Σελίδες

Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2025

Κυριάκος Μητσοτάκης: «Σε δύο εβδομάδες οι ανακοινώσεις για τις αλλαγές στο Λύκειο – Με προσοχή και διάλογο κάθε συζήτηση για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ»

Σαφές χρονοδιάγραμμα για την παρουσίαση των αλλαγών στο Λύκειο έδωσε σήμερα ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στο συνέδριο «Greece Talks 2025 – The Intelligence Age: Travel, Culture & Connection». Ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι, εντός των επόμενων δύο εβδομάδων, το Υπουργείο Παιδείας θα παρουσιάσει ολοκληρωμένες προτάσεις για τη νέα φυσιογνωμία του ελληνικού Λυκείου, ανοίγοντας παράλληλα τον δημόσιο διάλογο για τις μελλοντικές μεταρρυθμίσεις.

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι το Υπουργείο Παιδείας θα καταθέσει «μια σειρά επιλογών» χωρίς προκαθορισμένες βεβαιότητες, με βασική επιδίωξη να πάψει το Λύκειο να λειτουργεί αποκλειστικά ως προθάλαμος προετοιμασίας για τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Όπως σημείωσε, στόχος είναι η ουσιαστική αναβάθμιση του Λυκείου, ώστε να αποκτήσει αυτοτελή εκπαιδευτικό ρόλο, ενισχύοντας τη γνώση και την κριτική σκέψη των μαθητών.

Αναφερόμενος στο ζήτημα του νέου συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ, ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση δεν είναι ακόμη έτοιμη να ανακοινώσει συγκεκριμένες αλλαγές. Επεσήμανε, μάλιστα, ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις, παρά τα μειονεκτήματά τους, αποτελούν έναν θεσμό που λειτουργεί με υψηλή αξιοκρατία και διαφάνεια, προσφέροντας σημαντικό βαθμό κοινωνικής κινητικότητας.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε:

  • Οι όποιες αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ απαιτούν ενδελεχή μελέτη, ευρύ δημόσιο διάλογο και κοινωνικές συναινέσεις.
  • Οι Πανελλαδικές εξετάσεις δεν πρέπει να απαξιωθούν βιαστικά, καθώς εξασφαλίζουν ίση μεταχείριση όλων των μαθητών και ευκαιρίες σε εκείνους που έχουν υψηλές φιλοδοξίες και εργάζονται συστηματικά.
  • Το σημερινό Λύκειο, το οποίο συχνά λειτουργεί σε συνάρτηση με τα φροντιστήρια και χωρίς να αποδίδει αξία στο απολυτήριο, χρειάζεται ουσιαστική αναμόρφωση.

Ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι απαιτείται χρόνος, τεκμηρίωση και συνεργασία με όλους τους φορείς, προκειμένου οι μεταρρυθμίσεις να είναι στέρεες, λειτουργικές και επωφελείς για τους μαθητές, το εκπαιδευτικό σύστημα και την κοινωνία συνολικά.

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου