσουν όσα πάρουν άδεια»

 

«Την επόμενη εβδομάδα το αργότερο, εκτιμώ ότι θα έχουμε την εισήγηση για τα μη κρατικά πανεπιστήμια. Και θέλω να ξεκαθαρίσω ένα πράγμα, ότι άσχετα με το τι λέγεται, άσχετα με το τι ακούγεται, αυτό που είναι να γίνει αυτή την περίοδο, γίνεται τόσο από την ΕΘΑΑΕ όσο και από τον ΕΟΠΠΕΠ και στη συνέχεια, η όποια νομική υπόσταση ακολουθείται αφού κάποιος πάρει την άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας. Άρα λοιπόν είμαστε σε μία διαδικασία αναμονής».

Αναδρομική μείωση ποσοστών εισαγωγής πλήττει άδικα τους αποφοίτους ΕΠΑΛ – Να ισχύσουν οι αλλαγές από το 2025

 

Μεγάλη αναστάτωση έχει προκαλέσει στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ η ξαφνική τροποποίηση των ποσοστών πρόσβασης σε συγκεκριμένες σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, έπειτα από την ένταξή τους σε πολυτεχνικές σχολές. Το Υπουργείο Παιδείας, χωρίς προηγούμενη προειδοποίηση, μείωσε το ποσοστό εισαγωγής των υποψηφίων από τα ΕΠΑΛ από 10% σε 5% για τμήματα των ιδρυμάτων ΠΑΔΑ, ΔΙΠΑΕ, ΕΛΜΕΠΑ και ΠΑΠΕΛ, λίγες ημέρες πριν την ανακοίνωση των βάσεων και ενώ η διαδικασία υποβολής των μηχανογραφικών είχε σχεδόν ολοκληρωθεί.

Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί: Τι Ισχύει για Παραιτήσεις, Μη Ανάληψη Υπηρεσίας και Παράλληλη Απασχόληση

 

Οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που προσλαμβάνονται στη δημόσια εκπαίδευση (Γενική και Ειδική Αγωγή) υπόκεινται πλέον σε ένα αυστηρότερο πλαίσιο υποχρεώσεων και συνεπειών σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας ή πρόωρης παραίτησης. Η σχετική νομοθεσία επιβάλλει πολυετείς κυρώσεις αποκλεισμού από μελλοντικές προσλήψεις, ενώ παράλληλα ορίζει περιορισμούς στην παράλληλη απασχόληση.

Κυρώσεις σε Περίπτωση Μη Ανάληψης ή Παραίτησης

Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί: Πότε επιτρέπεται η δεύτερη εργασία – Τι προβλέπει το νομικό πλαίσιο

 

Οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να αναλαμβάνουν παράλληλη επαγγελματική απασχόληση με αμοιβή — όπως για παράδειγμα η συμμετοχή στη διδασκαλία σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) — υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Σύμφωνα με το άρθρο 31 του Νόμου 3528/2007, κάθε μορφή ιδιωτικού έργου ή αμειβόμενης απασχόλησης επιτρέπεται μόνο εφόσον έχει προηγηθεί έγκριση από το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Χωρίς τη σχετική άδεια, οποιαδήποτε εξωτερική εργασία θεωρείται παράνομη, ανεξαρτήτως αν αφορά δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα.

Τοποθέτηση εκπαιδευτικών στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία (Π.Ε.Σ.) του Ν. 4823/2021 (Α΄ 136)

 

Τοποθέτηση εκπαιδευτικών στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία (Π.Ε.Σ.) του Ν. 4823/2021 (Α΄ 136)

Το σχετικό έγγραφο ΕΔΩ 

Δευτέρα 28 Ιουλίου 2025

Ζαχαράκη: Έρχονται 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών και αλλαγές στο Λύκειο video

 

 Μια ημέρα νωρίτερα ανακοινώθηκαν οι βάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την Σοφία Ζαχαράκη να υπογραμμίζει πως είναι αποτέλεσμα ενός αγώνα δρόμου από το προσωπικό του υπουργείου.

«Υπάρχει χαρά, ενθουσιασμός, αλλά και μια αγωνία για το τι θα ακολουθήσει», τόνισε η υπουργός μιλώντας στην ΕΡΤ και τον Δημήτρη Κοτταρίδη, ενώ παρότρυνε τα παιδιά να δουν τις σπουδές τους ως αφετηρία λέγοντας πως «αυτό δεν είναι το τέλος, είναι η αρχή. Υπάρχουν απίστευτες δυνατότητες για τα παιδιά».

Τέλος στις παρατάσεις στελεχών εκπαίδευσης: Νέο πλαίσιο επιλογής με διαφάνεια και αξιοκρατία

 

Την πρόθεσή της να σταματήσει οριστικά η πρακτική των αλλεπάλληλων παρατάσεων και των αναπληρώσεων στελεχών εκπαίδευσης χωρίς διαγωνιστικές διαδικασίες ανακοίνωσε η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Όπως δήλωσε η Υπουργός, στόχος είναι στο εξής όλες οι θέσεις στελεχών να καλύπτονται αποκλειστικά μέσα από επίσημες προκηρύξεις, δίνοντας έμφαση στη διαφάνεια και στην αξιοκρατική επιλογή:

ΦΕΚ: Νέες ρυθμίσεις για τις ψηφιακές συμβάσεις των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών

 

Τροποποιήσεις στη διαδικασία υπογραφής ψηφιακών συμβάσεων Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου για τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, καθώς και για τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ-ΕΒΠ), ενέκρινε η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.

Η σχετική υπουργική απόφαση, η οποία δημοσιεύθηκε στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, περιλαμβάνει τροποποιήσεις στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη σύναψη των ψηφιακών συμβάσεων με τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται με σύμβαση ορισμένου χρόνου.

Αθόρυβη, αλλά αποτελεσματική: Η Σοφία Ζαχαράκη κερδίζει εντυπώσεις με το έργο της

Θετικά σχόλια και πολιτικούς πόντους συγκεντρώνει η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, καθώς καταφέρνει να συνδυάζει την αποτελεσματικότητα με τη διακριτικότητα στον τρόπο διοίκησης που εφαρμόζει.

Η πρόσφατη πρόωρη ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ, μία ημέρα νωρίτερα από το αναμενόμενο, καταγράφεται ως μία ακόμη κίνηση με θετικό αντίκτυπο, καθώς έδωσε ανάσα σε χιλιάδες οικογένειες που περίμεναν με αγωνία τα αποτελέσματα.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ενισχύουμε τις δομές ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης – Ιδρύουμε 3.448 νέα Τμήματα Ένταξης

Το σχετικό απόσπασμα από την εβδομαδιαία ανασκόπηση του πρωθυπουργού:

Κυριακή 27 Ιουλίου 2025

Διορισμοί 10.000 Εκπαιδευτικών: Ποιοι έχουν προτεραιότητα

 

Στις πρώτες ημέρες του Αυγούστου αναμένεται να εκδοθεί από το Υπουργείο Παιδείας η πρόσκληση για τον διορισμό 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας, προτεραιότητα φέτος θα δοθεί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, με ιδιαίτερη έμφαση στους κλάδους των Νηπιαγωγών, καθώς προγραμματίζεται η ίδρυση νέων οργανικών θέσεων για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα

Ανάρτηση Προσωρινών Πινάκων για τον ορισμό Διδακτικού Προσωπικού των Σχολών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας ακαδημαϊκού έτους 2025-2026

 

Αναρτήθηκαν, οι προσωρινοί πίνακες (Πίνακας Α: Ιεραρχικής Κατάταξης κατά Φθίνουσα Σειρά Υποψηφιοτήτων που πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις της Προκήρυξης ανά Σχολή και μάθημα και Πίνακας Β: Υποψηφιοτήτων που δεν πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις της Προκήρυξης ανά Σχολή και μάθημα), που αφορούν την Προκήρυξη θέσεων για τον ορισμό διδακτικού προσωπικού στις Σχολές Αξιωματικών, Πυροσβεστών, Επιμόρφωσης και Μετεκπαίδευσης και Επαγγελματικής Μετεκπαίδευσης Επιτελών - Στελεχών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας (ΠΥΡ.Α) για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026.

Σάββατο 26 Ιουλίου 2025

Αναλυτικός Οδηγός Τοποθέτησης Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών – Πώς κατανέμονται στα σχολεία

 

Η διαδικασία τοποθέτησης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, των ωρομίσθιων, καθώς και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ-ΕΒΠ), μετά την πρόσληψή τους, διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες, με στόχο τη διαφάνεια, την αξιοκρατία και την έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων.

1. Προθεσμία για την τοποθέτηση μετά την πρόσληψη

Μόλις εκδοθεί η απόφαση πρόσληψης των αναπληρωτών:

Σοφία Ζαχαράκη: Παράλληλη στήριξη και στο ολοήμερο σχολείο - 1.200 νέες οργανικές θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών δημιουργούνται στα σχολεία – 700 νέες οργανικές θέσεις στα ΚΕΔΑΣΥ – ενισχύεται η παρουσία του σχολικού νοσηλευτή στα σχολεία

 

Από τη νέα σχολική χρονιά, συστήνονται 1.200 νέες οργανικές θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για την παροχή υποστήριξης σε 3.000 σχολεία και 700 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στα ΚΕΔΑΣΥ, με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

«Με τη σύσταση 600 νέων θέσεων ψυχολόγων και 600 νέων θέσεων κοινωνικών λειτουργών θα παρέχουμε ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε 3.000 σχολεία» επισήμανε η Υπουργός, Σοφία Ζαχαράκη, κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και υπενθύμισε ότι από το 2019 έως σήμερα έχουν ήδη γίνει πάνω από 4.500 μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή.

Τοποθέτηση εκπαιδευτικών στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία (Π.Ε.Σ.) του Ν. 4823/2021 (Α΄ 136)

 

Τοποθέτηση εκπαιδευτικών στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία (Π.Ε.Σ.) του Ν. 4823/2021 (Α΄ 136)

Το έγγραφο ΕΔΩ 

Κύρωση τελικού πίνακα εισακτέων Ιεροσπουδαστών στις Σχολές Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών (Σ.Μ.Υ.Κ.) του ν. 4823/2021 (Α΄ 136)

 

Κύρωση τελικού πίνακα εισακτέων Ιεροσπουδαστών στις Σχολές Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών (Σ.Μ.Υ.Κ.) του ν. 4823/2021 (Α΄ 136)»

1. Απόφαση κύρωσης τελικού πίνακα εισακτέων Ιεροσπουδαστών ΕΔΩ 

2. ΣΜΥΚ ΚΡΗΤΗΣ πίνακας ΕΔΩ 

3. ΣΜΥΚ ΒΕΛΛΑΣ πίνακας ΕΔΩ 

4. ΣΜΥΚ Ρ.Ε.Σ. πίνακας ΕΔΩ 

Σοφία Ζαχαράκη: Κοινωνία και Πολιτεία γίνονται οι θεματοφύλακες της ασφάλειας και της ελευθερίας στα δημόσια Πανεπιστήμια - Διαγραφές μη ενεργών φοιτητών: Καμία υπαναχώρηση ή υποχώρηση αλλά επιβράβευση της συνεπούς προσπάθειας

 

Την ασφάλεια και την ελευθερία στα δημόσια Πανεπιστήμια, έθεσε ως προτεραιότητα της Κυβέρνησης, η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, τονίζοντας, χαρακτηριστικά κατά την πρώτη ημέρα συζήτησης του νομοσχεδίου στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ότι: «Απαντάμε σε ένα διαχρονικό αίτημα της κοινωνίας: να σταματήσει το πανεπιστήμιο να αποτελεί πεδίο ανομίας και σιωπηλού εκφοβισμού και προχωρούμε σε ένα πλαίσιο το οποίο αποσκοπεί να διασφαλίσει την ανεμπόδιστη άσκηση της ελευθερίας του λόγου, και της ακαδημαϊκής ελευθερίας».

Σοφία Ζαχαράκη: Μετά από 15 αιώνες η Ιερά Μονή Σινά αποκτά νομική προσωπικότητα στην Ελλάδα – Αποφασιστική στήριξη και στο Πατριαρχείο Αντιοχείας

 

Το θεμελιώδες ζήτημα της νομικής προσωπικότητας της Ι.Μ. Αγίας Αικατερίνης του Σινά στην Ελλάδα, επιλύεται, οριστικά, με το νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, η συζήτηση του οποίου, άρχισε σήμερα στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. 

Πανελλαδικές 2025: Οι 20 Σχολές με τα περισσότερα κενά

 

Εντυπωσιακός είναι ο αριθμός των κενών θέσεων σε ορισμένες Σχολές.

Οπως για παράδειγμα σε αυτήν του Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Ανθεκτικότητας στη Δράμα, ή του Μαθηματικού στη Σάμο.

Στον πίνακα που ακολουθεί απεικονίζονται η Σχολή, ο αριθμός των εισακτέων και ο αριθμός των κενών θέσεων.

Πανελλαδικές 2025: Εκπλήξεις στις 50 πιο περιζήτητες Σχολές

 

Εκπλήξεις κρύβει η λίστα με τις 50 πιο περιζήτητες Σχολές, έτσι όπως αυτές διαμορφώνονται μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής από το υπ. Παιδείας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι η Κτηνιατρική Σχολή στη Θεσσαλονίκη συγκεντρώνει περισσότερα μόρια από τη Νομική Θεσσαλονίκης. Ο αριθμός των μορίων έχει ενσωματωμένη και τη βαθμολογία των ειδικών μαθημάτων.
Δείτε τον σχετικό πίνακα:

Παρασκευή 25 Ιουλίου 2025

Ξεκινούν οι Συμπληρωματικές Μεταθέσεις στην Ειδική Αγωγή – Τι Προβλέπεται Μετά την Ίδρυση των Νέων Τμημάτων Ένταξης

 

Σε φάση υλοποίησης εισέρχεται η διαδικασία των συμπληρωματικών μεταθέσεων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), μετά τη δημοσίευση της απόφασης για την ίδρυση 3.448 νέων Τμημάτων Ένταξης, εκ των οποίων τα 892 εντάσσονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) αναμένεται άμεσα να αποστείλει εγκύκλιο προς τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (ΠΔΕ) για την καταγραφή των νέων οργανικών κενών που προκύπτουν από τη συγκεκριμένη εξέλιξη.

Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί: Τα Κωλύματα Που Μπορούν να Εμποδίσουν τον Διορισμό τους

 

Καθώς πλησιάζει η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προετοιμάζονται για την τοποθέτησή τους στα σχολεία όλης της χώρας. Ωστόσο, υπενθυμίζεται ότι δεν είναι όλοι οι υποψήφιοι επιλέξιμοι για διορισμό, παρά την ένταξή τους σε πίνακες και τη συγκέντρωση των απαραίτητων ακαδημαϊκών ή μοριοδοτικών προσόντων.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007) και άλλων συναφών νομοθετικών ρυθμίσεων, υφίστανται συγκεκριμένα νομικά, ποινικά και επαγγελματικά κωλύματα που συνιστούν αποκλεισμό από τον διορισμό ή την ανάληψη υπηρεσίας στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.

Ποιοι δεν μπορούν να διοριστούν

Αλλάζει ο τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ – Νέο σύστημα με σταδιακές Πανελλαδικές από την Α΄ Λυκείου προτείνει ο πρόεδρος του ΕΟΕ Γιώργος Δάσιος

 

Μια ριζοσπαστική πρόταση για το σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια φέρνει στο προσκήνιο ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων (ΕΟΕ), καθηγητής Γιώργος Δάσιος. Η πρόταση στοχεύει στην καθιέρωση σταδιακών Πανελλαδικών Εξετάσεων που θα ξεκινούν από την Α’ Λυκείου και θα ολοκληρώνονται στη Γ’ Λυκείου, διαμορφώνοντας ένα εθνικό απολυτήριο που θα αποτελεί το βασικό κριτήριο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το νέο μοντέλο – Πυλώνες της πρότασης

Η πρόταση διαρθρώνεται σε τέσσερις βασικούς άξονες:

1. Πανελλαδικές σε τρεις φάσεις, μία σε κάθε τάξη του Λυκείου

Μαρία Δουλούδη Αιρετό μέλος Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης: 6η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΔΕ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

 

6Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΑΠΥΣΔΕ  ΑΜΘ

 

Την Δευτέρα 21 Ιουλίου 2025 συνεδρίασε το ΑΠΥΣΔΕ Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης  με παρόντα τα μέλη: Κοσμίδου Μαριγούλα, πρόεδρο, Ζωγραφάκη Μαρία, αντιπρόεδρο, Εμμανουηλίδη Δανιήλ, τακτικό μέλος, Δουλούδη Μαρία, τακτικό αιρετό μέλος, Σακαλή Ελένη, τακτικό αιρετό μέλος.

Τα θέματα ημερήσιας διάταξης

1. Απόδοση δεύτερης ειδικότητας

2. Απαλλαγή από καθήκοντα στελέχους εκπαίδευσης

3. Άδειες άνευ αποδοχών

4. Διάθεση  εκπαιδευτικού μέλους της Παιδαγωγικής Ομάδας  του Κ.Ε.ΠΕ.Α Παρανεστίου στο  Κ.Ε.ΠΕ.Α. Βιστωνίδας

Ιδρύσεις Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) σε δημόσιες σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

 Ιδρύσεις Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) σε δημόσιες  σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

ΤΟ ΦΕΚ ΕΔΩ 

Συμπληρωματικές αποσπάσεις εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού για τα σχολικά έτη 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

 

Συμπληρωματικές αποσπάσεις εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού για τα σχολικά έτη 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΕΔΩ 

ΙΕ και ΙΕΠ: Στρατηγική συνεργασία για την αναβάθμιση της ναυτικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης

 

Η ενίσχυση της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής και ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας προβλέπεται στο Πρωτόκολλο Συνεργασίας που υπογράφηκε, σήμερα, μεταξύ του Ιδρύματος Ευγενίδου και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), παρουσία της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφίας Ζαχαράκη.

ΕΠΙΛΟΓΗ-ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΜΥΚ

ΕΠΙΛΟΓΗ-ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΜΥΚ

Το σχετικό έγγραφο ΕΔΩ 

ΕΠΑΝΑΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΗ ΚΕΝΟΥΜΕΝΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΜΕ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ/ΝΤΡΙΩΝ ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ (Π.ΕΠΑ.Λ.) ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ

 

ΕΠΑΝΑΠΡΟΚΗΡΥΞΗ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΗ ΚΕΝΟΥΜΕΝΩΝ  ΘΕΣΕΩΝ ΜΕ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ/ΝΤΡΙΩΝ  ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ (Π.ΕΠΑ.Λ.) ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ  Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος

Το Συμβούλιο Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (ΣΥ.Π.ΕΠΑ.Λ.) επαναπροκηρύσσει την πλήρωση με επιλογή των κενούμενων θέσεων Διευθυντών/τριών των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.) Αμαλιάδας και Ξάνθης, για το υπόλοιπο θητείας δύο (2) ετών, και καλεί τους/τις μόνιμους/ες εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που πληρούν τα νόμιμα προσόντα και τις προϋποθέσεις και επιθυμούν να συμμετέχουν στην επαναπροκηρυσσόμενη διαδικασία επιλογής, να υποβάλουν αίτηση που συνοδεύεται από τα αναγκαία δικαιολογητικά.

Πέμπτη 24 Ιουλίου 2025

Ανακοινώθηκαν τα Αποτελέσματα και Βάσεις εισαγωγής 2025

Σχετικά με τα αποτελέσματα εισαγωγής:  Α) υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων έτους 2025 στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Β) υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις έτους 2025 στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση  Γ) υποψηφίων έτους 2025 στις δημόσιες  ΣΑΕΚ

Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνονται τα αποτελέσματα για την εισαγωγή υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μέσω πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ - ΕΠΑΛ και μέσω της ειδικής κατηγορίας υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις καθώς και τα αποτελέσματα για την εισαγωγή υποψηφίων στις δημόσιες ΣΑΕΚ, μέσω του παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου και δίνονται επιπλέον πληροφορίες για τις διαδικασίες επιλογής τους.   

Α) ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Διορισμοί και Προσλήψεις Εκπαιδευτικών: Οδηγός με τα Απαραίτητα Δικαιολογητικά

 

Καθώς ο Αύγουστος σηματοδοτεί την κορύφωση των διαδικασιών διορισμών και προσλήψεων στον χώρο της εκπαίδευσης, χιλιάδες νεοδιόριστοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί καλούνται να καταθέσουν έγκαιρα τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά. Ο παρακάτω αναλυτικός οδηγός παρουσιάζει τα απαραίτητα έγγραφα που απαιτούνται για κάθε κατηγορία εκπαιδευτικών.

Α. Δικαιολογητικά για Νεοδιόριστους Εκπαιδευτικούς Γενικής Εκπαίδευσης

Πίνακες Ειδικής Αγωγής 2025: Πλήθος Λαθών στον ΟΠΣΥΔ – Τι Πρέπει να Κάνουν οι Εκπαιδευτικοί

 

Πρόσβαση στους Φακέλους Εκπαιδευτικών μέσω ΟΠΣΥΔ

·        Άνοιξε η δυνατότητα ελέγχου για τα κατατεθειμένα δικαιολογητικά στους πίνακες 1ΕΑ/2025, 2ΕΑ/2025 και 3ΕΑ/2025.

·        Δυνατότητα για αίτημα επανεξέτασης από Τετάρτη 23 έως Παρασκευή 25 Ιουλίου 2025.

Ποια Λάθη Εντοπίζονται – Παραδείγματα

Σοφία Ζαχαράκη: Ιδρύουμε 3.448 νέα Τμήματα Ένταξης από το Δημοτικό έως και το Λύκειο σε όλες τις περιφέρειες της χώρας

 

Με απόφαση της Υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη, ιδρύονται 3.448 νέα Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.) σε δημόσιες σχολικές μονάδες όλης της επικράτειας.

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού αποδεικνύει στην πράξη την υποστήριξή του στην ενταξιακή εκπαίδευση και την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προχωρώντας σε μια τομή με χαρακτήρα καθολικό και διαρθρωτικό.

Σοφία Ζαχαράκη: 20 εκατ. ευρώ για νέο εργαστηριακό εξοπλισμό Φυσικών Επιστημών σε 1.500 Γυμνάσια της χώρας

 

Με απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφίας Ζαχαράκη, εκδόθηκε πρόσκληση για την προμήθεια εργαστηριακού εξοπλισμού Φυσικών Επιστημών σε 1.500 δημόσια Γυμνάσια, για πρώτη φορά σε ολόκληρη την επικράτεια, συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ.

Η υπογραφή της Υπουργού, σηματοδοτεί την προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας στην ουσιαστική αναβάθμιση της σχολικής καθημερινότητας. Πρόκειται για παρέμβαση πανελλαδικής κλίμακας, που ενισχύει την ισότητα, τη λειτουργικότητα και την παιδαγωγική επάρκεια των Γυμνασίων.

Ανανέωση θητείας εκπαιδευτικών σε θέσεις Διευθυντών και Υποδιευθυντών στα Μουσουλμανικά Ιεροσπουδαστήρια Θράκης (Κομοτηνής και Ξάνθης) του Ν. 4821/2021 (Α΄ 134)

 

Ανανέωση θητείας εκπαιδευτικών σε θέσεις Διευθυντών και Υποδιευθυντών στα Μουσουλμανικά Ιεροσπουδαστήρια Θράκης (Κομοτηνής και Ξάνθης) του Ν. 4821/2021 (Α΄ 134)

Το σχετικό έγγραφο ΕΔΩ  

Τετάρτη 23 Ιουλίου 2025

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ, Υπουργός Παιδείας: Κάθε παιδί που νιώθει όμορφα στο σχολείο αποδίδει και καλύτερα

 

Η παιδεία δεν είναι ιδεολογικό ταμπού, αλλά θέμα εθνικής προτεραιότητας.

Σε υψηλές ταχύτητες εξακολουθεί να εργάζεται το υπουργείο Παιδείας προκειμένου όλα να είναι έτοιμα για το νέο ακαδημαϊκό και σχολικό έτος που ξεκινά το φθινόπωρο. Για τα νέα δεδομένα με την ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων και την ενίσχυση των δημοσίων, τη φοιτητική στέγη και τη διαγραφή των «αιώνιων» φοιτητών μιλά στο «Μανιφέστο» η υπουργός, Σοφία Ζαχαράκη, λίγες ημέρες πριν από την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας.

Φέτος οι βάσεις αναμένονται χαμηλότερες. Σκέφτεστε να επαναφέρετε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ή προκρίνετε πιο ανοιχτή πρόσβαση στα ΑΕΙ;

Νέο Πράσινο Μάθημα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Ξεκινούν τον Δεκέμβριο οι "Λαχανόκηποι στα Σχολεία"

 

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προχωρά στην έναρξη μιας σημαντικής περιβαλλοντικής καινοτομίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, με την επίσημη έναρξη της δράσης «Λαχανόκηποι στα Σχολεία: με κριτική σκέψη και όραμα, συνεργαζόμαστε, χαιρόμαστε, δημιουργούμε» στις 20 Δεκεμβρίου 2025, η οποία θα διαρκέσει έως τις 30 Νοεμβρίου 2026.

Μέτρα Προστασίας των Εφημερευόντων Εκπαιδευτικών κατά τις Θερινές Εφημερίες λόγω Καύσωνα

 

Ενόψει των ιδιαίτερα υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούν σε ολόκληρη τη χώρα και σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες των αρμόδιων αρχών Πολιτικής Προστασίας και Υγείας, κρίνεται απολύτως αναγκαίο να ληφθούν άμεσα μέτρα για την προστασία των εφημερευόντων εκπαιδευτικών που παρευρίσκονται στις σχολικές μονάδες κατά την περίοδο των θερινών εφημεριών.

Ζητείται από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού να εκδώσει συγκεκριμένες οδηγίες, σύμφωνα με όσα ήδη ισχύουν για τις υπόλοιπες δημόσιες υπηρεσίες, ώστε να διασφαλιστούν:

  • Η παραμονή μόνο του απολύτως απαραίτητου προσωπικού στις σχολικές μονάδες.

Αιτήματα διόρθωσης/επανεξέτασης υποβληθέντων αιτημάτων επικαιροποίησης στοιχείων στο πλαίσιο των αριθμ. 1ΕΑ, 2ΕΑ και 3ΕΑ/2025 Προκηρύξεων ΑΣΕΠ

 

Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται ότι, σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 4 παρ. 3 της υπό στοιχεία 44479/Ε1/24-4-2025 (Β΄ 2018) υ.α., οι υποψήφιοι των αριθμ. 1ΕΑ/2025 (Α.Σ.Ε.Π. 20), 2ΕΑ/2025 (Α.Σ.Ε.Π. 21 και 24) και 3ΕΑ/2025 (Α.Σ.Ε.Π. 22 και 25) Προκηρύξεων ΑΣΕΠ μπορούν να εισέρχονται στους ηλεκτρονικούς τους φακέλους που τηρούνται στο Ο.Π.ΣΥ.Δ. για την προεπισκόπηση των στοιχείων τους και έχουν τη δυνατότητα, εφόσον επιθυμούν, να υποβάλουν αίτημα διόρθωσης/επανεξέτασης για ήδη υποβληθέντα αιτήματα επικαιροποίησης στοιχείων.